Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic #3

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 16 Apr 2019 09:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik wil ook niet niks zeggen. Sterkte meiden. Ik kan me voorstellen dat het heel spannend en zwaar is.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Apr 2019 10:40

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh Caro, ik begrijp je gevoel zo enorm! Al die goedbedoelde adviezen slaan gewoon nergens op. Zo moest ik maar op vakantie relaxen en dan kwam ik vast zwanger thuis. Nou... Ik ben wel 5 of 6 keer op vakantie gegaan, maar dat was duidelijk het antwoord ook niet.

En het wachten en dingen voelen is gewoon vreselijk, logisch ook dat je er meer mee 'bezig' bent. Jij moet immers weken elke dag prikken. Dan kan je er moeilijk niet mee bezig zijn.

Hopelijk weet je dat je gevoel er gewoon mag zijn. Evenals je frustratie, verdriet, angst, etc. Ik vond het hele proces echt helemaal niets! Gelukkig heb ik veel aan mijn vriendinnen gehad en vriend. Ook weet ik dat er nu een paar ook de molen in gaan.. En zij vinden het nu ook erg prettig dat ik altijd open en eerlijk ben geweest erover. Ze beseffen nu trouwens wel hoe 'stom' die opmerkingen eerder zijn geweest. Maar als je het zelf niet hebt meegemaakt, is het gewoon niet te begrijpen hoe je door emoties gaat. En je zit ook vol hormonen natuurlijk!
<<

Anoniem316

Bericht 16 Apr 2019 11:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mensen kunnen zo intens horkig zijn. Zo kut. Ik ben nu zelfs zo ver dat ik ook direct zeg waarop het staat. Dan staan ze wel met hun bek vol tanden. Het feit dat ik een kindje heb die de leeftijd van 2 jaar is gepasseerd, betekent dat niet direct dat ik een 2e kindje kan krijgen. Mensen lijken dat niet te beseffen.

Caro, raar eigenlijk hoe verschillend je lichaam er op kan reageren.
En wat je schrijft over niet altijd in het topic willen zitten snap ik heel goed. Ik kom hier eigenlijk ook alleen als ik mijn ei kwijt wil en volgens mij is dat prima hoor.

Ik hoop zo dat deze ronde lukt voor jullie.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Apr 2019 13:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Mensen kunnen sowieso erg horkerig zijn. Ik moet zeggen dat ik nog geen opmerkingen heb gehad in de trant van 'moet jij ook niet eens gaan werpen ofzo', maar het zit bij mij dus meer over al die geweldige adviezen en meningen die mensen hebben.
Idd wat Tabbie zegt. Hoe vaak ik wel niet hoor 'je moet er niet zo mee bezig zijn. Ga lekker op vakantie!' en alle varianten daarop is gekmakend. OHHHHH dat is het. Nou, als ik dat eerder had geweten zeg.

En alle verhalen in de variant 'de tante van de achterbuurvrouw die dit ook had, maaaaaar daar gebeurde dit en dit'. Zucht. Hou. je. hoofd.

Ja, ik denk dat dat ook beter is hoor Dee! Alleen meeschrijven als we het zelf ook trekken, anders is niet vol te houden.

Ik weet bijna zeker dat het niet is gelukt overigens.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 16 Apr 2019 14:29

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro, vind je het dan op momenten dat je er doorheen zit niet extra lastig met de kinderen van je vriend? Of vind je dat een ongepaste vraag? De beleving lijkt me zo anders als de ene partner wel al kindjes heeft en de ander niet en het vervolgens (lang) niet lukt.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2019 14:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro schreef:. 'je moet er niet op letten, je moet niet op de percentages afgaan, je moet gewoon ontspannen, let er niet zo op joh, blablabla',



Oooh echt HOU JE BEK GEWOON (die mensen he) jeetje, lekker ongevraagd belachelijk advies.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Apr 2019 14:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Oh ja vreselijk sommige mensen. En inderdaad die verhalen van nicht van de buurvrouw had dat ook

Die krijg ik ook geregeld te horen nu met 1 eileider dan zeggen ze van die en die heeft nog 5 kinderen gehad met 1 eileider dus kan prima. Ja zal wel maar zeg dat niet
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Apr 2019 14:44

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Carrie schreef:
Caro schreef:. 'je moet er niet op letten, je moet niet op de percentages afgaan, je moet gewoon ontspannen, let er niet zo op joh, blablabla',



Oooh echt HOU JE BEK GEWOON (die mensen he) jeetje, lekker ongevraagd belachelijk advies.


Echt, exact dit gewoon.

@Reva: soms wel, soms niet. Het is absoluut niet zo dat het om de kinderen gaat, wel dat het steekt dat het met een ander wel lukte en met mij niet. Dat zijn hele irrationele gedachtes, maar soms zijn ze er wel. En daar praten we ook gewoon over. De beleving is inderdaad anders, dat is ook een van de dingen die we wel bespreken want er zijn gewoon simpelweg andere belangen. Maar ook hij heeft angsten en twijfels, en die mogen dan soms wel anders zijn dan die van mij. Ze zijn er wel. En daarvoor wilden we ook met iemand erover gaan praten. Het is allemaal al complex genoeg, dan moeten we het niet onderling ook nog eens moeilijk gaan krijgen (wat wel even zo was).
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 16 Apr 2019 15:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sterkte meiden, het hele traject is gewoon fucking zwaar.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 16 Apr 2019 19:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

@Caro, irrationeel misschien, maar echt heel erg logisch hoor. Pfoe. Echt knap hoe je er altijd over spreekt en heel moedig om het gesprek aan te gaan met elkaar. Ik duim!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 16 Apr 2019 20:32

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Die opmerkingen zijn echt zooo herkenbaar! Nu ik wat beter in m’n vel zit kan ik wat meer hebben maar ik werd er gewoon een beetje agressief van :palm: Pas begonnen mijn collega’s weer (voornamelijk mannen) toen heb ik gezegd jongens luister, ik vertel nu 1x hoe het zit en dan wil ik dat jullie ophouden. Iedereen stil want ze schrokken er wel van. Op 1 na die zei nou meid blijven oefenen dan maar. Nou toen werd ik toch zo kwaad! Mijn vriend zei was dat nodig dan, dan staat hij toch voor lul. Ja ik niet dan terwijl ik net iets wat zo privé is heb verteld.
En dat op vakantie gaan of het gewoon even loslaten, net of dat inderdaad zo makkelijk is :palm:

Caro, Dee en Sarah, ik hoop het beste ervan voor jullie. Rot hè dat afwachten.
Caro, misschien is zoiets wel iets voor ons ja. Ik ga het even aankijken en anders ga ik informeren bij de huisarts. Mag ik je anders een pm sturen met wat vragen?
Summerbeach, hoe gaat het met jou?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Apr 2019 21:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Tuurlijk!!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Apr 2019 21:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Caro en Sarah, ik moet veel aan jullie denken deze dagen. Ik hoop voor jullie allebei dat jullie hoop de grond nog niet in is geboord. :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1703

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 19 Apr 2019 10:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik duim voor jullie
Juli 2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 19 Apr 2019 18:37

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

lief dat jullie meeleven. Moet zeggen ben er veel minder mee bezig dan vorige maand.
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Apr 2019 17:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ik ben gewoon ongesteld geworden. Had het ook al wel verwacht gezien de laatste paar dagen. Vond het wel vroeg: dag 26. Maar goed, het is wat het is.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Apr 2019 18:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat ongelofelijk teleurstellend en verdrietig voor jullie, Caro. :hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Apr 2019 19:51

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah wat jammer Caro
Afbeelding
<<

Anoniem316

Bericht 21 Apr 2019 21:07

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ah wat verdrietig Caro... :( hele dikke knuffel!
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 21 Apr 2019 21:17

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Ach Caro...Wat jammer...

Ik las dat je man vitamines slikt. Als aanvulling zou hij ook zink en selenium kunnen slikken. Mijn man is zwaar verminderd vruchtbaar en had met de combinatie van vitamines, voor zijn doen, best mooie waarden.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1703

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 21 Apr 2019 21:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

:hug: caro
Juli 2019
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12143

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Apr 2019 17:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Hier helaas ook ongesteld en een negatieve test. Blijf het lastig vinden en voelt echt als falen, en de klok begint voor mij te tikken en dat maakt het allemaal niet makkelijker
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 24 Apr 2019 18:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Knuffel voor jullie!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 24 Apr 2019 18:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Sahar... Hoezo klok begint te tikken? Rond de 40e raken vrouwen in de overgang. Jij bent 33 of 34 dan zou je nog wel even hebben op zich al wordt het wel steeds lastiger.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 24 Apr 2019 18:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic #3

Wat balen weer voor jullie, Sarah. Had je wel een goed gevoel over deze keer? Hoe oud ben je als ik vragen mag?
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels