Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten op vakantie

<<

Anoniem44

Bericht 15 Nov 2013 21:08

Re: Eten op vakantie

Nee, natuurlijk drink je geen kraanwater, maar ik geloof ook dat NL één van de zeer weinige landen in de wereld is waar dat kan. Dat maakt nog niet dat álles buiten de NL'se landsgrenzen besmet is, ofzo. Zelf ben ik weleens ziek geworden in het buitenland, maar ik geloof niet dat dit door het eten kwam, gewoon een zware griep dat was in zuid Spanje.

In Azië heb ik natuurlijk weleens last gehad van diarree, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet zo'n groot probleem, het is niet dat ik me dan ziek voel, ofzo. Overigens heb ik dit in NL ook regelmatig. Paar jaar geleden heb ik een paar maanden door Azie gereisd, toen ik terugkwam at ik bij mijn moeder en raad eens van welk eten ik de meeste maagpijn heb gekregen? Juist! De hachee van mijn moeder, whaha!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 21:21

Re: Eten op vakantie

Ik denk dat ik weinig locals beledig als ik gewoon eet wat ik wil. In zo'n resort let echt niemand op wat je allemaal wel of niet opschept.

Vorige jaren gingen we gewoon uit eten en dan vond ik het minder eng, ik denk dat ik iets te veel Alberto Stegeman heb gekeken ofzo, ik snap niet waarom ik er zo bang voor ben.

Ik hoop bij de volgende vakantie met dit topic in mijn achterhoofd wel wat relaxter er mee om te gaan.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 21:22

Re: Eten op vakantie

Ja precies, gewoon een beetje gezond verstand gebruiken en het valt wel mee. Alleen kraanwater probeer ik dus mee op te passen. Ik ben ook wel bang om ziek te worden in Azië, maar ja, het hoort er bij schijnt. In Afrika heb ik wel twee weken aan de Imodium gezeten, omdat ik zo'n diarree had.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 21:26

Re: Eten op vakantie

Caroow schreef:Ik denk dat ik weinig locals beledig als ik gewoon eet wat ik wil. In zo'n resort let echt niemand op wat je allemaal wel of niet opschept.

Vorige jaren gingen we gewoon uit eten en dan vond ik het minder eng, ik denk dat ik iets te veel Alberto Stegeman heb gekeken ofzo, ik snap niet waarom ik er zo bang voor ben.

Ik hoop bij de volgende vakantie met dit topic in mijn achterhoofd wel wat relaxter er mee om te gaan.


Maar wat voor dingen serveren ze daar dan wat je eng vindt om te eten?
<<

Anoniem44

Bericht 15 Nov 2013 21:27

Re: Eten op vakantie

Caroow, gewoon niet meer naar zo'n all in resort gaan. Eerlijk gezegd zou mij het eten daar zwaar tegen staan, om andere redenen dan jij hebt, maar toch. Wat is er mis met een appartement/huisje waar je je eten gewoon bij een lokaal bakkertje om de hoek haalt en waar je tussen de mensen van het land zelf in een eenvoudig restaurantje een hapje kunt eten? Waarom dat massale? Dat geschrans om zo'n buffet met slappe frieten en dan de godganse dag om zo'n zwembad heen hangen, ik heb dat nooit begrepen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 21:32

Re: Eten op vakantie

We gingen dit jaar all in omdat we dat makkelijker vonden met een baby. Als hij nu zou huilen tijdens het eten zou je gewoon weg kunnen lopen, zelfde voor 's avonds wat drinken. Hij heeft de hele vakantie amper gehuild, dus het had niet gehoeven, maar voor het zelfde geld hadden we elke avond met een huilende baby in een restaurant gezeten. Ook handig dat je gewoon tussen 2 bordjes eten in even naar de kamer kan om te voeden, live voeden in een druk restaurant leek me niet gepast.

Marin, het was vooral heel veel vlees in saus met groente er door. Geen losse kip of ander vlees en losse groenten. En echt heel erg veel salades, maar alles echt in ijsklontjes opgediend.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 21:36

Re: Eten op vakantie

Hmm ja dat van die ijsklontjes is misschien niet zo heel fijn nee, maar om daarom maar een hele. Week op droog brood te leven... Das toch zonde!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 21:40

Re: Eten op vakantie

Ja stom he. We zijn wel 2 keer uit eten geweest en daar heb ik wel normaal gegeten hoor, ik ben niet helemaal verhongerd :)

Terwijl ik dus in Nederland alles proef en ook veel lust.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem119

Bericht 15 Nov 2013 21:44

Re: Eten op vakantie

Ik denk dat je ook moet bedenken wat het ergste is dat kan gebeuren. Ok, diarree. Vervelend. Maar daar zijn medicijnen voor en is ook geen wereldramp. Ik zou toch proberen wat meer te eten, zo zonde anders.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Nov 2013 21:46

Re: Eten op vakantie

Misschien dat ik extra bang was omdat ik bang voor voor mijn productie (van de borstvoeding) ofzo? Ik weet het gewoon niet. Zo stom. Net als bang zijn voor spinnen, ik weet niet waarom ik het ben, ik weet dat ze niks doen en toch ben ik bang.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Nov 2013 21:46

Re: Eten op vakantie

Zo'n buffet is niet altijd met slappe frieten, waar wij de laatste keer zaten hadden ze juist heel veel plaatselijke gerechten en ook heel veel andere bijzonder eten. Ook wel de standaard friet natuurlijk, maar dat hoef je niet te nemen.

Maar wij zaten niet all-in, je kon ook gewoon per keer betalen voor het buffet of het a la carte restaurant.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin