Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stotteren

<<

Anoniem276

Bericht 01 Mei 2019 07:59

Stotteren

Sinds een kleine week is mijn jongste dochter gaan stotteren. Het begon met 4 woordjes ik, mijn, dat en mag.
En dan zei ze bv: ik ik ik vind dat mooi. Of, mag mag mag ik nog een keer?
Sinds gister lijkt het erger geworden, en ik maak me dan gelijk toch weer zorgen :(

We zijn nu een weekje op vakantie en een vriendin van mij is verpleegkundige op het cb en die maakt zich geen zorgen, zoiets kan ook een fase zijn. Ze overlegd morgen even met haar collega (logopedie) of het raadzaam is om al een consult te plannen.

Woe heeft dit ook meegemaakt?
<<

Buurvrouw Jansen

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 122

Geregistreerd: 28 Sep 2018 11:12

Bericht 01 Mei 2019 08:42

Re: Stotteren

Wij hebben dit meegemaakt met onze oudste, hij was toen geloof ik bijna 4. Hij praatte precies hetzelfde, ik ik ik ik ik ik wil graag drinken, of mag mag mag mag ik ik een snoepje?

Hier is het vanzelf overgegaan. Het duurde ook niet heel lang, een paar weken geloof ik. Ik maakte me ook zorgen maar een rondje Google leerde mij toen dat het heel veel voor komt. Ik besloot even af te wachten en al snel verdween het weer gelukkig!
2009~2011~2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 01 Mei 2019 10:07

Re: Stotteren

Nora heeft dit ook gehad een paar maand geleden. Ze was toen een paar maand 4. We kwamen toen al met haar bij een logopedist ivm enkele letters die ze niet kon uitspreken. Volgens de logopedist was dit een normale ontwikkeling wat wel vaker voorkomt in deze leeftijd. Vooral geen aandacht aangeven want dan raakt ze er zelf ook bewust van. Hier ging het met een paar weken vanzelf weer over.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 01 Mei 2019 13:05

Re: Stotteren

Mijn dochter heeft dat ook een tijdje gehad op die leeftijd, is ook vanzelf overgegaan na niet zo'n lange tijd. Volgens mij wilde ze gewoon sneller vertellen of vragen dan ze kon op dat moment.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Mei 2019 13:10

Re: Stotteren

Mijn dochter is ook van februari 2016 en heeft het soms ook. Ze wil dan iets heel snel vertellen of is erg enthousiast en dan blijft ze even hangen. (Wat Suus ook zegt)
Als je het niet vertrouwd, kan je ook een extra afspraak maken met het cb.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 01 Mei 2019 13:21

Re: Stotteren

Mijn dochter heeft het ook, maar al ruim een jaar.
Met 3,5 zijn we begonnen met logopedie, omdat ze ook wat letters niet uit kon spreken.
Dat pakte ze heel snel op, maar dat hakkelen is gebleven.
Onze logopedist zegt dat we weinig kunnen doen, behalve zelf rustig praten.
We hebben eind mei weer een afspraak om te bespreken hoe het gaat, wellicht krijgen we dan een doorverwijzing naar een stotterkliniek.

Ik zelf merk dat het erger wordt bij spannende situaties.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 01 Mei 2019 13:43

Re: Stotteren

Mijn zoontje van net drie stottert met de laatste letters van een woord om het zo maar te zeggen, vooral als een woord op een s eindigt: mag ik mijn jas s s? Geen idee of dat ook een normale ontwikkeling is, maar ik maak me er niet zo’n zorgen om. Zal wel weer overgaan.
<<

Anoniem298

Bericht 02 Mei 2019 21:43

Re: Stotteren

Suus schreef:Mijn dochter heeft dat ook een tijdje gehad op die leeftijd, is ook vanzelf overgegaan na niet zo'n lange tijd. Volgens mij wilde ze gewoon sneller vertellen of vragen dan ze kon op dat moment.


Hier hetzelfde met mijn dochter.
<<

Anoniem276

Bericht 04 Mei 2019 08:24

Re: Stotteren

Het advies van de arts was: geen druk op leggen.soms loopt de spraaktaal ontwikkeling niet synchroon met wat ze willen en kunnen zeggen. Ze gaat nog even kijken voor een stroom diagram (geen idee eigenlijk wat dat is) en als het erger wordt moet ik aan de bel trekken.

Nu is het wel erger geworden de afgelopen dagen maar we waren ook een midweek op vakantie, met 6 volwassenen en 3 kinderen in 1 huisje dus echt goed kan je het dan niet beoordelen. We gaan het deze week nog eens bekijken en dan kunnen we altijd nog een afspraak met de logopedist maken
<<

Sapphire

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 16 Mei 2017 10:53

Bericht 04 Mei 2019 08:35

Re: Stotteren

Mijn nichtje heeft dit ook gehad rond die leeftijd. Is vanzelf weer over gegaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 04 Mei 2019 08:48

Re: Stotteren

Ik snap wel dat je je daar zorgen over maakt maar gelukkig lees ik hier dat dit niet nodig is. Hopelijk is ze er gauw weer vanaf.

Ik heb het met onze zoon, alleen heeft hij geen last van stotteren maar heeft sinds kort tics. Het begon met weken lang zo’n vijftien keer per minuut luidruchtig zijn neus ophalen. Daarna werd het continu zijn tong helemaal over zijn lippen laten gaan en nu is hij sinds een paar dagen extreem aan het knipperen met zijn ogen. Ik ben gelijk bang dat hij Gilles de
La Tourette heeft ofzo maar hopelijk is dit ook iets tijdelijks, passend bij de leeftijd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem276

Bericht 05 Mei 2019 20:51

Re: Stotteren

Oh dat snap ik heel goed lady! Hopelijk is het bij jou kleine ook iets wat bij de leeftijd hoort.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers