Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Escaperooms

<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2019 10:00

Re: Escaperooms

De Slager van Oldemarkt in (jawel) Oldemarkt vond ik ook erg leuk!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 30 Mrt 2019 17:27

Re: Escaperooms

Ja ik ben ook fan. Hebben er denk ik nu een stuk of 15 à 20 gedaan en als we in het buitenland zijn proberen we er daar ook altijd één of meerdere te doen. Meestal doe ik ze alleen met m'n vriend (Mystery House in Valkenburg in Limburg heeft een kamer speciaal voor 2 personen, erg pittig maar wel leuk!) en soms ook met m'n (schoon)ouders of schoonzusje en zwager. Hou zelf niet van horrorkamers of zo, gaat mij meer om het puzzelen maar vind het wel leuk als het thema goed doorgevoerd is.
<<

Anoniem272

Bericht 12 Apr 2019 23:11

Re: Escaperooms

Afgelopen week ben ik bij Escape from Wonderland in Leiden geweest. Alice in Wonderland thema. Supermooie kamers, elk detail klopt, lekker moeilijke puzzels, leuke gastvrouw.

En als bedrijfsuitje gingen we gisteren naar The Oscar bij Kok experience in Harderwijk. Dat was een tegenovergestelde ervaring. Amateuristisch opgezet. Allerlei foutjes in de puzzels. Niks verrassends of bijzonders, alleen cijferslotjes openmaken. Zeker na zo'n toffe escape room zoals die in Leiden, was dit echt sneu.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 13 Apr 2019 09:52

Re: Escaperooms

Ik ga vanavond voor het eerst. Met collega's. Volgens mij in Best.
Ik ben benieuwd. We zijn met nogal een divers groepje mensen;)
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 17 Apr 2019 19:24

Re: Escaperooms

En, hoe vond je het Tompouce?

Die in Leiden klinkt leuk Filoria, ga hem onthouden!
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 18 Apr 2019 08:50

Re: Escaperooms

Nou, het probleem binnen ons bedrijf is dat er niet gecommuniceerd wordt... Dat bleek nu ook wel weer :palm:
We hebben het dus niet gered.

De escaperoom opzich was wel leuk. Ik vind het vooral knap hoe ze dat bedenken en in elkaar zetten. Maar ik zou niet persé nog eens naar een escaperoom hoeven.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 18 Apr 2019 13:12

Re: Escaperooms

Ah nou ja, toch leuk dat je het een keertje hebt kunnen proberen zo!
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 20 Jul 2019 18:01

Re: Escaperooms

Wij zijn gisteren bij https://lockd.nl/room/the-sleepover/ in Winterswijk geweest en hebben the sleepover gedaan. Was ontzettend leuk.
10-08-2017 ♥
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 22 Jul 2019 17:50

Re: Escaperooms

Laats ook prison escape breda gedaan. Super leuk om te doen maar ik vond hem ook echt super lastig.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 06 Sep 2019 19:30

Re: Escaperooms

Ik ga morgen de prisonescape in De Koepel doen.
Ik vind het best spannend moet ik zeggen...
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 08 Sep 2019 19:32

Re: Escaperooms

En, hoe was het?
<<

Anoniem272

Bericht 08 Sep 2019 20:31

Re: Escaperooms

Ik was vandaag bij de MetaMaze in Tilburg. Het is geen escaperoom (je hoeft geen puzzels op te lossen en je kunt er zo lang rondhangen als je wil), maar zo gaaf!!!

Een soort kunstdoolhof. Ga erheen. Echt.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 08 Sep 2019 21:15

Re: Escaperooms

Dragonfly schreef:En, hoe was het?


Ik vond het heel dubbel.
De aanloop ernaar toe, voordat je dus echt daadwerkelijk aan de slag kon gaan om te ontsnappen, was echt ge-wel-dig. Wat een belevenis!
Het ontsnappen op zich heeft niets maar dan ook niets met een gewone escaperoom te maken (wist ik van tevoren hoor) en je moet daarvoor gewoon echt over de volgende kwaliteiten beschikken:
-goede communicatieve eigenschappen
-creatief zijn
-initiatief tonen

Ik klapte juist dicht en kwam echt geen steek verder.
Er zijn meer dan 10 verhaallijnen/ontsnappingsmogelijkheden. Gelukkig voor de niet-ontsnapte deelnemers is er ook een spectaculaire ontknoping, die de ontsnapte mensen dus niet meekrijgen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 09 Sep 2019 14:16

Re: Escaperooms

Hmm weet ook niet of het iets voor mij is dan. En dat doolhof klinkt interessant Filoria!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 09 Sep 2019 16:09

Re: Escaperooms

MissBitchy schreef:
Dragonfly schreef:En, hoe was het?


Ik vond het heel dubbel.
De aanloop ernaar toe, voordat je dus echt daadwerkelijk aan de slag kon gaan om te ontsnappen, was echt ge-wel-dig. Wat een belevenis!
Het ontsnappen op zich heeft niets maar dan ook niets met een gewone escaperoom te maken (wist ik van tevoren hoor) en je moet daarvoor gewoon echt over de volgende kwaliteiten beschikken:
-goede communicatieve eigenschappen
-creatief zijn
-initiatief tonen

Ik klapte juist dicht en kwam echt geen steek verder.
Er zijn meer dan 10 verhaallijnen/ontsnappingsmogelijkheden. Gelukkig voor de niet-ontsnapte deelnemers is er ook een spectaculaire ontknoping, die de ontsnapte mensen dus niet meekrijgen.


Hier liep ik ook heel erg tegenaan. Puzzels oplossen: prima. Maar dit vond ik heel erg moeilijk. Ik zou wel nog een 2e keer willen nu ik weet hoe het werkt.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 04 Feb 2021 23:37

Re: Escaperooms

Zo, das een oud topic!

Inmiddels nog leuke, nieuwe tips? Al zal het nu vooral natuurlijk om online escaperooms gaan...

Ik heb vanavond de Prison Escape Online gedaan en het was súper gaaf! Is met een live-verbinding met de acteurs in de Koepelgevangenis in Breda.
We hebben het gered en de onterecht veroordeelde uit de gevangenis weten te laten ontsnappen. 🎉
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 05 Feb 2021 08:53

Re: Escaperooms

MB, dat klinkt leuk! Was dat eenmalig of doen ze dat vaker?

Ik doe veel escape rooms op vakantie, samen met mijn vriend. We zijn dan dus maar met 2, maar dat is vaak goed te doen omdat we op elkaar ingespeeld zijn en inmiddels best wat ervaring hebben. In bijvoorbeeld Polen betaal je per persoon, dus kun je samen voor 30-40 euro een escape room doen. We hebben in september voor het eerst een escape room gedaan die buiten was en 2 uur duurde, dat was ook in Polen. Echt heel erg leuk, ze hadden het thema drugssmokkel echt heel goed uitgewerkt.

Online hebben we alleen De verloren herinnering gedaan met 6 personen. Die vonden we ook leuk!

En we spelen wel eens een escape room spel thuis. Bij de Kruidvat liggen die doosjes voor 10 euro, dan heb je 2 spellen van een uur. En mijn ervaring is dat ze daarna op Marktplaats heel makkelijk door te verkopen zijn, dus eigenlijk heb je voor een paar euro 2 spellen. Ik vind die van Escape room the game wel beter dan die van Exit.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 05 Feb 2021 14:39

Re: Escaperooms

Is volgens mij zo goed als elke dag, vele tijdsloten op een dag. Net als bij gewone Prison Escape destijds.

De verloren herinnering heb ik ook gedaan, zeker heel leuk. En ook die doosjes bij de Kruidvat inderdaad. Die vind ik dan wel iets minder en soms erg vergezocht, maar wel knap dat je zoiets kunt bedenken om te maken...

Deze link kwam ik laatst tegen, allemaal gratis online escaperooms! Alleen hier nog niet aan toegekomen om te bekijken/spelen...
https://escapegamesonline.nl/gratis-spe ... _BOesKrP2g
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 05 Feb 2021 20:35

Re: Escaperooms

Bedankt voor de tip van die site MissBitchy, ik ga er eens een kijkje nemen. Wat zijn dat voor doosjes die bij Kruidvat liggen, een eigen merk escape rooms?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 05 Feb 2021 20:46

Re: Escaperooms

Is van 999games.

Ik heb:
-Het Exit spel - de onheilspellende villa (€9,99)
-Pocket Escape Room - het mysterie van eldorado (€5,99)

Is dus maar eenmalig te spelen. Soms moet er ook in de kaartjes geknipt of iets dergelijks geworden. Wij hebben het toen nagetekend en daarin geknipt, zodat het spel intact bleef en ik ‘m door kon geven aan een ander.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 06 Feb 2021 13:56

Re: Escaperooms

Ah ok, ja die spellen ken ik wel, heb ook van beide soorten spellen gespeeld, toevallig niet die jij noemt. Maar wist niet dat ze ook via Kruidvat verkrijgbaar waren, goed om te weten! Welke van die 2 vond je het leukste?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 06 Feb 2021 15:38

Re: Escaperooms

Het exit spel vond ik heel goed in elkaar zitten, maar soms erg vergezocht. Zelfs 2 opdrachten dat we de oplossing hebben gespiekt en toen nóg niet snapten hoe je daarop had moeten komen...

Eldorado was soms ook wat vergezocht en soms juist zó simpel dat je echt dacht ‘dit kan het antwoord toch niet zijn?!’

Eindoordeel: ik kan echt niet kiezen!
Exit was meer escaperoom-opdrachten, Eldorado was meer logisch nadenken.
Hmm toch gekozen: Eldorado.

Ik heb toevallig vanmiddag van een vriendin ‘achter het gordijn’ gekregen, ook van Pocket escape.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 06 Feb 2021 20:34

Re: Escaperooms

Haha ok. Misschien dat ik ze ook wel gewoon allebei eens ga proberen dan. Maar het verschilt vind ik soms ook per spel wat je speelt, soms dan zijn ze leuk en zijn de raadsels (al dan niet na een hint) goed te begrijpen en soms zijn ze zo vergezocht inderdaad.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers