Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


fontanel klein

<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 16 Jul 2015 19:24

fontanel klein

Vandaag hadden wij weer een bezoekje aan het cb. Sebas doet het goed..groeit goed, eet goed, slaapt goed, is levendig etc.

Toch was er een klein minpuntje.. zijn fontanel is op dit moment nog maar een vingertopje groot. Een weer of 4 geleden was zijn fontanel nog zo'n 3 bij 3 cm groot. Het was ons zelf opgevallen want wij konden zijn fontanel helemaal niet meer vinden, de wijkverpleegkundige ook niet. Dus die heeft de kinderarts er bij gehaald en die kwam na lang zoeken tot de conclusie dat het er nog wel zat maar erg klein was geworden. Dit is dus in 4 weken tijd behoorlijk verkleind.
Daarnaast heeft hij aan de rechterkant een kleine afplatting op zijn hoofd en absoluut geen voorkeurshouding (dit houden we al weken in de gaten).

Voor nu wordt er in principe niks mee gedaan, maar het is wel weer een extra puntje van aandacht. En wij als ouders maken ons natuurlijk direct weer zorgen.

Ik weet dat de kans klein is, maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En wat is er toen mee gedaan? Kan op internet weinig ervaringsverhalen vinden.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 16 Jul 2015 19:31

Re: fontanel klein

Chiq heeft dit ook meegemaakt volgens mij.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 16 Jul 2015 19:49

Re: fontanel klein

Waarom is dat ook alweer niet goed dan?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 16 Jul 2015 20:30

Re: fontanel klein

Als de fontanel nu al helemaal dicht groeit dan zouden de hersenen zich niet verder kunnen ontwikkelen/in de verdrukking komen? Ofzo.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 16 Jul 2015 20:32

Re: fontanel klein

Hoe oud is hij?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 16 Jul 2015 21:36

Re: fontanel klein

2 maanden
<<

Anoniem118

Bericht 16 Jul 2015 21:59

Re: fontanel klein

X
Laatst gewijzigd door Anoniem118 op 18 Aug 2015 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem126

Bericht 16 Jul 2015 23:31

Re: fontanel klein

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 30 Sep 2015 00:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 23 Jul 2015 19:43

Re: fontanel klein

We zijn nu inmiddels bijna een week verder en vorige week kon ik zelf de fontanel nog wel vinden, maar nu kan ik hem dus helemaal niet meer vinden..ja, ik vind het plekje waar het eerst zat, zit een soort van inhammetje, maar het voelt nu helemaal hard aan.
Kan dat zo snel gaan? Binnen een week? En zal ik hiervoor naar het cb naar de huisarts moeten? In principe hebben we afgesproken met het cb dat we over een maand zouden kijken maar ik maak me eigenlijk gewoon wel zorgen.
Verder doet zoon het goed dus wat dat betreft geen zorgen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 23 Jul 2015 19:48

Re: fontanel klein

Ik zou dan wel nog een keer bellen.
<<

Anoniem199

Bericht 23 Jul 2015 20:23

Re: fontanel klein

Ik zou contact opnemen met de huisarts. Bij ons in het dorp is er ook een meisje waarbij de fontanel al dicht zit. Ze is al een half jaar en zijn er dus laat achter gekomen. De cb arts heeft het gemist. Ze moet nu geopereerd worden in Rotterdam.
<<

Anoniem118

Bericht 23 Jul 2015 21:11

Re: fontanel klein

Ik zou ook de ha bellen zodat je doorverwezen kunt worden naar de kinderarts en er zsm mogelijk naar laten kijken.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2019 19:32

Re: fontanel klein

Ik up deze even, Boerenkool hoe is het uiteindelijk nog afgelopen bij jullie zoontje?

Vandaag zijn we met dochter naar het CB geweest en de kinderarts voelde dat haar fontanel kleiner was dan gemiddeld, nog zo'n centimeter breed/hoog. Ze zei dat het dus in de gaten moet worden gehouden. Omdat dochter aan het huilen was, heb ik er verder niet veel meer over kunnen vragen.. maar na er even over te lezen vind ik het toch best zorgwekkend klinken. Zijn er hier verder nog die dit hebben gehad bij hun kind?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 25 Apr 2019 21:37

Re: fontanel klein

lang geleden zeg.
Wij zijn toen doorgestuurd naar een kinderarts. Die voelde ook geen openingen, waarna er foto's zijn gemaakt. Daarop was te zien dat er wel openingen waren en is er verder niks meer mee gedaan. Zoon groeide verder ook goed, en hoofdje groeide ook altijd mooi mee.

Zijn er, behalve dat de fontanel kleiner is dan gemiddeld, verder nog dingen om aan te nemen dat er iets mis is namaste?
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2019 22:21

Re: fontanel klein

Oh das mooi, fijn dat het dus gewoon goed is afgelopen.

Buiten de fontanel zijn er nu geen dingen die zorgwekkend zijn, dochter groeit goed en is tevreden. Haar hoofdje groeit tot nu toe ook gewoon netjes volgens de curve. Maar omdat ik hier verder niet bekend mee ben, weet ik niet wanneer dit dan eventueel wel tot problemen kan leiden.. Ze is nu net ruim een maand oud, dus echt veel valt er dan denk ik ook niet over te zeggen. Wanneer merkten ze het bij jou zoon op?
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 25 Apr 2019 22:47

Re: fontanel klein

Ojha. Dat is op zich al wel vrij vroeg. Zoon is van mei. En we kwamen er dus in juli achter. Dus na ruim 2 maanden en toen ging het snel.
Goed dat ze het in de gaten houden, en als je zelf hierdoor ongerust bent zou je mss meer informatie kunnen vragen bij het cb.
<<

ChiQ

Bericht 26 Apr 2019 08:19

Re: fontanel klein

Juul had dit ook idd. Hij heeft toen een echo gehad van zijn hoofdje. Hij was toen 3 maanden. Zolang de schedelnaden open zijn en de fontanel klein maar nog open is er niet echt veel aan de hand.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 26 Apr 2019 11:05

Re: fontanel klein

Bedankt voor jullie reacties. Wel fijn om te lezen dat het bij jullie zoontjes gewoon goed is gekomen. Over een kleine 3 weken staat er al een afspraak bij de kinderarts, dus dan even navragen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 15:32

Bericht 26 Apr 2019 14:56

Re: fontanel klein

Heel verhaal getypt, is het weg... In elk geval is onze oudste (6 inmiddels) geboren met een volledig dichte fontanel. Je kan niks anders doen dan afwachten en regelmatig langs de kinderarts voor een check van het hoofd. Uiteindelijk bleek de schedel gewoon goed mee te groeien, dus kwam het allemaal goed. Een meisje op het KDV van dezelfde leeftijd had minder geluk en werd rond haar eerste verjaardag geopereerd. Daarna was ze er ook vanaf, al had ze toen al wel iets vergroeiing aan de vorm van het hoofd (na de operatie was dit veel minder zichtbaar). Ze bleven bij ons wel steeds in het ziekenhuis zeggen, dat hoe beangstigend zo'n operatie uit klinkt (de schedel wordt terug open gemaakt), het een vrij standaard ingreep is die goed te behandelen is. Lijkt me als ouders toch wel eng... Gelukkig komt het vaak dus niet zo ver, alleen als de schedel volledig dicht groeit en niet 'elastisch' is op jonge leeftijd.
Life is too short to have boring hair.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 26 Apr 2019 15:25

Re: fontanel klein

Klopt inderdaad van die operatie Zomerblond. Het kindje van een vriendin van mij is ook geopereerd aan de schedel en tegen hen werd ook steeds gezegd dat het een vrij standaard ingreep is. Al blijft het hoe dan ook ingrijpend voor de ouders uiteraard, je wilt gewoon niet dat je kindje onder het mes moet.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 26 Apr 2019 19:21

Re: fontanel klein

Onze oudste zoon had ook al snel een niet meer voelbare fonatel (of gewoon dicht..). Tegen mij zeiden ze dat bij grote kinderen dit vaker gebeurt (hij is erg groot voor zijn leeftijd). Het is toen een tijd verscherpt in de gaten gehouden maar alles bleef goed.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Radler