Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 30 Apr 2019 20:58

Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

We hebben al een tijdje mieren in huis en dat was voornamelijk rond en bij de prullenbak. Sinds een week of wat hebben we die helemaal uit ons huis verbannen maar toch bleven ze in huis.
We hebben alles al geprobeerd wbt huis, tuin en keukenmiddeltjes. Met 3 kids willen we liever geen lokdoosjes of andere troep.
Maar nu kwamen we vanavond thuis en de keuken en in de kastjes zag het zwart van de mieren. Weer maar eens op Google gekeken en nu alles schoongemaakt met schoonmaakazijn en water.

Ik krijg er helemaal de rillingen van. Dus wie heeft er nog tips?
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Apr 2019 21:21

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Ik heb toen de plek opgespoord waar ze naar binnen kwamen, bleek naast de drempel, en waar er een nest zat, dat was een stukje verder in de muur. Ik heb toen afwasmiddel met citroengeur in het nest gespoten en verder de looproute richting de drempel ook. Dit een paar keer herhaald en binnen een paar dagen was ik van de mieren af.
Misschien niet de meest diervriendelijk oplossing maar het was echt het enige wat hielp.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 30 Apr 2019 21:24

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Kaneel schijnt te werken!
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Apr 2019 21:38

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Kan je de lol dozen niet op je aanrecht zetten.

Wij hebben er ook ieder jaar last van dit jaar in februari al. Heb nu 4 van die dozen staan. En buiten bij de voor en achterdeur azijn gespoten. Toch zie ik af en toe nog wel een paar lopen. Ze zeggen ook wel dat 1 2 of 5 cent muntjes helpen.
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 30 Apr 2019 22:10

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

sarah1985 schreef:Kan je de lol dozen niet op je aanrecht zetten.

Iegh. Da's toch vies?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem279

Bericht 30 Apr 2019 22:18

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Burn schreef:
sarah1985 schreef:Kan je de lol dozen niet op je aanrecht zetten.

Iegh. Da's toch vies?

Als je geen mieren op het aanrecht hebt, zou ik daar inderdaad niet voor kiezen. En anders zou ik ze zoveel mogelijk van het aanrecht weg lokken. Misschien ‘s nachts lokdozen op de grond neerzetten? En ze overdag in een zakje opbergen?

Op m’n werk hebben we ze ook, elk jaar weer opnieuw. Zo ontzettend vies.
<<

Anoniem286

Bericht 30 Apr 2019 22:29

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Idd opsnorren waar ze binnenkomen en dan het nest zoeken. Wij hebben er ook last van gehad als een nest te dicht bij huis zat. Ik kijk eerst hoe ze binnen komen en indien mogelijk kit ik bv een gaatje dicht en dan Mierenpoeder in het nest; evt paar keer herhalen. Ik heb ook weleens een nest uitgeschept en in de kliko gemikt toen hij te groot was; kliko wel meteen aan de weg gezet, werd ochtend erna geleegd; was erg effectief :smile:
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12145

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Apr 2019 23:23

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Burn schreef:
sarah1985 schreef:Kan je de lol dozen niet op je aanrecht zetten.

Iegh. Da's toch vies?

Mieren in de kastjes ook. Nu heb ik een groot aanrecht en heb wel eens in een hoek waar we niks met eten doen z’n doosje neergezet
Afbeelding
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 30 Apr 2019 23:25

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Koperen muntjes op de drempel leggen. In ieder geval op die plek waar de mieren het huis binnenkomen. Helpt bij ons altijd heel goed. Tot het moment dat de oudste zijn spaarpot ermee vult....
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Mei 2019 07:07

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Kaneel had ik gisteren gelezen dus neergelegd maar het is weer zwart dus helpt ook niet.

Die 1,2,5 centjes is toch geen koper meer? Vroegere stuivers hebben we niet.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 01 Mei 2019 12:46

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Je hebt ook bio / natuurlijke lokdoosjes. Dat kan geen kwaad maar of 't helpt weet ik niet.
Voor ons was de oplossing uiteindelijk alleen snachts gewone lokdoosjes neer zetten en sochtends weer weghalen. Kan 't ook niet mis voor de kids.
Wat bij ons overigens oorzaak was waren sporen van diksap van de kinderen! Daarop letten helpt ook!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 01 Mei 2019 12:51

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Wij hadden maandag ook mieren in de keuken. Kwam inderdaad ook doordat T nog niet zo netjes drinkt.
Ook loopt hij met een rietjesbeker die soms een beetje lekt. Verder lagen er restjes van fruit in de prullenbak.
Dus goed gesopt en gedweild en wat kokend water in de kiertjes bij de achterdeur. Nog geen mieren meer gehad.

Oja, ik heb in de kastjes alles in afgesloten bakken. Ook al het zoet beleg zit nu in een bak.
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2019 14:34

Re: Wie heeft de tip tegen mieren in huis?

Wij hadden ze ook in huis. Alle ‘lieve’ manieren geprobeerd maar uiteindelijk mierengif gestrooid bij de ingangen van het nest. Binnen een uur waren we van de mieren af.

Bij ons zaten ze in onze afgesloten achtertuin waar geen katten en honden komen.
2015 💙

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers