Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stedentrip Riga. Tips?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Mei 2019 14:22

Stedentrip Riga. Tips?

Ik zit erover te denken om in juni misschien een stedentrip te plannen.
Ik ben nog nooit in Zweden, Finland, Noorwegen en dat soort landen geweest. Dus dat lijkt me toch wel leuk om eens naar toe te gaan.
Mega kou is aan mij niet besteed, dus juni is vast een betere tijd voor dit soort bestemmingen.

Als jij zou kiezen, naar welke leuke stad zou jij dan naar toe gaan voor een dag of 4/5 en waarom?
Laatst gewijzigd door Winegum op 20 Mei 2019 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Mei 2019 14:32

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Ik zou zelf kiezen voor een van de Baltische Staten, volgens mij moeten met name Riga en Tallinn erg leuk zijn.

Oslo ben ik geweest en vond ik persoonlijk niet heel veel aan. Van Stockholm en Helsinki kreeg ik het idee dat er niet genoeg te beleven is voor 4/5 dagen, maar daar kan ik naast zitten.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Mei 2019 14:39

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Jaa! Riga lijkt mij ook heel erg leuk om te zien.
Waarom vond je Oslo niks?
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 08 Mei 2019 14:47

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Als ik dan moest kiezen zou ik naar Noorwegen gaan, omdat ik dat land zó mooi vind.
Bergen is een héél leuke stad om heen te gaan.

Daarnaast zou je ook kunnen kiezen voor Denemarken: Kopenhagen.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Mei 2019 16:59

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Als ik 5 dagen in Scandinavië zou door moeten brengen zou ik zeker naar Reykjavik gaan. In 2 dagen heb je de stad zeker wel gezien, maar je kunt nog een halve dag (vanaf of naar het vliegveld) naar de Blue Lagoon om te relaxen en de overige tijd zou ik gebruiken om een deel van het eiland te ontdekken. Auto huren en ergens een huisje huren.

Stockholm en een deel van Zweden staat op onze planning voor deze zomer.

Oslo is zeker wel leuk, maar 4/5 dagen is te lang. Maar dat geldt ook voor Kopenhagen of andere steden denk ik.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2019 17:08

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Kopenhagen zou je kunnen combineren met de trein naar Malmo. Dan ben je weer één of twee daagjes zoet. Ik vind vier of vijf dagen voor één stad sowieso veel. Of je zou Oslo en Bergen ook kunnen combineren met de trein. Dat wilde ik eerder dit jaar ook doen (is nog wel een topic over) maar ik koos toch voor een surprise trip.

Helsinki vond ik idd niet veel aan. Oslo heb ik in één dag wel min of meer gezien maar vond ik wel erg leuk. Kopenhagen is ook leuk maar wel het minst 'Scandinavisch' vond ik, dat had bijna Nederlands kunnen zijn vond ik.

Stockholm wil ik nog steeds graag naar toe.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 08 Mei 2019 17:29

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Heb je al aan st petersburg gedacht?

Lapland is misschien ook gaaf!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 08 Mei 2019 22:28

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

St. Petersburg is fantastisch. Riga vond ik ook erg leuk en veel te zien en qua sfeer leuk. Ik denk dat qua prijsplaatje Riga Baltische Staten voordeliger uitkomt dan Scandinavische steden of Reykjavik. Vilnius vond ik ook gezellig en leuk maar in Riga is voor dagen denk ik meer te doen of combinatie. Talinn ook mooi en strand nabij.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem279

Bericht 09 Mei 2019 06:50

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Ik vond Stockholm echt geweldig.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 09 Mei 2019 09:06

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Ik heb een gecombineerde reis gemaakt: Tallin, Riga, Sint Petersburg en Moskou. Vier prachtige steden, moet ik zeggen. Goed verzorgde reis ook, de reisorganisator had de tickets voor vervoer tussen de steden georganiseerd. Was wel een aanrader, deze steden :)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Mei 2019 20:37

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Ik vond Oslo, Helsinki, Riga en Kopenhagen tegenvallen. Vond Stockholm en Tallinn leuker. Inderdaad misschien 2 steden combineren, zoals bijv. Oslo en Bergen, Riga en Tallinn misschien nog een idee?
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 20 Mei 2019 16:20

Re: Stedentrip Noord Europa, waar?

Het is uiteindelijk Riga geworden! Bedankt Tom, dat je me weer op het idee bracht voor deze stad.
Volgende maand vertrekken we.
Als er nog iemand is met leuke tips, ik hou me aanbevolen!

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers