Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 15:53

Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Zoals de meeste weten ben ik gek op de cariben (zie mijn naam). Helaas komen er steeds meer die dolfijnen op hun terrein hebben die ongevraagd kunstjes moeten doen en met mensen moet zwemmen. Ze horen niet in gevangenschap die verblijven zijn altijd te klein voor ze. Een hotel waar wij ooit zijn geweest waar ik naar terug wilde heeft een aantal jaren erna dolfijnen gekregen die er nog zijn. Zulke hotels vallen af omdat ze mensen moeten entertainen waar ze niet voor zijn! Veel hotels hebben ook dieren in gevangenschap waar niks mee gedaan wordt als in kunstjes ed.
Ik ben tegen dierentuinen ed die zouden nooit moeten bestaan. Welke gek heeft dat ooit bedacht?
Is het dan hypocriet om op een resort te verblijven waar ze krokodillen en flamingo's hebben?
Je kan er daar bijna niet onderuit of ze hebben wel een diersoort of meer op het terrein.
<<

Kira

Bericht 07 Mei 2019 15:55

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Als je daar tegen bent vind ik dat hypocriet ja. Waarom zijn die korokodillen en flamingos's daar? Ik zou dan als ik zo resoluut tegen was naar een ander hotel/streek zoeken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Mei 2019 15:58

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Op een bepaald moment zal het om principes gaan die je hebt vs een voorkeur voor een land. En alleen jij (en je man) kunnen daarin de juiste keuze maken die voor jullie past.
<<

caribbeanlover

Bericht 07 Mei 2019 16:53

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Kira schreef:Als je daar tegen bent vind ik dat hypocriet ja. Waarom zijn die korokodillen en flamingos's daar? Ik zou dan als ik zo resoluut tegen was naar een ander hotel/streek zoeken.


Geen idee waarom ze er zijn denk voor de gasten.

Jullie hebben gelijk. Ik heb in mijn hotelschrift dolfijnen erachter gezet zodat ik dat nooit vergeet. Naar zusterhotels ga ik liever niet ook als die geen dieren hebben dus eigenlijk moet ik die ook aan mij voorbij laten gaan.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 08 Mei 2019 05:50

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Ik zou het zelf niet doen, dieren horen niet in gevangenschap. Ook niet op vakantie. Helaas kom je soms op plaats bestemming alsnog nare dingen tegen. Maar dat kan je niet altijd voorkomen helaas.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mei 2019 07:59

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Pollepel schreef:Ik zou het zelf niet doen, dieren horen niet in gevangenschap. Ook niet op vakantie. Helaas kom je soms op plaats bestemming alsnog nare dingen tegen. Maar dat kan je niet altijd voorkomen helaas.


Dan ga jij ook nooit naar dierentuinen ed neem ik aan? Tot nu toe hebben we 1 hotel gehad waar er wat dieren in gevangenschap waren, ezels en papegaaien, maar ik dacht daar toen niet zo over na. De andere in al die jaren waren allemaal zonder, maar dan is er het nadeel van dieren waarmee ze rondleuren waarmee men op de foto kan. Vol afschuw zie ik dat dan aan!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Mei 2019 08:35

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Ik vind het pas hypocriet als je de gewoonte hebt alle andere mensen die naar die resorts gaan te veroordelen en dan opeens zelf gaat. Als je doorgaans die plekken mijdt en je komt toch een keer op een plek waar dieren gehouden worden, vind ik dat nog niet meteen hypocriet. Ik vind ook dat dat woord wel heel snel wordt geroepen. Je bepaalt allemaal zelf waar je de grens trekt. Dat betekent dat de ene persoon alles vermijdt waar dieren in gevangenschap zitten en dat de ander gewoon niet gericht naar plekken gaat waar dieren gevangen zitten of kiest voor het alternatief waar geen dieren zitten mits dat er is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem269

Bericht 08 Mei 2019 08:52

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Ik denk dat als je naar zo'n resort gaat je je continu ergert/verdrietig/boos voelt over de dieren. Dat is niet de bedoeling van vakantie. Je wilt wel ontspannen en blij rond kunnen lopen in je hotel. Dat zou ik als reden zien om er niet heen te gaan. Je hebt altijd de kans dierenleed tegen te komen, maar hier weet je zeker dat je het elke dag gaat zien en je er niks aan kunt doen om het beter te maken.

Of het hypocriet is of niet zou me minder storen. Je leeft je leven voor jezelf en maakt je eigen keuzes. Wat anderen daarvan vinden zou niet uit moeten maken. Maar om bovenstaande reden zou ik het niet doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mei 2019 12:11

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Vinden jullie het van mij hypocriet dat ik naar een hotel ga van een keten waarvan sommigen wel dieren hebben? Zo zijn er ook verschillende hotelketens wat dan weer een hotelgroep vormt. Dus daar kunnen ketens onder vallen die dieren hebben, maar ook sommigen die dat niet hebben.
Moet ik me dan ook schuldig voelen als ik een hotel boek uit zo'n groep?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Mei 2019 13:51

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt. Ik ga niet zeggen voor jou of het hypocriet is of niet. Als jij je er niet goed bij voelt, dan moet je het niet doen. Maakt het joh niet uit. Dan kan je het wel doen. Jij bent daarin de persoon die een keuze koet maken waarin jij je happy voelt
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mei 2019 14:05

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Silly-One schreef:Je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt. Ik ga niet zeggen voor jou of het hypocriet is of niet. Als jij je er niet goed bij voelt, dan moet je het niet doen. Maakt het joh niet uit. Dan kan je het wel doen. Jij bent daarin de persoon die een keuze koet maken waarin jij je happy voelt


Da's waar. Ik kan er beter een zoeken waar dieren vrij rond lopen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Mei 2019 18:25

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

caribbeanlover schreef:Vinden jullie het van mij hypocriet dat ik naar een hotel ga van een keten waarvan sommigen wel dieren hebben? Zo zijn er ook verschillende hotelketens wat dan weer een hotelgroep vormt. Dus daar kunnen ketens onder vallen die dieren hebben, maar ook sommigen die dat niet hebben.
Moet ik me dan ook schuldig voelen als ik een hotel boek uit zo'n groep?


Nee. Dan kan je wel bezig blijven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 08 Mei 2019 19:41

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Susan schreef:
caribbeanlover schreef:Vinden jullie het van mij hypocriet dat ik naar een hotel ga van een keten waarvan sommigen wel dieren hebben? Zo zijn er ook verschillende hotelketens wat dan weer een hotelgroep vormt. Dus daar kunnen ketens onder vallen die dieren hebben, maar ook sommigen die dat niet hebben.
Moet ik me dan ook schuldig voelen als ik een hotel boek uit zo'n groep?


Nee. Dan kan je wel bezig blijven.


Dat is je eigen afweging. Ik zou er persoonlijk veel moeite mee hebben en ga inderdaad niet meer naar dierentuinen of het dolfinarium omdat ik het uitbuiting vind. Zijn er ook mogelijkheden voor je waarbij de hotelketens geen wilde dieren hebben?
<<

caribbeanlover

Bericht 08 Mei 2019 20:35

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Die zijn er zeker, maar ik had een mooi op het oog en daar wil ik opzich graag heen. Ze hebben er krokodillen en flamingo's in gevangenschap. Vast ook wel eenden en vissen wat je daar veel ziet.
Een zusterhotel lijkt me ook super en die heeft geen dieren voor zover ik weet. Ik heb die keten gemaild en gevraagd welke hotels in Mexico en de DR dieren in gevangenschap hebben.
Ik heb het idee dat ik het eigenlijk nooit goed kan doen. Op mijn koffer heb ik een sticker van Stap van de olifant af (ivm olifantenritjes), een ivm dolfijnzwemmen en nog iets (moet even kijken wat allemaal exact). Kom daar nog op terug!
Als er ook stickers komen ivm niet met dieren op de foto plak ik die er ook op. Ik voel me al schuldig als ik op vakantie per ongeluk vlees eet ook al staat er bij een gerecht dat het vegetarisch is (ongelukjes kunnen nou eenmaal gebeuren).
Spuug het dan hoe snel ik ook kan uit zodra ik merk dat ik denk dat ik vlees in mijn mond heb.

Ik voer altijd de zwerfdieren wat 9 v/d 10x katten/poezen zijn en daar houd ik geen eens van aangezien ik een hondenpersoon ben. De halve visafdeling van het buffet is leeg door mij (oke is wat overdreven). Neem vaak ook wat mee en vraag gratis samples aan als die er zijn speciaal voor op vakantie. Omdat dat misschien te eentonig voor ze is op den duur en ze het vaak ook niet kennen omdat ze uit prullenbakken en van de straat eten zijn ze dat gewend. De honden op Bali moesten vaak niks hebben van de hondenkoekjes, ze kennen het simpelweg niet!
Dus voor de katten pak ik dan zalm en andere vis vaak gebakken dus nog een beetje warm.
Tja en ik slik medicatie dat is dan misschien totaal het tegenovergestelde.
Soms weet ik het gewoon niet meer!
Wat kan ik nog meer doen? Er is nl altijd meer. Teken continu petities bvb.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mei 2019 09:41

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Ik vind dat jij zo goed bezig bent, CBL! Echt, respect daarvoor.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Mei 2019 09:50

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Exogenesis schreef:Ik vind dat jij zo goed bezig bent, CBL! Echt, respect daarvoor.


Ahhh superlief van je! Het kan altijd beter. Wilde vanochtend op mijn koffer kijken wat voor stickers en hangers ik eraan/erop heb. Een kofferlabel met Stap van de olifant af en een met Wildlife not entertainers.
Er bovenop kon ik niet kijken, want de koffer ligt op de kast en daar bovenop tassen. Volgens mij zit er een sticker op van Stap van de olifant af. Bedacht me gister dat ik er ook nog een sticker met Fur coats are worn by beautiful animals and ugly people die heb ik ooit gekocht bij Bont voor dieren en heb daar nog een aantal van. Oh en heb ooit gratis stickers aangevraagd tegen stierenvechten dus die kan er ook op.
<<

Anoniem315

Bericht 09 Mei 2019 10:40

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Heel goed van je. Je maakt echt een statement. Ik hoop dat meer mensen dat gaan inzien. Ieder persoon die denkt zoals jij is er weer één en ook al lijkt het soms uitzichtloos, je draagt wél bij aan de bewustwording. En meer dan dat kun je als individu niet doen.

Ik reis niet veel, en zeker niet ver, maar dat van die stickers vind ik wel een mooie. Misschien vraag ik ze ook wel aan.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Mei 2019 11:12

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Exogenesis schreef:Heel goed van je. Je maakt echt een statement. Ik hoop dat meer mensen dat gaan inzien. Ieder persoon die denkt zoals jij is er weer één en ook al lijkt het soms uitzichtloos, je draagt wél bij aan de bewustwording. En meer dan dat kun je als individu niet doen.

Ik reis niet veel, en zeker niet ver, maar dat van die stickers vind ik wel een mooie. Misschien vraag ik ze ook wel aan.


Men kan altijd meer doen ook ik. Ik reis ook niet veel 1x per jaar 2 wkn verder niet. Die anti stierenvechten stickers zijn gratis, maar die ivm bont niet. Die andere ivm dieren voor de vermaak weet ik niet meer, maar volgens mij was het een periode dat je ze gratis kon aanvragen. Vraag het anders even aan World Animal Protection daar heb ik ze van die kofferlabels en stickers.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Mei 2019 11:26

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Fantine schreef:
Susan schreef:
caribbeanlover schreef:Vinden jullie het van mij hypocriet dat ik naar een hotel ga van een keten waarvan sommigen wel dieren hebben? Zo zijn er ook verschillende hotelketens wat dan weer een hotelgroep vormt. Dus daar kunnen ketens onder vallen die dieren hebben, maar ook sommigen die dat niet hebben.
Moet ik me dan ook schuldig voelen als ik een hotel boek uit zo'n groep?


Nee. Dan kan je wel bezig blijven.


Dat is je eigen afweging. Ik zou er persoonlijk veel moeite mee hebben en ga inderdaad niet meer naar dierentuinen of het dolfinarium omdat ik het uitbuiting vind. Zijn er ook mogelijkheden voor je waarbij de hotelketens geen wilde dieren hebben?


Ik antwoord op de vraag of ze zich schuldig moet voelen als ze naar een hotel gaat uit zo'n keten. Niet of ze een ander hotel zou moeten zoeken o.i.d. Het is inderdaad je eigen afweging, maar als je voor jezelf de beslissing maakt om niet naar hotels te gaan waar ze dieren houden, maar wél naar een hotel zonder dieren uit dezelfde keten, dan vind ik niet dat je je daar schuldig over hoeft te voelen. Maak je de keus om resoluut voor een heel andere hotelketen te gaan omdat je je daar fijner bij voelt dan is dat uiteraard je goed recht, maar het is geen verplichting. Je bepaalt zelf hoe ver je je principes doortrekt, je kunt altijd nog wel een stap verder gaan, dus dan kun je altijd wel iets vinden om je schuldig om te voelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Mei 2019 18:09

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Je kan het ook anders benaderen. Door wel naar een hotel te gaan zonder dieren, terwijl ze bij een keten met dieren horen, te gaangeef je wel het signaal af dat die dieren niet nodig zijn om klanten te trekken. En als ze zien dat het diervrije hotel goed loopt zullen ze misschien in die andere hotels ook geen (nieuwe) dieren meer plaatsen.
<<

caribbeanlover

Bericht 09 Mei 2019 18:46

Re: Naar resort met dieren in gevangenschap. Hypocriet?

Luisa schreef:Je kan het ook anders benaderen. Door wel naar een hotel te gaan zonder dieren, terwijl ze bij een keten met dieren horen, te gaangeef je wel het signaal af dat die dieren niet nodig zijn om klanten te trekken. En als ze zien dat het diervrije hotel goed loopt zullen ze misschien in die andere hotels ook geen (nieuwe) dieren meer plaatsen.


Tja het blijft een lastige situatie, maar er zijn genoeg ketens die ze niet hebben. Komt vast goed ;).

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers