Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verstoorde arbeidsrelatie

<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 14 Jan 2019 16:01

Verstoorde arbeidsrelatie

Helaas heb ik een vervelende situatie mee moeten maken op mijn werk. Ik ben in nov gestart bij dit bedrijf (zorg gerelateerd) en kreeg een jaar contract met proeftijd. Omdat ik door mijn chronische ziekte fysiek beperkt ben en dit ook netjes in mijn sollicitatie heb aangegeven, hebben zij mij alsnog (zonder echt een geldige reden dan alleen mijn chronische ziekte) ontslagen in de proeftijd. Nou heb ik dat uiteraard aangevochten omdat ik het er absoluut niet mee eens was. Om een lang verhaal even heel kort te maken, ik heb dit gewonnen. Het kwam bijna op een rechtszaak aan, tot deze organisatie zijn handen volledig terug trok en mij per direct weer aan het werk hebben gezet.
Vandaag ben ik op kantoor moeten komen om gesprek aan te gaan met de manager. Zij was kortaf, zakelijk en alles behalve een leuke vrouw. Maar goed dat zij zo. Ik was ook kort en zakelijk.

Terug naar de wijk waar de wijkverpleegkundige mij heeft ontslagen, ga ik niet meer. Ik ben dan ook gekoppeld aan een nieuwe wijk. Vandaag ook daar met de wijk verpleegkundige een gesprek gehad. Ze zegt nergens vanaf te weten en is blij met mijn komst. Ik geloof dat uiteraard niet dat zij niks weet , zoiets wordt echt wel vermeld.
Ook de coach van deze cluster sloot aan en hij zei zelfs nog " wij zijn heel blij met jou, ontvangen je met open armen en hebben vernomen dat jij een zeer goed functionerende verpleegkundige bent" (Uhmmm apart?!? )

Wat moet ik nou? Vrijdag toen ik hoorde dat ik mocht terug kregen was ik blij dat ik weer werk had. Maar ook zeer geneigd om mij ziek te gaan melden. Niet om hen te fucken maar omdat het mentaal echt een enorme trap is geweest en ik vrijdag start met hulp hiervoor. Het huilen stond mij vandaag echt nader dan het lachen. Maar anderzijds is het een nieuwe wijk, nieuwe collega's en voel ik ergens ook wel iets goeds. Ik heb echter maar een jaar contract en in mijn contract was in nov al opgenomen dat deze automatisch verloopt. Ook wanneer zij niet aangeven of het nu wel of niet verlengd wordt. Dit doen zij blijkbaar om te voorkomen dat zij mensen vergeten in te lichten. Ik ga er nu ook zomaar vanuit dat mijn contract dan ook daadwerkelijk klaar is. Maar ook ergens wil ik mij 100% inzetten en laten zien wie ik ben en wat ik waard ben in de goede hoop dat ze mij misschien toch wel willen houden eind okt. Maar hoe groot is in godsnaam die kans. Door mijn naam staat nu een enorme dik rood kruis. Ik sta met 10-0 achter. En heel eerlijk in het geval dat zij hoe dan ook gewoon niet met mij verder gaan, dan voel ik weinig behoefte mij in te gaan zetten dit jaar.
Zij hebben tijdens dit getouwtrek ook duidelijk laten weten mij niet meer te willen. Dus waarom nu opeens terug, direct weer aan het werk en dan ook nog doen alsof niks gebeurd is?

Ik vertrouw het niet en ben op mijn hoede maar ik kan gewoon nu niet meer objectief en normaal nadenken. Ik handel en denk vanuit emotie, plus dat ik echt ter goede trouw ben en mij nu al schuldig voel bij de gedachte dat ik ziek zou worden. Juist omdat ik dit deze wijk verpleegkundige niet aan wil doen.

Ik weet het gewoon even niet meer. Mijn jurist raad mij aan gewoon te gaan werken. Mijn beste beentje voort te zetten en dan maar zien waar het schip strand. Mocht ik geen verlenging krijgen staan zij wel volledig in hun recht en heb ik niks meer. Ja een jaar dus zinloos mij ingezet.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Jan 2019 16:19

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Nieuwe wijk nieuwe kansen?
Je hebt dus sowieso nog 10 maanden werk? Je weet nooit wat er in die tijd gebeurd dus ik zou wel gewoon gaan werken.
Je kunt altijd vanuit deze positie verder zoeken naar wat anders mocht je toch merken dat het niet prettig is om nog voor deze organisatie te werken. Maar dat weet je dus nog niet.
Waarom ze doen alsof er niets gebeurd is geen idee. Het kan natuurlijk wel zijn dat ze het echt (nog) niet weten. En hard personeel nodig hebben.

Je schrijft dat je je dan een jaar zinloos hebt ingezet. Maar het staat er weer op je cv en je hebt inkomen. Verder solliciteren kan altijd he!
2016
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 14 Jan 2019 16:21

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Wat naar dat je dit allemaal mee hebt moeten maken, ik snap ook dat je niet meer blanco in je nieuwe wijk kunt beginnen.

Is het een mogelijkheid voor jou om wel aan het werk te gaan en ondertussen verder te solliciteren? Dan weet je dat het tijdelijk is en dat je straks, als je nieuw werk hebt, een dikke middelvinger naar hen op kunt steken.

Daarbij lijk je me met open armen ontvangen te worden in je nieuwe wijk. Volgens mij is een arbeidsklimaat in de wijkzorg heel erg afhankelijk van de teamleider en je collega's. Wie weet ontvangt je nieuwe teamleider je wel écht met open armen en kan zij jou wel inzetten terwijl ze rekening houdt met je beperkingen. Misschien zou je ook nog in gesprek kunnen gaan met je huidige teamleider om door te spreken wat je mee hebt gemaakt, waar je bang voor bent en dat je loyaal wilt zijn aan je team. Openheid en verwachtingen uitspreken kunnen ook al heel veel doen om met een (min of meer) schone lei te beginnen. Wie weet kan een gesprek jouw zorgen ook wegnemen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Jan 2019 16:24

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Mijn eerste reactie is ook: ga lekker weer werken en geef de nieuwe collega's een kans.
Maar je hebt nogal wat meegemaakt bij de organisatie, en ik zou me wel voor kunnen stellen dat je het misschien niet op kunt brengen en dat je constant op je hoede blijft waardoor het überhaupt al niet meer echt leuk kan worden.
Kijk, je jurist geeft rationeel gezien denk ik gewoon het goede advies. Maar ik snap dat dat gevoelsmatig voor jou misschien niet meer kan werken. Maar daar kan niemand je echt advies over geven, dat voel/ervaar jezelf.
Een jaar zinloos ingezet zo hoef je er niet per se naar te kijken. Je hebt een jaar werk en inkomen. Je kunt ondertussen zelf ook wat anders zoeken en dat is fijner vanuit de positie dat je gewoon werkt. In die zin kun je hen en deze positie (waarin je werkt) nu ook gebruiken om zelf weer verder te gaan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Jan 2019 16:25

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Ik vind sowieso niet dat je je volledig nutteloos inzet als het niet wordt verlengd.
Door akkoord te gaan met terugkomst ben je ook akkoord gegaan met het doen van je werk waarvoor je betaalt wordt. Je bent dat je werkgever, je wijk en vooral de mensen waar je komt verplicht.
Ik zou me gewoon normaal inzetten zoals je anders ook zou doen en idd maar zien waar het schip strand.
Tussendoor zou ik wel rondkijken bij andere organisaties of ze daar miss een leuke vacature voor je hebben.
30-04-2017
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 14 Jan 2019 16:29

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Ik zou me gewoon inzetten de komende 10 maanden. Voor niks is het sowieso niet natuurlijk. Als je je goed voelt, voelt het dan fijn om in de ziektewet te gaan zitten? Ik snap wel dat dit een beste klap heeft gegeven hoor en als je echt niet zou kunnen werken snap ik ook dat je je ziekmeld. Maar ik zou het op zijn minst proberen en mijn beste beentje voortzetten. En inderdaad verder solliciteren omdat je er zelf al van overtuigd bent dat ze je geen verlening gaan geven.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Jan 2019 16:32

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Kees schreef:Ik vind sowieso niet dat je je volledig nutteloos inzet als het niet wordt verlengd.
Door akkoord te gaan met terugkomst ben je ook akkoord gegaan met het doen van je werk waarvoor je betaalt wordt. Je bent dat je werkgever, je wijk en vooral de mensen waar je komt verplicht.
Ik zou me gewoon normaal inzetten zoals je anders ook zou doen en idd maar zien waar het schip strand.
Tussendoor zou ik wel rondkijken bij andere organisaties of ze daar miss een leuke vacature voor je hebben.


Dit vind ik dus wel een nadeel van in de zorg werken. Medewerkers zijn hartstikke loyaal omdat ze het doen voor de wijk en de mensen waar ze komen. Werkgevers kunnen in zulke sectoren ver gaan met dingen vragen van medewerkers, omdat medewerkers met hun cliënten voor ogen veel pikken. Ik vind dat je een loyaliteit hebt naar je werk, maar je werk ook zéker naar jou. En de loyaliteit van de werkgever is in dit geval ver te zoeken geweest. Dus dat to de nieuwe situatie niet direct vertrouwt, begrijp ik in dit geval goed. ... Als ik de goede naamswijziging voor ogen heb :smile:.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Jan 2019 16:39

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Dat ben ik volledig met je eens Joey. Het vervelende is alleen dat die mensen er niks aan kunnen doen.
Toen ik nog bij de garage werkte was ik ook regelmatig echt giftig op m'n baas maar daar hoeven de klanten geen last van te hebben vind ik. (en ik kan het niet eens, al had ik het gewild)
30-04-2017
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 14 Jan 2019 16:48

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Jup naamswijziging klopt. Ik ben gewoon erg wantrouwig. Is ook kort door de bocht om nu al zinloos te noemen want uiteindelijk telt mijn cv. Het is een vreemde situatie.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jan 2019 19:15

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Wat een vervelende situatie. Ik hoop dat je positiviteit kunt putten uit het nieuwe team.

Met betrekking tot je contract: mijn organisatie (totaal andere branche) zet in de begeleidende brief bij het contract ook standaard dat het voor een jaar is en direct dat het niet verlengd wordt. Echter is dit een standaardprocedure en wordt eigenlijk iedereen gewoon daarna vast aangenomen. Kortom dat kan ook een strategische keuze zijn om zich in te dekken hoor!
08/2018
05/2021
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 14 Jan 2019 22:18

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Wat een rare gedachte kronkel van je dat je je een jaar zinloos in zou zetten? Wat wil je dan doen op de bank gaan mokken? Ziek melden staat echt heel slecht en vind ik echt niet kunnen. Sowieso een jaar zelf verdiend inkomen en een jar werk op je cv.

Tuurlijk klote dat ze je zo hebben behandeld maar moet je je dan verlagen door je ziek te melden? Schouders eronder hoor. Thuis zitten word je echt niet vrolijker van.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 15 Jan 2019 06:32

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Deze reactie was niet nodig. Het is geen rare gedachten kronkel want als je even goed terug leest zal ik mij never gewoon zomaar even ziek melden. Sterker nog mentaal heeft 2018 mij behoorlijk een klap op geleverd waarvoor ik a.s. vrijdag met een therapie traject ga beginnen. Dus buiten het feit dat een nieuw team, nieuwe kansen goed voelt wat ik al zei, zit ik nu te huilen aan de tafel van onrust in mijn hele lijf. En dan druk ik het nu in woorden nog netjes uit.
Ik ben blij dat ik gewoon nog mijn baan heb. Wat zij hebben gedaan kon absoluut niet door de beugel. Maar je vergeet 1 ding, zij nemen mij nu terug aan terwijl zij mij absoluut niet meer wilde hebben. Waarom nu opeens wel?!? Dat vergeet je niet zo even 1,2,3.

Ik vind je reactie vervelend overkomen en aanvallend. Je zal het vast niet zo bedoelen.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 15 Jan 2019 06:56

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Ik vond de reactie ook vervelend om te lezen hoor.

Vond het heel knap van je toen ik las dat je gewoon aan het werk ging ondanks alles.
Wel fijn dat het in een nieuwe wijk is en wie weet krijg je daar gewoon een eerlijke kans door collega’s.
Misschien weten ze het wel maar hebben ze zoiets “afwachten en eerst zelf zien”. Ze proberen je in ieder geval welkom te laten voelen.
M’n werkgever stuurt automatisch 2 maanden voor verlopen contract een brief dat je contract afloopt. Puur voor de zekerheid. Maar ondanks dat ik zo’n brief kreeg kreeg ik wel een vast contract.

Maar je gevoel van geknakt zijn en een flinke klap gekregen te hebben herken ik zo goed.
Ik was na 7,5jaar in dienst ontslagen op staande voet, door leugens collega’s en een rare bang van zaken.
Dit is wel een rechtzaak geworden, heb deze gewonnen. Ik ging voor baanbehoud maar de rechter vroeg of ik dit echt wilde want in zijn ogen onmogelijk.
Ik ben er exht echt kapot van geweest. Gesolliciteerd elke keer, maar zat nig zo diep dat dst niks werd. Na een jaar een nieuwe baan gevonden, toen wad ik er klaar voor en dat heeft mij zo goed gedaan.
Maar heb echt tijd nodig gehad om te herstellen van dat gevoel.

Knap dat je met een therapie gaat starten. Succes!
Ik vind je in ieder geval heel stoer wanneer je aan het werk gaat, maar kan mij je gevoel ook heel goed voorstellen. Jij bent de enige die aan kan voelen wat het beste voor jou is
Juli 2019
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 15 Jan 2019 08:26

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Blutsj schreef:Deze reactie was niet nodig. Het is geen rare gedachten kronkel want als je even goed terug leest zal ik mij never gewoon zomaar even ziek melden. Sterker nog mentaal heeft 2018 mij behoorlijk een klap op geleverd waarvoor ik a.s. vrijdag met een therapie traject ga beginnen. Dus buiten het feit dat een nieuw team, nieuwe kansen goed voelt wat ik al zei, zit ik nu te huilen aan de tafel van onrust in mijn hele lijf. En dan druk ik het nu in woorden nog netjes uit.
Ik ben blij dat ik gewoon nog mijn baan heb. Wat zij hebben gedaan kon absoluut niet door de beugel. Maar je vergeet 1 ding, zij nemen mij nu terug aan terwijl zij mij absoluut niet meer wilde hebben. Waarom nu opeens wel?!? Dat vergeet je niet zo even 1,2,3.

Ik vind je reactie vervelend overkomen en aanvallend. Je zal het vast niet zo bedoelen.


Nee duh dat ik het niet zo bedoel, jij vat het zo op. En ik weet heel goed waar je het over hebt, het is me zelf ook overkomen een paar jaar terug. Super klote en je denkt echt waarom??? Maar je ziek melden moet je echt niet doen en werken is nooit verloren, thuiszitten wel.
<<

Anoniem282

Bericht 15 Jan 2019 11:30

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Puur uit praktisch oogpunt vind ik het heel fijn voor je dat je weer inkomen genereert. Ik kan me herinneren dat dit noodzakelijk was om het gezin draaiende te houden.

Verder vind ik het een lastig verhaal voor je. Voor je zelfvertrouwen en rechtvaardigheidsgevoel is het heel goed dat je dit arbeidsconflict hebt gewonnen, maar het verdere verloop kan ik me van voorstellen dat dit tegennatuurlijk voelt. Hiermee is namelijk de verstoorde arbeidsrelatie niet 'opeens' weer goed en dat merk je nu. Je vertrouwen is weg en ik denk ook niet dat je straks een verlenging krijgt, als ik eerlijk ben. Daarin ben ik het met je eens, achter jouw naam staat nu een denkbeeldige 'TROUBLE' en zo'n werknemer zijn werkgevers liever kwijt dan rijk. Dat betekent niet dat ik het niet eens ben met je jurist: wel gaan werken en maar zien waar het schip strandt. Ik zou alleen die uitspraak in een ander licht bezien: kijken hoe lang de verstandhouding werkbaar blijft, voordat je je ziek zou melden.

Het zal echt wel even duren voordat je je plekje weer vindt en misschien gebeurt dat ook wel niet. Ik vind het een goede tip om verder te gaan kijken en tot die tijd te proberen je uren bij deze werkgever te maken. Wat Kees zegt sluit ik me ook bij aan: door te tekenen ging jij ook akkoord met je, ondanks hetgeen dat er is gebeurd, je weer volledig in te zetten. Dat dit nutteloos voelt en verwarrend kan zijn, begrijp ik. Jouw werkgever heeft jou niet weer in dienst genomen om jou, maar om de gang naar de rechter te voorkomen waar zij wellicht een tik op de vingers hadden gekregen. Nu eenmaal is beslist dat jij weer daar kan werken zal dat gevoel van opluchting en blijheid snel wegebben, omdat je er nu vorm aan moet geven en dat zal niet meevallen voor je. Nutteloos zou ik het niet willen noemen; je hebt nu minder zorgen over hoe je het financieel kunt redden en bij een tijdelijk contract weet je nooit of je verlenging krijgt. Dat het hier nagenoeg zeker is dat je deze niet krijgt is geen verrassing, vermoed ik. Daarom zou ik dat moment ook niet afwachten en om je heen gaan kijken en ondertussen proberen de uitspraken van mensen op je werk naast je neer te leggen. Het maakt niet meer uit; jij hebt je baan terug (voor zolang het duurt) en jij wil daar uiteindelijk ook niet tot je pensioen blijven. Die mentale klap zal moeten slijten; het maakt niet uit hoe er op je werk tegen je wordt gedaan: als ze naar doen bevestigt dit voor jou dat je niet welkom bent en als ze aardig doen zal je dat ook uitleggen dat er een addertje onder het gras zit. Heel veel succes/sterkte met jezelf handhaven op de werkvloer!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 15 Jan 2019 11:38

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Helemaal eens met Guattari. Ik zou deze 'reservetijd' (dus tot je contract afloopt) gebruiken om uit te zoeken welke baan past bij jouw (lichamelijke) mogelijkheden, mogelijk met behulp van een loopbaancoach en dan actief gaan solliciteren.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 15 Jan 2019 12:54

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Dank je wel voor je waardevolle reactie Guattari. Je beschrijft precies hoe ik het voel en ervaar.
Ik ben ook gewoom van plan netjes te gaan werken en ondertussen uitkijken voor wat anders. Ik wil niet meer in de zorg dus ik ben echt van plan om iets heel anders te gaan doen. Maar daar zal ik mij de komende tijd in moeten gaan verdiepen.

Het werk zelf nu bij de cliënten thuis is niet verkeerd. dat scheelt zij kunnen er niks aan doen. Dus dat valt goed vol te houden. Mijn vertrouwen is wel echt geschaad.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Anoniem282

Bericht 15 Jan 2019 17:53

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Graag gedaan. Ik hoop dat er een mooie nieuwe uitdaging op je pad komt waarbij je een nieuwe start kan maken. Ik begrijp goed dat je vertrouwen is aangetast. Dat gevoel zal moeten slijten en een andere baan zal dat proces hopelijk versnellen. Succes!
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 19 Apr 2019 15:17

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

**
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Anoniem282

Bericht 19 Apr 2019 19:05

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Hi Blutsj, helaas heb ik niet meer kunnen lezen wat je hebt gepost. Ben je oké?
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 19 Apr 2019 19:30

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Nee het gaat helemaal niet zo oké. Had een hele reactie in emotie getypt. Ik kan nu even niet relativeren. Komt erop neer dat ik ziek thuis zit, pittig therapie traject heb en dat mijn werkgever mijn contract naar 20 uur heeft gezet zonder mijn goedkeuring.

Ik weet dat het niet kan zomaar maar ik raak er helemaal door in de stress.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 19 Apr 2019 20:04

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

O jeetje dat klinkt echt vervelend. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Wellicht kunnen zij namens jou dit overnemen. Dan hoef je alleen met je rechtsbijstandverzekering te praten/mailen.
Vond ik heel fijn toen ik een arbeidsconflict had.
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 19 Apr 2019 20:10

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Ja ik heb de zaak wat hier in de opening staat ook door de rechtsbijstand laten oplossen. Ik heb haar weer gemaild vandaag voor advies in deze kwestie.

Ik was op de goede weg. Ik had iets meer balans en de overprikkeling was verminderd. Het vertrouwen in mij zelf was iets terug. Maar dit is meteen zo'n enorme negatieve lading voor mij. Ben blij dat mijn partner mij ontzettend steunt en naast me staat.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Kira

Bericht 20 Apr 2019 07:15

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Ooh wat erg! En je weet niet wat de reden hiervan is?
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 20 Apr 2019 09:01

Re: Verstoorde arbeidsrelatie

Voor dat ik ziek werd voelde ik al dat het niet goed ging. 28 uur werd mij veel te zwaar. Ik heb toen gevraagd voor een contract van 20 uur. Als mededeling kreeg ik dat het zeker kon echter wel pas vanaf 1 mei. Eerder konden ze dit niet regelen.
So far so good. Verder ook niks van getekend of verder over gesproken.

De bewuste ochtend dat ik niks meer kon en de wereld echt zag inzakken, heb ik mij dus ziek gemeld. Ik moest diezelfde dag al op kantoor komen om erover te praten. Mijn coach was vooral praktisch aan het denken en zei dat ik meteen al naar 20 uur kon gaan. Dat ik dan voor de overige 8 uren verlof kon inleveren. Dat contract wijziging dan versneld kon worden etc. Hij wilde mij direct 20 uur gaan inplannen. Maar ik kon niet meer. Ik kon alleen nog maar huilend zeggen dat ik niet meer kon. Dat ik zsm naar een arbo arts moest gaan.

Mijn therapie die ik goddank al in nov had aangevraagd, zou de week erna gaan starten. Dus dat was wel een lichtje in de tunnel. Ik ben de week erna bij de arbo geweest en mijn coach wilde daar dus bij zijn. Dat heb ik geweigerd. Aan het einde van het gesprek prima maar niet het gehele gesprek. Ik voelde mij alles behalve prettig daarbij.
De arbo arts kende het therapie traject wat ik ging starten en heeft de conclusie getrokken dat dit absoluut voor alles ging en ik de komende weken thuis moest blijven om aan mijzelf te gaan werken.

Blijkbaar is in de tussentijd toch mijn contract wijzigingsvraag voortgezet. Ik had afgesproken dat de werkmail en telefoon uit gezet werden en bij belangrijke zaken zij mij altijd mogen bellen prive of mailen prive. Nou heb ik dus eergisteren voor het eerst weer eens de tablet geopend en mijn mails bekeken. Het ging steeds wat beter gelukkig.
Ik had een mail vorige week gekregen van mijn wijkvpk en daarin stond dat ik mijn weekkaarten moest invullen met 20 uur en niet meer met 28 uur. Ik vond dit raar want ik heb verder niks gehoord of gezien van contract wijzigingen, sterker nog ik heb niks ondertekend.
Ik ben verder terug gaan kijken en zag een mail begin maart. Een mail van P&O met een concept contract voor 20 uur. Ook stond in die mail dat ik deze voor 1 april moest komen tekenen anders zou er geen doorgang vinden.
Ik ben nu ziek gemeld en ga nu niet vrijwillig naar 20 uur. Sowieso wil ik daar niet meer werken want zodra het beter met mij gaat neem ik zelf ontslag. Dat heb ik ook zo open en eerlijk besproken. De situatie is gewoon niet gezond.

Ik heb dit gemaild naar mijn coach (telefonisch niet bereikbaar) en vermeld dat ik gewoon nog altijd een 28 uur contract heb omdat ik niks getekend heb/ontvangen. De reactie daarop was " Een spoedafspraak bij de arboarts"
Ik heb mijn verlofkaart even gecheckt omdat ik hoopte dat mijn coach gewoon niet op de hoogte was van de wijziging die niet heeft plaats gevonden. Maar deze is ook al helemaal aangepast naar verlof op basis van 20 uur. Dus ook p&o heeft de wijziging doorgezet zonder mijn handtekening.

En dit levert mij zoveel stress weer op dat ik gisteren echt een terugval heb gekregen. Het ging beter, het ging de goede kant op. Ik kon de kids weer verdragen, ik zag weer wat toekomst en het aller belangrijkste, ik vertrouwde weer een beetje op mezelf. Tot gisteren.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers