Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 08 Apr 2019 10:05

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Zou ik het leuk vinden? Nee absoluut niet. Alleen kun je er heel weinig mee. Andersom kan het ook gebeuren dat jouw kind bij iemand slaapt die je ex niet kent.
2015 💙
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 08 Apr 2019 10:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lookie schreef:...


Volgens mij is dit inherent aan het uit elkaar zijn. Je zoon bouwt een soort tweede leven op bij zijn vader, net zoals hij bij jou ook nieuwe mensen leert kennen. Die mensen kent je ex ook niet. Jij gaat je ex dan toch ook niet om een soort toestemming vragen of je kind bij iemand mag logeren die hij niet kent, maar jij wel (en blijkbaar voldoende vertrouwt).

Ik denk dat je die verantwoordelijkheid gewoon los moet laten. Net zoals jij de verantwoordelijkheid neemt naar je zoon, doet je ex dit ook. Ik vind het niet klinken alsof hij onverantwoord met jullie zoon omgaat, je zoon heeft geslapen bij de ouders van de vrouw waarmee hij blijkbaar verloofd is.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 08 Apr 2019 10:33

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Soms is het niet anders omdat er net in dat weekend een feest is. Wij proberen ook zoveel mogelijk te plannen om de weekenden van de kinderen heen, maar het komt wel eens voor dat het ivm een bruiloft / verjaardag etc.
Hier wordt er dan meestal gekozen voor weekend ruilen.
Net zoals dat moeder ook wel eens iets heeft in haar weekend, dan zijn de kinderen een nacht extra bij ons.
Hier wordt altijd wel eerst gevraagd of de andere ouder iets kan betekenen in de opvang.
Maar vind het opzich ook niet heel raar dat vader kijkt naar opvang in zijn eigen omgeving.
Juli 2019
<<

Geranium

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 04 Mrt 2019 22:46

Bericht 08 Apr 2019 11:41

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

@Caro: in sommige gevallen vind ik wel dat een ouder een eindoordeel kan hebben. Bijvoorbeeld wilde mijn ex vorig jaar mijn dochter van toen 8 alleen naar het zwembad laten gaan, dat vind ik onveilig, of ze nou bij hem is of bij mij. Heb ook gezegd dat ik dat niet oke vond en dat niet wilde hebben. Mijn ex wil dan weer niet dat ik met de kinderen buiten Europa op vakantie ga en om die reden doe ik dat ook niet. Hij is zelf een vrij huiselijk persoon en vind het sowieso ook al niet heel fijn dat ik met de kinderen wat langer of verder weg ben, dus dat overleg ik met hem.

Bedoel dus niet dat per se de moeder een eindoordeel heeft, maar bij ons is het wel zo dat als de een iets echt niet wil, het dan ook niet gebeurt. Dat komt in de praktijk weinig voor want dit hierboven zijn de enige twee voorbeelden die ik kan bedenken daarvan.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 08 Apr 2019 20:14

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik vind inderdaad ook dat mijn ex in principe zelf voor oppas moet zorgen, alleen het is gewoon echt een gek idee dat dit bij mensen is die ik zelf nog nooit ontmoet heb. Natuurlijk is dit inherent aan uit elkaar zijn, maar het voelt voor mij niet fijn omdat ik er zelf helemaal geen beeld bij heb waar hij op dat moment is en met wie. Ik krijg er een naar gevoel van dat ik dan de controle kwijt ben ofzo.
Ik zou mijn kind geloof ik niet zo snel bij mensen laten logeren die ik nog maar net ken, zeker niet als ik er zelf niet bij ben. Maar goed, dat staat hier dan weer los van.
Ik had het gewoon fijner gevonden als mijn ex even had laten weten dat dit het plan was, of mij gewoon had gevraagd of hij bij mij zou kunnen slapen / ruilen van weekend oid.
Overigens ben ik wel heel blij dat hij het blijkbaar wel naar zijn zin heeft bij die familie, dat geeft wel een iets geruster gevoel.
Maar ik ben blij met jullie reacties. Het is soms wel goed om even een klankbord te hebben van mensen die er minder dicht op zitten en objectief kunnen oordelen, bedankt allemaal.
<<

Anoniem270

Bericht 09 Apr 2019 10:14

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lookie, ik begrijp je gevoel heel goed. Gelukkig is het bij mij nog niet aan de orde maar ben wel een beetje bang voor die dag. Dat mijn kinderen er een familie bijkrijgen met mensen die ik niet ken.
Als het goed is moet je ex wel laten weten als je zoon op een anders adres verblijft dan die van hem.
Dit staat bij ons in het ouderschapsplan. Misschien bij jou ook?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Apr 2019 10:17

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Maar hij kent ze toch al langer Lookie? Tenminste, je hebt het over de ouders van z'n aanstaande vrouw, dan ga ik er vanuit dat ze elkaar al wat langer kennen.
30-04-2017
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 09 Apr 2019 13:14

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Loslaten. Dat is het enige advies wat ik kan geven en wat mij helpt.

Ex doet heel veel wat ik absoluut niet zo zou doen en wat we in de afgelopen 10 jaar ook niet zo hebben gedaan. Ik kan er wat van gaan zeggen, maar daar heb ik alleen mijzelf mee, want hij zal het toch op zijn manier doen. Ik ga er vanuit dat hij niks met de kinderen doet wat echt gevaarlijk is.
En dat ik het niet eens ben met de bedtijd/schermtijd/eten/ontmoetingen etc dat is maar zo. Hij zal ook wel dingen hebben die hij niet goed vindt die ik doe.
Neemt niet weg dat ik het ook heel rot vind, dat ik niet weet waar ze zijn en wat ze doen. Afgelopen zondag zat ik op een terras, 200 meter bij het huis van ex, dat was al gek, dat ik zo dicht bij ze was, maar ze het niet wisten, maar ook dat ze elk moment langs zouden kunnen lopen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 09 Apr 2019 21:14

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Kees, ze zijn net een jaar samen, ik vind dat niet heel lang. Hij had ze wel al meerdere keren gezien, het zijn geen vreemden voor hem.

Scott, nee ik geloof niet dat wij dat in ons ouderschapsplan hebben staan maar ik zal het eens nakijken. Bedankt voor de tip!

Misoe, je hebt gelijk. Ik merk wel dat jullie reacties me helpen, plus het feit natuurlijk dat mijn zoon het daar wel leuk heeft gehad. Het zit me nu al niet zo hoog meer.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 09 Apr 2019 21:33

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ahja, dan snap ik het wat beter.
Al denk ik da het voor je zoontje niet veel uitmaakt of het 1 of 2jr is. Die mensen zijn onderdeel van zijn leven bij papa.
Fijn dat je het iig al wat los kan laten.
30-04-2017
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 15 Apr 2019 08:44

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lookie schreef:Mijn zoon is net thuis van een weekend bij zijn vader. Nou vertelde hij zonet dat hij een nachtje heeft gelogeerd bij de ouders van mijn ex z'n aanstaande vrouw, omdat ex en vriendin naar een feestje waren. Ik heb die mensen nog nooit ontmoet, mijn zoon praat er altijd wel heel positief over.
Ik weet eigenlijk niet goed wat ik hiervan moet vinden. En ik ben even benieuwd naar jullie mening. Is dit normaal? Zal ik er wat van zeggen? In principe moet ex natuurlijk zelf oppas regelen als mijn zoon daar is, maar dan had ik liever gehad dat hij onze zoon naar zijn ouders of een van zijn broers zou brengen, die ken ik ook. En zoon had uiteraard ook gewoon bij mij kunnen slapen.


Dit soort dingen zullen wel vaker voorkomen, dat kun je niet voorkomen. Net zoals dat ze haar ouders op gegeven moment opa en oma gaan noemen. Gebeurde hier ook en daar schrok ik toen een beetje van. Maar ja, zo voelt het voor hen op den duur denk ik ook. Dit zijn de nadelen van een scheiding helaas.

Goh Rejoy, jij hier? Die had ik even niet verwacht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Apr 2019 10:21

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik had gister weer ff een flinke frustratie. Mijn ex heeft J zaterdag laten slapen. In plaats van dst hij zijn planning aanpast en wat rustiger doet als j moe is laat hij hem slapen. Gevolg hij komt ‘s avonds niet in slaap, wordt wel op het normale tijdstip wakker. Moet ‘s middags weer slapen en ‘s avonds is het dus weer feest. Gister heeft hij hem van 12-4 laten slapen. J lag gistet dus echt tot kwart voor 9 te stuiteren in zijn bed. Vanochtend wel gewoon vroeg wakker. Dit gaat echt een lange dag worden.....
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Apr 2019 19:19

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Frustrerend lijkt me dat, als je daarin niet op 1 lijn ligt..


Hoe doen jullie dat met bijv Facebook? Er staan trouwfotos op etc.. en die komen dus ook regelmatig als herinnering voorbij op mijn tijdlijn... :/
Hebben jullie die foto's er af gegooid of laten staan?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 15 Apr 2019 20:47

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Toen mijn ex weg is gegaan heb ik vrij snel alle foto's met hem erop eraf gehaald. Om die confrontatie zelf uit de weg te gaan en het niet meer voorbij zag komen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Apr 2019 20:49

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Nou dat ja... ik zit daar niet zo p te wachten eigenlijk.
In juni zouden we 5 jaar getrouwd zijn, die dagen er op staan vol met foto's en filmpjes etc...
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 15 Apr 2019 20:50

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Heb ze er toen gelijk afgegooid. Waarom zou je het niet doen?
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1706

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 15 Apr 2019 21:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik heb ze laten staan omdat het toch bij mijn verleden hoort.
Heb m’n trouwfoto’s wel ingesteld op alleen zichtbaar voor mijzelf. Maar de andere foto’s waar ex op staat met vrienden en van vakanties etc heb ik wel zichtbaar laten staan
Juli 2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Apr 2019 21:10

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Oh meiden, ik ben zo moe... Zo op... zo versleten echt tot in mijn tenen :(
Trek de dingen steeds slechter merk ik. Hij laat zn rommel overal slingeren hier, kopjes overal, vaatwasser niet in en uit ruimen, etc etc. Terwijl ik hem alleen maar hoor over dat hij aan het schoonmaken is in zn nieuwe huis.
En ik weet dat ik t straks hier ook alleen moet doen, maar dan is het ook alleen MIJN rommel!!!

Gelukkig nog 1 dagje werken en dan heb ik vakantie. Heb het zo hard nodig! En dan gaat mijn ex zondag over.
Volgende week ergens verwacht ik ook wel de uitspraak van de rechtbank eigenlijk. Aldus de mail is dat binnen 3 weken, en vrijdag de 5e is het bij de rechtbank ingediend..
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Apr 2019 10:04

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Fijn dat hij zondag over gaat. En mega frustrerend dat hij niets meer doet. En heel herkenbaar dat van je eigen rommel. Mijn ex heeft een tijd in mijn huis gezeten als hij J zag en dan kon ik ook standaard schoonmaken daarna. Het is wel eens gebeurt dat mijn broertje binnen kwam om J te halen zodat ik een gesprek met mijn ex kon hebben. Opmerking van Mn broertje Minx het stinkt hier. Dat was dus mijn ex die weer eens niet zo goed op zn persoonlijke hygiëne had gelet....
2015 💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Apr 2019 10:09

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Lejow schreef:Oh meiden, ik ben zo moe... Zo op... zo versleten echt tot in mijn tenen :(
Trek de dingen steeds slechter merk ik. Hij laat zn rommel overal slingeren hier, kopjes overal, vaatwasser niet in en uit ruimen, etc etc. Terwijl ik hem alleen maar hoor over dat hij aan het schoonmaken is in zn nieuwe huis.
En ik weet dat ik t straks hier ook alleen moet doen, maar dan is het ook alleen MIJN rommel!!!

Gelukkig nog 1 dagje werken en dan heb ik vakantie. Heb het zo hard nodig! En dan gaat mijn ex zondag over.
Volgende week ergens verwacht ik ook wel de uitspraak van de rechtbank eigenlijk. Aldus de mail is dat binnen 3 weken, en vrijdag de 5e is het bij de rechtbank ingediend..


Nog even een paar dagen volhouden en dan zal er een last van je schouders afvallen! Pas dan kan je het echt gaan verwerken en zal je misshcien ook wel weer een klap krijgen. Maar even oogkleppen op tot zondag, adem in en uit (voor de 100ste keer per dag) en er komt een einde aan. Snel!

Sterkte! Want dit is echt slopend.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 17 Apr 2019 22:11

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik zit hevig in dubio.
Sinds begin januari woon ik met m’n kids (co-ouderschap) in een flatje. Intentie was altijd al tijdelijk hoor, maar dacht aan hooguit een jaartje ofzo. Nu is er een eengezinswoning in dezelfde straat als m’n ex beschikbaar vanaf juni. Echt dé plek waar ik wil wonen! Hier zijn sowieso amper huurhuizen te krijgen, dus het voelt ook een beetje als een ‘now or never’.

Mijn twee grootste struikelpunten:
-ik heb dan nog geen vakantie, dus sowieso 1 of 2 maanden dubbele huur
-ik moet er écht nog niet aan denken om binnenkort alweer te verhuizen. Heb 0,0 hulp en ben nog aan het bijkomen van afgelopen verhuizing sinds de scheiding. En is dat wel goed voor de kids, alweer verhuizen?
Daar tegenover staat dat het op de lange termijn echt wel goed is voor ons alledrie en ik ons hier echt oud zie worden.

What to do?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Apr 2019 07:01

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik zou het wel doen. Tuurlijk, voor nu is het druk en vervelend, maar dat is het over een jaar ook wel. Bekijk het van de andere kant, eerder echt een eigen plek dus nieuwe start, in de zomer straks een tuintje en ook voor de kinderen fijn in de buurt van hun vader.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Apr 2019 07:58

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik zou het ook doen!
Denk inderdaad aan die lange termijn. Het is nu even heftig, maar je krijgt er uiteindelijk veel voor terug!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 18 Apr 2019 08:32

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Doen! Liever nu verhuizen en dan een vaste plek voor lange tijd dan over een jaar als de kinderen net gesettled zijn en de huidige flat als thuis voelt.
Die romslomp vergeet je zodra je er eenmaal woont!

Heb je geen enkel sociaal vangnet om te helpen met verhuizen?
En anders misschien een studentenverhuisbedrijf inschakelen?
En moet er veel geklust worden?
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 18 Apr 2019 12:34

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ja, ik zeg ook: doen! Het is inderdaad even lastig om vaak achter elkaar te verhuizen maar als je dan je droomplek hebt waar je lekker kunt blijven, is dat het wel waard.

Lejow, ik snap je wel. Gelukkig is het einde in zicht. Ik herinner me ook nog heel goed de opluchting dat ik niet meer met de rommel / was / afwas van mijn ex zat. En ook dat je dan ineens je planning niet meer op elkaar hoeft af te stemmen, dat was wel erg fijn.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers