Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Mei 2019 19:28

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

In bed series kijken, dutjes doen, alleen naar de bios, ergens lunchen, sporten. Bij voorkeur niks in het huishouden in elk geval!
❤ 7 juni 2018
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 06 Mei 2019 19:31

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik heb 2 van die dagen in de week nu ik geen werk heb. De kinderen gaan gewoon naar opa en oma en het kinderdagverblijf. Op die dagen ben ik dus bezig met solliciteren, maar ook het huishouden (hoef ik dat mooi wat minder te doen als ze wel thuis zijn), de stad in want 100x makkelijker zonder kinderen, ander soortige afspraken zoals de fysio en ook gewoon lekker niks. Eigenlijk, buiten het solliciteren om, net wat er nodig is en waar ik zin in heb.

Ik geniet er maar van nu het nog kan, hopelijk snel werk en verlang ik weer naar deze dagen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Mei 2019 19:58

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik had dit inderdaad de laatste weken ook twee dagen per week, maar was veel dagen helaas wel druk met schoonmaken ivm bezichtigingen van ons huis. Gelukkig heb ik straks zomervakantie en heb ik weer dagen alleen haha.
❤ 7 juni 2018
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 06 Mei 2019 20:04

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Oh ik zou zoveel willen doen dat ik me daar weer niet goed bij zou voelen. Of juist iets in het huishouden waar ik anders niet goed aan toe kom. Of lekker op de bank tv kijken. Sporten (voor een uurtje oppas regelen werkt ook niet voor mij). Fotoboek maken. Rustig winkelen. Komt hier alleen nooit voor :(
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 06 Mei 2019 20:09

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik ben serieus nog nooit 1 dag zonder mijn kind geweest.

Ja wel eens een uurtje of 2 a 3 van huis in het weekend en dan is papa thuis kan ik ff gaan shoppen maar nog gehaast voor mij gevoel en alleen het hoog nodige. Als mijn dochter slaapt.

Als ik "vrij" ben dus bijv vroege dienst breng ik haar niet eerder naar de crèche zodat ik tijd voor mijzelf heb of als ik vroeg ben haal haar niet laat op, ja heel soms als ik snel nog ff wat moet kopen.

Ik heb nooit vrije dagen van mijn werk ja vakantie maar die spendeer ik met mijn dochter.

Soms denk ik wel eens oh had ik maar eens een dagje voor mijzelf maar ah heb gewoon geen extra vrije dagen. En op donderdag mijn standaard vrije dag ga ik haar niet weg brengen zodat ik tijd voor mijzelf heb dat vind ik stom.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 06 Mei 2019 20:29

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik probeer dan te naaien, de stad in, shoppen, lang met de paarden te werken. Alles wat niet makkelijk gaat met een of twee kinderen erbij.
Dit soort dagen zijn echt zeldzaam. Ik breng ze wel eens weg als ik nog veel voor mijn werk thuis moet doen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 06 Mei 2019 20:31

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik zat na te denken wat ik dan deed, maar ik bedacht me dat ik die dagen eigenlijk niet heb. Ze hebben wel eens een kinderfeestje in de middag, dan heb ik soms 4 uurtjes geen kinderen, maar ik vind die uren altijd zo ongelooflijk snel voorbij gaan dat ik er dan te weinig van geniet.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2019 20:32

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

sanskie schreef:
Soms denk ik wel eens oh had ik maar eens een dagje voor mijzelf maar ah heb gewoon geen extra vrije dagen. En op donderdag mijn standaard vrije dag ga ik haar niet weg brengen zodat ik tijd voor mijzelf heb dat vind ik stom.

Niet lullig bedoeld hoor, maar dan 'doe' je het toch ook zelf? Als je haar niet weg wilt brengen voor me-time dan heb je idd niet zo snel een dagje voor jezelf. :nerd:

*Edit - Om dat je zegt dat niet te doen ga ik er vanuit dat je de mogelijkheid wel hebt/zou hebben. Zo niet, dan heb ik niks gezegd.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 06 Mei 2019 20:45

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik ben nooit een hele dag zonder mijn kind. Nou ja als ik niet moet werken dan. Ze gaat wel 2x per week naar de peuterspeelzaal. De ochtend (die is 3.5 uur) maak ik altijd het hele huis schoon met wat extra klussen zoals ramen zemen ofzo. En de middag (maar 2 uurtjes) is altijd zo snel voorbij. Soms lijkt het me wel eens lekker om een hele dag alleen te zijn maar uiteindelijk wil ik haar ook niet weg brengen omdat ik haar graag bij me heb.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 06 Mei 2019 20:51

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Cotton schreef:
sanskie schreef:
Soms denk ik wel eens oh had ik maar eens een dagje voor mijzelf maar ah heb gewoon geen extra vrije dagen. En op donderdag mijn standaard vrije dag ga ik haar niet weg brengen zodat ik tijd voor mijzelf heb dat vind ik stom.

Niet lullig bedoeld hoor, maar dan 'doe' je het toch ook zelf? Als je haar niet weg wilt brengen voor me-time dan heb je idd niet zo snel een dagje voor jezelf. :nerd:

*Edit - Om dat je zegt dat niet te doen ga ik er vanuit dat je de mogelijkheid wel hebt/zou hebben. Zo niet, dan heb ik niks gezegd.


Ik werk 4 dagen per week en om nou die ene vrije dag te vragen of mijn schoonouders willen oppassen ( enigste optie) vind ik stom. Ze passen alleen op bij "nood"
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 07 Mei 2019 07:36

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik heb die dagen in de schoolvakanties, M gaat dan gewoon op haar vaste dagen naar de opvang. Ik vind het heerlijk, heb mijn handen vrij voor huishouden, naaien, haken, even de stad in of gewoon series kijken.
december 2016
juli 2019
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Mei 2019 14:03

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Door mijn werk heb ik altijd kinderen om me heen thuis, dus als er dan sporadisch een dag is dat ik echt van 8:30 tot 14:30 geen kinderen om me heen heb doe ik heel weinig. Vaak alleen een was ophangen, opruimen of wegstrijken. Daarna ga ik op de bank zitten en kom er niet meer vanaf haha. Ultiem genieten voor mij!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 09 Mei 2019 15:19

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Lezen, wandelen (meestal in het bos), winkelen / kringloop, weven, naaien, knutselen, afspreken met vriendinnen of familie, muziek luisteren.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 10 Mei 2019 00:20

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Even ‘humble’ bragging ;)
Mijn man werkt shift diensten dus ik heb vaak een ochtend ‘vrij’, dan neemt hij hem mee ergens naar toe. Zoals vandaag. Het is 8am en ik ben net wakker, lig nu beetje op mijn telefoon wakker te worden. Mijn man kennende staat ontbijt en thee klaar (en de engel heeft net brownies gebakken voor zoons verjaardag morgen (ja dus nog voor 8am!!). Hij blijft tot half 11 weg. Ga dan ontbijt eten op de bank met een Netflix serie. Beetje opruimen en schoonmaken en dan in bad. Vriendin komt met haar zoon om half 11, man gaat naar werk en wij gaan de rest bakken voor morgen.
Ik hou zo van zulke ochtenden!!

Gistermiddag heb ik een student van me gevraagd middagje te komen oppassen. Is lastig iemand te vinden voor overdag en doordeweeks, maar man en ik wilde graag naar Avengers. Ook wel uniek op een donderdagmiddag, voelde heel gek samen. Zit een speeltuin waar we vaak met R. naar toe gaan naast en voelde zo vreemd daar te lopen zonder kind, samen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 10 Mei 2019 08:37

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik ga toch altijd wel iets in het huishouden doen. Ik vind het namelijk een verademing om eens te kunnen schoonmaken zonder een peuter die aan me vastsgeplakt zit.
Daarnaast tv kijken, lezen, slapen, of juist winkelen of ergens lunchen. Die dagen zijn zeldzaam en als ik ze eens pak, zijn ze weer veel te snel voorbij.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 10 Mei 2019 08:42

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik heb vrij geregeld deze dagen. Aangezien ik zelf onregelmatig werk, en de kinderen wel op hun vaste dagen naar het kdv gaan, komt het regelmatig voor.
Het verschilt wat ik dan doe. Soms een hele dag "niks". Maar soms pak ik het huishouden dan ook wel groots aan. Of ik doe iets met een vriendin.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 10 Mei 2019 13:21

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Deze dagen heb ik niet. Natuurlijk ben ik wel eens zonder kinderen, maar dan heb ik iets gepland met partner/vrienden/familie.
Soms vind ik het wel eens jammer. Vooral een dagje rustig shoppen (wonen, tuin, kleding) mis ik. Nu koop ik veel online of even snel tussendoor met de jongens. De winkels zijn hier ook wel een eindje vandaan, dus met nog twee slaapjes van de jongste is het ook niet handig om met ze samen naar de stad te gaan.

Elke middag slapen ze wel tegelijk, dus ik heb daardoor vaak twee uurtjes om even schoon te maken en daarna wat te lezen of te kijken. Alleen dan ben ik wel aan het huis gebonden natuurlijk.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mei 2019 13:26

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik ben nu toevallig weer de hele middag zonder kind. Ze is net opgehaald door oma om te gaan shoppen (kind blij, opa en oma blij).

Ik heb net even gewerkt (is m'n baas ook weer blij), ga nu het huishouden doen (iedereen blij) en daarna verder met Nieuwe Buren op Videoland (ik blij).
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Mei 2019 21:33

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Ik ben dus nooit een dag alleen zonder kinderen..
Als ik al eens een dag vrij nam van het werk en E. ging wel naar de oppas, dan was dat omdat ik die dag ook echt dingen moest/wilde doen. De zolder opknappen bijvoorbeeld, of een hele waslijst aan klusjes in huis die er steeds maar niet van kwamen.
Sinds L. er is, ben ik geen dag alleen meer geweest. Vond ik ook niet handig ivm de borstvoeding, dan moest ik alsnog gaan zitten kolven.

Als ik nu een dag zonder kinderen zou hebben, zou ik dus geheid allemaal achterstallig werk in huis gaan doen. En eind van de middag even op de bank ploffen met een kop thee en chocola en een serie kijken.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 10 Mei 2019 23:24

Re: Wat doe jij als je een dag zonder je kids bent?

Naaien, sporten, opruimen in huis, op de bank eten en tv kijken, even naar t centrum.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers