Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 06 Mei 2019 12:26

Re: Biechttopic

Zowel mijn moeder als mijn zusje zweten ook extreem onder hun oksels en zij krijgen botoxinjecties onder hun oksels en dat wordt volledig vergoed door de zorgverzekering. Gelukkig heb ik er minder last van.

Maar misschien wel de moeite waard om eens te informeren of het écht niet wordt vergoed. Extreme gevallen dus wel.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Mei 2019 16:03

Re: Biechttopic

Fijn Carrie, ik hoop dat het jou ook gaat bevallen. Ik had ook snel last van irritaties van deo’s. Hele zere en prikkende oksels kreeg ik dan. Van deze deo heb je niet zo veel nodig, twee strepen is voldoende. Dus je doet er ook lekker lang mee.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Mei 2019 19:21

Re: Biechttopic

Ah, dat klinkt echt goed!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Mei 2019 08:53

Re: Biechttopic

Omdat ik dit nog even niet onder mijn eigen naam wil hebben..


Ik zit keihard tegen een burnout aan (als ik er al niet in zit). En het valt me zwaar, ik heb gewoon heb idee wat ik nu moet doen, hoe dit op te lossen. Minder werken? Ziek melden? Dat nog uitstellen? Ik ben nu gewoon kapot en ik weet het niet meer...
<<

Anoniem313

Bericht 14 Mei 2019 08:55

Re: Biechttopic

Biechtje schreef:Omdat ik dit nog even niet onder mijn eigen naam wil hebben..


Ik zit keihard tegen een burnout aan (als ik er al niet in zit). En het valt me zwaar, ik heb gewoon heb idee wat ik nu moet doen, hoe dit op te lossen. Minder werken? Ziek melden? Dat nog uitstellen? Ik ben nu gewoon kapot en ik weet het niet meer...


Vandaag ziek melden en naar de huisarts gaan. Wat erna komt zie je dan wel weer.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 14 Mei 2019 09:04

Re: Biechttopic

Huisarts hoeft niet, ben al onder behandeling bij een psychotherapeut
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem304

Bericht 14 Mei 2019 09:05

Re: Biechttopic

Dan meteen ziek melden. Sterkte!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 14 Mei 2019 09:19

Re: Biechttopic

En daar voel ik me dan niet ziek genoeg voor, wat moet er met mijn spreekuur, wat moet er met mijn stagiaire..?

Daarbuiten heb ik geen goede relatie met m'n afdelingshoofd en durf ik me niet eens ziek te melden
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 14 Mei 2019 09:28

Re: Biechttopic

Wat had je voor advies verwacht of wat had je gehoopt? Volgens mij is je ziek melden, naar de huisarts en wachten op een oproep van de bedrijfsarts wat jij nu moet doen. Jij voelt daarbij allerlei bezwaren. Wat moet er gebeuren voor jou om jezelf serieus te nemen?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2019 09:33

Re: Biechttopic

Ziek melden. En als je dat niet wilt? Tja, jouw keuze maar daar maak je echt veel meer kapot mee. Jouw werkgever heeft of zoekt een oplossing voor jouw spreekuur en stagiaire. Dat is niet jouw probleem.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 14 Mei 2019 09:34

Re: Biechttopic

Je weet dat je onder je eigen naam hebt gereageerd?

Wat wil je dan doen? Afwachten of het beter wordt? Dat wordt het niet. Dan is het afwachten tot je lichaam in opstand komt en je gewoon écht niets anders meer kunt en je volledig instort, letterlijk.

Bij mij uitte het zich uiteindelijk in hartkloppingen, non-stop hoofdpijn, continue huilbuien, paniekaanvallen en apathisch zijn.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het zich bij jou ook zo uit, maar wees het voor!!!!!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 14 Mei 2019 09:54

Re: Biechttopic

MissBitchy schreef:Je weet dat je onder je eigen naam hebt gereageerd?

Wat wil je dan doen? Afwachten of het beter wordt? Dat wordt het niet. Dan is het afwachten tot je lichaam in opstand komt en je gewoon écht niets anders meer kunt en je volledig instort, letterlijk.

Bij mij uitte het zich uiteindelijk in hartkloppingen, non-stop hoofdpijn, continue huilbuien, paniekaanvallen en apathisch zijn.

Wil natuurlijk niet zeggen dat het zich bij jou ook zo uit, maar wees het voor!!!!!


Ja, dat maakt nu ook niet meer uit.

Ik heb ook al weken oa dagelijks hoofdpijn, huilbuien om niks, wordt apathisch (vriend vond me ook al 'vlak' reageren, nergens zin in, niks is meer leuk.

En nee, ik weet dat dit het niet oplost, maar ik ben gewoon bang voor wat komen gaat geloof ik
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mei 2019 11:03

Re: Biechttopic

Wat er komen gaat? Je hebt gewoon recht om ziek te zijn hoor.
Je meldt je ziek bij je werkgever. Hij zal je misschien vragen wat de reden is, maar hier hoef je niet op te antwoorden. Althans, niet inhoudelijk.
Vervolgens krijg je na een paar weken een oproep van de bedrijfsarts en dan gaat die samen met jou kijken wat haalbaar is en adviseert vervolgens naar jouw werkgever.
Maar dan ben je al gauw een week of 6 verder hoor.

Mijn advies aan jou is dan ook om je echt ziek te melden (jouw klachten herken ik van toen ik net thuis kwam te zitten) en hulp te zoeken bij bijvoorbeeld de praktijkondersteuner ggz of een psycholoog.
Neem echt je tijd. Anders maak je zoveel meer kapot en heb je kans op allerlei stoornissen (angst, paniek etc.)
<<

Anoniem321

Bericht 14 Mei 2019 11:49

Re: Biechttopic

Wat vervelend Huppekee! Dat bang zijn, dat hoort er ook bij. Ik herken het van toen ik 10 jaar geleden thuis kwam te zitten. Ik was ook zo bang voor wat me allemaal boven het hoofd hing.
Ik sluit mij aan bij andere dames zie zeggen dat je je ziek moet melden. Daarna zie je wel weer.
Heel veel succes en sterkte.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mei 2019 12:39

Re: Biechttopic

Heel veel sterkte Huppekee! Wat kut voor je :(
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem277

Bericht 26 Jun 2019 11:44

Re: Biechttopic

Even geen biecht maar geen topic waardig.

Mijn schoonfamilie woont 2 uur rijden hier vandaan. We hebben niet goed contact maar gaan wel bij elkaar op de verjaardag.
Zo moeten we dit weekend ook weer daarheen. (Ja ik zie het echt als moeten)
Maar nu het volgende. Ik heb lichamelijke klachten, heel veel last van mijn rug. Ik kan niet 2 uur achter elkaar in de auto zitten, dat is teveel. Maar dan moeten we daar ook op een houten stoel zitten (de bank zit daar ook niet fijn en zit altijd de andere kant van de familie) en nog eens 2 uur terug.
Het is 5x per jaar (ze zijn met 5 personen).
Ik gaf aan dat ik niet zolang kon zitten en nu zijn ze boos.
Mijn man gaat wel met de kinderen en neemt dan schoonouders mee voor de hulp met de kinderen tijdens het rijden (afleiding, drinken, enzovoorts).

Wat vinden jullie hiervan? Hun vinden dat pijn maar iets is waar je overheen moet zetten of een paracetamol voor moet nemen.
Wat ze ook weten is dat ik inmiddels tramadol slik voor de pijn en de pijn er nog steeds is.
Ik heb een hele hoge pijngrens en slik alleen pijnstilling als ik niet meer kan.

Ik kan mijn huishouden niet meer doen, maar door de pijnstillers kan ik nog wel mijn kinderen naar bed brengen en naar school brengen. Als ik ginds heen moet, kan ik een week niets.

Wat moet ik doen? Ik wil voor mijzelf kiezen maar nu zijn ze dus boos. Mijn schoonouders gaan altijd aan hun kant zitten want we zien ze al zo weinig en ze zijn heilig.
Ik ben van mening dat hun ook vaker deze kant op kunnen komen (ze komen van de 16 verjaardagen die hier zijn, maar bij 6 langs en tussendoor ook niet).
Niet alles hoeft op een weegschaal maar om van het gezeur af te zijn (dat ik altijd moeilijk doe) heb ik dat wel een keer gedaan.

Nou ja, even een frisse blik.

Graag niet quoten zodat dit verwijderd kan worden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 26 Jun 2019 11:59

Re: Biechttopic

Kan je geen tuinstoel met goed kussen meenemen? Desnoods met een kussentje extra in je rug? En tussendoor tijdens de autorit 2 of 3x even stoppen, stukje lopen etc?
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 26 Jun 2019 12:10

Re: Biechttopic

Gewoon lekker thuis blijven, jammer voor hen dat ze boos zijn. Alsof jij voor de lol niet komt... Beterschap en sterkte met de pijn.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 26 Jun 2019 12:18

Re: Biechttopic

Je zegt dat als je erheen gaat een week niets kunt. Dat doe je jezelf toch niet aan? Natuurlijk niet gaan!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Jun 2019 12:42

Re: Biechttopic

Lekker begripvol..... lijkt me duidelijk waarom je niet gaat. Ik zou me met zo’n houding van hun ook echt niet in allerlei bochten wringen.
2015 💙
<<

Anoniem277

Bericht 26 Jun 2019 14:49

Re: Biechttopic

Bedankt voor de reacties! Tussendoor stoppen heeft weinig effect. Daarna doet het gewoon net zo'n pijn als voor het stoppen.

Ik blijf lekker thuis!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 26 Jun 2019 15:34

Re: Biechttopic

Natuurlijk blijf je thuis! Een ander hoeft niet te bepalen wat jij wel en niet aankunt.

Maar goed die reactie van hen komt vast ergens vandaan en als je in de toekomst wat fijner door een deur wilt is het misschien een idee om te kijken of jullie aan de reden van die reactie kunnen werken. Kennelijk (dit vul ik nu in dus correct me if i’m wrong) zijn zij niet gelukkig met het aantal ontmoetingen dat jullie per jaar hebben? Missen ze een algeheel familiegevoel? Houden ze iemand verantwoordelijk voor het feit dat er een deel vd familie ver weg woont? Dat soort dingen zou je misschien eens bespreekbaar kunnen maken.
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Jun 2019 15:53

Re: Biechttopic

Ja eens met UN. Niet gaan maar wel bespreken. Sterkte met de pijn!
<<

Anoniem277

Bericht 26 Jun 2019 15:58

Re: Biechttopic

Zij hebben er bewust voor gekozen om zo ver weg te gaan wonen om niet te dicht bij familie te wonen. Ze houden niet van teveel familie bezoeken maar nemen het ons nu kwalijk als wij niet komen.

Daarnaast hebben wij onderling een hele goede band. We eten iedere week samen, doen uitstapjes samen en de kinderen blijven bij opa en oma logeren omdat dat leuk is. Ik denk dat ze daar nu achter zijn gekomen en dat nemen ze ons kwalijk. Maar ja, zij komen ook niet voor iedere verjaardag of speciale gelegenheden. Dus ze zullen daar zelf ook moeite in moeten steken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Aug 2019 18:21

Re: Biechttopic

Drie dagen geleden kreeg ik een klein wondje op mijn lip. In de afgelopen dagen is dit steeds groter geworden en inmiddels flink ontstoken (het is geen koortslip, geen blaar. Ik denk dat het begon als een aft, zit ook aan de binnenkant van mijn lip). Het doet echt super zeer en ziet er super smerig uit.
Vanaf gisteren is ook mijn tandvlees bij mijn ondertanden gigantisch ontstoken(waar de wond van mijn lip tegenaan zit. Tandvlees is teruggetrokken en rood met witte rand).

Is hier een kenner die weet wat hier het beste tegen helpt? Mijn tandarts is op vakantie, die kon ik vandaag niet raadplegen. Ik stook nu de viezigheid uit de randjes en spoel flink met lysterine. Daarnaast smeer ik maar vaseline op de wond op mijn lip zodat dit een beetje dicht blijft.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers