Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 14 Mei 2019 10:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend Dee!
Ja stom hè Sarah, ik wil nu ook steeds testen maar ik doe het maar niet zolang ik geen kwaaltjes krijg.
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2019 10:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Heb je enig idee wanneer je eisprong is geweest Emma?
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 14 Mei 2019 11:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dee schreef:Heb je enig idee wanneer je eisprong is geweest Emma?


Een week of 3 geleden dacht ik, maar dat heb ik waarschijnlijk mis.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Mei 2019 14:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik haat testen doen trouwens. Ik word iedere keer zo verdrietig van die lege testen, dan maar wachten op de ongesteldheid.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2019 15:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Testen doen is ook verschrikkelijk. En ik moet het nu iedere maand doen. Omdat ik in dec el gewoon bloed verloor en toch zwanger was. Maar blijft verschrikkelijk. Ik had toen een lading testen gekocht met als hoop dat ik ze niet allemaal nodig zou hebben . Maar ik heb nu nog 1 dus moet gewoon nieuwe halen, bah ellende
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Mei 2019 16:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh bah Sarah! Dat is echt naar :-(. Knuffel!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2019 16:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Trouwens even jullie mening. Wij hadden in oktober samen afgestoken tot juni proberen en dan ziekenhuis. Nu kwam daar dus die buitenbaarmoederlijke zwangerschap er tussen door en toen ik in februari voor controle moest zei die van na 9 maanden proberen dan mag je hier weer komen. Dus dat zou pas in november zijn. Zouden jullie dan toch in juni doorverwezen willen worden of afwachten tot november
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Mei 2019 16:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik zou afgaan op mijn gevoel. Dat ziekenhuistraject gaat je niet in de koude kleren zitten, en daar moet je klaar voor zijn. Als jij dat al bent, en je wil in juni gaan dan kan je het altijd vragen natuurlijk!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Mei 2019 10:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sarah, je kan het vragen maar bij ons zei de huisarts dat ze niet zo heel snel iets willen doen als je spontaan zwanger bent geworden. Ik zit hier wel een beetje met hetzelfde. We voelen ons eindelijk allebei weer wat beter en ik ben bang dat onze relatie toch weer onder druk komt te staan als we naar het ziekenhuis gaan.

Stom ja Caro, zo’n lege test. Ik wacht het nu maar gewoon af.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Mei 2019 11:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Van de ene kant kan het soms wel heel erg helpen. Je hoeft minder zelf te zoeken, mocht er iets uitkomen. Of het kan opluchting geven dat je er iets concreets aan kan doen. Máár dit moet je wel samen willen en aangaan, hoe dan ook zet dit traject je relatie onder druk :-(.

Ik zie zo tegen de komende dagen op. Het ging best prima met me, tot vandaag. Morgenmiddag krijgen we de IVF info avond, dan vrijdag heb ik een babyshoot met mijn beste vriendin, zaterdag verwacht ik ongesteld te moeten worden en dan zondag weer een babyshower (van dezelfde vriendin). En het valt allemaal zo dicht op elkaar.

Ergens had ik het idee dat mijn lijf deze cyclus met iets bezig was. Het was een gevoel, een gevoel dat er zich iets aan het ontwikkelen was. Maar sinds vandaag is ook dat gevoel weer weg en voel ik me zoals altijd vlak voor een ongesteldheid. Dus wie weet is dat het ook wel. Geen idee, voel me gewoon af en toe heel erg machteloos en hoe hard ik ook mijn best doe om mezelf te blijven: ook dat is lastig.

Mensen begrijpen niet dat dit intens is en dat het erin hakt. De losse opmerkingen van 'ja maar nu verdubbelen je kansen wel met IVF hoor!' bijvoorbeeld. Ik weet af en toe niet meer hoe ik erop moet reageren want iedereen verwacht een positief antwoord. Als je laat zien dat er gewoon enorme reële kansen zijn dat IVF niet lukt, dan moet je niet zo pessimistisch doen. Of laat doorschemeren dat de medicijnen ook gevaren met zich mee brengen, dan moet ik het allemaal niet zo zwaar zien. En die hormonen, ach daar 'moet je maar doorheen'.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Mei 2019 11:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro wat rot allemaal zo dicht op elkaar. Weet je vriendin er wel van?
Stom hè die opmerkingen, het lijkt wel of mensen altijd maar iets willen zeggen maar soms is het gewoon beter van niet.

Je hebt gelijk hoor over dat ziekenhuistraject. We gaan bijna samen een weekje weg en moeten het er dan maar eens goed over hebben. Het lijkt me ook lastig als er uitkomt dat het aan een van ons ligt, hoe gaat de ander daar dan op reageren.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 15 Mei 2019 11:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Een hele dikke knuffel voor jou Caro!

En natuurlijk ook voor de rest waarbij het moeilijk gaat. Het is allemaal niet niets.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mei 2019 12:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Pff Caro dat is niet niks de komende dagen... En inderdaad, die opmerkingen. Zo gek dat het blijkbaar moeilijker is begripvol te zijn, en gewoon te zeggen dat het superkut klinkt, of verdrietig, dan om dit soort opmerkingen te maken waar je niks mee kan.

Emma wat mooi om te horen dat het weer wat beter gaat met jullie en dat jullie weer dichter bij elkaar zijn gekomen. Echt zo fijn en lief van jou dat het lukt zoveel oog te houden voor je partner hierin. Dat is supermoeilijk, als je eenmaal dat soort van oergevoel hebt dat je zo graag een kindje wil. Hopelijk kunnen jullie vanaf nu weer samen optrekken in alle komende stappen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 15 Mei 2019 12:34

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Emma schreef:Caro wat rot allemaal zo dicht op elkaar. Weet je vriendin er wel van?
Stom hè die opmerkingen, het lijkt wel of mensen altijd maar iets willen zeggen maar soms is het gewoon beter van niet.

Je hebt gelijk hoor over dat ziekenhuistraject. We gaan bijna samen een weekje weg en moeten het er dan maar eens goed over hebben. Het lijkt me ook lastig als er uitkomt dat het aan een van ons ligt, hoe gaat de ander daar dan op reageren.


Je bent hartstikke lief en begripvol naar je vriend! Key is echt om niet in termen te praten van 'het ligt aan een iemand'. Want daarmee breng je ook weer een verwijt over, en juist bij dit soort diepgewortelde wensen kan dat zo erin hakken. Wij hebben het daar laatst heel uitgebreid over gehad, waar ik heel erg in praktische termen kan praten kon mijn vriend dat dus blijkbaar een heel stuk minder goed handelen. Wist ik ook niet, maar zo was het wel bij hem binnen gekomen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Mei 2019 20:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bedankt voor jullie lieve reacties Caro en Zora!
Je hebt ook gelijk Caro, maar als het aan mij zou liggen zou ik me wel schuldig voelen. Ik begrijp ook wel wat je vriend bedoelt. Jij heel veel sterkte in ieder geval de komende dagen!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2019 07:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Maar dat is wel een beetje het punt, schuldig voelen is een hele begrijpelijke maar geen terechte emotie in dit verhaal. Het is niet alsof je iets expres doet, of dat jij dit proces onder controle hebt. En dat is direct het hele moeilijke: we hebben niks onder controle. We kunnen allemaal alles doen wat we moeten doen, en alsnog kan het niet lukken. En dat maakt het ook zo machteloos.

Probeer dat ook echt los te zien van jezelf, want daarmee maak je het jezelf nóg zwaarder. En dit proces is al niet heel eenvoudig!
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 16 Mei 2019 11:42

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach wat naar Caro! Ik snap je gevoel zo goed, het os geen garantie ook al zijn de kansen goed.
Heb het zelf ook gehad en ik vond het erg pittig! Ik had ook erg last van overstimulatie. Het valt niet allemaal mee, het zijn elke keer weer afspraken je leven erop aan passen omdat je (misschien) weer naar het ziekenhuis moet, je ellendig voelen door die hormonen die je alle kant op sturen, teleurstellingen incasseren zonder garantie of je ooit weet of je wens uit komt!

Ik zat in ronde 2, voor ons is het vandaag ook mislukt! Denk joh zeur niet ronde 2 pas... Maar voel me gewoon rot. Net vandaag volle werkdag en gezeur met manlief, blegh!
Laatst gewijzigd door SummerBeach op 16 Mei 2019 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 16 Mei 2019 11:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro schreef:Ik haat testen doen trouwens. Ik word iedere keer zo verdrietig van die lege testen, dan maar wachten op de ongesteldheid.


Zo herkenbaar! Ik heb altijd gevoel dat ik de enige ben!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Mei 2019 12:25

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nee, je bent zeker niet de enige maar wat rot dat het niet gelukt is! Daar mag je je ontzettend rot over voelen, zeker met gedoe met je vriend erbij. Gaat het een beetje?

Het is me even onduidelijk of jij in de IUI molen zit of IVF?

Ik had wel hormonen bij de IUI al, dus ik weet al beetje wat ik kan verwachten maar alsnog gaat de dosering omhoog natuurlijk. Ik reageerde niet heel heftig erop, sommige maanden had ik wel óf enorme honger óf was ik misselijk maar andere maanden was er niks aan de hand. Dus daar zie ik niet enorm tegenop, en ik kan me instellen op twee weken. Dat moet me nog wel lukken.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 18 Mei 2019 09:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe was het Caro?
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 18 Mei 2019 18:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wij doen iui met hormonen.

Maar heb jaren geleden icsi behandelingen gehad.
<<

Anoniem316

Bericht 18 Mei 2019 20:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe is het gegaan Caro?

Oké, 'officieel' ben ik nu over tijd. Althans, als de eisprong heeft plaatsgevonden in de periode waarvan de gyn zegt waarbinnen die zou vallen.
Enige waar ik last van heb is steekjes in mijn buik die ik niet herken. Verder helemaal niks. Zelfs mijn borsten niet, die voor een menstruatie echt pijn doen normaliter.
Dus ik wil gaan testen maar heb daarin hetzelfde als jou Caro. Ik ben zo bang voor een negatieve test. Maar hoe langer ik wacht, hoe meer ik geloof dat het misschien wel gelukt is. Niks wijst op een menstruatie.. Ik weet het gewoon echt niet meer. En ja, het is simpel om een test te doen maar tegelijkertijd zo moeilijk.
<<

Anoniem316

Bericht 19 Mei 2019 06:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Toch getest. Omowit. Clomid heeft dus niks gedaan deze ronde, want ben ook nog niet ongesteld.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Mei 2019 07:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hè nee toch Dee, wat ontzettend jammer. Het hoeft niet meteen te betekenen dat je geen eisprong hebt gehad hoor, wordt je bloed nog gecontroleerd?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Mei 2019 07:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah Dee wat een teleurstelling weer! Kan het niet zijn dat je eisprong later was dan het ziekenhuis verwachtte? Bij mij zeiden ze op basis van de echo’s dat het donderdag of uiterlijk vrijdag zou zijn, maar de eitjes sprongen uiteindelijk pas zondag of maandag.

♥♥
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers