Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Telefoongebruik minderen

<<

Kira

Bericht 14 Mei 2019 15:07

Telefoongebruik minderen

Ik wil mijn telefoongebruik minderen. En dan vooral het recreatief gebruik zoals doelloos op Facebook lezen en in de avond appen'/ook doelloos op Facebook lezen.
Met mijn zoon hou ik tegenwoordig al telefoonloze avonden, de telefoons gaan dan op stil in een laatje en dan kijken we er niet naar. We willen (of beter gezegd, ik wil :smile: ) binnenkort ook telefoonloze dagen inlassen, in het weekend bijvoorbeeld.
Ook heb ik de Facebook app op een ander tabblad geplaatst zodat ik niet automatisch die app open, maar alleen op bepaalde momenten van de dag even bij lees.

Vooral de telefoonloze avonden zijn een verademing, heel vaak krijg ik berichten of ik even in mijn agenda wil kijken of ik beschikbaar ben op een bepaalde datum, of ik krijg een appje en blijf dan automatisch met mijn telefoon in de hand zitten, en daar wil ik van af.
Zijn er meer mensen die willen minderen?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Mei 2019 15:12

Re: Telefoongebruik minderen

Ja. Telefoonloze avond om mee te beginnen is een goed idee. Soms neem ik me voor m'n telefoon weg te leggen, maar dan heb ik hem ineens nodig voor iets praktisch. Ik doe werkelijk alles met m'n telefoon. En als ik hem dan alleen voor het praktische gebruik omdat dat dan mag van mezelf, blijf ik hangen. Terwijl een avondje zonder echt wel moet kunnen...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Mei 2019 15:13

Re: Telefoongebruik minderen

Ja ik. Ik heb laatst ook heel bewust mijn telefoon op vliegtuigstand gezet een dag lang. En ik miste het niet eens, en vond het eigenlijk wel heel relaxed. Ik merk dat ik er soms echt teveel mee bezig ben en het gewoon automatisme is. Maar nu ik al zo moe ben, wil ik mijn hoofd niet noodzakelijk ook tijdens ieder reclameblok 'vervuilen' met onnozele berichten.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Mei 2019 15:22

Re: Telefoongebruik minderen

Oh ik zou dat ook veel meer moeten doen!
Nu ook de kids zitten te drinken aan tafel, en ik zit er met de telefoon bij...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2019 15:27

Re: Telefoongebruik minderen

Ik probeer m'n telefoongebruik bij G. echt te minderen. Als ik met haar ben dan ligt m'n telefoon in de keuken of op de bank, maar kijk ik er bijna niet op. Dat gaat al heel goed.

Het doelloos surfen 's avonds kan nog wel wat beter. Bewust een spelletje doen vind ik voor mezelf geen probleem, maar daarna via Instagram, Facebook, forum etc. etc. nog uren met de telefoon te zitten is echt zonde van de tijd.
<<

Anoniem317

Bericht 14 Mei 2019 15:51

Re: Telefoongebruik minderen

Mijn telefoongebruik valt mee. Ik leg m’n telefoon vaak weg. Heb er dan ook geen behoefte aan. Als ik weg ga, laat ik m’n telefoon ook wel eens thuis.
<<

Kira

Bericht 15 Mei 2019 05:34

Re: Telefoongebruik minderen

Ja dat blijven hangen is het probleem. Ik gebruik mijn telefoon veel, voor mijn werk, alles staat erin, mijn contacten afspraken gaan via whatsapp, ik controleer mijn mail etc. Maar daarna is het Facebook, Insta, het forum. En daar wil ik inderdaad van af.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mei 2019 06:44

Re: Telefoongebruik minderen

Het scheelt wel dat het hier zo rustig is zeg! Vaak als je even niet keek had je echt wat bij te lezen. Nu komt er soms op een dag echt nauwelijks wat bij.

Ik vind het op vakantie altijd heerlijk zonder telefoon. Dan gebruik ik m bijna niet. En dan vind ik dst zo fijn dat het me wel even een tijdje thuis ook lukt. Maar ook ik gebruik mijn telefoon voor zoveel praktische zaken: reminders, boodschappen, agenda, bankieren. Het is moeilijk vol te houden. Wel probeer ik echt weinig op m’n telefoon bezig te zijn bij de kinderen. Moeilijk is dat.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem321

Bericht 15 Mei 2019 11:10

Re: Telefoongebruik minderen

Ik heb laatst zo'n app geïnstalleerd die de schermtijd registreert. Ai, dat is confronterend. Op een dag in het weekend kom ik al gauw op een paar uren uit! En zelfs mijn zoontje van 3 zegt soms dat ik mijn telefoon weg moet leggen. Hoe pijnlijk.
Ik leg mijn telefoon dus sinds kort bewust op een plek neer waar ik niet ben, dus in de hal of boven, of ik laat 'm in mijn handtas zitten.
Het stomme is dat sinds ik dit beleid voor mezelf heb ingevoerd, ik me dood erger aan het telefoongebruik van mijn partner.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1635

Geregistreerd: 11 Jul 2018 17:09

Bericht 20 Mei 2019 17:31

Re: Telefoongebruik minderen

Wij zijn daar de laatste tijd ook bewuster mee bezig. Zeker ook als we samen weg zijn of een avondje samen hebben, laten we de telefoon links liggen. Ik vind het niet altijd makkelijk, want ik voel wel een soort 'druk' dat ik altijd bereikbaar moet zijn voor mijn klanten. Maar ja, in hoeverre doe je dat?

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers