Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verstoorde arbeidsrelatie

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 20 Apr 2019 12:56

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Wat een rotsituatie zeg. Op basis van wat ik hier lees lijkt mij het ook niet kunnen dat je ineens een contract van 20 uur zou hebben. Lekker ook van ze door eerst te zeggen dat het niet kan en vervolgens als jij dus in de ziektewet zit het wel ineens in te voeren. Hopelijk komt rechtsbijstand snel met goed advies voor je en wordt dit opgelost. Sterkte.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 21 Apr 2019 12:09

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Dank je wel. Het komt vast wel goed. Maar het is inderdaad een beetje raar dat het eerst allemaal niet mogelijk was. Of ja per 1 mei op zijn vroegst. En nu opeens is alles doorgevoerd. Maar dan nog hebben ze geen handtekening van mij onder een nieuw contract en dat lijkt mij vrij essentieel.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 23 Apr 2019 20:49

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Wat een rotsituatie zeg, hoe gaat het nu met je?
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 24 Apr 2019 13:55

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Ik moet vanmiddag naar de arbo. Ik maak mij wel oprecht zorgen daarom omdat ik bang ben dat zij keuzes gaan maken die mij niet goed gaan doen. Dit komt voort uit een kwestie in het verleden dat de arbo toch meer een klik had met de werkgever dan met mij destijds.

Wbt de uren is het terug gedraaid! Mijn contactpersoon van de rechtsbijstand heeft een mail opgesteld vanuit mij, ik heb deze ook zelf verstuurd en alles is terug gedraaid. Toch bizar zeg maar......
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 28 Apr 2019 19:06

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Fijn dat je uren zijn teruggedraaid. Hoe was het bij de Arbo?
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 29 Apr 2019 08:19

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Lief dat je het vraagt. De arbo arts heeft besloten dat ik sowieso thuis blijf t/m einde van mijn therapie traject. Dat zal eind juli worden. Dus dat was wel een hele opluchting.

Wbt de uren zei men dat het was terug gedraaid maar ik mis 500 euro loon. Rare zaken dat ze een contract wijziging doorvoeren zonder enige toestemming van mij. Zonder medeweten van mij zelfs.
Ik heb er al voor gebeld en heb aangegeven vandaag uiterlijk het missende deel op mijn rekening te willen ontvangen. Ik ben benieuwd. Rechtsbijstand is achter de schermen al op de hoogte. Vandaag niet betaald, dan laat ik het hen oplossen.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Apr 2019 18:37

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Vandaag een betaling eisen kan wel eens lastig zijn want meestal gaat een betaling over meerdere schijven bij een bedrijf en zijn er vaste betaalmomenten.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 29 Apr 2019 19:26

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Dat kan wel zo zijn maar er ontbreekt een fors deel van mijn loon. Terwijl mijn loonstrookje wel gewoon goed is. Als ze zeggen dat ze er direct achteraan gaan en mij beloven dit heel spoedig op te lossen, moeten ze dat ook doen natuurlijk. Zij blijven nu in gebreken, of ze nu zelf betaal dagen hebben of niet.

Overigens heb ik afgelopen donderdag hierover al contact gehad dus niet vandaag pas :)
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 29 Apr 2019 22:30

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

De werkgever moet gewoon de laatste dag van de maand het in geld vastgestelde netto-loon betaald hebben, anders kun je de wettelijke verhoging van artikel 7:625 BW vorderen, maar dat kan je rechtsbijstandsverzekering je ook uitleggen. En Fred, of dat nou lastig is voor werkgever of niet, dat is nu precies de reden dat de werkgever gewoon de wet moet uitvoeren en anders moet boeten.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 30 Apr 2019 11:26

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Dank je wel kerel. Nou dan zal de betaling vandaag binnen moeten komen. Ik ben reuze benieuwd.
Ik vind het vooral heel vervelend en kinderachtig dat ze niet eens het fatsoen hebben om te reageren op mijn mail.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 01 Mei 2019 10:15

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Heb je het geld nog ontvangen? Of iets van ze gehoord, Blutsj?

Echt een hele rare gang van zaken daar zeg.
Niet leuk!
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 01 Mei 2019 16:16

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Yes ontvangen. Op de laatste dag van de maand. Verder hebben ze niks laten weten.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers