Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ouderschapsverlof.

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 10 Mei 2019 09:59

Ouderschapsverlof.

Ik werk op een BSO en werk dus in de vakanties gewoon hele dagen van 9 uur. Nu hebben mijn ouders aangegeven dat ze die 3 volle dagen oppassen in de vakantie toch best pittig vinden, dus nu wil ik graag in de zomervakantie 6 weken lang 1 dag ouderschapsverlof opnemen.
Ik heb dit aangegeven bij mijn werkgever, en zij zegt dat het niet slim is, omdat ik maar recht heb op 1 keer ouderschapsverlof. Dus na die 6 weken zou het dan klaar zijn.
Alleen, als ik rondkijk op internet dan staat er dat ik recht heb op 26x mijn aantal uren per week aan ouderschapsverlof en dat ik zelf (uiteraard in overleg met mijn werkgever) mag bepalen of en hoe ik dit opneem. Als het maar voor de 8e verjaardag van mijn kind is.
Maar mijn werkgever zegt dus dat het dan na deze 6 weken klaar is. Ik kan op internet nergens vinden of dit gewoon mag, weet iemand hier dit misschien?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Mei 2019 10:26

Re: Ouderschapsverlof.

Je kunt je verlof splitsen, maar dat mag in maximaal 6 delen en elk deel moet minimaal 1 maand duren.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Mei 2019 17:14

Re: Ouderschapsverlof.

Volgens mij is dit afhankelijk van wat er in je cao staat. Het aantal uren is wettelijk geregeld, maar hoe je dit op mag nemen, staat in je cao.
december 2016
juli 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Mei 2019 20:26

Re: Ouderschapsverlof.

Er zit ook een verschil tussen je verlof pauzeren en het echt stopzetten.
Ik gebruik nu nog steeds het ouderschapsverlof van de 1e. Daar ben ik mee begonnen in 2016, toen 1 dag per week. Na een jaar heb ik dit gepauzeerd omdat ik meer moest gaan werken en nu heb ik het weer 'aan gezet' voor 2 uur per week.
Bij ons heb je iig de optie tussen het verlof echt stopzetten of het pauzeren. Bij die 1e optie vervallen je niet gebruikte uren, bij de 2e niet. Misschien een idee om dat even na te vragen? Ik weet niet of deze constructie overal geldt namelijk..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem270

Bericht 10 Mei 2019 20:41

Re: Ouderschapsverlof.

Als het maar voor zo’n korte periode is zou ik kijken of je het niet anders kan oplossen.
Vrije dagen inzetten bijvoorbeeld.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 11 Mei 2019 21:16

Re: Ouderschapsverlof.

Helaas heb ik daar niet genoeg dagen meer voor.... anders had ik dat gewoon gedaan inderdaad.
<<

Anoniem279

Bericht 11 Mei 2019 21:26

Re: Ouderschapsverlof.

Maar je werkt op een bso en het gaat om één dag per week in de vakantie toch? In de vakantie maak je toch sowieso veel meer uur dan daadwerkelijk op je contract? In schoolweken werk je alleen de middagen, misschien nog voorschoolse, in de vakantie werk je hele dagen. Kun je op die manier niet het één en ander compenseren?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers