Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pronkstuk in je huis

<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 04 Mei 2019 10:03

Pronkstuk in je huis

Wij kijken het programma 'van onschatbare waarde' waarin mensen een mooi object verkopen aan handelaren in de kunst.

Wij hadden het erover wat ons mooiste stuk in huis is.
Voor ons is dat de Artiflor Tongue stoel.(die we vandaag laten opknappen bij Artiflor)

Bij deze dus de vraag, wat jouw pronkstuk in huis, waarom en voor hoeveel zou je het willen verkopen?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 04 Mei 2019 10:27

Re: Pronkstuk in je huis

Eigenlijk alleen de fotoboeken (emotionele waarde).

De bordspellencollectie, maar dat is niet echt een item.

Ik heb ergens nog een klein stuk pijpje dat romeinen bij het roken van tabak hebben gebruikt. Ooit gevonden in het zand. Heb het nooit laten taxeren of zo, dus zou niet weten wat het waard is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Mei 2019 10:36

Re: Pronkstuk in je huis

Voor mij zijn dat mijn zelf gemaakte borduurwerken. Niet alleen vanwege het werk wat erin zit, maar ook omdat ik de afbeeldingen mooi vind en ook passen bij wie ik ben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Mei 2019 10:44

Re: Pronkstuk in je huis

Ik denk dat dat bij ons onze fotomuur is: eigen foto’s van gemaakte reizen, afgedrukt op 60x40. Gaat om een muur van zo’n 20m2 dus daar kan wel wat op. Het heeft voornamelijk veel emotionele waarde. Verkopen zou ik niet zo snel doen denk ik.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 04 Mei 2019 10:50

Re: Pronkstuk in je huis

Ik zou eigenlijk niks kunnen opnoemen. Maar de schilderen van mijn opa’s zijn voor mijzelf heel waardevol.
Ook de spullen die mijn vriend zelf gemaakt heeft zijn voor mij waardevol.
Maar wat een ander daarvoor zou willen geven? Geen idee.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2019 10:52

Re: Pronkstuk in je huis

Mijn Cambridge diploma heeft wel een ingelijst ereplekje in de gang boven.

Emotioneel gezien hecht ik wel veel waarde aan onze kookboekencollectie, met name de oude Amerikaanse boeken die ik door de jaren heen heb verzameld.

En de vitrine met souvenirs vind ik ook waardevol (emotioneel gezien met name).

Qua waarde denk ik onze wijncollectie. We hebben zo'n 300 flessen wijn in de wijnkelder, waaronder een paar hele oude, zoals eentje die tijdens de Tweede Wereldoorlog is gemaakt, eentje uit 1948, vijftigerjaren en uit onze geboortejaren. Ook hebben we een zogenaamde honor shelf met reeds leeggedronken flessen die we vanwege emotionele waarde bewaren en neerzetten. En de collectie kurken van leeggedronken flessen is ook leuk, in twee vazen.
Let's discover the world together.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 04 Mei 2019 11:06

Re: Pronkstuk in je huis

Ik bedenk me net dat ik/we best veel stukken hebben waar ik trots op ben.
Onze keuken heb ik bij elkaar gezocht op marktplaats, het zijn allemaal Piet Zwart kasten en stukken. Deze heb ik opgeknapt en passend gemaakt zodat we nu echt een mooie lieve houten keuken hebben, geverfd in mat krijt licht blauw. Ik zou hem niet zomaar verkopen, misschien als we verhuizen ofzo.

Verder heb ik nog wat bijzondere lampen gekocht op mijn vele rommelmarkt en kringloop strooptochten. De dierbaarste een lamp van ontwerper Verner Panton. Ik kocht hem voor 65euro, toen mijn toenmalige vriendje me had bedrogen. Ik had net een nieuw huis gehuurd, en ik keek die avond naar die lamp, en zag al die lagen en bedacht me dat ik gewoon weer een laagje verder was.
Die lamp zou ik nooit wegdoen, voor mij staat hij symbool voor steeds weer verder gaan, en bij je kern blijven.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 04 Mei 2019 11:17

Re: Pronkstuk in je huis

@ Tom is die dan helemaal al vol, of doe er na iedere reis er een bij? Mooi afbeeldingsfornaat, 60x40.
@sillyone,lijst je de werken in, of zet je zoiets neer? Een kennis van mij burduurt ook heel mooi, van haar heb ik geleerd dat borduren alles behalve oubollig is en het echt heel ingewikkeld kan zijn. (of ik begrijp het gewoon onvoldoende)
@marin leuk hoe jullie de wijnen helemaal doorvoeren in jullie leven.
@soleil je maakt me nieuwsgierig, wat maakt je vriend?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Mei 2019 11:44

Re: Pronkstuk in je huis

Pollepel schreef:@sillyone,lijst je de werken in, of zet je zoiets neer? Een kennis van mij burduurt ook heel mooi, van haar heb ik geleerd dat borduren alles behalve oubollig is en het echt heel ingewikkeld kan zijn. (of ik begrijp het gewoon onvoldoende)

Ik heb ze idd laten inlijsten met of zonder passe-partout.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Mei 2019 12:02

Re: Pronkstuk in je huis

Pollepel schreef:@ Tom is die dan helemaal al vol, of doe er na iedere reis er een bij? Mooi afbeeldingsfornaat, 60x40.


Nee zeker niet vol! Ze hangen ook niet ‘recht in lijn’ maar meer speels op de muur. Af en toe bestellen we wat foto’s bij waardoor we inmiddels al weer wat achterlopen op het gemaakte aantal reizen.

Jouw keuken klinkt echt supertof! Cool dat je het zelf gezocht en ‘gemaakt’ hebt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 04 Mei 2019 14:55

Re: Pronkstuk in je huis

Leuke vraag!

Voor mij is dat de oude potkachel die vroeger bij mijn grootouders in huis stond. De kachel die mijn vader vroeger als klein mannetje heel vaak aan heeft gestoken.
En de andere is een grote staande lamp die van mijn schoonzus is geweest, zij leeft helaas niet meer.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9420

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 04 Mei 2019 15:43

Re: Pronkstuk in je huis

Hier is het onze grote iepenhouten eettafel die mijn man zelf heeft gemaakt. Die wil ik echt niet kwijt, daar brengen we zoveel uur aan door!

Pollepel die keuken klinkt heel gaaf!
⁠♡♡♡
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 04 Mei 2019 17:10

Re: Pronkstuk in je huis

Wij hebben 1 serieus kunstwerk van een redelijk bekende kunstenaar, mijn schoonouders kennen hem toevallig waardoor we dit schilderij voor een leuke prijs konden kopen. Zijn schilderijen zijn redelijk wat waard. Het is ook echt een eyecatcher in huis.

Verder staat ons huis vol met dingen die we tijdens onze reizen hebben gekocht. Bijvoorbeeld een groot gekleurd Peruaans kleed en hebben we wat snuisterijen geërfd en een perzisch tapijt dat mijn vriend heeft geërfd.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 04 Mei 2019 17:54

Re: Pronkstuk in je huis

Iets enorm speciaals heb ik niet echt denk ik, maar er zijn wel wat dingen waar ik zelf heel blij van word zonder dat ze persé heel bijzonder of veel waard zijn. Een van deze dingen is een kleine lijst met daarin een ets uit de jaren 60 van een kind met een pop. Een ik heb laatst een hele toffe vintage mobile gescoord met capiz schelpen eraan. Ik vind verder ook de dingen die ons huis persoonlijk maken leuk, zoals foto’s, dingen die de kinderen gemaakt hebben, souvenirs van bijvoorbeeld vakanties.
<<

Anoniem269

Bericht 04 Mei 2019 18:36

Re: Pronkstuk in je huis

Ik vind ons steigerhouten drieluik met een wereldkaart wel het pronkstuk van ons huis. Het is gewoon de eyecatcher van de woonkamer. En ik heb op zolder een buikkastje staan die van mijn opa en oma is geweest. Daar stond de tv altijd op. Toen mijn oma overleed heb ik dat als erfstuk gekregen. Plus de koekjestrommel. Geen drol waard maar ik heb wel hele warme herinneringen aan dat trommeltje.

Ik zou zelf eigenlijk nog wel een echt schilderij of schets van V.incent van G.ogh willen hebben. Ik ben familie van hem en zou dat wel bijzonder vinden om te hebben. Maar dat is voor mij onbetaalbaar en ik heb verder ook geen contact met zijn familie die dichterbij hem stond dus dat is helaas niet voor mij weggelegd.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mei 2019 20:58

Re: Pronkstuk in je huis

Qua emotionele waarde vooral de pentekeningen van mijn opa.

Verder hebben we wel een aantal items die ik liever niet weg doe, maar die vind ik nog niet onvervangbaar zeg maar.
Zo hebben we 2 vintage String boekenrekjes waar ik super blij mee ben maar het is niet iets wat ik voor geen goud kwijt wil.
De echte pronkstukken die ik zou willen hebben en nooit meer kwijt zou willen, heb ik nog niet :angel:
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 04 Mei 2019 21:39

Re: Pronkstuk in je huis

De salontafel. Hij is nog van mijn opa en oma geweest en ik heb hem nu in huis. Tijdloos exemplaar door opa zelf gemaakt van hout van de schuur van zijn oudelijk huis en daarom veel emotionele waarde.
Carpe Diem
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 07 Mei 2019 08:33

Re: Pronkstuk in je huis

De buffetkast uit plusminus 1900 die mijn overgrootouders hebben laten maken voor hun huwelijk. Hij heeft steeds bij wisselende familieleden gestaan en nu heb ik hem al een aantal jaar. Ik zou hem nooit verkopen, hij blijft in de familie, dus zou dan naar een ander familielid gaan.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Tom