Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschapsperikelen

<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 14 Mei 2019 00:34

Re: Zwangerschapsperikelen

Je verhaal is heel herkenbaar. Ik had ook heel veel last van m'n bekken. Ik wilde niet toegeven tot m'n vriend zij dat het genoeg was. Toen ben ik minder uur per dag gaan werken, zodat ik nog even kom rusten voordat wervelwind D thuis zou zijn. Op deze manier heb ik het bijna tot m'n verlof vol gehouden, toen was m'n bloeddruk de boosdoener. In m'n verlof ging D voor het eerst naar school, dus had ik ook meer rust. Dat kwam toevallig zo uit.

De artsen geven niet voor niets 28 weken aan he. Ik snap heel goed dat het lastig is, want je had dit anders bedacht. Het is belangrijk nu naar je lichaam te luisteren en echt te bekijken wat goed is voor jou en de baby's. Het gaat idd om een goede balans tussen werk en privé. En het is even een drempel die je over moet, accepteren dat je even wat gas terug moet doen.

Hopelijk kom je eruit met je leidinggevende.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Mei 2019 14:37

Re: Zwangerschapsperikelen

Ik heb zojuist een gesprek met mijn manager gehad. Hij was heel begripvol en gaat direct een afspraak bij de bedrijfsarts inplannen voor me. Hij vroeg mij of ik liever 1 dag per week vrij zou zijn of kortere dagen wil gaan werken, ik heb aangegeven daar over na te denken. Morgen heb ik een gesprek met HRM om mogelijke constructies te bespreken. Daarnaast hebben we samen afgesproken dat ik per dag kijk of ik me goed genoeg voel om te komen werken, en als dat niet zo is hoef ik hem enkel een appje te sturen dat het niet gaat. Opzich een fijne afspraak, alleen over twee weken gaat hij hier weg en krijg ik een nieuwe manager en dan heb ik natuurlijk niet zoveel aan deze informele regeling. Vandaar dat ik toch ook graag wat dingen met HRM en de bedrijfsarts wil bespreken om harde afspraken te maken.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Mei 2019 14:49

Re: Zwangerschapsperikelen

Kan hij niet ervoor zorgen dat deze afspraken zwart op wit nog even met je worden vastgelegd? Dan heb je dat iig ook als 'bewijs', mocht het zover komen. Hopelijk is de nieuwe manager net zo coulant.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 14 Mei 2019 15:17

Re: Zwangerschapsperikelen

Goed voorstel van Caro volgens mij. Daarnaast lees ik in jouw verhaal dat jij het best lastig vindt om te bepalen waar nou echt jouw grens ligt en wanneer jij het voor jezelf acceptabel vindt om te stoppen. Daarbij kan het ook helpen als je met een bedrijfsarts duidelijke afspraken maakt en niet 'stop maar als het niet lukt'.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 14 Mei 2019 19:16

Re: Zwangerschapsperikelen

Fijn Elliot, misschien heb je er inderdaad wel meer aan om elke dag om 14/15 uur naar huis te gaan, dan even te slapen om vervolgens zoon op te halen/ thuis te laten brengen.

Ik zou inderdaad zorgen dat die afspraken op papier komen, dan wellicht niet met een appje maar met een mailtje/telefoontje.
⁠♡♡♡
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 15 Mei 2019 06:56

Re: Zwangerschapsperikelen

Fijn Elliot! Ik zou inderdaad zorgen dat die afspraken ergens goed genoteerd en overgedragen worden.

Wat betreft het kortere dagen of een dag minder werken, die vraag kreeg ik ook. De bekkenfysio en de bedrijfsarts gaven aan dat kortere dagen en dus meer rustmoment en verspreid over de week, vaak beter is voor je lijf. Met een dag minder, laad je wel flink op, maar niet genoeg om weer een hele week mee te kunnen zeg maar. Ik merk het nu ook echt, mijn examenklassen hebben geen les meer, ik begin 2 dagen pas na 11.00 en ik ben vrijdagmiddag vrij. Het scheelt echt heel veel!
december 2016
juli 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 18 Mei 2019 08:04

Re: Zwangerschapsperikelen

Mm bij HRM waren ze helemaal voor kortere werkdagen (dat leek mij na het verhaal van Niekske ook het fijnste), maar omdat het probleem in de werk/privé balans ligt vinden ze het geen medisch probleem en moet ik m’n ouderschapsverlof er maar voor inzetten. Ik ben het daar niet mee eens dus ik heb een afspraak gevraagd bij de bedrijfsarts. Tuurlijk is die balans niet in orde, maar dat komt toch door m’n zwangerschap?

♥♥
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 18 Mei 2019 08:14

Re: Zwangerschapsperikelen

Kun je anders je verloskundige niet vragen om een verklaring te schrijven dat het voor jou en de meisjes beter is om minder te gaan werken?
Ik heb dat destijds ook gehad, baby had een lichte groei achterstand en gelukkig was die verklaring voor mijn werkgever niet nodig maar ze heeft dat toen wel aangeboden. Ik ben uiteindelijk gewoon voor een aantal uur per week de ziektewet in gegaan en met 34 weken volledig met verlof gegaan.

Jou gezondheid en de gezondheid van de meisjes is nu het belangrijkste! Vergeet niet dat het zwaarste nog gaat komen!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 18 Mei 2019 08:28

Re: Zwangerschapsperikelen

Nah wat flauw van de HRM afdeling om je te vragen ouderschapsverlof in te zetten. Lees dit maar eens, en dan specifiek het advies over eerder afbouwen: https://www.nvom.nl/kc-art/het-meerlingenverlof/

Ik gok dat een bedrijfsarts je hierin zal steunen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 18 Mei 2019 08:57

Re: Zwangerschapsperikelen

Maar voor je werk is toch ouderschapsverlof minder voordelig dan door zwangerschap via uwv te laten verlopen?
Althans dat dacht ik altijd (misschien heb ik dat fout hoor).

Je disbalans komt toch zeker door je zwangerschap, dus heel flauw dat ze dat aanraden
Juli 2019
<<

Anoniem270

Bericht 18 Mei 2019 09:15

Re: Zwangerschapsperikelen

Wat raar Elliot dat HRM dat zegt. Je bent ziek ten gevolge van zwangerschap.
Het is in ieders belang dat je een stapje terug doet.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 18 Mei 2019 10:53

Re: Zwangerschapsperikelen

Wat flauw en raar zeg van de hr afdeling. Ik denk dat een bedrijfsarts je idd wel zal steunen. Ik zag het toen zo: of nu een paar uur per dag minder werken of binnen enkele weken helemaal in de ziektewet omdat ik te lang door heb gedaan. Gelukkig zag mijn werkgever dit ook zo.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 18 Mei 2019 11:40

Re: Zwangerschapsperikelen

Ik vind het ook erg bizar van HR. Ik voorspel ook dat de bedrijfsarts je hierin zal steunen. Toen het bij mij speelde, voelde ik het ook wel zo als HR het nu bij jou ziet. Er is inderdaad een probleem met de werk-privé balans, maar de oorzaak van het probleem is toch wel degelijk medisch. De bedrijfsarts (En gelukkig mijn leidinggevende ook) zagen het zoals cactus omschrijft, je kan nog even zo doorgaan en dan val je helemaal uit. Hopelijk kun je snel.bij de bedrijfsarts terecht!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem336

Bericht 21 Mei 2019 21:31

Re: Zwangerschapsperikelen

Heb je al contact gehad met de bedrijfsarts?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 11 Jun 2019 00:08

Re: Zwangerschapsperikelen

Hoe is het nog gegaan?

Mijn werkgever kwam er toen zelf mee om met 28 weken de ziektewet in te gaan en vanaf 30 weken met verlof.
Ik was blij toe want kon echt niet meer.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Jun 2019 09:21

Re: Zwangerschapsperikelen

Oh sorry helemaal vergeten te updaten! Het heeft nog een staartje gekregen want de bedrijfsarts zou pas eind juni tijd hebben. Lekker nuttig ook, want in beginsel zou ik vanaf 27 juni verlof hebben. Ik vroeg toen of het niet eerder kan en toen deden ze mega onaardig, “je gaat toch de bedrijfsarts ook niet inschakelen als je de griep hebt?”. Ik heb me daarna maar (in overleg met mijn manager) volledig ziek gemeld. Dus ik heb nu sinds een weekje ongeveer “verlof”, volgende week gaat het officieel in want ik ben zaterdag 30 weken.

♥♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Jun 2019 11:03

Re: Zwangerschapsperikelen

Wat is dat voor bizarre reactie? Hoe gaat het nu je volledig ziek gemeld bent?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Jun 2019 11:30

Re: Zwangerschapsperikelen

Harrison schreef:Wat is dat voor bizarre reactie? Hoe gaat het nu je volledig ziek gemeld bent?

Ja echt bizar! Ik heb er een melding van gemaakt bij HRM en begreep wel uit hun reactie dat er vaker problemen zijn met deze bedrijfsarts dus het ligt gelukkig niet aan mij.

Ik moet nog even mijn draai vinden thuis, ik moet echt heel rustig aan doen anders krijg ik harde buiken. Maar m’n was stapelt zich ook op etc. Ik vind het erg lastig om dan steeds hulp in te moeten schakelen. Maar goed, ik heb geen keuze en m’n man pakt ook veel op maar hij werkt ook gewoon 40 uur natuurlijk.

♥♥
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 11 Jun 2019 12:24

Re: Zwangerschapsperikelen

Hmm ja lijkt mij ook wel echt even wennen en moeilijk om hulp te vragen. Sterkte!
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers