Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar baal jij op dit moment van? #4

<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 20 Apr 2019 23:35

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik duim voor je mee Druifje dat kind geen waterpokken krijgt. Snap het helemaal want hier dus dezelfde vrees. Waterpokken op school + opvang en beide kinderen hebben ze nog niet gehad. Volgend weekend gaan we vliegen en ik hoop heel erg hard dat mijn dochters ze ook nog heel even overslaan.

Beterschap Salome, vervelend dat je net gevloerd bent tijdens een fijn weekend weg.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 21 Apr 2019 06:00

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Druifje nog steeds niks te zien? Hopelijk komt er ook niks, fijne vakantie!

Lilou dat zou echt vervelend zijn als ze dan komen naar hoeft natuurlijk niet, mijn zoontjes zijn 6 en 8 en hebben het beide nog nooit gehad.
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Apr 2019 15:49

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Vlaai schreef:Druifje nog steeds niks te zien? Hopelijk komt er ook niks, fijne vakantie!

Lilou dat zou echt vervelend zijn als ze dan komen naar hoeft natuurlijk niet, mijn zoontjes zijn 6 en 8 en hebben het beide nog nooit gehad.


Ze gaat vandaag weg. Dus je vraag is een beetje laat.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Apr 2019 18:07

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik vind wel dat vlaai d’r vraag mooi vroeg stelde anders :)
#teammaple🍁
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 21 Apr 2019 18:30

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

caribbeanlover schreef:
Vlaai schreef:Druifje nog steeds niks te zien? Hopelijk komt er ook niks, fijne vakantie!

Lilou dat zou echt vervelend zijn als ze dan komen naar hoeft natuurlijk niet, mijn zoontjes zijn 6 en 8 en hebben het beide nog nooit gehad.


Ze gaat vandaag weg. Dus je vraag is een beetje laat.


Wie weet was ze om 6:00 uur vanochtend nog wel gewoon thuis en was mijn vraag dus helemaal niet te laat?!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Apr 2019 19:08

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik heb gewoon een slijtplek op mijn bips in mijn nieuwe broek arghh
Ik zat op een grove steen en verschoof iets.
Dom dom dom
2016
<<

caribbeanlover

Bericht 21 Apr 2019 21:18

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Urban Naked schreef:Ik vind wel dat vlaai d’r vraag mooi vroeg stelde anders :)


Had ik niet gezien hahaha
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 26 Apr 2019 11:45

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Dat mijn contract niet verlengd wordt. En dat zag ik totaal niet aankomen.
Drie weken geleden wel een informeel gesprek gehad met de vraag of ik fulltime wilde werken. Daarop heb ik geantwoord dat dat pas gaat als de kinderen op school zitten. Of dat ik naar 4 dagen kan gaan als mijn man ouderschapsverlof kan krijgen. Maar die zitten met onderbezetting dus kan geweigerd worden.

Nu krijg ik precies een maand van te voren een brief met mondelinge begeleiding dat hij toch een fulltimer wilt nu.

Ik ben heel teleurgesteld en boos. Dit had hij twee maanden geleden ook al kunnen weten. En mij kunnen vertellen of gelijk na het informele gesprek. Zodat ik ook meer tijd zou hebben om te solliciteren. Nu moet ik in 4 weken iets vinden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

caribbeanlover

Bericht 27 Apr 2019 12:09

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Raven schreef:Dat mijn contract niet verlengd wordt. En dat zag ik totaal niet aankomen.
Drie weken geleden wel een informeel gesprek gehad met de vraag of ik fulltime wilde werken. Daarop heb ik geantwoord dat dat pas gaat als de kinderen op school zitten. Of dat ik naar 4 dagen kan gaan als mijn man ouderschapsverlof kan krijgen. Maar die zitten met onderbezetting dus kan geweigerd worden.

Nu krijg ik precies een maand van te voren een brief met mondelinge begeleiding dat hij toch een fulltimer wilt nu.

Ik ben heel teleurgesteld en boos. Dit had hij twee maanden geleden ook al kunnen weten. En mij kunnen vertellen of gelijk na het informele gesprek. Zodat ik ook meer tijd zou hebben om te solliciteren. Nu moet ik in 4 weken iets vinden.


Wat lullig van hem zeg! Ik zou het aanvechten wie weet maak je een kans. Succes!
<<

Anoniem313

Bericht 27 Apr 2019 12:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Daar valt niets bij aan te vechten. Het contact loopt gewoon af.

Ik snap dat je baalt, Raven. Tegelijkertijd begrijp ik niet zo goed waarom je zo afwachtend bent geweest. Ik heb altijd tijdelijke contracten gehad, en ik meld dan bij 3 maanden voor einde contract dat ik ga solliciteren, en dat als we samen verder willen ze een aanbod moeten doen. Tenzij je een schriftelijke toezegging hebt kun je er toch niet vanuit gaan dat je contract wordt verlengd?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 27 Apr 2019 13:25

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Omdat hij al in november min of meer beloofd had dat ik een vast contract zou krijgen hierna (wel mondeling, maar ik werk hier al van begin 2017) Toen hebben we een gesprek gehad wat ik van de werkzaamheden vond en of ik het nog naar mijn zin had. Toen heb ik nog gevraagd of hij het lastig vond dat ik jonge kinderen had en daardoor niet snel kon invallen op andere dagen als er iemand ziek was. Waarop hij antwoorde "nee, ik heb zelf iemand aangenomen met jonge kinderen en weet dat dat erbij hoort dan".

En nu wilt hij ineens een fulltime kracht.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Apr 2019 13:56

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

jeetje raven dat is niet leuk nieuws hopelijk vind je snel ander werk


Ik voel me echt niet goed ben ongesteld en laag ijzer en daardoor echt extreem duizelig hang vandaag wat op de bank meer lukt gewoon niet. Wil zo graag mezelf weer voelen. Is vandaag 4 maanden geleden van de operatie. En als ik de arts mag geloven gaat het herstel nog wel even duren. Mijn lichaam heeft veel te verduren gehad afgelopen 1,5 en heb ik nu de klap van. Ellende. Heb uit verveling net maar een fotoboek gemaakt online
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 28 Apr 2019 09:23

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Raven schreef:Omdat hij al in november min of meer beloofd had dat ik een vast contract zou krijgen hierna (wel mondeling, maar ik werk hier al van begin 2017) Toen hebben we een gesprek gehad wat ik van de werkzaamheden vond en of ik het nog naar mijn zin had. Toen heb ik nog gevraagd of hij het lastig vond dat ik jonge kinderen had en daardoor niet snel kon invallen op andere dagen als er iemand ziek was. Waarop hij antwoorde "nee, ik heb zelf iemand aangenomen met jonge kinderen en weet dat dat erbij hoort dan".

En nu wilt hij ineens een fulltime kracht.


Echt heel vervelend. Ik hoop dat je vlot een leuke nieuwe baan vindt.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 28 Apr 2019 10:32

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Raven schreef:Omdat hij al in november min of meer beloofd had dat ik een vast contract zou krijgen hierna (wel mondeling, maar ik werk hier al van begin 2017) Toen hebben we een gesprek gehad wat ik van de werkzaamheden vond en of ik het nog naar mijn zin had. Toen heb ik nog gevraagd of hij het lastig vond dat ik jonge kinderen had en daardoor niet snel kon invallen op andere dagen als er iemand ziek was. Waarop hij antwoorde "nee, ik heb zelf iemand aangenomen met jonge kinderen en weet dat dat erbij hoort dan".

En nu wilt hij ineens een fulltime kracht.


Sinds begin 2017? Dan zit je toch over de 24mnd heen?

Tellen uw tijdelijke contracten samen meer dan 24 maanden? Dan geldt uw arbeidscontract als een vast contract. Is uw laatste contract afgesloten voor 1 juli 2015? Dan geldt uw arbeidscontract als een vast contract als de contracten samen meer dan 36 maanden duren.


Wel ontzettend vervelend dat het zo gelopen is.
30-04-2017
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 28 Apr 2019 18:03

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik heb er nog zwangerschapsverlof tussen zitten. Ik heb daar eerst via ern uitzendbureau gewerkt. En toen na het verlof een contract via hun.

Er zijn al 3 sollicitaties de deur uit.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 28 Apr 2019 19:59

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Jeetje Raven! Ik hoop dat je snel iets anders hebt!
⁠♡♡♡
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 28 Apr 2019 20:10

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Raven schreef:Ik heb er nog zwangerschapsverlof tussen zitten. Ik heb daar eerst via ern uitzendbureau gewerkt. En toen na het verlof een contract via hun.

Er zijn al 3 sollicitaties de deur uit.


Deed je via het uitzendbureau precies hetzelfde werk bij je huidige werkgever?
En hoe lang ben je er totaal uitgewerkt?

Hopelijk heb je snel ander werk!
<<

ChiQ

Bericht 29 Apr 2019 06:44

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik baal even een keer flink van t feit dat wij gewoon geen vangnet hebben bij een ziek kind en allebei werken.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Apr 2019 07:43

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Vervelend ChiQ. Wij hebben alleen mijn schoonmoeder. Maar juist als je die nodig hebt dan moet ze zelf werken.
Zul je dan net zien.
2016
<<

ChiQ

Bericht 29 Apr 2019 07:48

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Salome schreef:Vervelend ChiQ. Wij hebben alleen mijn schoonmoeder. Maar juist als je die nodig hebt dan moet ze zelf werken.
Zul je dan net zien.


Ik ben nooit jaloers, ik gun mensen vanalles maar op dit punt kan ik het zó oneerlijk vinden. We hebben alleen de oma van mijn man (86!) en julian is 6,5 dus is niet meer een kind waar je heel veel mee moet maar een ziek kind kan zij echt niet opvangen.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 29 Apr 2019 08:04

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Ik kan me je gevoel helemaal indenken ChiQ. Wij hebben ook alleen maar de moeder van mijn man, maar die past ook heel vaak op bij schoonbroer. Alhoewel oppassen... die kinderen zijn al een heel stuk ouder dan onze dochter, maar ze gaat er vaak poetsen of de kinderen bezig houden (in de vakantie), zodat moeder iets kan doen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem328

Bericht 29 Apr 2019 08:08

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

ChiQ dat lijkt me zo lastig! Ik ben me er maar al te goed van bewust wat voor luxe positie wij hebben met onze beide ouders die altijd bereid zijn op te passen.
Gaat Julian niet naar een opvang waar hij in geval van nood ook terecht kan of is dat niet mogelijk?
<<

Anoniem304

Bericht 29 Apr 2019 08:22

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Dat lijkt me ook heel lastig ChiQ en mag je ook best van balen.

Ik baal al dat mijn moeder nu, nu G nog klein is, niet kan oppassen. Ze kan haar niet goed tillen.
Kan me niet voorstellen hoe het is als je helemaal geen vangnet hebt :(
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 29 Apr 2019 08:28

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Chiq, kun je niet rond gaan kijken naar een gepensioneerd iemand zonder (klein)kinderen? Die het leuk vindt om af en toe op te passen. Er is zoveel eenzaamheid dat ik me voor kan stellen dat iemand het juist heel leuk zou vinden om af en toe op zo'n jochie te passen. (dus niet alleen maar bij ziekte). Volgens mij is daar ook een website/app voor?
Misschien wil je dat wel helemaal niet hoor maar wellicht biedt het een fijne oplossing.
<<

ChiQ

Bericht 29 Apr 2019 08:40

Re: Waar baal jij op dit moment van? #4

Olijfje schreef:ChiQ dat lijkt me zo lastig! Ik ben me er maar al te goed van bewust wat voor luxe positie wij hebben met onze beide ouders die altijd bereid zijn op te passen.
Gaat Julian niet naar een opvang waar hij in geval van nood ook terecht kan of is dat niet mogelijk?


Ja, hij heeft school+ bso op de dagen dat wij werken, en in de vakanties zoals nu alleen bso maar daar breng je een kind met verhoging/koorts niet heen, en bovendien moet hij veel overgeven. Gelukkig is hij bijna nooit meer ziek maar ineens komt dat gevoel van machteloosheid boven van toen hij kleiner was en veel vaker ziek en dat gevoel van gebrek aan een vertrouwd persoon waar hij ook op de bank kan hangen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers