Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lorazepam (eenmalig)

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 16 Apr 2019 20:50

Lorazepam (eenmalig)

Over 3 weken krijg ik een extra lens in beide ogen geïmplanteerd. Een soort mini contactlensje achter het hoornvlies.
Super spannend, maar heb er ook veel zin in. Straks geen contactlenzen meer en m'n sterkte van -8.00 gewoon weg! Yes!

Nu heb ik mijn medicatie gekregen en ze geven aan dat ik de dag van de operatie een lorazepam mag/moet slikken. Ik twijfel nu alleen heel erg of ik dat zal doen. Ik vind het idee dat ik zo'n heftige pil (ik lees vrij heftige verhalen, dat die dingen erin kicken) gewoon even een keer moet slikken eng. Ik ben eigenlijk banger voor die pil dan voor die operatie, denk ik :palm:

Mensen die mij kennen weten alleen wel dat ik een beetje een angsthaas ben en zeggen dat ik juist daarom die pil wel moet nemen. Nog meer twijfel. Nu twijfel ik om dan een halve te nemen (volgens het receptje moet je vanaf 60kg een hele, ik weeg 57 dus dan zou een halve ook goed zijn lijkt me..).

Meeh ik hou gewoon niet van pillen en die operatie duurt misschien 20 min. Maar chill die operatiekamer op gaan is ook wel heel relaxed :laughcry:

Iemand ervaring met eenmalig lorazepam slikken?
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 16 Apr 2019 21:01

Re: Lorazepam (eenmalig)

.
Laatst gewijzigd door Romee op 17 Mei 2019 19:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 16 Apr 2019 21:03

Re: Lorazepam (eenmalig)

Ik heb lorazepam als slaapmedicatie gebruikt. Ik vind het dan ook best een sterke pil voor jou. Is een wat lichter middel zoals oxazepam niet beter? Het is toch puur bedoeld zodat je wat relaxter/rustiger bent?
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:21

Bericht 16 Apr 2019 21:06

Re: Lorazepam (eenmalig)

.
Laatst gewijzigd door Romee op 17 Mei 2019 19:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Apr 2019 21:07

Re: Lorazepam (eenmalig)

Ik zou het doen. Mijn broertje heeft een tijdje terug zn ogen gelaserd en die voelde het op de dag van de operatie nog vest wel. Hoe lekker is het dan als je door een pilletje wat suffer bent en gewoon lekker kan slapen. Met 1 pil ben je exht niet direct verslaafd.
2015 💙
<<

Anoniem328

Bericht 16 Apr 2019 21:21

Re: Lorazepam (eenmalig)

Romee schreef:
Olijfje schreef:Ik heb lorazepam als slaapmedicatie gebruikt. Ik vind het dan ook best een sterke pil voor jou. Is een wat lichter middel zoals oxazepam niet beter? Het is toch puur bedoeld zodat je wat relaxter/rustiger bent?


Is oxazepam lichter ja? Ik reageer sterker op oxazepam dan op lorazepam maar dat verschilt dan misschien ook per persoon. Volgens mij is lorazepam wel gebruikelijk voor een kleine ingreep, heb dat in ieder geval al wel vaker gehoord.


Dat dacht ik. Omdat ik lorazepam als (door)slaapmedicatie kreeg en oxazepam te weinig deed.
Ik heb lorazepam nooit overdag geslikt dus ik weet wat dat betreft niet wat het dan doet.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 16 Apr 2019 21:29

Re: Lorazepam (eenmalig)

Ik heb lorazepam geslikt voor het vliegen, het deed geen ehhh lor :haha: Maak je er niet druk over, je wordt er waarschijnlijk alleen wat suffer/relaxter door en dat lijkt me mooi meegenomen voor zo’n behandeling, zeker als je erg nerveus bent.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 16 Apr 2019 21:51

Re: Lorazepam (eenmalig)

Toen ik jaren geleden mijn ogen heb laten laseren kreeg ik voor de ingreep ook een paar soorten medicatie. Een daarvan was ook iets kalmerends en ik vond dat toen ook wel een beetje ‘gek’ dat ze dat standaard gaven, dus nog even gevraagd hoe dat zat. Ik hoefde het niet te nemen, maar ze raadden het wel aan omdat je er wat relaxter van zou worden. Ik heb het maar gewoon genomen en was inderdaad redelijk relaxt. Wel iets gespannen, bleef toch spannend wat er ging gebeuren, maar meer gezonde spanning. Ik lag in elk geval niet stijf van de stress tijdens de behandeling, dus dat was wel fijn.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Apr 2019 03:13

Re: Lorazepam (eenmalig)

Soms is medicatie gewoon even een uitkomst, 1 keer stelt natuurlijk niks voor haha. Gewoon gebruiken!. Ik hou echt zo van pammetjes. Gebruik ze bijna nooit maar heb wel altijd in huis. Voor Diazepammetjes zijn mijn favoriet, is meer spierverslapper en rustgevend en ik slaap er heerlijk op. Maar ben wel meteen alert mocht er iets zijn. Tijdens lange reizen in het vliegtuig vind ik dat een uitkomst.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 17 Apr 2019 07:01

Re: Lorazepam (eenmalig)

Ik slik altijd lorazapam wanneer ik moet vliegen omdat ik vliegangst heb. Ik merk helemaal nooit dat-ie erin 'kickt' het helpt me gewoon enorm om niet bang te zijn tijdens het vliegen, in neem hem altijd in wanneer we gaan boarden. Ik zou ook gewoon een hele nemen.

Waar ben je precies bang voor?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 17 Apr 2019 11:00

Re: Lorazepam (eenmalig)

Ze geven die hele niet voor niks. Het lijkt mij van belang dat jij zo rustig mogelijk bent tijdens de behandeling, dus ook zelf zo min mogelijk trilt etc etc zodat het allemaal stabiel blijft. Dat iemand aan je ogen zit te frunniken is al een onprettige ervaring. En zeker als je angstig bent aangelegd is juist zo'n pil een uitkomst.

Ik zou zeker niet gaan googlen naar alle bij-effecten etc etc, je leest alleen de horrorverhalen en maakt jezelf helemaal overstuur. Nergens voor nodig dus. Ze geven die pil niet voor niks. Je redenatie dat je 57 kilo weegt, dus geen 60, en daardoor een halve kan nemen snijdt ook niet echt hout he ;-). Dan eerder 3/4, maar niet de helft (je weegt immers geen 30 kilo ;-)). Maar als je er zó over twijfelt, bel de kliniek en overleg het anders. Ik denk dat zij je eerder kunnen vertellen waarom je het vooral wél moet doen dan niet. En ook hoeveel als je niet aan de hele hoeveelheid wil gaan.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 17 Apr 2019 17:44

Re: Lorazepam (eenmalig)

Whahaha ja Caro! Dat laatste is inderdaad ook waar. Ik ging er dan gewoon vanuit dat je en halve kon pakken. Slaat ook als een tang op een varken ;)

Ik bel ze nog wel even. Misschien is dat inderdaad het verstandigste om te doen. Ze hebben me al eerder weten gerust te stellen over een ander punt. En zij hebben de ervaring.

Toch bedankt voor al jullie ervaringen!
<<

Anoniem304

Bericht 18 Apr 2019 07:20

Re: Lorazepam (eenmalig)

Succes!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 18 Apr 2019 07:50

Re: Lorazepam (eenmalig)

Scandic schreef:Ik heb lorazepam geslikt voor het vliegen, het deed geen ehhh lor :haha: Maak je er niet druk over, je wordt er waarschijnlijk alleen wat suffer/relaxter door en dat lijkt me mooi meegenomen voor zo’n behandeling, zeker als je erg nerveus bent.


Precies dit, haha.
Als je erna helemaal relaxt bent, slaap je waarschijnlijk sneller, maar dat was bij mij ook eigenlijk het enige.

Succes Frankie!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 18 Apr 2019 11:27

Re: Lorazepam (eenmalig)

Als je banger bent voor die pil dan voor de operatie zou ik hem niet nemen.
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 14:50

Bericht 20 Apr 2019 07:49

Re: Lorazepam (eenmalig)

Ik zou het doen het is eenmalig en een arts adviseerde het niet voor niks.
Carpe Diem

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers