Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleding bij een arm in het gips?

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 23 Apr 2019 19:22

Kleding bij een arm in het gips?

Ok, praktisch probleempje!

Oudste dochter (bijna 5) moet de komende maanden een gipsen brace om haar duim en onderarm gaan dragen.
(Lang verhaal kort: duim strekte niet, operatie gehad, fysio gehad, duim nog steeds krom dus nu 8 weken dit proberen)
De brace kan af bij het aankleden gelukkig en ik hoop op veel korte mouwen weer, maar voor de frissere dagen (ze heeft het snel koud) stuit ik op een probleempje. Smal meisje en normaal smalle pasvorm qua kleding, dus alle vestjes / longsleeves / jasjes passen niet over die brace heen. De brace is best dik, de klittenband sluiting zit snel in de weg en de duim staat in gestrekte en bijna 90 graden hoek dus dat is een uitdaging.

Iemand een slimme tip of ervaring hoe dat een beetje handig op te lossen is? Zeker op school voorzie ik een probleempje want juf heeft met 30 kleuters in de klas echt geen tijd om N. steeds te helpen bij het omkleden voor gym of het aan- en uittrekken van een jas.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 23 Apr 2019 19:27

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Luuk heeft in november zijn arm gebroken gehad. Hij had gips om zijn onder en bovenarm. Ik heb 2 vesten gekocht in een maat te groot en dat ging dan net. Het zag er niet geweldig uit haha maar hij moest toch wat :wink:
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem279

Bericht 23 Apr 2019 19:28

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Een poncho schiet bij mij als eerste te binnen. Ik ben alleen even snel wat aan heg googelen geslagen en ik zou zelf zo 1, 2, 3 niet echt een leuke kunnen vinden.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2825

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 23 Apr 2019 19:30

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Ik zelf heb in die zelfde periode een polsoperatie gehad en had ook een spalk met mijn duim in 90 graden stand. Ik had met name truien aan waarvan ik de mouwen goed uit kon rekken. Dus geen joggingstof etc maar juist dat gebreide/gehaakte idee. Haha moeilijk om uit te leggen wat ik bedoel.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 23 Apr 2019 19:41

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Oh dat gebreide / gehaakte snap ik Noor, moet direct denken aan die simpele basic Hema vestjes. Misschien dat zoiets voldoende mee rekt. Daar had ik nog niet aan gedacht!

Flo, een poncho heeft ze wel eens gehad, maar weigert ze aan te doen en biedt naar mijn idee ook weinig extra warmte maar misschien heb ik dat mis. Ik zal eens kijken of we haar oude nog ergens hebben liggen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 23 Apr 2019 20:02

Re: Kleding bij een arm in het gips?

En leuke beenwarmers aan de armen? Dat scheelt zoiezo al iets. Evt met poncho of gebreid vestje. Zeeman heeft ook vaak die dunnere vestjes hangen die wel een beetje meerekken.
Succes ermee
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Apr 2019 20:08

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Zit de brace zo strak dat haar shirt er niet meer onder past? Bij een gewoon shirt met lange mouwen kan ik me voorstellen dat je het er anders een stukje onder kunt stoppen, als het toch af kan bij aan- en uitkleden. Verder inderdaad een poncho, of misschien wat goedkope longsleeves waar je een mouw een stukje inknipt.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Apr 2019 20:11

Re: Kleding bij een arm in het gips?

En anders kan je evt van een vestje één mouwtje afknippen en korter maken? Tot waar het gips begint zeg maar. Ik had zelf 7 maanden mijn onderbeen in het gips en maakte dan ook broeken op maat op die manier. 1 lange pijp en 1 driekwart pijp.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 23 Apr 2019 20:36

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Hm, ik ga het eens proberen Elliot, maar ik gok dat het eronder niet lekker zal gaan. Ze moet die duim en arm er echt in schuiven zeg maar, maar wellicht moeten we daar gewoon even samen wat handigheid in krijgen. Ik ben al wel heel blij dat de brace in elk geval af kan bij aankleden. Wat een gedoe joh, dat gips (nog nooit gehad, ook zelf niet, dus nooit zo bij stil gestaan).

Thunder, 7 maanden gips, wat een hel lijkt me dat! Ik gok dat ik morgen maar eens de stad in ga voor wat goedkope vestjes en als dat niet genoeg mee rekt maar een mouw eraf inderdaad. Zien of ik ook zoiets kan verzinnen voor een jasje.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Apr 2019 20:50

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Je moet geen shirt onder de brace doen hoor. Dat zit niet fijn, zweet en kan pijnlijk aan de huid zijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 24 Apr 2019 13:02

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Is een leuke bodywarmer geen optie?
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 24 Apr 2019 14:05

Re: Kleding bij een arm in het gips?

Mijn dochter heeft een tijd terug van vingers tot schouder in het gips gezeten. Kleding over het gips heen, deden wij met een plastic zakje. Bodem even open knippen, om de onderarm heen, mouw erover heen schuiven en als de mouw bij de elleboog is (einde plastic zakje), kon je de rest van de mouw wel over het gips krijgen. Plastic zakje trek je dan zo onder de mouw weer uit.

Gym zou ik lekker in haar gewone kleren laten doen, zo hard zweten die kleintjes toch niet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers