Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 18 Apr 2019 16:06

Re: Sollicitatietopic #2

Fred schreef:Ze heeft het over een OPEN sollicitatie. Er is op dit moment dus geen concrete vacature bij het bedrijf waar ze wil gaan solliciteren.

Ik zou in het eerste stukje vermelden waarom je daar graag wilt werken. In de 2e alinea zou ik vermelden: mocht er een functie vrijkomen die voldoet aan mijn werkervaring en kennis die ik in deze brief met cv nader toelicht ze dan met mij contact kunnen opnemen.


Hoi Fred, zat je capslock vast? Er KOMT binnenkort een vacature. Daar kun je vragen over stellen. En over het bedrijf, hoe de sollicitatieprocedures verlopen, et cetera. En de informatie uit dat gesprek gebruik je voor je sollicitatie. Vet handig.
<<

Anoniem282

Bericht 18 Apr 2019 18:43

Re: Sollicitatietopic #2

Maar begrijp ik het goed dat je nu alvast wil solliciteren op een vacature die binnenkort vrijkomt? Denk je dat het nu meer kans maakt, omdat je dan niet op de zogeheten grote stapel belandt? Ik zou zelf hebben gewacht als het gaat om een vacature die binnen afzienbare tijd openstaat. Dan kun je heel concreet reageren.

Als ik bij het bedrijf zou werken en je belde om te vragen naar alvast informatie over de vacature die binnenkort vrijkomt, had ik je overigens ook geadviseerd even af te wachten. Misschien ontgaat me iets, maar ik begrijp niet goed waarom je nu een open sollicitatie wil doen, terwijl er binnenkort een vacature is waarop je kunt reageren.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 19 Apr 2019 11:14

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou ook even bellen en informeren. Je kunt dan aangeven dat je hoorde dat ze binnenkort weer gaan werven en dat je geïnteresseerd bent, of ze advies voor je hebben mbt solliciteren. Ik denk niet dat ik tegenwoordig nog een brief per post zou sturen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 25 Apr 2019 09:18

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb een vacature gevonden die echt exact aansluit op mijn wensen en eigenschappen maar de functieomvang staat op 30.4u. Hoe moet ik dit voor me zien? Misschien een stomme vraag maar ik snap even niet hoe dat in de praktijk werkt.

32 is toch wel het minimum wat ik wil werken (ook financieel gezien) dus ik weet even niet of ik moet reageren aangezien er altijd best veel tijd gaat zitten in een goede motivatie schrijven.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Apr 2019 09:34

Re: Sollicitatietopic #2

Dat is zo'n raar aantal uur, dat het misschien wel een typfout is. Ik zou er even over bellen en vragen wat er bedoeld wordt en of 32 uur bespreekbaar is.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 25 Apr 2019 09:39

Re: Sollicitatietopic #2

Nee, het klopt wel qua berekening.. 0.8fte x 38 uur (CAO). Zijn vrij veel functies met dit als functieomvang dus wilde voorkomen dat ik bel met een stomme vraag en mezelf direct op de afwijslijst zet :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 25 Apr 2019 10:00

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou even bellen, vaak is een ander aantal uren toch wel bespreekbaar. En dit scheelt zo weinig met 32 uur, dat ik me niet kan voorstellen dat dat een dealbreaker zou zijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 25 Apr 2019 10:19

Re: Sollicitatietopic #2

Als 0.8fte evenveel verdient als 32 uur dan zou ik mij daar ook niet druk om maken. Ik zou eerst even kijken of ze je willen aannemen en wat de bieden. Ik ben zelf van 38 naar 36 gegaan, maar wel met een hoger salaris.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Apr 2019 22:20

Re: Sollicitatietopic #2

Jeej, heb als ze me morgen een goed salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden aanbod doen een nieuwe baan.

Twijfel wel nog een beetje of ik het wel moet doen. Weet nu wat ik heb( een top team) en dit wordt het grote onbekende waar ik al weet dan het nu chaotisch is en er iets nieuws neergezet moet gaan worden.
Voordelen
- heel dichtbij
- Mogelijkheid fulltime in 4 dagen te werken
- iets nieuw
- uitdaging
- meer vakinhoudelijk en minder management
Nadelen
- chaos op het moment
- meer diensten draaien (nu maar twee weken per jaar bij nieuwe baan 8 weken)
- personeelstekort (wel verschillende gesprekken gepland om nieuw personeel aan te nemen)

De nieuwe werkgever heeft het liefste dat ik morgenavond opzeg maar dat ga ik niet doen. Ze kunnen best een maand extra wachten. Dan hadden ze sneller de gesprekken in moeten plannen. Wil er nog even over nadenken en niet in een dag een besluit moeten nemen.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Mei 2019 11:26

Re: Sollicitatietopic #2

Palmyra, gefeliciteerd! Heb je een keuze kunnen maken?

Ik heb zo direct ergens een 2e gesprek. De eigenaar belde me dolenthousiast op vorige week, ik werd er verlegen van. Nu heb ik volgende week ook nog 2 gesprekken staan met behoorlijke goede arbeidsvoorwaarden. Wat zouden jullie zeggen vandaag in dat 2e gesprek? Hij gaf vorige week aan de telefoon al aan dat ie, als zijn compagnon ook enthousiast was, mij een aanbod wilde gaan doen maar ik wil ook echt nog naar die andere gesprekken maar tegelijkertijd niet ondankbaar over komen. Wat is wijsheid?
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Mei 2019 20:12

Re: Sollicitatietopic #2

Dat is lastig Feline. Ik zit ongeveer in dezelfde fase, maar dan nog een stukje verder in het proces. Ik kan tussen 2 banen kiezen en bijna tussen 3. Die laatste ga ik afzeggen. Bij die andere 2 heb ik een aanbieding gekregen en kan ik bij beide beginnen.

Omdat ik wist dat dit ging spelen heb ik het proces een beetje lopen rekken zodat ik van beide een aanbieding en pro forma berekening binnen heb gekregen. Die heb ik naast elkaar gehouden en op basis daarvan en de secundaire arbeidsvoorwaarden een keuze gemaakt.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 06 Mei 2019 20:32

Re: Sollicitatietopic #2

Dan zit je niet meer in dezelfde fase, Fred, dan ben je er juist doorheen. Gefeliciteerd met je nieuwe baan, hopelijk word je in deze baan wel tevreden!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 07 Mei 2019 08:03

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Fred. En inderdaad, hopelijk ga je met meer plezier naar je nieuwe werk. Overigens heb ik gister een aanbod gekregen dus daar kan ik nu mee aan de slag. Heb eerlijk aangegeven dat er nog meer loopt dus ik wil nog naar de 2 andere bedrijven om een weloverwogen keuze te kunnen maken.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Mei 2019 09:19

Re: Sollicitatietopic #2

Dat lijkt me prima Feline. Fijn dat je een aanbod hebt gekregen!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 07 Mei 2019 09:43

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd, Feline :)

Harrisson, jij zit aan werkgeverszijde. Gewoon, nieuwsgierigheid, maar beinvloedt zo'n mededeling van Feline dat ze wil kiezen uit meerdere aspecten "jullie" nou nog, als in, moet ik nog iets meer of iets anders bieden, of wordt er dan gewoon afgewacht?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Mei 2019 11:02

Re: Sollicitatietopic #2

Ja kan, inderdaad. Als ik in zo'n situatie zit vraag ik altijd of er nog iets is waar ze over twijfelt, of ik iets voor diegene kan doen. Soms is het zo dat er dan een ander, beter, aanbod ligt en dat we daar nog iets aan kunnen doen. Maar ik bespreek ook altijd heel open dat ik ook vind dat je moet kiezen voor de plek die het beste past bij je wensen en ambities, en dat ik altijd bereikbaar ben voor meer info oid als dat nodig is om een weloverwogen keuze te kunnen maken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Mei 2019 12:45

Re: Sollicitatietopic #2

Kerel, dat zeker. Vorige baan was bij een bouwbedrijf waar ik 1,5 maand heb gezeten. Zowat alle vakantiedagen waren vastgelegd en als je 5 minuten te laat kwam werd daar iets van gezegd ondanks dat je een kwartier langer werkt en de afdeling er naast die bijv wel op tijd kwam maar stip om 17.00 u naar huis ging. Geef mij maar wat meer vrijheid en nu ga ik 4 dagen werken en heb ik daarnaast ook nog zo'n 30 vrije dagen. Dat ik daarvoor wat salaris inlever is niet erg. Ik heb een besluit genomen dat ik nu voor wat meer vrije tijd kies in mijn leven.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 08 Mei 2019 12:35

Re: Sollicitatietopic #2

.
Laatst gewijzigd door Tompouce op 11 Mei 2019 12:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Mei 2019 14:32

Re: Sollicitatietopic #2

Inmiddels heb ik een bericht gestuurd naar het aanbod die het niet is geworden. Pff... Ik heb een keer eerder dit meegemaakt, maar toen was de keuze makkelijker en liep het aanbod dat ik afzegde bij een wervingsbureau. Die was behoorlijk pissed destijds, omdat ze zo natuurlijk hun fee mislopen. Echter destijds was zowel het aanbod als reisafstand van een andere functie beter.

Nu kies ik juist voor een functie verder weg ivm betere arbeidsvoorwaarden. Echter ik heb het er nog moeilijk mee dat ik die andere functie heb afgezegd. Ook omdat daar mensen werken die ik ken. Pfff... Heb ik er wel goed aan gedaan vraag ik mij af?
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 08 Mei 2019 15:15

Re: Sollicitatietopic #2

Tsja, je hebt je keuze gemaakt. En anders gebruik je je proeftijd en ga je alsnog naar het bedrijf dat je afwijst, maar dan moet je je keuze van nu weer afwijzen. Je kunt dit bedrijf ook op je lijstje zetten als volgende optie?
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Mei 2019 16:09

Re: Sollicitatietopic #2

Feline, ik zou het gewoon aangeven. Als ze je graag in dienst willen nemen kunnen ze die paar dagen ook nog wachten.

Het arbeidsvoorwaardengesprek is gevoerd en ik groei in loon (niet alleen bruto maar ook netto). Heb ook een proforma loonstrook gevraagd omdat mijn pensioenpremie nu 1/3 voor mij 2/3 voor werkgever verdeeld is en bij de nieuwe baan 50/50 verdeeld is. Verder vind ik het fijn dat ik met mijn nieuwe baan onder een CAO val en ik alle uren (ook overuren) kan registreren. Nu heb ik een do the job contract. Ook kan ik hierna nog verder groeien in loon terwijl ik bij mijn huidige baan in de hoogste schaal zit en ik krijg direct een vast contract en een 13de maand.

Voel we wel schuldig naar mijn collega's toe om op 1 juli te stoppen. Kreeg net een mailtje voor de vakantieplanning van de waarneming om dat te bespreken bij het volgende overleg. Dan zal ik dus kenbaar moeten maken dat ik per 1 juli vertrek en dus niet in de waarneming mee kan doen. Maar als ik deze kans niet grijp zal ik me altijd afvragen hoe het geweest zou zijn al ik het wel gedaan had. Als het niet bevalt kan ik altijd in de proeftijd (2 maanden) opzeggen en zal waarschijnlijk zo mijn oude baan terug hebben.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 17 Mei 2019 08:34

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Palmyra! Snap dat je je schuldig voelt maar dat begrijpen ze heus wel. Veel succes en plezier in je nieuwe baan!

Ik heb ook de knoop doorgehakt na nog 2 gesprekken gevoerd te hebben afgelopen week. Andere bedrijf nodigde me ook direct uit voor een 2e gesprek maar denk toch dat dat weer een stuk saaier was geworden dus ben bij het 1e bedrijf gebleven (die overigens dolblij reageerden, heel leuk). Begin juni daar beginnen! Ben benieuwd!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Mei 2019 13:51

Re: Sollicitatietopic #2

Leuk Feline, wat voor bedrijf is het en wat voor functie?

Ik ben dus net begonnen met mijn tijdelijke baan als leerkracht en was even helemaal niet meer op zoek naar werk, dat wilde ik in de zomervakantie weer oppakken. Maar nu werd ik door mijn vorige leidinggevende getipt over een baan die me echt leuk lijkt en die ook goed bij me past en daar móést ik wel op reageren! Zij kent de betreffende manager goed en zou nog een goed woordje voor me kunnen doen, dus dat is natuurlijk mooi meegenomen. Kijken of ik op gesprek mag komen.
❤ 7 juni 2018
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Mei 2019 19:08

Re: Sollicitatietopic #2

Wat leuk Feline. Succes met je nieuwe baan.

Zul je altijd zien dat er iets anders op je pad komt als je er niet mee bezig bent Bliss. Succes met je sollicitatie.

Ik heb het vanmiddag aan mijn manager verteld, belde om een afspraak te maken en toen raadde hij waarom ik die afspraak op korte termijn wilde hebben. Normaal bel ik hem nooit op en vraag ook nooit om een afspraak. Dus maar telefonisch verteld. Maandag vertel ik het aan mijn collega's en mijn team. Ben benieuwd hoe iedereen zal reageren. Per 1 juli begin ik dan aan mijn nieuwe baan. Heb er zin in.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Anoniem336

Bericht 21 Mei 2019 21:32

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe hebben ze gereageerd palmyra?
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers