Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haarborstel

<<

Anoniem317

Bericht 19 Mei 2019 19:12

Haarborstel

Welke haarborstel gebruiken jullie?

Ik heb er momenteel eentje van Zenner, maar krijg er pluis haar van. Als ik m’n haar heb gewassen of als m’n haar nat is en ik borstel het daarna, krijg ik moeilijk de klitten eruit en daardoor gaat het pluizen (vooral als ik met nat haar ga slapen). Als ik m’n haar laat drogen aan de lucht of als ik het föhn, krijg ik de klitten er beter uit. Daarom ben ik op zoek naar een haarborstel waarmee je makkelijk de klitten uit je haar kunt borstelen. Vandaar mijn vraag aan jullie: welke haarborstel gebruik je en hoe bevalt je haarborstel?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Mei 2019 20:04

Re: Haarborstel

Heb je steil haar of golvend of krullend?

Zelf gebruik ik maar heel af en toe een borstel (de denman brush, voor krullend haar), meestal gebruik ik alleen m’n vingers om de klitten er uit te halen (wanneer ik conditioner of een masker in m’n haar heb).
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Mei 2019 20:11

Re: Haarborstel

Wat gebeurt er als je gewoon met je vingers borstelt? Krijg je de klitten er dan uit?

Ik gebruik geen borstel. Borstel mijn haar niet, of met mijn vingers. Het moet bij mij zo min mogelijk ontward worden, want hoe meer, hoe meer pluis.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem269

Bericht 19 Mei 2019 20:48

Re: Haarborstel

Ik heb slag in mijn haar en ik gebruik deze borstel. Er zitten kleine stugge haartjes tussen om de klitten er makkelijk uit te borstelen.

Afbeelding
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 19 Mei 2019 20:52

Re: Haarborstel

Ik ontwar het meeste onder de douche met m’n vingers als de conditioner erin zit. En dan daarna alleen een grove kam.
<<

Anoniem317

Bericht 19 Mei 2019 21:11

Re: Haarborstel

Ik heb steil haar met een slag er in. M’n haar komt net niet op m’n schouders. Als ik m’n haar was, gebruik ik shampoo en conditioner. Ik was m’n haar 2/3 keer per week.

Heb net m’n haar gewassen met shampoo en conditioner en heb daarna echt wel een borstel nodig om de klitten eruit te krijgen. Kan morgen vroeg wel eens proberen om m’n haar met m’n vingers te borstelen. Kijken wat er dan gebeurd. Verder gebruik ik geen producten in m’n haar. Heel af en toe haarlak.

Bedankt voor de tips (tot nu toe). Ik ga ze proberen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 19 Mei 2019 21:14

Re: Haarborstel

Zijn een andere shampoo en conditioner geen optie? Dit was voor mij al een verbetering voor de klitten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem317

Bericht 19 Mei 2019 21:17

Re: Haarborstel

Ik gebruik nu een week of 7/8 Dr Organic van Holland & Barrett. Heb hiervoor shampoo en conditioner van de kapper gebruikt en toen had ik nog meer pluizen.

Welke shampoo en conditioner gebruik jij, Japie? Al heb jij natuurlijk een andere haarstructuur dan dat ik heb.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 19 Mei 2019 21:34

Re: Haarborstel

Ik heb er eentje van de Carrefour speciaal voor dik haar, dat is een heel fijne borstel, en ik heb twee Tangle-Tamers, gekocht bij de Superdrug in Engeland, die zijn ook fijn.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 19 Mei 2019 22:04

Re: Haarborstel

Ik heb lang, stijl haar en moet het echt wel borstelen. Bij voorkeur als het nat / vochtig is, dan gaan de klitten er het makkelijkst uit. Als ik het eerst laat opdrogen is het een drama om alle klitten eruit te krijgen. Ik gebruik een tangle teezer. Op zich best wel een fijne borstel, alleen ben ik niet 100% tevreden. Ik krijg de klitten ermee uit mijn haar, maar ondanks dat ik dun en stijl haar heb neemt de borstel de onderste lagen van mijn haar niet mee en zitten daar nog allemaal klitten als ik niet oplet. Dus ik moet mijn haar echt goed in stukken verdelen en dan kan ik het goed uitkammen. Pluis heb ik overigens gelukkig niet veel last van, klitten wel heel erg.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 19 Mei 2019 23:01

Re: Haarborstel

Een budget merk tangle teezer, bevalt heel goed
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 20 Mei 2019 05:28

Re: Haarborstel

Ik gebruik sinds kort Andrelon met keratine en ik merk al wel verschil met kammen. Veel minder klitten heb ik nu. Als haarbotstel heb ik ook een tangle teezer.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Mei 2019 07:23

Re: Haarborstel

Ik borstel het meteen na het wassen (als het nog nat is dus) en doe er dan gel in. Droog borstel ik het nooit. Ik heb krullen dus die zou ik er dan uit kammen.

Edit: oh ja, je vroeg bovenstaande helemaal niet, je vroeg welke borstel :razz:
Ik heb er 1 van Hema met van die pinnetjes en zachte haartjes door elkaar heen. Dan doet het kammen geen pijn.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mei 2019 07:30

Re: Haarborstel

Ik heb een borstel van Zenner en borstel nooit nat haar.

Gebruik regelmatig en masker en als ik klitten krijg is het tijd voor de kapper.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 20 Mei 2019 08:01

Re: Haarborstel

Ik borstel mijn haar met Mason Pearson look a like. Eentje net zwijnenhaar en wat langere nylon pinnen.
Ik heb lang haar. Onderaan beginnen met borstelen en dan naar boven werken.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 20 Mei 2019 08:17

Re: Haarborstel

Ik heb een grove kam. Ik kan het voor ik m'n haar ga wassen (droog) en als er crèmespoeling of masker in zit goed uit. Daarna kan ik het pas weer als ik het ga wassen, tussendoor gebruik ik m'n vingers.
Ik heb lang stijl haar.
30-04-2017
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 20 Mei 2019 08:42

Re: Haarborstel

Ik heb een “nep tangle teezer”, maar dan die van de hema, zij noemen het “anti-klit borstel”. Ik vind dit een hele fijne borstel, ik gebruik hem ook op nat haar. De echte tangle teezer heb ik trouwens ook, maar die vind ik niet fijn.
<<

Anoniem294

Bericht 20 Mei 2019 10:38

Re: Haarborstel

Dr. Organic maakte mijn haar alleen maar klitteriger.

Ik gebruik deze kam (
https://www.google.com/search?q=kam+kru ... 6d71sUqpSM )

onder de douche als de conditioner er in zit en dan zijn de klitten er heel snel uit. Droog mijn haar in een hydrofiele luier of katoenen t shirt tegen pluis.
De kam is echt geweldig, heb er ook 1 in mijn tas. Met deze kan ik kammen in droog haar zonder ontploft haar te krijgen.

Als je dr organic gebruikt ivm 0% parabenen en siliconen kun je die van andrelon misschien eens proberen. Mijn haar vindt dat veel fijner dan dr. Organic
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 20 Mei 2019 12:52

Re: Haarborstel

Ik heb zelf kort haar maar mijn dochter heeft het haar tot op haar kont en ja ook daar zitten regelmatig klitten in helaas. Als het is gewassen (ook conditioner) dan is het makkelijk door te kammen met de anti klit borstel. Ze slaapt met een vlecht in en mochten er 's morgens toch klitten in zitten dan spray ik er anti klit spray in en dan kam ik het uit. De anti klit borstel werkt voor ons prima.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Mei 2019 12:55

Re: Haarborstel

Oh drogen met een hydrofiel doek inderdaad. Sinds ik dat doe heb ik mooi zacht haar!
<<

Anoniem317

Bericht 20 Mei 2019 13:29

Re: Haarborstel

Bedankt voor de tips! Misschien ligt het dan ook aan de shampoo en conditioner.

Coco, welke is dat van Andrelon? Ben het er wel mee eens dat mijn haar stug wordt van Dr Organic.
<<

Anoniem300

Bericht 20 Mei 2019 14:12

Re: Haarborstel

Ik gebruik een tangle teezer vond hem in eerste in stansie wel duur maar hij is zijn geld meer dan waard.

Mijn schoonzus is kapster en die vertelde (met name voor mijn dochter) dat je het beste onder de douche 1x shampoo , uitspoelen en dan crème spoeling indoen en die doorkammen (vooral de punten) en dan in laten trekken(paar min) dan uitspoelen en nat uitkammen. Sindsdien hier konden klitten bij zowel mezelf als dochter.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9784

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 20 Mei 2019 14:16

Re: Haarborstel

Ik heb ook de tangle teezer en sindsdien wil ik niets anders meer.
<<

Anoniem294

Bericht 20 Mei 2019 18:38

Re: Haarborstel

https://www.google.com/search?q=andrelo ... K0Yv8m9yYM


https://www.nationalflavours.nl/en/shop ... zen-detail

Deze twee gebruik ik. Voor dochters heb ik ook een spuitbus water vermengd met een klein scheutje conditioner. Bij de jongste spuit ik daar elke ochtend er een beetje van in om haar krullen goed in model te krijgen en doorkambaar te maken. Haar haren zien er niet uit na een staartje in bed omdat haar haar erg opkrult.
<<

Anoniem331

Bericht 20 Mei 2019 19:37

Re: Haarborstel

Hier een Tangle Teezer, vond dat ding vreselijk duur maar is hier goud waard. Mijn dochter gebruikt hem denk ik al een jaar of 4 eb wil niet anders meer. Zo fijn.
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers