Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeer grote brand in de Notre Dame

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 17 Apr 2019 21:56

Re: Zeer grote brand in de Notre Dame

Helemaal eens met jullie, bizar dat dit zo snel “geregeld” is qua financiën terwijl mensenlevens kennelijk voor sommigen minder waard zijn.

Overigens erger ik me ook rot aan al die “ik heb de Notre Dame in het echt gezien”-foto’s die mensen op social media posten. Ik snap dat echt niet, het doet me denken aan dat artikel van de Gladiool, deze: https://degladiool.nl/rampen-op-jezelf-betrekken/

♥♥
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2826

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Apr 2019 06:57

Re: Zeer grote brand in de Notre Dame

Tja, ik vind het ook krom, maar ik denk dat mensen eerder geneigd zijn geld te doneren voor iets of iemand die ze kennen of in de buurt is. Dat zie je ook aan de donaties die binnenstroomden voor de bijv. de nabestaanden van de aanslag in Utrecht of die vader uit een huis vol. Vind ik ook raar, niet omdat ik het ze niet gun maar simpelweg omdat er ook levens gered kunnen worden met dat geld. Of dat er een topic voor de notre dame wordt geopend, en niet voor de situatie van LHBT’ers in diverse Afrikaanse landen. Om maar wat te noemen. Sommige gebeurtenis hebben nou eenmaal meer inpact, puur omdat het herkenbaarder of dichterbij is.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Apr 2019 07:40

Re: Zeer grote brand in de Notre Dame

Wat het verhaal nog bizarder maakt is dat blijkbaar er in Frankrijk een hoop belastingvoordeel zit op schenken/doneren aan cultuur historische gebouwen. Met een belastingvoordeel wat kan oplopen tot 90%. Dus mochten al deze bedrijven daar gebruik van maken, dan zal alsnog de overheid de renovatie gaan betalen. De eigenaar van Louis Vutton heet al aangegeven hier geen gebruik van te maken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 18 Apr 2019 09:21

Re: Zeer grote brand in de Notre Dame

Ik vind het ook dubbel. Maar iedereen mag zijn geld uitgeven waar hij/zij dat graag aan uitgeeft. En als iemand 10 merktassen koopt, terwijl er ook 10 kindjes met dat geld een paar maanden eten hadden gehad... Dan is dat wel krom, maar zo is het nou eenmaal. Al je spaargeld geef je ook niet uit aan goede doelen. Je zorgt toch altijd eerst voor je eigen kinderen enzovoorts. Het liefst zag ik dat iedereen elkaar hielp. En eigenlijk gebeurt dat ook wel, maar toch anders als hoe je het voor ogen hebt soms.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 19 Apr 2019 19:55

Re: Zeer grote brand in de Notre Dame

Elliot schreef:Overigens erger ik me ook rot aan al die “ik heb de Notre Dame in het echt gezien”-foto’s die mensen op social media posten. Ik snap dat echt niet, het doet me denken aan dat artikel van de Gladiool, deze: https://degladiool.nl/rampen-op-jezelf-betrekken/


Eens ja.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers