Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

dochter eet geen vlees meer. Tips voor vervangers?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mei 2019 10:30

dochter eet geen vlees meer. Tips voor vervangers?

Een van mijn twee dochters eet geen vlees. Ze is zich er erg bewust van dat het van dieren komt en dat wil ze niet. Ik dacht dit is een fase dat houd ze niet lang vol. Maar ze eet het nou echt al een hele tijd niet meer. Nu is het niet zo dat wij elke dag een stuk vlees op ons bord hebben liggen, maar als we dat dus wel hebben dan eet ze het niet. In een pastasalade laat ze het ook liggen.

Ik vind het prima, het is haar keuze die wil ik respecteren. Maar hebben jullie tips voor vervangers, of iets anders waar ik aan moet denken? Ik heb gehoord dat ik haar het beste b12 pillen kan geven. Maar nog andere dingen die goed zijn voor mij om te weten want ik heb hier dus geen ervaring mee.
Afbeelding
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mei 2019 10:57

Re: dochter eet geen vlees meer. Tips voor vervangers?

Een gekookt eitje of eem omeletje is altijd makkelijk. Een stukje kaas, bv ee plak gegrilde haloumi, of wat feta brokkelen.
Peulvruchten leveren ook eiwit, dus bv een keer kikkererwten of capucijners eten.
Eet ze wel vis?
‘You are a woman with a brain and reasonable ability. Stop whining and find something to do.’
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Mei 2019 12:25

Wat Caulfield zegt.
En verder zou je vleesvervangers kunnen doen ipv het vlees wat jullie eten. Bij de supermarkten is steeds meer keus en ook vast iets wat zij lekker vindt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Mei 2019 12:44

Nee, ze eet geen vis. Maar dat vind ze gewoon niet lekker want dat heeft ze nooit echt gegeten.

Ik zal eens kijken naar de vleesvervangers in de supermarkt.
Afbeelding
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Mei 2019 12:57

Welke winkel ga je?
Favorieten van mij en de kinderen bij de diverse winkels:

Jumbo: Krokante schnitzel, Kaasschnitzel, broccoli burgers, Sochicken sticks, shoarmareepjes
Lidl: Vegetarisch gehakt (de rest vind ik droog)
Aldi: Alles uit de vriezer. ook de bitterballen zijn hier top.
AH: eigenlijk alles van vegafit en eigen merk. Gardengourmet en Valess ben ik niet kapot van.
<<

Pollepel

Kwebbel

Bericht 10 Mei 2019 18:50

Ik weet niet hoe oud je dochter is. Ik eet al meer dan helft van mijn leven vegetarisch. Maar met een eitje en een stukje kaas doe je je lijf echt te kort.de kans op met name vitamine b 12 tekort is dan groter.
Ik zou haar adviseren iedere dag een flinke hand ongebrande diverse noten te eten, en veel zaden.
Verder 3-4 keer per week peulvruchten eten, en wat vaker avocado's eten voor de vetten.
Als vlees vervangers zou ik eerder aan tempé, soja, lupine en zeewier denken. Tuurlijk kan af en toe zo'n burger prima, maar ik zou die niet structureel inzetten als vleesvervanger.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Mei 2019 18:42

Ze is 7.
Avocado en noten zullen echt dingen zijn die ze moet gaan leren eten. Want dat vind ze nu niet lekker.
Ze slikt sinds het weekend b12, ik heb haar uitgelegd waarom ze het moet slikken en dat lijkt ze wel te begrijpen.
En dan moet ik maar eens kijken wat ik in recepten kan verwerken met peulvruchten en dergelijke.
Afbeelding
<<

Pollepel

Kwebbel

Bericht 13 Mei 2019 19:06

Avocado kan heel goed in smoothies, of als dipper maken voor bij chips /tortilla
Noten kan ook noten pasta zijn, een bio winkel heeft heel veel soorten.
<<

Caulfield

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Mei 2019 07:38

Studiebol schreef:Ze is 7.
Avocado en noten zullen echt dingen zijn die ze moet gaan leren eten. Want dat vind ze nu niet lekker.
Ze slikt sinds het weekend b12, ik heb haar uitgelegd waarom ze het moet slikken en dat lijkt ze wel te begrijpen.
En dan moet ik maar eens kijken wat ik in recepten kan verwerken met peulvruchten en dergelijke.

Houdt je dochter van tortilla's en taco's enzo? Daar zijn bonen heel lekker in. Knoflook en ui en paprika aanfruiten, paprikapoeder, komijn, orgegano en chilpoeder erbij, en daar je boon van keuze in roerbakken.

Wat ik zelf ook heel lekker vind zijn bv jonge kapucijners met vegaspeckjes, tomaat, augurk, bosui, ei, whatever. Heel simpel om te maken en lekker, gezond en vullend.
‘You are a woman with a brain and reasonable ability. Stop whining and find something to do.’

Terug naar Eten & drinken