Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleine bultjes op vingers

<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Apr 2019 10:46

Kleine bultjes op vingers

Ik heb sinds een paar dagen ineens allemaal kleine bultjes op mijn vingers. Aan de zijkanten. Het jeukt een beetje maar niet vervelend.

Nu was ik mijn handen veel, waardoor ze heel droog zijn en ook wat barstjes hebben. Kunnen deze bultjes daar ook mee te maken hebben?

Iemand die het herkent?

Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 06 Apr 2019 11:11

Re: Kleine bultjes op vingers

Lastig te zeggen altijd van een foto, maar het lijkt een beetje beginnend acrovesiculair eczeem.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 06 Apr 2019 11:13

Re: Kleine bultjes op vingers

En het vele wassen kan wel meespelen, richting een beetje contact allergisch. Ik zou het nu vooral vet houden met een indifferente zalf en mocht het erger worden/niet weggaan met een paar dagen zou ik een milde corticosteroid erop smeren (maar dan moet je even langs de huisarts denk ik voor een recept - en een betere diagnose van een daadwerkelijke huisarts ;) ).
<<

Anoniem315

Bericht 06 Apr 2019 11:15

Re: Kleine bultjes op vingers

Dit heb ik altijd in het voorjaar zodra de zon sterker begint te worden. Echt precies hetzelfde! Bij mij trekt het altijd vanzelf weer weg, maar het is wel even rot. Vooral niet aanzitten en soms even onder de koude kraan houden, als het erg jeukt, is mijn advies. Verder eventueel een neutrale vette crème.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Apr 2019 11:19

Re: Kleine bultjes op vingers

Als ik dat heb smeer ik een paar dagen een zalfje van de huisarts en dan ben ik er weer voor een tijd vanaf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 06 Apr 2019 11:37

Re: Kleine bultjes op vingers

Ik heb dat ook regelmatig, is een soort eczeem.
Als die bultjes open gaan (door krabben bijvoorbeeld) wordt het nog veel erger, dus daar zou ik wel op letten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 06 Apr 2019 11:43

Re: Kleine bultjes op vingers

Prosecco schreef:Als die bultjes open gaan (door krabben bijvoorbeeld) wordt het nog veel erger, dus daar zou ik wel op letten.


Goeie!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 06 Apr 2019 12:34

Re: Kleine bultjes op vingers

Thanks voor de antwoorden! Ik blijf er voor nu even van af. Een paar jaar terug heb ik weleens zo'n vette zalf van de huisarts gekregen voor mn handen. Mocht dit aanhouden dan ga ik daar eens naar vragen.
<<

Anoniem269

Bericht 06 Apr 2019 12:37

Re: Kleine bultjes op vingers

Ik heb dat nu ook. Het jeukt ook een beetje. Toevallig heb ik vorige week aan de huisarts gevraagd wat het was en die zei dat het inderdaad lichte eczeem is. Zolang het dicht blijft (dus geen wondjes) adviseerde ze om er vaseline op de smeren. Dit doe ik nu een keer of drie per dag en de jeuk en bultjes zijn een stuk minder.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 06 Apr 2019 12:39

Re: Kleine bultjes op vingers

Elisabeth schreef:Thanks voor de antwoorden! Ik blijf er voor nu even van af. Een paar jaar terug heb ik weleens zo'n vette zalf van de huisarts gekregen voor mn handen. Mocht dit aanhouden dan ga ik daar eens naar vragen.


Vette zalf kun je ook gewoon zonder recept bij de apotheek halen eventueel. En vaseline is ook prima inderdaad. Vet houden helpt wel.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 06 Apr 2019 20:26

Re: Kleine bultjes op vingers

Dat heb ik ook regelmatig, een paar blaasjes en na twee dagen is het meestal weer weg. Inderdaad niet krabben!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 06 Apr 2019 21:04

Re: Kleine bultjes op vingers

Oh ja, had ik ook regelmatig.. zo vervelend! Goed vet houden.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 07 Apr 2019 08:52

Re: Kleine bultjes op vingers

Ik heb zulke bultjes ook vaak en noem t altijd vochtbultjes. Bij mij jeukt t soms heel erg en dan smeer ik er koelzalf op en dat werkt heel goed.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4379

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Apr 2019 09:59

Re: Kleine bultjes op vingers

Heb het ook wel eens gehad, jeukte toen ook. Ik heb voor zulke dingen altijd een tube cicaplast in huis, gebruik het ook als ik uitslag heb van sierraden bijvoorbeeld. Echt topspul vind ik het!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1963

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 07 Apr 2019 10:28

Re: Kleine bultjes op vingers

Ik heb dat ook met fasen, alleen veel erger. Ik heb het idee dat het ergens door veroorzaakt wordt, alleen heb ik geen idee wat. Mijn vingers worden dan ook een beetje dik en warm en de jeuk is gekmakend. Gelukkig trekt het altijd snel weg.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 09 Apr 2019 20:44

Re: Kleine bultjes op vingers

Ooh om gek van te worden. Ik heb het nu ook weer en mijn zalf is op en het gaat maar niet weg (hormoonzalf dus niet even zo te halen). Ik heb het altijd alleen op 1 hand. Haargel, schoonmaakspullen, shampoo of wat dan ook maakt het meteen erger.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 12 Apr 2019 20:08

Re: Kleine bultjes op vingers

Mijn schoonmoeder had nog een nieuwe tube hormoonzalf liggen en het is al bijna weg!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15959

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Apr 2019 21:18

Re: Kleine bultjes op vingers

Ik heb dat ieder jaar, op zowel mijn handen als voeten. Het is nu ook sinds kort weer actief bij mij. Net begint met jeukende bultjes, dat worden brandende/pijnlijke vochtblaasjes en dan gaan ze open en vervelt het als het ware. Ik weet ook niet wat het is of wat ik er tegen kan doen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 12 Apr 2019 23:12

Re: Kleine bultjes op vingers

Lady schreef:Ik heb dat ieder jaar, op zowel mijn handen als voeten. Het is nu ook sinds kort weer actief bij mij. Net begint met jeukende bultjes, dat worden brandende/pijnlijke vochtblaasjes en dan gaan ze open en vervelt het als het ware. Ik weet ook niet wat het is of wat ik er tegen kan doen.


Niet gewoon dit? (plaatjes zijn extreem hoor op de hap zie ik vooral die lichtste en eigenlijk ook veel juist nog lichter)
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 13 Apr 2019 00:17

Re: Kleine bultjes op vingers

Lady schreef:Ik heb dat ieder jaar, op zowel mijn handen als voeten. Het is nu ook sinds kort weer actief bij mij. Net begint met jeukende bultjes, dat worden brandende/pijnlijke vochtblaasjes en dan gaan ze open en vervelt het als het ware. Ik weet ook niet wat het is of wat ik er tegen kan doen.


Ja precies zo heb ik het ook, alleen dan op 1 hand. Geloof dat het ook wel huisvrouwen-, kappers- of contacteczeem wordt genoemd. Een hormoonzalf als dermovate helpt, maar ja wel dun smeren en zo min mogelijk.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 20 Apr 2019 08:50

Re: Kleine bultjes op vingers

Heb het elk jaar weer niet aan zitten en als het niet anders kan hormoonzalf maar gebruik het niet te veel.
Carpe Diem
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 21 Apr 2019 14:12

Re: Kleine bultjes op vingers

Op mijn vingers is het bijna weg. Nu zitten mn handpalmen helemaal onder.. jeukt als een gek. Deze week toch maar even langs de huisarts.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers