Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer naar dokter met wond?

<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2019 19:25

Wanneer naar dokter met wond?

Ik heb net een stenen bord op mijn pink gekregen. Het viel van een ander bord af. Bord kapot. Vinger kapot. Ik kan hem nog bewegen, maar er zit een grote deuk in en een soort winkelhaak. Het bloedde direct hard. Direct onder de kraan gehouden en nu een pleister er strak omheen gebonden. Het bloed komt er nog niet doorheen, dus dat lijkt gunstig. Maar de wond zag er niet heel lekker uit en ik vraag me af hoe dit heelt. Het zit net onder het scharnierpunt. Wat zijn jullie ervaringen of ideeën?

Een foto kan helaas niet, want ik houd het dus voorlopig even afgebonden.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 04 Mei 2019 19:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem336

Bericht 04 Mei 2019 19:27

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Voor overleg de hap bellen, wie weet hebben ze nog tips
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Mei 2019 19:27

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik zou ook de hap bellen.

Edit: en als 't gestopt is met bloeden zwaluwstaart es knippen en erop plakken?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2019 19:39

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ja? Ik ben niet zo snel onder de indruk geloof ik. Het bloeden is gestopt en ik kan de vinger nog bewegen. Zwaluwstaartjes heb ik niet in huis, maar kan ik zo zelf wel even fabriceren. Ik denk dat dat ook het advies is van een dokter: bij elkaar binden. Maar ik wacht het even een uurtje af en zal zo de wond eens beter bestuderen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 04 Mei 2019 19:40

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik zou de HAP bellen, als het echt een winkelhaak is zullen ze hem hechten
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mei 2019 20:51

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik heb ook ooit een winkelhaak in mn vinger gehad, vel was er behoorlijk los.
Dat heb ik toen er zo goed mogelijk weer op gelegd en ook een pleister strak omheen gedaan. Na een dag of 2 was het weer aangehecht. Ik zie nog wel een littekentje maar een ander zal het niet opvallen.

Ik ben ook niet zo snel met naar een dokter gaan zoals je ziet :laughcry:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2019 21:13

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik denk ook dat ik het gewoon zelf probeer op te lossen. Zojuist heb ik de pleister er afgehaald en het ziet er allemaal al wat minder eng uit. Wel bloedde het direct weer. Het is ook echt een losliggende flap. Maar goed, dat gaat wel weer tegen elkaar aan door de pleister denk ik. Het is m'n pink ook maar.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Mei 2019 21:21

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik heb dat een keer gehad toen ik met een broodmes van een rivella fles een trechter wilde maken. Het is toen geplakt, een week later opengescheurd en toen gehecht. Ik zou dus absoluut de hap bellen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2019 21:28

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Dat klinkt pijnlijk! Maar waarschijnlijk was dat ook een stuk dieper. Brrr...!
<<

Anoniem279

Bericht 04 Mei 2019 22:36

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Als jk het niet vertrouw dan bel ik altijd even de huisarts of hap voor advies. Ik ben er dan niet op uit om langs te komen maar laat hun aan de hand van m’n beschrijving beoordelen of ik moet komen of niet.
<<

Anoniem269

Bericht 05 Mei 2019 10:50

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Als je twijfelt (wat je duidelijk doet), zou ik gewoon even bellen. Kan toch geen kwaad? Daar zijn die mensen voor!
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mei 2019 12:29

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik heb er vannacht prima om geslapen. Het wondje zit nog niet helemaal dicht, maar ik heb besloten het zo te laten. Het wordt wel een lelijk plekje, maar ik denk dat ze er met plakken weinig beters van kunnen maken. Ik kan straks wel even een foto plaatsen voor de liefhebbers :)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Mei 2019 15:26

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik heb iets vergelijkbaars twee jaar geleden in mn duim gehad. Was ook echt grote snee, met goed bij elkaar houden was het in een week oppervlakkig dicht.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Mei 2019 22:44

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Exogenesis schreef:Ik heb er vannacht prima om geslapen. Het wondje zit nog niet helemaal dicht, maar ik heb besloten het zo te laten. Het wordt wel een lelijk plekje, maar ik denk dat ze er met plakken weinig beters van kunnen maken. Ik kan straks wel even een foto plaatsen voor de liefhebbers :)


:yes: :good:
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mei 2019 15:20

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Alstu:

Dit was een paar uur nadat het is gebeurd:

Afbeelding

Dit de dag er na:

Afbeelding

Inmiddels zit het redelijk weer in elkaar. Het stuk dat op bovenstaande foto wijkt, lijkt zich nu op te vullen.
Ik moet naar zwemles met de kinderen, maar als ik tijd heb plaats ik nog wel een update ;)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11417

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Mei 2019 04:14

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik denk dat ik hiermee ook niet naar de dokter was gegaan. Strakke pleister erop en afwachten.

Hoe is het nu?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Mei 2019 13:41

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Op basis van de grootte zeg ik, daar had best een steekje doorheen gemogen. Maar ik kan niet goed inschatten hoe dik het vel is wat losgelaten en heeft en daar had het uiteindelijk vanaf gehangen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mei 2019 14:55

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Paar dagen geleden:

Afbeelding

Vandaag:

Afbeelding

Ik heb er nu al een paar dagen geen pleister meer op. Heelt stukken beter zo. Helaas ben ik er wel al een paar keer een beetje achter blijven haken en heb ik er mee tegen iets aan gezeten, maar dat is niet anders. Het is wat gevoelig, maar vormt geen belemmering.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Mei 2019 14:57

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Lady, de diepte valt mee. Ik denk dat het te oppervlakkig is om een steek door te zetten.
<<

Anoniem279

Bericht 11 Mei 2019 15:14

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Het lijkt op de foto dat de randen best van elkaar wijken. Ik vind het lastig te zien maar op basis van wat ik dénk te zien, denk ik dat ik toch even langs de huisarts was geweest. Ik ben voor minder gehecht, in elk geval :)
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Mei 2019 16:02

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Vind het er op de laatste foto prima uit zien! Hooguit wat rood op het flapje. Dat zou ik even in de gaten houden maar kan ook net zo goed komen van het stoten wat je zei.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 11 Mei 2019 16:28

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Exogenesis schreef:Lady, de diepte valt mee. Ik denk dat het te oppervlakkig is om een steek door te zetten.


Dit inderdaad. Het lijkt meer een ontvelde wond, heel oppervlakkig. Denk dat epidermis zelfs grotendeels intact is. Oftewel: in de diepte zit het nog gewoon bij elkaar en dit bovenste lapje gaat van onderuit genezen. Als het dieper was had je idd beter wel hechtingen kunnen halen maar ik denk dat je er niet veel meer mee kon behalve desinfecteren en verbinden. En dat heb je prima zelf gedaan lijkt me.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jun 2019 09:36

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Een update: het plekje is mooi dicht, maar ik heb geen gevoel in het dikste stuk van ' het lapje'. Zou dat nog terugkomen?

Afbeelding

Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 15 Jun 2019 09:40

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Ik heb ook zo’n plek op het scharnierpunt van mijn vinger. Het duurde wel even voor ik dat stuk weer voelde, maar uiteindelijk kwam het gevoel wel terug. Er zit nog een litteken, maar dat is wel vervaagd. Zelf zie ik ook dat dat stukje nog altijd wat dikker is en dat trekt ook niet meer weg denk ik, want het is inmiddels al vijf jaar geleden. Qua gevoel dus positieve ervaringen!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jun 2019 09:45

Re: Wanneer naar dokter met wond?

Dat is fijn! Bedankt voor je reactie.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers