Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contact buren

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Apr 2019 14:06

Re: Contact buren

Elliot schreef:
Marin schreef:En ze zijn ook wat moeilijker, ze zouden't liefst een groot hek tussen ons in willen maar dat willen wij niet, dus voor hun gaan we nu een soort klimopschutting plaatsen met als eis van ons dat het voorste deel lager is zodat wij nog wat meer zicht op straat hebben.

Ik weet niet hoe de situatie precies is maar gaat dit om een hek in de voortuin? Want het is niet toegestaan om in voorerfgebied (in de meeste gevallen is dat in ieder geval het gebied voor de voorgevel van je huis en het verlengde daarvan, via Google kun je daar wel plaatjes van vinden) een bouwwerk hoger dan 1 meter te plaatsen zonder vergunning. Een klimopschutting wordt ook gezien als bouwwerk en mag dus in principe maar een meter hoog zijn. Misschien iets om aan je buren mee te geven :)


Ja we hadden de vergunning ervoor zelfs aangevraagd maar die hoefde dus niet omdat het voorste deel lager wordt. Dus het wordt sowieso lager dan één meter. Zouden zij liever anders zien maar we doen dit min of meer al voor hen (want wij vinden het lage hekje nu eigenlijk ook prima), dus dit is een mooi compromis. Aan de andere kant (waar we op de drukke straat uitkijken en dus wél een hogere schutting wilden) hebben we dus wel een hogere schutting met vergunning gekregen. Die staat al een paar maanden en de klimop begint mooi te groeien nu.
Let's discover the world together.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 17 Apr 2019 15:07

Re: Contact buren

Aan de ene kant woont een jongen alleen en daar heb ik totaal geen last van.
Buren aan de andere kant is een Turks gezin met twee jonge kinderen. Daar ben ik wat minder over te spreken. Regelmatig geluidsoverlast en de buurman zet zijn auto nog wel eens deels op mijn parkeerplaats (iedereen heeft zijn eigen parkeerplek). Heb hem meerdere keren gevraagd erop te letten, maar hij wil het niet snappen, geloof ik.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 17 Apr 2019 21:26

Re: Contact buren

Wij zijn verhuisd naar een nieuwbouwwijk en hebben met onze buren heel leuk contact. De mannen van ons blok gaan volgende week met zn allen dingen in de tuin aanleggen.
Elk weekend drinken we wel koffie met elkaar als de tuindeuren open staan (we hebben nog geen schuttingen). En onze zoon heeft de buurvrouwen om zijn vingers gewikkeld :)
22112014 / 10042019
<<

Anoniem291

Bericht 19 Apr 2019 00:15

Re: Contact buren

Wij zijn 5 jaar geleden in een nieuwbouwwijk gaan wonen en we zijn een rijtje van 6 woningen. Met 4 gezinnen hebben we veel contact met elkaar, allen kinderen in dezelfde leeftijd die veel met elkaar spelen. In de zomer BBQ-en, als de kids in de poort spelen eindigen we meestal wel ergens in de tuin met elkaar. De mannen gaan een keer in de zoveel tijd met elkaar uit eten en de vrouwen ook en we komen bij elkaar op verjaardagen. Als we even uurtje oppas nodig hebben dan kunnen de kids meestal wel ergens terecht. We lopen de deur echt niet dagelijks bij elkaar plat en dat zou ik ook niet willen, maar op deze manier wel heel gezellig. De achterbuurvrouw is ook wel echt een vriendin geworden en spreek ik regelmatig. Onze kids vinden het ook heel leuk om met elkaar te spelen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Apr 2019 11:55

Re: Contact buren

Wij wonen in een hofje, met 3x een twee onder een kap. De mensen naast ons dus waar we de kap mee delen hebben we heel goed contact mee. Ze zijn begin 50, hebben twee zoons waarvan er een nog thuis woont en degene die nog thuis komt, komt hier wel eens darten met mijn vriend. We gaan wel eens samen uiteten en in de zomer doen we regelmatig een drankje buiten met elkaar. Erg leuke en lieve mensen.

De andere 4 buren spreken we alleen met goede dag en hallo. Het zijn allemaal mensen die hier al vanaf het begin wonen wij zijn er 10 jaar geleden gekomen omdat dit huis dan werd verkocht. Het zou wel leuk zijn als een van de oudere mensen het huis gaan verkopen dat er dan mensen met jongere kinderen komen wonen want voor mijn dochters zijn hier geen kinderen waar ze mee kunnen spelen.
:heart: :heart: 2011
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Apr 2019 17:23

Re: Contact buren

Ik woon in een soort flat (4 woningen boven elkaar) en we delen het trappenhuis met 7 andere woningen.
Onze directe buren daar hebben we erg goed contact mee (dwz met de man en de kinderen, de vrouw komt niet buiten en spreekt ook geen Nederlands maar ik kan wel m’n pakketjes bij haar ophalen :smile: ).
Met 4 andere woningen hebben we ook prima en leuk contact, af en toe borrelen we samen. Met twee van de zeven huizen heb ik geen contact. Ik ken ze wel maar we groeten elkaar en verder niet.
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2019 19:48

Re: Contact buren

Wij wonen in een nieuwbouwwijk. We hebben heel gezellig contact met de buren uit de overige 9 huizen. Van spontane bbqs tot feesten en even op de koffie.
Heel toevallig woont de vriendin waar ik sinds mijn 5 mee bevriend ben nu recht tegenover ons. Hun buren kennen we via hun en morgen gaan we met z'n zessen naar een wijnproeverij.
Echt heel gezellig en gemoedelijk hier.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 19 Apr 2019 23:18

Re: Contact buren

Urban Naked schreef:De vrouw komt niet buiten en spreekt ook geen Nederlands maar ik kan wel m’n pakketjes bij haar ophalen :smile: ).

Dat zijn de beste buren!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 20 Apr 2019 05:50

Re: Contact buren

Hier leuke buren. 1 kant heeft een eigen bedrijf aan huis en is mijn persoonlijke PostNL opslag ;). Hele leuke mensen ook, gewoon gezellig. Ze hebben een vakantiehuis (of eigenlijk toffe oud landhuis) in Frankrijk als 2e huis, 1 puber en 1 jong volwassen meisje en een hond.

De andere buren zijn prima voor zo'n 6.5 dag in de week. Ze zijn zwaar gereformeerd en hebben 10/12 kinderen (wonen niet allemaal meer daar). Op zondagavond spelen ze orgel en dan hele zware 'alsof je op een begrafenis bent' muziek. Ik vind dat nogal heftig en toen k niet zo lekker in mn vel zat 6 jr terug kon ik dat uur/1.5 uur ook echt niet thuis zijn. Heel deprimerend. Nu gaat dat wel en ben ik gewoon thuis.Verder zijn het hele lieve, wat oudere mensen en hebben we geregeld een praatje.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 20 Apr 2019 10:43

Re: Contact buren

Ik heb aan beide kanten alleen een buurman wonen. De ene buurman heeft wel een vaste relatie maar woont niet samen, de andere heeft af en toe een scharrel, tenminste wat ik ervan mee krijg.
Ik kan met beide heren goed overweg. De buurman zonder relatie spreek ik heel af en toe, dat is voornamelijk groeten. De buurman mét relatie spreek ik wel vaker, we komen op elkaars feestjes en rijden met elkaar mee als we een gezamenlijk feestje hebben (we hebben een aantal gezamenlijke vrienden), met zijn vriendin kan ik ook gezellig kletsen.
Naast de buurman met relatie woont een stel met een zoontje van 4, waar mijn zoon regelmatig mee speelt dus hen spreek ik ook best vaak. Verder is het met de meeste buren gewoon groeten.
Onze overburen vind ik wat minder leuk. Het zijn oudere mensen die haast altijd wat te klagen hebben, als er een auto 5 cm voor hun oprit staat dan bellen ze de politie al. Maar ik groet altijd wel, en kom haar tijdens het zwemmen vaak tegen en dan doet ze ineens heel aardig, heel apart.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Apr 2019 12:06

Re: Contact buren

Wij hebben goed contact met onze buren. We wonen hier nog maar een jaartje, maar vanaf het begin voelen we ons heel welkom. Enige nadeel vind ik de overburen die constant hun auto’s op de stoep parkeren voor ons huis waardoor je heel moeilijk kunt uitparkeren. Maar ik heb vernomen dat ze over ruim 1,5 jaar gaan verhuizen dus dat is goed nieuws :P
Verder wonen we vrijstaand dus weinig last van leefgeluiden van andere mensen, heel fijn is dat.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Apr 2019 12:59

Re: Contact buren

We hebben goed contact met vijf stellen buren. Toen wij hier twee jaat geleden kwamen wonen vertrokken er drie stellen en daarvoor kregen we 3 jonge stellen terug (1 stel met twee jongens van 4 en 5). Toen iedereen gesetteld was hebben we een straat BBQ met het hele blok gehad (12 huizen). Met zes huizen (allemaal jonge stellen met en of zonder kinderen) hebben we ook elk jaar een kerstborrel en we komen soms ook op elkaar en de kinderen hun verjaardag. Met onze directe buren aan een kant hebben we heel goed contact. We spreken regelmatig af om een bakkie te drinken, laatst ben ik wezen shoppen met de buurvrouw en we maken regelmatig een praatje. Met vakanties regelen we altijd dat de platjes water krijgen en de bakken aan de straat worden gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Apr 2019 15:43

Re: Contact buren

Caulfield schreef:Leuk om te horen Caro! Het is een wijk met een nummer erin, klopt dat?



Klopt!
<<

Anoniem270

Bericht 22 Apr 2019 16:51

Re: Contact buren

Ik mis heel erg leuke buren. In mijn vorige huis had ik dat.
Nu helaas niet. Ik woon in een kindvriendelijke wijk met allemaal koop eengezinswoningen en toch woon ik tussen de alleenstaande mannen :palm:
Verderop woont wel een gezin maar die vrouw groet nooit en kijkt altijd de andere kant op
als we elkaar tegen komen.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 22 Apr 2019 19:14

Re: Contact buren

Wij wonen in een rijtje van 5 op de hoek. We hebben met het hele blok contact, drinken regelmatig iets met elkaar en nemen pakketjes voor elkaar aan. Met de een hebben we wat meer contact dan met de ander maar ik weet dat ik er altijd terecht kan, desnoods midden in de nacht.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 23 Apr 2019 10:30

Re: Contact buren

Hé wat grappig Emma, wij wonen ook in een rijtje van 5 huizen :P Wij wonen op de hoek en de buurvrouw in het blok naast ons spreken we nooit maar we zien haar ook nooit (nogal vaag en raar, vader doet de tuin eenmaal per maand.. haar zien we nooit). Onze naaste buren zijn een man en vrouw in de 40, die spreken we zo af&toe maar verder dan een praatje op straat gaat het niet. Toch zijn het leuke, nette mensen..misschien toch maar eens uitnodigen:) Daarnaast woont een vrouw met haar zoon, zij zijn heel erg op zichzelf en nogal ..hoe zeg ik dat netjes.. rommelig en viezig (hun hele tuin staat vol met troep, voortuin staat vol met onkruid, vergeelde gordijnen voor de ramen). Met de rest van het blok geen contact, de overburen is hetzelfde als de buren naast ons. Ik vind dit ook wel prima eigenlijk. Ik hoef niet zo nodig intensief contact met de buren, dat was wel het geval in ons vorige huis en ik merkte dat ik dat nogal benauwend vind..
Wat als het lukt
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 23 Apr 2019 17:14

Re: Contact buren

Burn schreef:
Urban Naked schreef:De vrouw komt niet buiten en spreekt ook geen Nederlands maar ik kan wel m’n pakketjes bij haar ophalen :smile: ).

Dat zijn de beste buren!

Jeetje dat klink als een heel heftige situatie voor die mevrouw. Komt ze echt nooit buiten? Isolatie en opsluiting is een vorm van huiselijk geweld en is dus verboden. En afschuwelijk om mee te maken, stel je eens voor hoe dat voor jou zou zijn.
Wellicht kan je een keer aan haar vragen (Google translate) hoe het met haar gaat?
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 27 Apr 2019 09:01

Re: Contact buren

Wij wonen in een stukje straat met een heel gemengd gezelschap. Verschillende nationaliteiten en ook verschillende leeftijden. Met onze directe buren (zijn expats uit China) waar we een carport mee delen hebben we normaal contact. Ze hebben kinderen van dezelfde leeftijd. We praten vooral als we elkaar tegenkomen en hebben elkaars nummer voor als er iets is met het huis.
De andere buren zijn Turks. De ouders spreken geen Nederlands. Hun kinderen (oudere kinderen) wel. Zij komen met de ramadan wel eens eten brengen en verder is er weinig contact.
Verderop in de straat wonen nog wel gezinnen waar we af en toe mee kletsen. Vooral in de speeltuin ook.
Onze gastouder woont 1 straat verder dus daar kunnen we ook altijd terecht met problemen of als we iets nodig hebben. Zij heeft ook wel eens in de avond bij ons gestaan met haar EHBO koffer met oordruppels voor onze zoon.

We zijn 2 jaar geleden verhuisd van de ene kant van de straat naar de andere kant. Dat is letterlijk 8 meter van elkaar vandaan. We wilden hier niet weg. Ideale rustige wijk. Ons huidige huis is alleen groter en heeft een eigen parkeerplaats. Dat hadden we hiervoor niet. Met de bewoners van ons oude huis hebben we niet veel contact maar de kinderen kennen elkaar wel van school.
Afbeelding

Afbeelding
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers