Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat maakt jou vandaag blij?

<<

Kira

Bericht 17 Apr 2019 05:36

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Ik kan mij eigenlijk wel vinden in de woorden van ChiQ. Ik vind het fijn dat je een baan hebt Bliss, maar ik zou het zelf niet zo fijn vinden als mijn zoon een ongemotiveerde juf voor de klas zou krijgen die het eigenlijk alleen maar doet omdat ze anders de WW in gaat en eigenlijk helemaal niet meer voor de klas wilt staan.

Ik wordt blij van het feit dat we volgende week eindelijk mijn tuin gaan aanpakken!
<<

ChiQ

Bericht 17 Apr 2019 06:21

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Bliss, ik heb geen idee of de vacature tijdelijk is uitgezet door de school of dat jij het als tijdelijk ziet en dus zodra je wat beters vindt eigenlijk weer weggaat. Vind ik echt een groot verschil. Dit gebeurd in alle bedrijven en in jouw sector is dat niet anders, maar ik kreeg wel hier en daar mee dat je vaak bent afgewezen voor de banen die jou echt tof leken en nu dan je deze baan aanneemt vanwege gebrek aan beter. Juist door deze mentaliteit (en niet alleen hierdoor hoor) zijn er dus tekorten, gaan kinderen achterlopen. Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen. Mijn nicht vertelde dat haar dochter nu in groep 6 al 3 verschillende leerkrachten heeft gehad. Ik snap dat nood wetten breekt, en jij net als ieder ander een baan nodig hebt, maar als moeder van een basisschoolkind vind ik het lastig.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Apr 2019 06:49

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Maar Chiq, in deze regio speelt zelfs een 4 daagse schoolweek door een tekort aan leraren. In dat geval zou ik toch echt kiezen voor beter een tijdelijke leraar dan geen leraar.

En Kira, om het even voor Bliss op te nemen: dat ze liever een andere baan had gehad maakt haar geen slechte en/of ongemotiveerde leerkracht, daar hoeft verder niemand wat van te merken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 07:08

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Scandic schreef:Maar Chiq, in deze regio speelt zelfs een 4 daagse schoolweek door een tekort aan leraren. In dat geval zou ik toch echt kiezen voor beter een tijdelijke leraar dan geen leraar.

En Kira, om het even voor Bliss op te nemen: dat ze liever een andere baan had gehad maakt haar geen slechte en/of ongemotiveerde leerkracht, daar hoeft verder niemand wat van te merken.


Precies, dat wilde ik net zeggen. Die kinderen gaan dat niet merken hoor, die krijgen gewoon goed les straks. Ik denk ook dat ik het wel weer leuk vind als ik het eenmaal doe, maar moet nu even omschakelen. En ik kan het maar tijdelijk doen nu, omdat we per oktober verhuizen. Daarna moet ik sowieso wat anders zoeken in m'n nieuwe regio. Ik vind dit echt een beetje vreemde reacties eigenlijk. Natuurlijk heb je liever gewoon het hele jaar dezelfde leerkracht voor je kind, maar zo is de situatie nou eenmaal niet en ik wil me daar niet voor hoeven verantwoorden.

En ik zit nu in de WW en had daar ook lekker in kunnen blijven, zoals ook genoeg mensen doen. Maar dan zullen er weer mensen vinden dat ik van hun belastingcenten op m'n kont blijf zitten terwijl ik me ook nuttig had kunnen maken door weer voor de klas te gaan. Kortom: het is niet snel goed.
❤ 7 juni 2018
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 17 Apr 2019 07:15

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Ik vind de reacties ook vreemd!
Eens met Scandic!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

ChiQ

Bericht 17 Apr 2019 07:27

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Hoezo vreemd? Ik vind ze eigenlijk helemaal niet vreemd. Ik spreek ook niet van niet gemotiveerd, of dat de kinderen géén goede juf hebben hoor. ik spreek over dat je straks weer weg bent. Geeft verder niet he, zoals ik al eerder zeg, ook jij hebt een baan nodig, en als je het heel stom vond had je sowieso niet een baan als leerkracht aangenomen. Ookal is iets tijdelijk, een baan waar je je niet goed voelt is ook not the way. Maar fijn dat ze toch geholpen zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Apr 2019 07:34

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Ik vind 't alleen maar goed van je Bliss. Had het al ergens anders gezegd maar om vind 't juist voor je spreken dat je weer het onderwijs in gaat, ondanks dat het misschien niet helemaal je ding is. Je helpt jezelf er mee (ik denk dat een baan je gelukkiger maakt dan thuis in de ww zitten, ook voor je eigen gevoel gewoon alleen al) en je draagt je steentje bij aan de maatschappij. Ja tuurlijk, het is tijdelijk, maar je doet het wel.
Chiq, ik snap dat je liever continuïteit voor kinderen hebt maar het alternatief is niet veel beter toch? Ik schrok er laatst echt van dat sommige scholen sommige dagen gewoon dicht gaan omdat ze geen onderwijs kunnen bieden.
Bliss is een ervaren, gediplomeerd docent. Ik denk dat die kiddos heel wat slechter kunnen krijgen eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 17 Apr 2019 08:15

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Fijn Bliss! Ik snap heel goed dat ouders het vervelend vinden om te zien dat er zulke tekorten en achterstanden zijn in het onderwijs en dat je het liefst een permanente leerkracht hebt maar ik zou het wel weten als ik moest kiezen tussen een tijdelijke leerkracht en geen leerkracht.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 17 Apr 2019 13:47

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Ik vind het ook goed dat je het gaat doen Bliss! Er zijn ook juffen die alleen maar tijdelijk werk/invalwerk willen doen!
⁠♡♡♡
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 16:02

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Ik heb vanmiddag een gesprek gehad op een school en ze willen me graag hebben! Ik ga niet zelf een groep draaien daar, maar een aantal klassen ondersteunen en ik ben ambulant (dus kan ziektevervanging etc. doen). Lijkt me een prima oplossing en ook lekker afwisselend, zonder dat ik meteen de volledige verantwoordelijkheid voor een groep krijg.

En ChiQ en Kira kunnen weer opgelucht ademhalen dat de kinderen gewoon (ook) hun vertrouwde leerkracht houden (op één groep na, want die juf gaat met zwangerschapsverlof en er zijn nog meer zwangeren begreep ik). :wink:
❤ 7 juni 2018
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 17 Apr 2019 16:08

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Gefeliciteerd, Bliss! Wat fijn voor je dat je weer aan de slag kunt!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Apr 2019 16:44

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Fijn Bliss!

Ik snap ergens de reactie van Chiq wel maar dan heb je het puur over hoe akelig het is dat kinderen veel van docenten wisselen. Dat is idd onwijs akelig. Alleen kun je daarvan de docenten of in dit geval Bliss niet echt de schuld geven. Bliss vult nu een gaatje op dat er niet zou moeten zijn. Het is met een reden dat het onderwijs leegloopt qua docenten.
Ik heb zelf meerdere malen getwijfeld of ik niet eens het primair onderwijs in zou willen. Lijkt me onwijs leuk namelijk. Maar de werkdruk (die ik nu in het VO ook heb) icm het salaris (dat veel lager ligt dan wat ik in het VO heb) maakt dat ik er niet voor kies.

Als je al iemand wilt aanwijzen die hier schuldig aan is dan is het degene die over de geldstromen naar het onderwijs gaat. En da’s Bliss niet :)
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 16:57

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Inderdaad. Al is er nu alweer meer geld beschikbaar dan een paar jaar geleden. Op mijn toenmalige school werd al het ondersteunend personeel bijvoorbeeld wegbezuinigd en er mocht niemand zomaar ambulant zijn. Nu kan dat dus wel weer, dus dat is al fijn!
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Apr 2019 17:17

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Dat is zeker fijn. Maar het idee om van LC terug te stappen naar LA.. mweh.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 17:31

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Ja snap dat dat je weerhoudt! Al zou ik het wel overwegen als je het graag wilt, anders kun je nooit meer wat anders gaan doen! (Want je gaat er sowieso nergens op vooruit in het onderwijs denk ik, tenzij je directeur wordt.)
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Apr 2019 17:55

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Mwah ik heb LD nog in het verschiet in de toekomst. Het zijn wel echt verschillen die groter zijn dan zou moeten. Jammer is dat toch.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 18:00

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Dat is wel jammer ja! Maar LD bestaat niet meer toch? LA is nu L10 volgens mij, waar zit jij dan nu in?
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 17 Apr 2019 18:05

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Ik vind het goed van je Bliss, voor zowel de school als jouzelf. Een invulfunctie is goed te doen voor een paar maanden, de school heeft weer een poos een back-up bij ziekte en anders extra ondersteuning en jij hebt werk.
Hopelijk vind je in je nieuwe woonplaats een functie waarbij je meer kan combineren met het onderwijs. Zitten er organisaties, uitgeverijen, stichtingen oid in de buurt? Dan zou je ook zonder vacature een open sollicitatie kunnen sturen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 18:08

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Ja ik heb al een paar open sollicitaties verstuurd de laatste tijd, maar ik ga het nu even loslaten en in de zomervakantie weer verder zoeken.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Apr 2019 18:33

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Bliss schreef:Dat is wel jammer ja! Maar LD bestaat niet meer toch? LA is nu L10 volgens mij, waar zit jij dan nu in?

Ik zit nu in LC10. En ik kan in het VO als docent nog door naar LD.
#teammaple🍁
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 18:43

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Misschien moet ik ook het vo maar eens overwegen. Haha heb ik wel vaker aan gedacht, niet alleen om het salaris. Maar het verdient lang niet slecht!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem316

Bericht 17 Apr 2019 19:25

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Gefeliciteerd Bliss! Ik vind het goed dat je het doet!

Ik word blij van mijn nieuwe, zeeeer spontane, tattoo.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 19:39

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Oeh leuk Dee, showen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem316

Bericht 17 Apr 2019 19:53

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Hoe moet dat hier ook alweer? Haha. Ik heb 'm wel op insta staan maar weet niet of je me volgt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Apr 2019 20:06

Re: Wat maakt jou vandaag blij?

Volgens mij niet, maar dat ga ik direct doen!
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers