Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Apr 2019 16:24

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Een aantal sporten vind ik leuk om te doen, maar het komt me nu even niet uit om aan bepaalde tijden vast te zitten. Dus ik ben lid van de sportschool en daar ga ik vooral (af en toe) heen zodat ik me achteraf beter voel. Niet omdat ik het zo leuk vind. Ik wandel wel veel nu en dat vind ik lekker. Fietsen deed ik ook altijd graag, maar heb ik het afgelopen anderhalf jaar zo weinig gedaan dat ik nu steeds meteen zadelpijn krijg. Binnenkort gaan we een moederfiets kopen, dan wil ik wel weer meer gaan fietsen.

Meerdere keren per dag naar de sportschool :shock: Ik vraag me af of dat wel gezond is?
❤ 7 juni 2018
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 17 Apr 2019 19:16

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Wij hebben thuis een crosstrainer maar thuis sporten vind ik toch wat moeilijker dan in de sportschool. Thuis moet ik me er echt toe zetten en enkel op de crosstrainer vind ik best saai. Mijn vriend en ik hebben sinds een tijdje een abbo bij een sportcentrum om de hoek, hier kan je van alles doen zoals groepslessen, yoga, fitness etc. Wij zijn, omwille van tijdsgebrek, enkel voor fitness gegaan en dan met name de Milon cirkel. Verschillende apparaten en veel afwisseling, erg leuk!
Het sporten geeft een goed gevoel vind ik, dat vind k stiekem nog fijner dan dat het ook goed is voor de gezondheid en mijn lichaam. We gaan meestal zo'n drie keer per week en vind dat ideaal. Sporten daar vind ik veel gemakkelijker dan thuis, meer afwisseling en de omgeving zet gewoon veel meer aan om te sporten. Ik hield ook nooit van sporten maar begin het nu toch wel leuker te vinden.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Apr 2019 22:26

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Bliss schreef:Meerdere keren per dag naar de sportschool :shock: Ik vraag me af of dat wel gezond is?


Klinkt als veel. Maar de sportintensiteit is wel heel divers (yoga en bodypump, bijvoorbeeld, ik roep maar wat, kunnen prima kort na elkaar, lijkt me). En als de voeding er ook op afgestemd is...
De mensheid is ooit begonnen als jagersvolk. Daar zijn we op gebouwd. Dus lekker bewegen kan niet verkeerd zijn, mits je dit met de juiste beweegredenen (pun) doet.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 18 Apr 2019 13:38

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Tompouce schreef:Zwemmen wil ik van de zomer ook gaan doen. Oke, dat vind ik dan nog wel redelijk leuk.
Het buitenbad is bij ons nieuwe huis zowat om de hoek dus dat is wel handig.
Maar alleen als het al vroeg open is, ik wil dan wel baantjes kunnen trekken dus als er alleen maar spelende kinderen zijn, is dat niet heel handig.


Dat is ideaal zeg, zo dichtbij! Hier is het buitenbad gesloten, zo jammer! Maar wel een prima binnenbad, alleen jammer dat het er vaak zo druk is (voornamelijk 70+ dus het is echt zigzagzwemmen dan).

Susan, een hoelahoep heb ik ook! Alleen was ik 2 weken terug best fanatiek aan het hoelahoepen en toen schoot het in mijn rug dus nu durf ik niet meer zo goed :(
<<

Anoniem279

Bericht 18 Apr 2019 15:22

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik ga binnenkort eens een proeflesje aquabootcamp proberen. Is alleen niet bij mijn sportschool, en is vrij prijzig dus ik zal, als ik het leuk vind, niet wekelijks gaan. Gelukkig kun je wel per les betalen of een meerlessenkaart kopen.

Marin, kun je eigenlijk iets met de antwoorden? Ik merkte bij mij vooral dat het een verandering van mindset was, niet ‘Ah nee, ik moet weer’, maar ‘goh, ik ga weer, weer even knallen’. En vooral niet de gedachtes toelaten dat anderen weleens wat van me zouden kunnen vinden. En ik voel me daarna ook een beetje van de wereld hoor (is dat wat je bedoelt met ‘woozy’?) maar dat vind ik eigenlijk zelfs wel een beetje fijn.
En mocht je het echt niet leuk gaan vinden, misschien is fitness/PT niet hetgeen waar jij je voldoening uit haalt? Bij mij komt de voldoening uiteindelijk echt uit de groepslessen. Was ik daar niet naar overgeschakeld dan denk ik dat ik een jaar geleden uiteindelijk toch afgehaakt was. Maar doordat ik het zo leuk vind heb ik juist een tijd geleden m’n abbo met twee jaar verlengd. Je moet toch iets doen wat je echt leuk vind.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2019 15:29

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Flo schreef:
Marin, kun je eigenlijk iets met de antwoorden?


Ja! Sorry ik wil steeds antwoorden maar ik heb de puf niet (ironisch a.f. in dit topic natuurlijk) want ik ben steeds zo moe en niet lekker. Ik slaap mega slecht 's nachts door het hoesten maar ook door de spierpijn omdat ik niet kan liggen zoals ik wil, dus ik ben totaal niet uitgerust de laatste dagen. Maar ik lees het wel allemaal en vind het echt leuk om te lezen hoe iedereen er in staat.

Volgende week gaan m'n man en ik in elk geval samen sporten één dag omdat schoonouders op zoontje passen en we gaan volgende week ook op vakantie en in het huis staat zo'n sportschoolfiets en we hebben daar wat gewichtjes etc liggen dus kunnen we ook samen beetje sporten. Dat motiveert ook wel!

Ik wil echt nog even rustig alles doorlezen en wat dingen eruit pikken maar dat komt dus nog :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Apr 2019 17:36

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

He Marin je kunt ook gewoon lekker alles lezen en eruit pikken wat je helpt, je hoeft niet op iedereen te reageren hoor!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2019 18:01

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Dat is ook zo hoor maar ik vind 't zelf wel altijd leuk als reacties daadwerkelijk gelezen worden en op gereageerd worden. Maar dan wil ik er even goed voor gaan zitten en dat is nog niet gelukt.
Maar vind 't wel leuk om te lezen in elk geval en zo kunnen we elkaar een beetje motiveren!
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 18 Apr 2019 20:52

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik vind wielrennen heerlijk en dat deden man en ik dan ook regelmatig voor de komst van onze dochter. In de wintermaanden doen we aan spinning in de sportschool.

Ik moet me er af en toe wel voor motiveren om te gaan, maar als ik eenmaal bezig ben vind ik het heerlijk. Tot m'n max gaan, alles eruit halen en dan na afloop een voldaan gevoel hebben.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 19 Apr 2019 11:09

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

@ Marin: Oh jeetje wat ontzettend vervelend zeg dat je je zo moe voelt! Spierpijn is ook slopend a.f.! Wat ik altijd, niet altijd haha maar als het even kan wel, is na het sporten een half uurtje in bad liggen en de dag erna ook nog even.. dat helpt echt wel tegen de spierpijn :) Dat 'whoozee' gevoel ken ik niet zo, alleen als ik heel hard heb getraind (eigenlijk iets te hard) dus misschien kun je iets minder hard sporten? Of in ieder geval aangeven dat je beginnende sporter bent.. Ik zag dinsdag ook een meisje bij ons op de sportschool over haar nek gaan tijdens een groepsles, dat is niet oké hoor als je het mij vraagt.
Wat als het lukt
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 19 Apr 2019 11:26

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Marin, hanteer altijd een dag niet sporten na een dag sporten (zeker bij intensief). Je spieren moeten namelijk ook bij kunnen komen van het sporten. Als je iedere dag zou sporten dan raken ze overbelast en heb je kans op blessures.

Wat je wel kunt doen is andere spiergroepen gebruiken. Fietsen kun je bijv afwisselen met wandelen (wielrennen niet met hardlopen want dat is te intensief om dagen achter elkaar te soen).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Mei 2019 12:09

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik heb dit topic echt een keer of 10 geopend en ben begonnen met typen maar eigenlijk kwam ik er niet uit. Ik korfbal 1x in de week een wedstrijd wat heel erg gezellig is maar heb afgelopen weekend toch besloten om daar mee te stoppen. Ik merkte namelijk dat het me te vee kostte, na een wedstrijd had ik pijn en had daar best last van. In oktober ben ik begonnen met hardlopen en ik loop nu vrij makkelijk 5km.
Ik merkte dus heel erg dat mijn doelen niet meer aansloten bij wat ik deed qua sport en dat mijn sport niet meer aansloot bij de investering van tijd. Dit veldseizoen maak ik af en ondertussen begin ik al in de sportschool. Ik ben van plan om meer maar effectiever te gaan sporten. Sporten kost me nu 5 uur per week. Het idee is om dit op te hogen naar 6 uur maar dus effectiever.
Nu kost het me 1,5 uur voor het hardlopen en zo’n 3/3,5 uur voor het korfballen. Hardlopen zal naar 2,5/3 uur gaan en dan vanaf sept 3 uur sportschool. Ik ga dan veel meer sporten maar effectief gezien win ik 1 uur.
2015 💙
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron