Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


waterpokken: iemand medische kennis hier?

<<

Anoniem266

Bericht 01 Mei 2019 14:29

waterpokken: iemand medische kennis hier?

Edit: zie laatste bericht onderaan !


Hoi hoi,

Nog meer kindjes die de waterpokken twee keer hebben gehad omdat het bijna niet kan ??

En nee ik verward het niet met 5de of 6de ziekte :-) nu beide keren bij de huisarts geweest en geconstateerd.
Die vond het niet uitzonderlijk maar wel zeldzaam.

De 1ste keer was het al erg maar nu de tweede keer nog veeel erger.

Nog meer ervaringen?
Laatst gewijzigd door Anoniem266 op 06 Mei 2019 20:39, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Mei 2019 14:33

Re: De waterpokken twee keer..

Ja, mijn oudste, maar die had 't voor 't eerste jaar de eerste keer en dan kan het gebeuren blijkbaar. Eerste keer was ook heel mild.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem266

Bericht 01 Mei 2019 14:34

Re: De waterpokken twee keer..

Hier echt 2 keer heel erg met 2,5 en nu dus weer erg met 4,5
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 01 Mei 2019 14:58

Re: De waterpokken twee keer..

Ja dat kan hoor, hoe vervelend ook. Dan zijn er niet voldoende antistoffen door het lichaam aangemaakt de eerste keer. Mijn zus heeft zoiets met rode hond, zij heeft ondanks inentingen geen antistoffen tegen rode hond in haar lichaam. Bij haar eerste zwangerschap is dit getest, toen is ze opnieuw ingeënt maar nu bij haar derde zwangerschap heeft ze nog steeds geen antistoffen.

♥♥
<<

Didi

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 91

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:33

Bericht 01 Mei 2019 15:04

Re: De waterpokken twee keer..

Mijn zoon ook. Zat er beide keren ook helemaal onder.
2011
2015
<<

Anoniem266

Bericht 01 Mei 2019 15:21

Re: De waterpokken twee keer..

Thanks iedereen blijft hier vol houden van nee dat kan echt niet hoor was vast iets anders.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 01 Mei 2019 16:04

Re: De waterpokken twee keer..

Hier hebben zowel mijn dochter als zoon twee keer de waterpokken gehad. De eerste keer was in beide gevallen toen ze nog (net) geen 1 jaar oud waren. De eerste keer was het vrij heftig, de tweede keer hadden ze beiden slechts een paar waterpokken.

Beterschap, hopelijk snel weer opgeknapt.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 01 Mei 2019 16:33

Re: De waterpokken twee keer..

Reep schreef:Hoi hoi,

Nog meer kindjes die de waterpokken twee keer hebben gehad omdat het bijna niet kan ??

En nee ik verward het niet met 5de of 6de ziekte :-) nu beide keren bij de huisarts geweest en geconstateerd.
Die vond het niet uitzonderlijk maar wel zeldzaam.

De 1ste keer was het al erg maar nu de tweede keer nog veeel erger.

Nog meer ervaringen?


Wat was de leeftijd bij de 1e keer?
Als dat onder de 1 is dan kan het idd.
<<

Anoniem336

Bericht 01 Mei 2019 21:22

Re: De waterpokken twee keer..

@Vlaai


Reep schreef:Hier echt 2 keer heel erg met 2,5 en nu dus weer erg met 4,5
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 01 Mei 2019 22:03

Re: De waterpokken twee keer..

Ik heb zelf vroeger 2 keer waterpokken gehad.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 01 Mei 2019 22:11

Re: De waterpokken twee keer..

Ja, onze oudste, met 22 maanden en met 3,5 jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem266

Bericht 06 Mei 2019 20:03

Re: De waterpokken twee keer..

Helaas heeft mijn zoontje een stuk of 10 ontstoken waterpokken vol met gele pus op zijn buik en op elke arm ook 1.
Vurige rood half open geel pusserige pokken.

Ze waren ook enorm dus het ligt niet aan het krabben maar dat ze zo ontzettend groot waren.

Gisteren bij de huisartsenpost antibiotica zalf van de huisarts gehad en moet binnen 2 dagen verbetering inzitten. Ze gaven niet aan dat ik het moet verbinden want ze hebben niet gekeken er lag alleen een receptje klaar.

Nu ben ik alleen vergeten te vragen of ik ze open moet laten of er gaasjes op moet plakken vandaag bij mijn eigen huisarts omdat ze vandaag na het badderen pas goed open zijn gegaan.
Er kwam eerder al telkens pus uit wat dan aan het shirt ging zitten maar dat ververste ik gewoon heel vaak.
Na het groene badidas badje zijn ze vellerig pusserig geworden i.p.v. bulterug pusserig.
Ik wil natuurlijk de beste genezing.


Nu zo in bedje gestopt met een los shirt maar doe ik hier goed aan ??? Shirt zit natuurlijk ook onder telkens.

Hij voelt zich verder prima geen koorts, eet goed, speelt. Maar ik durf hem niet met open wondjes naar school te laten gaan ziet er namelijk echt vies en pijnlijk uit. Hij zegt dat het alleen pijn doet bij het insmeren klaagt er gedurende de dag weinig over en in bad ging ook prima zonder pijn.

Doe ik er goed aan om hem thuis te houden met deze infectie? (School is veel zand/gymen/geduw en getrek)
Woensdag wil ik hem wel weer naar school laten gaan. Ik vermoed dat er dan toch wel verbetering in zal zitten en dat is maar een halve dag.
Doe ik er goed aan om het niet te verbinden maar alleen een los shirt te gebruiken? Ik weet het niet zo goed.

Dit gaan denk ik echt wel lelijke littekentjes worden op zijn buik en beide armen want het is echt erg. Goddank zijn die in zijn gezicht gewoon normale en daar zit overal een mooi korstje op. Op zijn rug/ benen/ billen zaten er honderden maar die hebben ook een heel mooi korstje maar die op zijn buik en armpjes :palm: echt heel erg!
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 06 Mei 2019 21:21

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Ik zou het aan de lucht laten drogen, mits er niet aan gekrabt word, en inderdaad luchtige, katoenen kleding. Met afdekken blijft het vochtig en duurt het langer voor het indroogt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem269

Bericht 06 Mei 2019 21:31

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Joontjuh schreef:Ik zou het aan de lucht laten drogen, mits er niet aan gekrabt word, en inderdaad luchtige, katoenen kleding. Met afdekken blijft het vochtig en duurt het langer voor het indroogt.


Dit ja. En inderdaad gewoon thuis houden nu ze open zijn. De kans dat er een ontsteking inkomt door zand of wat dan ook is nu best wel groot. Of dat het weer opengaat tijdens het spelen. En voor straks als ze dicht zijn zou ik een zalf oid kopen voor littekens. Dat kan ook nog eens schelen.

Het klinkt wel heel erg heftig hoor. Echt sneu voor je kereltje!
<<

Anoniem266

Bericht 06 Mei 2019 21:59

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Dank je doe ik dat !

Ik kan hier zo geen foto plaatsen maar anders schrik je er echt van !
<<

Anoniem266

Bericht 06 Mei 2019 22:06

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Het blijft vochtig/nattig en vet door de 3x daags creme waar antibiotica in zit dus dat droog laten worden gaat hem voorlopig niet worden.
Moeten minimaal 7 dagen smeren.

Echt de hel hier die waterpokken !
<<

BlackFriday

Noob

Berichten: 57

Geregistreerd: 07 Jul 2018 11:40

Bericht 06 Mei 2019 22:09

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Mijn zoon had ook hele erge waterpokken. En ik dacht ook dat hij heel veel lelijke littekens aan over zou houden maar het is nu een jaar geleden dat hij ze had en je ziet er helemaal niks meer van.
<<

Anoniem266

Bericht 06 Mei 2019 22:12

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

BlackFriday schreef:Mijn zoon had ook hele erge waterpokken. En ik dacht ook dat hij heel veel lelijke littekens aan over zou houden maar het is nu een jaar geleden dat hij ze had en je ziet er helemaal niks meer van.


Ook ontstoken?

Hoop het zo zijn nu al lelijke rode bultjes ophogingen zeg maar.

Jammer dat geen foto kan laten zien.
<<

Anoniem266

Bericht 07 Mei 2019 19:30

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Zijn nu paar uur langer dan 48 uur aan het smeren.

De roodheid erom heen is minder maar met het in bad gaan gaat telkens de pus eruit en dan komen er weer nieuwe gele pus koppen op.

Vandaag weer naar school geweest want kind heeft geen koorts en voelt zich redelijk goed en wou super super graag naar school gaan alleen met pleisters afdekken lukt dus niet. Omdat het goedje wat we erop smeren ontzettend vet is daar houden de pleisters niet van.

Vanmiddag de huisarts gebeld die zei ja je moet nog even smeren..

Maar ik vraag me echt af naar school ZONDER af te dekken en telkens pus koppen gaat dat wel goed.
Thuis wil die niet wil echt lekker naar school en dat lijkt ook gewoon te gaan.
<<

Anoniem269

Bericht 07 Mei 2019 19:50

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

En als je hem eens een dag niet in bad doet? Dat ze dan op kunnen drogen?
<<

Anoniem266

Bericht 07 Mei 2019 19:55

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Dan blijven het vieze puskoppen maar ik kan het morgen proberen ben alleen bang voor alle viezigheden op school maar dan kan ik misschien met betadine deppen.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 07 Mei 2019 21:45

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Hier werkte de vsm waterpokken spray goed, het kost wat, maar de beginnende ontsteking trok snel weg, jeuk nam af, en de wondjes genazen goed. (raar woord, genazen, klinkt als een nasale neus in het voltooid verleden tijd ofzo)
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 09 Mei 2019 18:45

Re: waterpokken: iemand medische kennis hier?

Hoe is het ermee Reep? Hopelijk aan de betere hand...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char