Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 24 Apr 2019 18:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fred schreef:Sahar... Hoezo klok begint te tikken? Rond de 40e raken vrouwen in de overgang. Jij bent 33 of 34 dan zou je nog wel even hebben op zich al wordt het wel steeds lastiger.


Scheer je terug naar je biologieles
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Apr 2019 19:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik ben bijna 34. Ik heb altijd gezegd na mijn 35e wil ik geen 1e kind meer krijgen.
Had wel onwijs gevoelige borsten wat ik nooit heb, maar sinds het afvallen heb ik sowieso al andere klachten en pijntjes.

Heb trouwens wel met de eisprong en nu met ongesteldheid veel last van de kant waar de eileider mist, gewoon echt pijn wat doorgaat tot mijn been. Geen idee of dat normaal is moet binnenkort toch naar de huisarts zal eens vragen of dat zo hoort
Afbeelding
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 24 Apr 2019 19:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sarah ik herken en snap je gevoel. Ik had ook graag jonger moeder geworden, maar het liep allemaal helaas anders.
Nu ben ik ondertussen 35 en straks 35 en 7/8 maanden wanneer ik m’n 1e kindje krijg.
Ik hoop echt dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.
Van iedereen hier trouwens in dit topic
Juli 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Apr 2019 11:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach, ook al zo'n teleurstelling Sarah. Knuffel!

Ik zou me echt niet vastpinnen op je leeftijd Sarah. We hebben niet alles onder controle en hoe je leven loopt kan je niet van te voren voorspellen. Af en toe grijpt mijn leeftijd me ook aan, maar géén kind krijgen nog meer. En dat oer-gevoel kan je niet stopzetten zodra je 35 wordt. En ik denk ook niet dat je jezelf die restrictie moet opleggen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 25 Apr 2019 11:30

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Frankie schreef:
Fred schreef:Sahar... Hoezo klok begint te tikken? Rond de 40e raken vrouwen in de overgang. Jij bent 33 of 34 dan zou je nog wel even hebben op zich al wordt het wel steeds lastiger.


Scheer je terug naar je biologieles

:good:
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 25 Apr 2019 13:06

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Dag Sarah,
Ik wil je niet overhalen over wanneer je wel/niet zwanger meer wilt worden
Toch denk ik dat je mild voor jezelf moet zijn. Het leven loopt zoals het loopt, soms heb je invloed soms bar weinig.
Ik zou je willen meegeven om meer te bekijken hoe jullie in het leven staan mentaal, fysiek en relatie met elkaar(al dan niet in combinatie met jullie kinderwens). En daar steeds samen een afweging in maken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Apr 2019 15:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro ik moet me ook niet teveel met die leeftijd bezig zijn. Wat jij zegt geen kind lijkt je nog erger. Ik zeg wel eens tegen mijn man ik zie ons al zitten in een bejaardenhuis met foto’s van onze katten en meer niet want geen kinderen en kleinkinderen en dat idee lijkt me echt vreselijk

Ik wou altijd jong moeder worden op mijn 20e had ik niet erg gevonden, maar ja zo ging het leven niet.


Merk nu ik ongesteld ben en dus bloed verlies veel meer duizeliger ben dan andere dagen. Heb vandaag een hele dag gewerkt constant lopen. Maar echt overal tegen aan botsen zo draaierig. Ik zou er al nieuwe ijzer pillen voor krijgen maar ergens tussen ziekenhuis en huisarts is iets misgegaan met herhaalrecepten dus zit nu al weken zonder. Ziekenhuis heeft opnieuw verstuurd maar blijkbaar duurt het weer lang.
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 28 Apr 2019 17:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe gaat het nu Sarah? En met de andere dames?
Hier gaat het eigenlijk wel goed. Denk dat ik deze week mijn eisprong had dus we gaan het zien. Gisteren nog een fijn gesprek met mijn vriend gehad, echt fijn om te merken dat we weer nader tot elkaar komen. Ergens komende maand moet ik weer naar de huisarts. Ben benieuwd wat ze zegt maar ik ga wel vragen of ik een uitgebreid bloedonderzoek mag laten doen. Vind ik wel een fijn idee.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 29 Apr 2019 14:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh zit helemaal even in de knoop...
Vanmorgen om 9.30 zat mijn bloed tegen LH piek aan, maar het was nog niet zover volgens mijn arts.

Nu moet ik vanavond spuiten om 23.45 en woensdag om 14.45 krijg ik de terugplaatsing.
Voor mijn gevoel is het zo laat! Eitje was 17mm, vorige keer bij 15,5mm had ik al een piek. Had het gevoel dat hij toen al gesprongen was dezelfde middag.

Maar nu heb ik lichamelijk nog weinig slijm ed opgemerkt dus misschien heb ik de tijd ook wel....
<<

Anoniem328

Bericht 29 Apr 2019 14:59

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Bedoel je niet inseminatie ipv terugplaatsing?
Een eitje van 17 mm lijkt mij een mooie grootte 2 dagen voor de inseminatie. Het kan dan nog 2 dagen doorgroeien en dan heb je woensdag een eitje van ongeveer 21 mm. Perfect dus.
Maar ik snap je angst wel. Ik ben bij iui ook vaak bang geweest dat de inseminatie te laat was, al was dat achteraf nooit het geval. Je krijgt sowieso van tevoren nog een echo toch? Zodat je zeker weet of het eitje er nog zit of dat net gesprongen is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Apr 2019 15:31

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik krijg niet nogmaals een echo om te kijken wat er met het eitje is gebeurd. Als je spuit om hetteitje te laten springen, gaan ze ervanuit dat het eitje daadwerkelijk is gesprongen. Daarna pakken ze minimaal nog 24 uur voordat ze de inseminatie doen. Althans, zo gaat het bij mij.

Het is echt een sinecure qua timing en ik snap er ook niet altijd heel veel van. Alleen dat ze bij mij de vorige keer ook op dag 10 een eitje zagen van 15 mm (donderdag , de dag erna moest ik ovitrelle spuiten om op zondag de inseminatie te krijgen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 29 Apr 2019 18:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik kreeg idd ook geen echo. Maar de timing klinkt idd correct. Ik moest ook pas met 16 a 17 mm het eitje laten springen. Al moet ik zeggen dat wij het thuis voor de zekerheid ook extra leuk maakte twee dagen voor de inseminatie. Gewoon voor de zekerheid :wink:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 29 Apr 2019 18:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Klinkt als een goede timing inderdaad, spannend Summerbeach!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 29 Apr 2019 20:00

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro & Sarah wat jammer!!

Dank voor jullie reacties! Ja ik vertrouw er maar op. De vorige ronde had ik bij 15,5mm al een LH piek van mezelf. Toen dacht ik dat hij die middag ook al gesprongen was... Vandaar dat ik nu zo twijfel!
Maar goed we gaan het wel zien.
Vind wel jammer dat je niet snel even kunt checken of dat gevoel nou de eisprong is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 30 Apr 2019 14:39

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja ik herken het wel. Het is heel erg irritant en je moet het zo uit handen geven allemaal. En wat je zelf kan doen, is dan ook weer niet goed voor de kwaliteit wat je moet inleveren dus daar moet je dan ook weer rekening mee houden.

Ik zat deze ronde (gisteren) op 11 mm bij de eerste controle op dag 10. Vorige maand was dat 15,5: zelfs dat maakt me al licht aan het twijfelen maar ik doe deze ronde niet zelf ook nog meten net testen. Ik vertrouw maar heel even op het systeem.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 02 Mei 2019 06:52

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Je lijf is geen machine wat elke week zelfde riedeltje afdraaid zeggen ze dan haha...
Ja ik vind heel lastig heb steeds gevoel dat de iui te last is. Al had ik gister nog wel iets gevoel bij mijn eierstok wat nu wel weg lijkt.
In mijn eigen cyclus heb ik wat meer slijmverlies als nu, voor mijn gevoel dan heb je ook beetje idee waar je zit!

Maar goed ik wacht weer braaf 2 weken :-)
<<

Anoniem316

Bericht 02 Mei 2019 09:19

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Spannend weer Summerbeach!

Ik heb ergens deze dagen mijn eisprong. We zijn vanaf dag 10 alwel gericht bezig met seks want geadviseerd werd om in elk geval tussen dag 13 en 19 actief te zijn. Hoewel ik elke keer het wel zo spontaan mogelijk wil blijven doen, was ik van de week ziek maar we moesten ook. Dat vond ik wel echt een dingetje hoor. Dan kan ik het niet gemakkelijk los laten. Want stel je voor dat....
Het is nu dus maar weer afwachten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Mei 2019 09:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

SummerBeach schreef:Je lijf is geen machine wat elke week zelfde riedeltje afdraaid zeggen ze dan haha...
Ja ik vind heel lastig heb steeds gevoel dat de iui te last is. Al had ik gister nog wel iets gevoel bij mijn eierstok wat nu wel weg lijkt.
In mijn eigen cyclus heb ik wat meer slijmverlies als nu, voor mijn gevoel dan heb je ook beetje idee waar je zit!

Maar goed ik wacht weer braaf 2 weken :-)


Ik herken dat wel maar dat komt ook omdat overal wordt geadviseerd dat als je een positieve ovulatietest hebt, je het beste díe dag kan doen, en de dag erna. Dus dat zit in onze hoofden. Alleen is IUI natuurlijk een stuk gerichter, en hoeft het zaad niet nog een keer een weg te vinden door onze lijven heen voordat het bij de eitjes komt. Daarom zit er volgens mij een dag extra marge op. Althans, zo interpreteer ik het!
Laatst gewijzigd door Caro op 02 Mei 2019 12:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Mei 2019 12:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik had daarstraks de tweede controle van deze maand. Eitjes waren nu 15 en 14, eigenlijk voor het eerst dat er echt twee eitjes te zien waren. Inseminatie zal daarom zaterdag óf zondag zijn. Zaterdag als ik morgen iut mezelf een ovulatie krijg, zondag als ik morgenavond de ovulatie moet opwekken dmv een spuit. Ze wilde het liefst de eitjes nog een dag laten rijpen, vandaar dat ik vanavond nog niet hoef te spuiten om de ovulatie op te wekken.

Heb al een paar keer gehad dat de ovulatie opeens heel snel op gang kwam, daarom moet ik dus wel monitoren of het ergens niet opeens vandaag/ morgen gaat springen. Slijmvlies was wel weer mooi opgebouwd enzo, ik moet altijd zo lachen eigenlijk. Dat je daar dus soort van 'blij' van kan worden.

@Summerbeach: mijn arts zei vandaag exact jouw woorden 'het lichaam is geen machine die iedere maand hetzelfde doet'. :smile:
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Mei 2019 12:55

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Fijn dat er twee eitjes zo goed gegroeid zijn. Krijg je morgen nu weer een echo of?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Mei 2019 13:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Nee, ik moet morgen zelf nog een ovulatietest doen. Ze hebben er ook al een daarstraks gedaan maar die was volgens verwachting negatief. Morgenochtend moet ik nog een keer testen, als die dan wel positief is dan insemineren ze zaterdag. Zo niet, dan morgenavond Ovitrelle spuiten en dan zondag voor de inseminatie. Ze gaan toch wel uit van een groei van 2 mm per dag. Al is dat eigenlijk ook wel gekkig bedenk ik me nu, dat ze dat niet morgen nog een keer willen controleren.
Laatst gewijzigd door Caro op 02 Mei 2019 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Mei 2019 13:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hoe gaat het met jou trouwens?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Mei 2019 13:47

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ja inderdaad best gek. Ik moest toen gewoon dag later weer terug. En otrivelle spuiten toen mijn eitje boven de 16mm kwam.

Hier gaat het verder prima! Buik is mega Haha.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Mei 2019 15:49

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Het is ook raar dat ze dat niet controleren, maar dat bedenk ik nu en niet als ik daar ben. Ik heb zelf liever dat ze beiden nog een dag extra kunnen groeien, dus ik hoop maar dat ik morgen niet ovuleer.

Ik zou eigenlijk ook nog wel een tweede keer een bloedonderzoek willen, om te kijken hoe het staat met mijn progesteron enzo. Gewoon, zodat ik zeker weet dat het daar niet aan ligt dat het eitje niet 'pakt'.

Fijn dat het goed gaat! Begin van je zwangerschap heb je al narigheid genoeg gehad!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Mei 2019 18:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik had voor na de iui ook van die progesteron pillen (die je moest inbrengen). Maar ik gok echt wel dat het eitje niet zomaar springt, tenminste. Ik begreep dat ze met 17mm nog niet zouden springen. Al is het voor mij natuurlijk nu alweer een poosje geleden.

Ik ga in elk geval het hele weekend duimen voor je!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers