Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


italie - cortona

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Apr 2019 21:42

italie - cortona

Over een weekje gaan we voor een week naar cortona in Italie. Ik ben daar een jaar of 10 geleden wel eens geweest maar die herinnering is niet zo vers meer.

We zitten daar in een huis en zullen deels thuis koken maar ik wil ook wat luxer met m’n man uit eten. Als er iemand is met hele goeie tips in of rond Cortona dan hoor ik het graag!
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 18 Apr 2019 22:58

Re: italie - cortona

Nooit geweest, maar wat ik vaak doe is Googlen op restaurants met een Bib Gourmand. Dan zie ik in de gauwigheid bijvoorbeeld al deze en krijg ik meteen honger:

http://www.labucaccia.it
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Apr 2019 23:11

Re: italie - cortona

Oh heerlijk! Ik ben twee of drie keer in Cortona geweest, de laatste keer was op huwelijksreis. Toen hebben we daar een kookcursus gedaan. Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, zoek ik die naam wel even voor je op.
Uiteten zijn we niet in Cortona geweest dus daar kan ik je niet aan helpen. Hoever zou je willen rijden voor er buiten? Dan weet ik de radius een beetje.

Wij hebben destijds gebruik gemaakt van de SlowFood app van Osterie D'Italia. Kost wel geld maar elke keer heerlijk gegeten door die app, niet persé heel chic overigens maar gewoon goed Italiaans.

In de buurt van Cortona weet ik ook nog wel wat leuke wijnhuizen als je daar langs zou willen.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Apr 2019 06:17

Re: italie - cortona

Thanks Caulfield en Marin! Dat van die Bib moet ik ook in m’n systeem gaan krijgen.
Marin, ik denk een uur/anderhalf. Wat doet die app ongeveer voor je? Ik ga eens kijken!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2019 08:57

Re: italie - cortona

Bib is inderdaad vaak een handige aanduiding en in Italië heb je ook nog de Gambero Rosso (de rode garnaal, ook in 't logo), waar je veel stickers van aan de deur ziet. Sowieso letten wij in landen als Spanje en Italië veel op deuren met stickers, dat zijn vaak van die goede vondsten. Veel van die restaurants van die slow food app (weliswaar in 't Italiaans maar daar kom je meestal wel uit) zijn ook van dat soort restaurants.

Ik pak zo heel even snel de laptop voor je onder 't genot van een kopje Italiaanse koffie en dan zal ik wat restaurantjes zoeken.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Apr 2019 09:06

Re: italie - cortona

Oh heerlijk. Dat restaurant la bucaccia is inderdaad erg ok zo op het oog! Ik denk dat we daar gaan reserveren vandaag.
Lunchen vinden we trouwens ook leuk.
Bedankt voor de tips so far already Marin!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Apr 2019 09:34

Re: italie - cortona

Bij La Buccacia zou ik inderdaad ook zo gaan eten, heb het even opgezocht. Cortona zelf weet ik eigenlijk geen restaurants verder. Wel een leuk marktje, het pleintje, ik heb er ooit schilderspullen gekocht om de Toscaanse heuvels vast te leggen. Heerlijk. Wel erg Amerikaans qua toerisme overigens omdat het volgens mij het thuis is/was van Peter May en het echt zo'n quintessential Toscaans dorp is.

Op 41 minuten rijden ligt het plaatsje Panicale (in Umbrie zelfs al) en daar hebben we in zo'n superleuk restaurantje gegeten. Was echt heerlijk. Lillo Tatini heet het. http://www.lillotatini.it/ https://goo.gl/maps/Qmhxmx4Esa1r9nJg6
Ik zie op de website trouwens ook dat ze intussen een restaurantje in Amsterdam hebben omdat een familielid daar naar toe is verhuisd. Mocht het in Panicale niet lukken, dan kan je daar nog altijd heen.


Montemercurio is een wijnhuis vlakbij Montepulciano, waar wij terecht kwamen nadat we een erg lekker glas wijn hadden gedronken bij de lunch in Montepulciano (in een verder nietszeggend restaurant). De eigenaar is een jonge, bevlogen kerel van intussen denk ik ergens in de 30 die de wijngaard over heeft genomen van z'n opa. Wij hebben echt een superleuke wijnproeverij gehad en mocht je into dessertwijn zijn raad ik je aan zijn dessertwijn te proeven. Eén van de duurste flesjes die we hebben liggen in de kelder maar goddelijke vinsanto. Zijn overige wijnen zijn volgens mij prima geprijst trouwens hoor. https://goo.gl/maps/UdRKNNdJKzdbq8jx5

Tre Rose is ook een wijnhuis en een vakantieresidence (hoe noem je dat? zo'n agriturismo ding), waar ik kwam met m'n moeder en zei: Later als ik groot ben wil ik hier slapen (eigenlijk wilde ik hier het liefst trouwen). Dat is nog niet gelukt, maar we hebben er wel wijn gekocht op huwelijksreis. Prachtige rit er naar toe vanaf Cortona, 20 minuutjes. Je kunt er volgens mij ook lunchen (ik zou wel even reserveren). https://www.borgotrerose.it/en/country- ... estaurant/
https://goo.gl/maps/cm815DrrMAYL27RF9

Daar vlak bij zit ook wijnhuis Poliziano, waar wij destijds niet zijn geweest want het leek ons wat massaler, maar het is wel gewoon echt steengoeie wijn. https://goo.gl/maps/96WGnqiCEFUEWTP98

Ach en zo heb je er honderden natuurlijk. Ik zal nog heel even nadenken of ik nog meer restaurantjes weet, maar nu moet ik weg.
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 20 Apr 2019 15:52

Re: italie - cortona

Cortona ligt vlakbij het Trasimenomeer, toch?
Daar zaten wij 2 jaar geleden en hebben leuk en lekker gegeten in Castiglione del Lago, in Ristorante La Cantina
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2019 18:45

Re: italie - cortona

Ah in dat restaurant heb ik heel vroeger gegeten met m'n ouders en toen mocht ik een citroen ijsje wat in een citroen zat. Dat maakte zo'n indruk toen en is echt zo'n vakantieherinnering voor mij.
Met onze huwelijksreis hebben we ook weer in dit restaurant gegeten, heerlijk in die tuin. Lekkere pizza's!
Grappig dat jij daar ook hebt gegeten Oreo!
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 20 Apr 2019 20:21

Re: italie - cortona

Voor de rest was daar weinig te beleven, waren de saaiste 2 weken ooit :smile:
22112014 / 10042019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2019 21:05

Re: italie - cortona

Ja verder is de regio rondom het meer niet zo denderend. Of was er een andere reden? (die je niet hier hoeft te delen hoor).
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 27 Apr 2019 13:21

Re: italie - cortona

haha nee hoor, er was gewoon niks te beleven daar. We hadden liever op de Glamping in Urbino gebleven.
22112014 / 10042019

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers