Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2019 21:11

Re: Boodschappen budget

Ik probeer onder de €500 per maand te blijven (Ja, dat is zeker heel wat anders dan aan het begin van dit topic bijna 5 jaar geleden) en dat lukt meestal niet eens. Dat is voor 2 volwassenen, 1 dreumes en 1 kat (die nu vermist is :( )

Anyway, daar zit wel echt alles bij in. Alles wat eetbaar is, luiers, flesvoeding, wasmiddelen, schoonmaakmiddelen, persoonlijke hygiëne/verzorging en cosmetica, kattenvoer dus.

We moesten deze week maar boodschappen doen voor 2x avondeten, op een chipje, hapje en een fles rosé na (totaal €8) niks geks gekocht en toch was dat alweer €59 bij de Jumbo zondag. Ik heb zelfs de bon nog gecontroleerd, maar er zat niet eens vlees bij en toch zoveel geld. Bizar eigenlijk.
<<

Anoniem308

Bericht 06 Mei 2019 21:20

Re: Boodschappen budget

Vroeger deed ik ook makkelijk voor 40-50 euro voor 2 personen boodschappen. Maar met dreumes en 9% btw echt niet meer.
Als ik al kijk wat dreumes extra eet 14x fruit per week, pak pap, 3 liter melk, 1 liter yogjurt. Iets van ligas oid. Een brood, beleg.

En qua avondeten sowieso let ik nu veel meer op groente. Dat er min 500 gram inzit per maaltijd.

Voor een simpele zak aardappels betaal ik nu voor 5 kg als 3.99. Vroeger was dat hooguit 2.50. En zo lijkt alles wel duurder.

Kortom toch zeker wel 75 euro per week denk ik.
Vorige week aten we 2 dagen bami. Was gewoon al 10 euro kwijt daarvoor. Waar ik vroeger makkelijk voor 5 euro kookte.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2019 21:21

Re: Boodschappen budget

Ja ooit las ik ergens dat AVG lekker goedkoop is. Nou echt niet.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 06 Mei 2019 21:22

Re: Boodschappen budget

Ik zit hier voor een gezin met twee kinderen ook op 100-125 euro per week denk ik. De helft van dat bedrag kan ik me echt niet voorstellen dat dat haalbaar is als je gezond eet.
<<

Anoniem269

Bericht 06 Mei 2019 21:25

Re: Boodschappen budget

Cotton Ik schrik daar soms ook van ja. Niet normaal wat het tegenwoordig kost.

Wat klote dat je kat nog steeds niet terug is. Het is zo’n mooi beestje! Heb je je buurt al doorzocht?
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2019 21:29

Re: Boodschappen budget

Ja ben al in het bos geweest ook. Ik heb nog wel een klein beetje hoop dat ze gewoon op mannenjacht is. Ze is wel vaker lang weggeweest, ook wel een dikke week. Maar nooit zolang als nu.
Elke dag hoop ik weer dat ze op de oprit zit, maar tot nu toe niet.
Er is hier net een snelweg gekomen (en denk niet dat ze daar in de buurt komt, ze is dan wel bang) maar er zijn ook wegen weggehaald en het landschap is helemaal veranderd. Ze kan ook in de war zijn. :(
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Mei 2019 21:29

Re: Boodschappen budget

Vriezen en slaan jullie veel in als producten in de aanbieding zijn?

Vaatwastabletten hebben we hier inmiddels voor meer dan een jaar op voorraad.

Van producten die bijv een half jaar goed blijven of in blik zitten slaan we gerust veel in. Soms zijn de pakken melk in de aanbieding 1+1 en dan slaan we gerust zo 24 pakken in.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Mei 2019 21:30

Re: Boodschappen budget

Ik gok dat dat houdbare melk is Fred? :P
Dat vind ik echt niet te drinken. Durf ik m'n kind ook niet aan te doen haha.

We vriezen wel veel in en dingen als vaatwastabletten ook zo goedkoop mogelijk in bulk.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 06 Mei 2019 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem308

Bericht 06 Mei 2019 21:30

Re: Boodschappen budget

Cotton schreef:Ja ooit las ik ergens dat AVG lekker goedkoop is. Nou echt niet.

Ligt er natuurlijk wel aan wat voor vlees natuurlijk. Wij eten 2 boomstammetjes (1.45), een kilo wortel (55 cent) en die 5 kg (3.99 / 5) dan is het nog geen 3 euro voor een avond eten. Koopje!
Maar ja appelmoes erbij, een salade, jus. Dat kost allemaal weer extra.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 06 Mei 2019 21:44

Re: Boodschappen budget

@ Corton, dat was ook maar een voorbeeld.

Ik denk dat we het meest besparen op eieren. Die halen we bij een plaatselijke boerderijwinkel (heb ik al eens verteld). We komen met 2 personen denk ik ongeveer uit 75 euro per week.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 06 Mei 2019 21:53

Re: Boodschappen budget

Wij zitten per maand op ongeveer 425,- volgens mij, dus toch zo'n 100,- per week. Dat is inclusief flesvoeding, maar zonder luiers en verzorgingsproducten.
Inslaan bij een goede aanbieding helpt wel zeker! Dan ben ik in een klap meer kwijt, maar ik heb vrijdag voor 4 dagen boodschappen gedaan voor 25,-. Dat is dan wel weer fijn.

75,- per week is nu eigenlijk wel mijn doel! Zou mooi zijn als we dat halen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 06 Mei 2019 21:56

Re: Boodschappen budget

Ik zit nu op zo’n €135 per week. Met ons vieren (waarvan de puber momenteel vreet als een bootwerker :laughcry:) en twee huisdieren.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Mei 2019 22:08

Re: Boodschappen budget

Ik ben momenteel meer kwijt dan vorig jaar. Heb echt t idee dat alles duurder is (geworden). We halen de luiers en kattenvoer per maand ongeveer (45 euro) en verder ga ik uit van 75,- per week, maar blijf er meestal wel wat onder. Schoonmaakartikelen haal ik bij de Prijsmepper (outletstore van de Kruidvat) en dan ben ik eens per 3 maanden misschien 20,- kwijt. Voor alle schoonmaakmiddelen dan, dus wasmiddel, bleek, badschuim enz. Dat valt me onwijs mee.

Maar ja die dingetjes tussendoor steeds... Die zijn funest. Broodjes bestellen op het werk, aardbeitjes van de markt. Broodje voor Tobias, wat borrelpootjes bij de poelier halen, verse vleeswaren, ijsje tussendoor... Al met al zit ik dus toch nog op 100,- per week, voor 2 volwassenen, 1 peuter en 4 katten.
<<

Anoniem300

Bericht 06 Mei 2019 22:29

Re: Boodschappen budget

Wij zitten op zo'n 125 euro per week met zijn 5en (dit is met luiers en shampoo enz. ) dit is het gemiddelde, luiers en shampoo enz koop ik vaak veel in 1x in de aanbieding.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 06 Mei 2019 22:43

Re: Boodschappen budget

Ik ga het ook weer eens bijhouden. Schrik soms ook wat ik aan de kassa moet betalen, terwijl het de keer daarna weer mee kan vallen.

Flesvoeding krijgen wij nu vergoed (omdat ze Pepti krijgt I know, niet eerlijk waarom geen eigen bijdrage, mensen ik weet het niet) dus dat scheelt echt wel in de kosten. Wel stort ik elke week die €15 in een spaarpot op de spaarrekening.

Verder was was de bloemkool €2,99 en dan was het echt een klein bloemkooltje. Dochter eet graag rood fruit en blauwe bessen dat is ook niet grappig meer wat dat kost. Ik haal tegenwoordig paprika bij de kweker (2 voor €1 en een zakje puntpaprika's ook voor €1) en eieren bij de boer 10 voor €1. Dat soort dingen scheelt echt wel!
⁠♡♡♡
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Mei 2019 23:18

Re: Boodschappen budget

Ik merk wel dat het duurder is geworden. Maar red het nog met €50,-

Zoals deze week had ik vandaag bij jumbo voor €15,- ga morgen nog naar de Lidl en Ah. Sla bij de Lidl wc papier in en bij Ah kwark.

Vlees vind ik wel duur. Vergeet ik ook vaak te kopen ik eet het niet man wel. Heb wel altijd kip en gehakt in de vriezer. Gehakt zit in kleine zakjes zodat we die zo kunnen pakken voor lasagne / wraps enz
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 06 Mei 2019 23:46

Re: Boodschappen budget

Toevallig vandaag boodschappen gedaan. Hadden niks meer in huis en zat op €105,00. Normaliter blijven we rond de € 70,00 per week. Dat is exclusief weekend boodschapjes en luiers. We geven voor mijn gevoel echt te veel uit aan boodschappen terwijl we echt niks bijzonders kopen. Maar ergens voel ik ook niet echt de noodzaak er op te letten. En zo is het elke maand weer een tweestrijd in mijn hoofd haha..
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2019 09:57

Re: Boodschappen budget

Dat heb ik nu ook Dee. Ik weet qua boodschappen ook niet waar we nog op kunnen besparen en aan de andere kant wil ik er ook niet teveel op letten.

Ja als G straks meer gewone melk gaat drinken, maar goed zo'n pot van €6 eens per 3 weken doet 't 'm ook niet echt haha.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 07 Mei 2019 10:37

Re: Boodschappen budget

Nu lees ik al een paar keer dat het allemaal duurder lijkt geworden, maar dat ís toch ook zo? Per 01-01-2019 geloof ik was er toch ook een BTW-verhoging in de supermarkten?
<<

Anoniem304

Bericht 07 Mei 2019 10:41

Re: Boodschappen budget

MissBitchy schreef:Nu lees ik al een paar keer dat het allemaal duurder lijkt geworden, maar dat ís toch ook zo? Per 01-01-2019 geloof ik was er toch ook een BTW-verhoging in de supermarkten?

Ja, alleen zou dat hooguit een tientje per maand extra moeten zijn. Waar je voorheen ongeveer €2-3 BTW betaalde, betaal je nu €4-€5 (gebaseerd op ongeveer €75 boodschappen waarvan uiteraard niet alles in het lage tarief valt).
<<

Anoniem284

Bericht 07 Mei 2019 10:46

Re: Boodschappen budget

Ik heb het idee dat met die btw-verhoging de prijzen stiekem nog iets meer omhoog zijn gegaan dan enkel de btw-verhoging.
<<

Pitty

Bericht 07 Mei 2019 10:54

Re: Boodschappen budget

Ik vind het ook heel veel duurder geworden. Een pot Calve pindakaas kost gewoon over de drie euro!

Ik probeer trouwens 150 euro per week aan te houden, dus 600 euro per maand.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 07 Mei 2019 11:06

Re: Boodschappen budget

Wij hebben ook 500 euro per maand, dit is met 3 kinderen (om de week) en 3 huisdieren.
Maar de laatste tijd is het creatief zijn om onder de 500 te blijven.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Anoniem316

Bericht 07 Mei 2019 11:21

Re: Boodschappen budget

Toevallig had ik dat bij een zakje puntpaprika's bij de Lidl. Het is wel 500 gram, dus tenopzichte van een AH alsnog goedkoper maar die waren voorheen € 1,99 en gisteren heb ik er € 2,89 voor betaald. Dat is een beste prijs verhoging.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Mei 2019 11:29

Re: Boodschappen budget

Wij zitten meestal tussen de 80 en 90 euro inclusief luiers en shampoo ed en schoonmaakmiddelen. Ik moet daar wel bij zeggen dat mijn man luncht op zijn werk de hele week en de jongste 3 volle dagen opvang heeft waar zijn lunch, tussendoortjes en luiers bij in zitten en ik op mijn werkdagen ook gratis snoep groenten en fruit kan pakken.

Ik merk ook wel echt dat het duurder geworden is sinds de belasting veranderd is. Het blijft wel echt het beste werken voor mij om weeklijstjes te maken en 1 keer boodschappen te doen. Vaak als ik nog even een pak yoghurt moet halen kom ik toch weer met €20,- aan boodschappen thuis, dan gaat het hard.

Bij ons is de Nettorama de dichtstbijzijnde supermarkt. Vreselijke winkel, ze hebben meer een assortiment voor de niet “ avontuurlijke” kok. Maar ze zijn wel betaalbaar, ze hebben al een jaar de Pampers, kleine pakjes in de aanbieding voor €5,-, zo ook met coca cola en meer A merken, dat is wel erg fijn!
25-11-2014 & 09-06-2017
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers