Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 Mei 2019 09:41

Re: Het hardlooptopic #2

Het is al een paar dagen stil zie ik.

Hunt, mooi PR!
Tiem, welkom hier. Succes met opbouwen. Het begin is er weer.

Ik heb deze week naast het hardlopen ook andere sporten gedaan. Wil graag nog wat kilo's (7 in totaal) kwijt dus doe nu ook 3 x per week thuis oefeningen. Had ik toch wel spierpijn van :).

Zaterdag, maandag en gisteren heb ik weer gelopen. Zaterdag en maandag ging prima. Lekker tempo en ik ga weer richting de 6 minuten per km. Gisterenavond ging het echt niet. Ik liep niet lekker en kreeg steken in mijn zij. Ben na 3 km ook gestopt want het had weinig nut zo. Was ook wel erg moe dus dat speelde vast mee.
Zaterdag ga ik weer lopen dus hopelijk gaat het dan beter.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 02 Mei 2019 10:39

Re: Het hardlooptopic #2

Ja, het is ff rustig hier. Vakantietijd denk ik. Zelf heb ik ook niet zo veel te melden, omdat ik niet met een specifieke training bezig ben. Ben wel erg lekker aan het lopen, korte stukjes steeds, 5 - 15 km, en gewoon waar ik op dat moment zin in heb. Nu in de vakantie heb ik meer tijd en dus ook echt veel gelopen: al 8 x in 2 weken tijd! Wordt vanaf nu wel minder ;)
In juli ga ik een Ekiden doen, dat is de marathon in teamverband, een estafetteloop.

Hunt, lekker zeg! Tieme, welkom en succes met de opbouw.
Miccie, het is fijn toch als je wat vaker loopt en dan merkt dat er ook best eens een mindere training tussen kan zitten. Das ook niet erg, een andere keer gaat het weer veel makkelijker. Je bent gegaan, en dat telt.
<<

Anoniem315

Bericht 02 Mei 2019 15:33

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb afgelopen dinsdag 5km in 25 minuten (5.04') gelopen en vorige week heb ik vrijdag ook 5 km (in 5.02') gelopen. Die dag er voor heb ik datzelfde rondje gewandeld, omdat mijn blessure nog steeds niet volledig weg is. Ik ga voorlopig niet uitbreiden in kilometers. Eerst die blessure zien weg te werken. Het wordt wel elke keer een beetje beter gelukkig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Mei 2019 20:15

Re: Het hardlooptopic #2

Ik was vooral chagrijnig na het lopen. Het wilde niet lekker vorige week, had een korfbalwedstrijd gespeeld en Mn lichaam voelde slecht. Vandaag een interval gelopen 1-1-2-2-2-2-2-2-2-2-wandelen. Lopen versnellen lopen versnellen. Wat wel grappig is is dat nn app zegt dat ik moet wandelen en dan juist ga versnellen.
2015 💙
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Mei 2019 10:46

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben nu 2 weken geleden weer begonnen met hardlopen. Heb toen Start to run 5k gedaan en 1x een wedstrijd meegedaan. Daarna gestopt ivm scheenbeen mblessure en gewoon nooit meer opgepakt, zonde.
Nu in week 2 van Start to run en vandaag 3km de 3km aangetikt in 24 min. Lijkt nog nergens op dus, maar het begin is er! :)
<<

Anoniem313

Bericht 04 Mei 2019 11:12

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker MB dat je het weer op hebt kunnen pakken! Scheenbenen zijn berucht inderdaad.
Exo, snelle hinde, wat was jouw blessure ook alweer?
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2019 12:14

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield: Pijn in mijn pees aan de rechterbuitenkant.

Ik moet vandaag weer, maar ik heb geen zin. Anders morgen maar.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 04 Mei 2019 19:37

Re: Het hardlooptopic #2

Goed dat iedereen weer bezig is geweest. Bij meerdere toch ook wat minder dan normaal. Zijn we niet de enige dus haha..

Ik ben vanmorgen weer geweest en het ging gelukkig goed. Nieuw pr op de 5 km in 29.21. Ben blij dat ik zo snel weer vooruit ben gegaan na die flinke verkoudheid. Daarna zijn we nog naar Rotterdam geweest en merkte ik dat die snelheid er in hakte. Na even zitten in de metro voelde ik mijn benen wel.
Maandag ga ik weer met mijn collega. Ben benieuwd!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mei 2019 09:43

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker, Miccie en een goeie tijd!

Ik heb gisteren getraind op de club, dat was gezellig maar een hele makkelijke training. Daarom wilde ik vandaag nog ff kilometers maken. Vroeg uit de veren en ondanks gisteravond een paar cocktails in m’n mik een halve marathon gelopen. Rustig tempo, 6:30, lage hartslag, wat regen onderweg maar ook zon. Regenbogen gezien, reigers, eendenkuikens, en de podcast over Laura H. uitgeluisterd. Ik heb deze week verder geen tijd om te rennen, maar zo kan ik er wel weer ff tegenaan!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Mei 2019 15:49

Re: Het hardlooptopic #2

Mb 3km in 24 min valt mee toch. Gaat niet om de snelheid toch?

Exo heb je nog gelopen?

Miccie mooie snelheid!

Klinkt lekker caulfield zo lopen.

Ik heb vandaag 6,5 gelopen in ongeveer 9min/km. Op de dijk vol wind tegen, dat was niet zo fijn. Ik wil eigenlijk kijken of ik volgende week 10km kan lopen. Ik merk dat ik nu niet super moe ben en Mn spieren voelen ook niet heel zwaar. Op zich best een stap natuurlijk van 6,5 naar 10 maar ik ben vooral benieuwd naar of ik het vol kan houden.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mei 2019 17:32

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, wat heerlijk dat je zo even een halve marathon wegrent. Pfff.. Respect!

Minx, goed bezig! Lekker aan het uitbreiden dus.

Ik moet nog. En nu komen er net weer wat buien over. Meh. Ik denk dat het een kort rondje wordt.
<<

Anoniem315

Bericht 05 Mei 2019 19:16

Re: Het hardlooptopic #2

Zelfde ronde als dinsdag gedaan. 5km in 24 minuten, 4.57'. Ik heb weer als een bezetene gerend schijnbaar. Ben ook aardig kapot gegaan, want er stond aardig wind en het zand was weer lekker mul. Sommige stukken zijn heuvelachtig en man, dan kom je bijna niet vooruit. Lekkere krachttraining wel :)
<<

Anoniem313

Bericht 05 Mei 2019 19:31

Re: Het hardlooptopic #2

Het wordt een beetje herhaling van zetten van mijn kant maar oh, wat ben jij toch snel! Dat is echt een bijzondere aanleg die je daar hebt. Heel nice.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Mei 2019 21:18

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe gaat het bij jullie deze week?

Ik heb alleen vandaag gelopen een kleine 5k. Ondanks de spierpijn of mss wel dankzij de spierpijn liep ik erg lekker. Eigenlijk kost 5k me niet heel veel moeite op het moment. Ik had vorige week gepland om langer te gaan. Maar kreeg een appje van mijn vriend dat ik om 11:00 klaar moest staan. Dus lang ging ik qua tijd niet meer redden.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 12 Mei 2019 21:24

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Minx, kan je gaan uitbouwen!

Ik heb na mn halve van zondag deze week op woensdag gelopen, op zaterdag clubtraining gedaan en vandaag weer gelopen. Eigenlijk wil ik morgen weer gaan en dinsdag weer naar de club maar ik voel een rare pijn bij mn voet dus wil maar ff rust nemen. Een blessure kan ik niet gebruiken.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Mei 2019 21:35

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb alleen donderdag een korte snelle 4 km gerend wegens tijdgebrek. M'n pace was 4.41', dus echt flink over the top. Daarnaast paardgereden en allerlei andere dingen gedaan, dus het is bij 1x gebleven.
Komende week loop ik 2x de avondvierdaagse mee (10 km per keer), dus dat zie ik dan als training.

Minx, wat fijn dat de 5 km zo makkelijk gaat!

Caulfield, je zit in een mooi trainingsritme, zo te lezen. Daar ben ik wel wat jaloers op.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 13 Mei 2019 15:32

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe vaak lopen jullie in de week?
Met Evy wil/moet ik echt 3x per week, maar dat lukt maar om de week ivm de kids. De ene week kan ik ma/woe/vr/zo, maar daarna is het dan di/do/ma pas weer... En dan moet er niets tussenkomen.

Maarja, zit pas bij les 9 hoor haha!
Vandaag m’n snelste ooit gelopen, 3,6km in 27 min. Mijn gemiddelde tempo is 7:36’, gaat langzaam vooruit.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Mei 2019 15:35

Re: Het hardlooptopic #2

MissBitchy schreef:Hoe vaak lopen jullie in de week?
Met Evy wil/moet ik echt 3x per week, maar dat lukt maar om de week ivm de kids. De ene week kan ik ma/woe/vr/zo, maar daarna is het dan di/do/ma pas weer... En dan moet er niets tussenkomen.

Maarja, zit pas bij les 9 hoor haha!
Vandaag m’n snelste ooit gelopen, 3,6km in 27 min. Mijn gemiddelde tempo is 7:36’, gaat langzaam vooruit.


Dat beschreef ik net hierboven, 3-4 x per week momenteel maar er zijn ook periodes dat dat qua drukte niet lukt en dan is het minder. Niks moet he, en 2 x per week lopen is ook al hartstikke mooi.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 13 Mei 2019 19:13

Re: Het hardlooptopic #2

Ik loop 2x in de week en ben ook met STR begonnen. Soms heb ik lessen nog een keer extra gedaan. Het wil op zich prima met 2x het duurt alleen langer.
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 13 Mei 2019 20:30

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Minx dat je nu zo lekker loopt. Rustig verder opbouwen en uitbreiden.

Ik loop 2 of 3 x per week. Ik wil graag 3 keer maar soms komt het net niet uit met andere afspraken.
Ik heb de afgelopen week mooie resultaten gehaald. 2 x met mijn collega gelopen en beide keren rond de 6 minuten per km. Met praten erbij dus dat is erg mooi. Een paar maanden geleden liepen we nog 6.30 per km samen.
Als ik zelf loop ga ik nu redelijk gemakkelijk onder de 30 minuten op de 5 km. Ik wil dus ook wat gaan uitbreiden naar de 6 en 7 km. Dat ga ik doen na mijn loop op Hemelvaartsdag.

Ik ben daarnaast ook nog thuissport aan het doen want wil 7 kilo kwijt. Mijn teamleidster op werk volgt een opleiding tot lifestyle coach en gaat mij nog wat adviezen geven op eetgebied. Heel benieuwd.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 15 Mei 2019 12:15

Re: Het hardlooptopic #2

Na heel lang niet gesport te hebben ben ik vandaag begonnen met hardlopen. Ik heb de startlessen van Evy gedownload. Dat is wel erg fijn qua opbouw. In september ga ik samen met mijn man en zusje en zwager een obstaclerun doen van 6 km. Dat is een mooi doel om voor te gaan!
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mei 2019 18:17

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig Elisabeth! Heb je vaker hardgelopen?

Ik heb maandag 10 km gewandeld en ga dat morgen weer doen. En zometeen even een klein rondje rennen.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 15 Mei 2019 19:03

Re: Het hardlooptopic #2

Heel soms 2 weken en dan weer lang niets. Ik ben nu eindelijk weer 100% hersteld van een burn out dus goede energie. En toeval of niet maar ik was de rest van de dag al meer energiek dan normaal.

Wandelen is ook lekker! Doe ik vaak met de hond in het bos, maar geen 10 km hoor! Volgende week avond4daagse meelopen ook weer genoeg beweging :-)
<<

Anoniem315

Bericht 15 Mei 2019 20:33

Re: Het hardlooptopic #2

Wat fijn en goed dat je hersteld bent van een burn-out! Mooie overwinning!

Ik heb net 5km in 25 minuten op 5.04' gerend. Viel me mee. Ik rende niet heel hard voor mijn gevoel. Wel had ik het warm en man, wat was het zand diep en zwaar op sommige plekken. Maar geen last van m'n blessure :)
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mei 2019 07:13

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Exo!

Ik ben helaas geblesseerd geraakt in al mijn enthousiasme. Na de marathon ben ik alleen maar meer gaan rennen, heerlijk zo zonder schema. Maar waarschijnlijk heb ik mezelf daarbij toch teveel belast. Nu heb ik een ontsteking aan de peesplaat van mijn rechtervoet en dat is me een partij pijnlijk! Ik strompel door het leven :nopompom:
Mijn fysio ziet het nog wel zonnig in, die denkt dat we met oefeningen, rust en zooltjes wel een eind gaan komen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers