Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 16 Feb 2019 10:04

Re: Sollicitatietopic #2

Dankjewel Lookie!
Carpe Diem
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 16 Dec 2018 00:18

Bericht 17 Feb 2019 20:33

Re: Sollicitatietopic #2

Bergkristal schreef:
Rejoy schreef:
Bergkristal schreef:Iemand nog de TIP voor een sollicitatiebrief/gesprek. Kom vaak de brief selectie wel door maar merk in de gesprekken dat ik wat vastloop. Kan mezelf wel redelijk ‘verkopen’ maar merk dat evt toekomstige werkgevers het lastig vinden dat ik niet extreem flexibel ben ivm het feit dat ik alleenstaande moeder ben en met de opvang zit, overwerken kan bijvoorbeeld wel tot 17:30 maar niet langer ook zou ik graag vaste werkdagen hebben. Nu liggen hier de banen niet voor het oprapen dus wil graag bij een volgende gesprek deze belemmering voorkomen. Ik ben eigenlijk opzoek naar een manier waarbij ik zeg dat ik inderdaad niet heel flexibel ben maar bijvoorbeeld wel bereid ben in de avond uren/weekend thuis te werken om bijvoorbeeld uren te compenseren. Wie heeft een mooie manier om dit te verwoorden zodat het niet zo is dat ik dit standaard wil doen maar identieel hier wel voor open staan.


Wat is je opleiding en wat zijn de banen waarop je solliciteert? Wat maakt dat ze verwachten dat je zo flexibel bent?


Zo ongeveer alles op dit moment. Maar ik hoop natuurlijk in de administratieve sector aan het werk te kunnen. Momenteel reageer ik veel op backoffice functies hier zie ik voornamelijk veel vacatures. Ik werk nu ook op de backoffice en overwerken wordt in deze sector wel verwacht.


Ik zou dan aangeven dat als er van me verwacht wordt dat ik structureel over moet werken, dat ik dan liever meer uren op contract krijg. Als het gaat om incidenteel een keer overwerken, zou ik kijken of ik mijn opvang zou kunnen flexibiliseren door bijvoorbeeld te kijken of je je kind naar een gastouder zou kunnen brengen. Ik werk ook wel eens, maar niet 's avonds. Ik werk dan overdag op de dag waarop ik anders vrij zou zijn of ik werk thuis extra door als de kinderen slapen, maar ik weet niet of dat een optie voor jou zou zijn.

Succes bij je gesprek!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 17 Feb 2019 20:59

Re: Sollicitatietopic #2

Rejoy schreef:
Bergkristal schreef:
Rejoy schreef:
Wat is je opleiding en wat zijn de banen waarop je solliciteert? Wat maakt dat ze verwachten dat je zo flexibel bent?


Zo ongeveer alles op dit moment. Maar ik hoop natuurlijk in de administratieve sector aan het werk te kunnen. Momenteel reageer ik veel op backoffice functies hier zie ik voornamelijk veel vacatures. Ik werk nu ook op de backoffice en overwerken wordt in deze sector wel verwacht.


Ik zou dan aangeven dat als er van me verwacht wordt dat ik structureel over moet werken, dat ik dan liever meer uren op contract krijg. Als het gaat om incidenteel een keer overwerken, zou ik kijken of ik mijn opvang zou kunnen flexibiliseren door bijvoorbeeld te kijken of je je kind naar een gastouder zou kunnen brengen. Ik werk ook wel eens, maar niet 's avonds. Ik werk dan overdag op de dag waarop ik anders vrij zou zijn of ik werk thuis extra door als de kinderen slapen, maar ik weet niet of dat een optie voor jou zou zijn.

Succes bij je gesprek!


Meer uren in een contract gaat vaak lastig, overwerken vindt ik niet erg. Ga wel aangeven dat ik dan liever in de avonden of de weekenden dat mijn dochter er niet is wil overwerken. Flexibele opvang is bij de huidige opvang niet te doen dan moeten we overstappen en dat is voor mij momenteel gezien alle grote veranderingen op privé gebied de laatste tijd geen optie (nog iets veranderden doe ik haar nu nog niet aan). Heel erg bedankt in ieder geval en ik laat weten hoe het is gegaan!
Carpe Diem
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 17 Feb 2019 21:07

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou het denk ik niet direct benoemen, heb dat nog niet vaak meegemaakt eigenlijk ook tot die tijd overwerken. Of merk je dat het wel vaak gevraagd wordt bij jou?
Ik heb deze week een gesprek. Ik werk nu via een uitzendbureau ruim een halfjaar en eerlijk gezegd vind ik het frustrerend.
Bedrijf waar ik gesolliciteerd heb zoekt echt superveel mensen, ik maak echt een goede kans. Heb er ook gewoon een heel goed gevoel bij.
Daarbij zijn de arbeidsvoorwaarden super goed, ik zou er echt superveel op vooruit gaan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Feb 2019 18:30

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb een leuke vacature gezien. Qua functie, aantal uur en afstand precies wat me leuk lijkt. Ik ben zwanger en ga ik op z'n vroegst vanaf juli weer werken. Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Ik neem aan dat ze sneller iemand willen en er genoeg sollicitanten zullen zijn. Ik heb vragen over de vacature, dus ga sowieso even bellen. Maar hoe pak ik dit nou even handig aan?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 19 Feb 2019 18:44

Re: Sollicitatietopic #2

Tja, ik heb toevallig laatst gewoon gesolliciteerd (ben ook zwanger), ik zie wel. Het is niet dat ik het kan verbergen als ik op gesprek mag en dan is de keuze natuurlijk aan hen.
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Feb 2019 18:55

Re: Sollicitatietopic #2

Libelle' schreef:Ik zou het denk ik niet direct benoemen, heb dat nog niet vaak meegemaakt eigenlijk ook tot die tijd overwerken. Of merk je dat het wel vaak gevraagd wordt bij jou?
Ik heb deze week een gesprek. Ik werk nu via een uitzendbureau ruim een halfjaar en eerlijk gezegd vind ik het frustrerend.
Bedrijf waar ik gesolliciteerd heb zoekt echt superveel mensen, ik maak echt een goede kans. Heb er ook gewoon een heel goed gevoel bij.
Daarbij zijn de arbeidsvoorwaarden super goed, ik zou er echt superveel op vooruit gaan.



Ik zou solliciteren!
Als ze je heel graag willen zijn er altijd mogelijkheden.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2823

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 19 Feb 2019 19:51

Re: Sollicitatietopic #2

Toen ik zwanger was heb ik ook gesolliciteerd. Expres niet in brief gezet omdat ik niet wilde dat het van invloed zou zijn op de selectie. Voorafgaand gesprek heb ik gebeld en dit toen gezegd omdat ik het ook te stom vond als ze bij mijn binnenkomst totaal verrast werden door mijn dikke buik. Heb de baan niet gekregen, maar dat lag niet aan de zwangerschap.
Als er geen startdatum in de vacature staat zou ik dus niet voor een uitnodiging melden dat je ivm zwangerschap pas dan en dan kan beginnen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Feb 2019 19:55

Re: Sollicitatietopic #2

Staat geen begindatum in de vacature nee. Hmm dat vind ik wel een goede optie Luisa. Want stel ik mag op gesprek, dan vind ik het echt heel stom als ze dan zien dat ik hoogzwanger ben. Dan ga ik er zelf al niet fijn heen. Maar ik vind het ook lastig om het voor ik überhaupt solliciteer aan te geven.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Feb 2019 20:22

Re: Sollicitatietopic #2

Zoals Luisa zegt lijkt me een goede oplossing!

Ik heb vandaag ook weer gesolliciteerd, zag een baan die goed bij me past. Het is alleen wel voor vier dagen en ik wilde eigenlijk gewoon drie dagen werken, net als nu. We zullen dan dus een extra dag opvang moeten regelen, maar dat moet te doen zijn. Wat extra geld is ook nooit weg natuurlijk. Maar ik loop erg op de zaken vooruit. :wink: Als dit het niet wordt, zou het goed kunnen dat ik WW aan moet vragen binnenkort.
❤ 7 juni 2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 20 Feb 2019 18:15

Re: Sollicitatietopic #2

Hoi,

Ik heb bewust gisteren niet ingelogd na mijn sollicitatiegesprek omdat ik vandaag al de uitslag zou krijgen (was de laatste kandidaat van 6 die op gesprek mochten komen). Ik ben zojuist gebeld en ik heb de baan! Ik mag 1 maart al beginnen!!!! Ben echt super blij en bedankt voor de tips ze waren aangenaam verrast dat ik ondanks de zorg voor mijn dochter zo flexibel was!
Carpe Diem
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Feb 2019 18:33

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed, gefeliciteerd!
❤ 7 juni 2018
<<

Vlaai

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 20 Feb 2019 18:48

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Bergkristal!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 20 Feb 2019 20:53

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd!

Ik heb ook weleens zwanger gesolliciteerd. Was gevraagd en toen zei ik dat de timing ongelukkig was omdat ik zwanger was. Bleek geen probleem en mocht toch op gesprek komen. Ik ben het toen niet geworden om een reden die niks met de zwangerschap te maken had (dat weet ik ook zeker). Ze zoeken vaak toch iemand voor de lange termijn en bij zwanger weten ze wel direct waar ze aan toe zijn.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 20 Feb 2019 21:49

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben het helaas niet geworden... ik baal er van!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 21 Feb 2019 16:57

Re: Sollicitatietopic #2

Bedankt voor de lieve reacties allemaal!

Wel balen Sneeuwwitje volgende keer gaat het gewoon lukken.
Carpe Diem
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 24 Feb 2019 21:32

Re: Sollicitatietopic #2

Bergkristal gefeliciteerd!
Sneeuwwitje, balen, weet je ook waarom?
Ik hoor hoogstwaarschijnlijk morgen de uitslag. Ik weet het echt niet. Ik was heel zenuwachtig en heb echt idee stomme dingen te hebben gezegd.
Aan de andere kant, mijn ervaring sluit goed aan, en ze hebben meerdere mensen nodig. Toen ze me wegbracht beneden zei ze ook nog: you did well! Dat het misschien wel heel erg meevalt..
Ook zoiets, gesprek was in het Engels wat het lastiger maakte.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:10

Bericht 10 Apr 2019 15:17

Re: Sollicitatietopic #2

Ik haal het topic weer naar boven.
Libelle heb je uiteindelijk de baan gekregen?

Vorige week heb ik voor het eerst in 13,5 jaar een sollicitatiebrief en CV verstuurd. Ben uitgenodigd voor een gesprek.
Vind het allemaal best spannend want heb na mijn afstuderen maar 2 sollicitatiegesprekken gehad en toen kon ik kiezen welke baan ik nam. De afgelopen jaren heb ik verschillende stappen gemaakt bij mijn huidige werkgever maar nu ben ik uitgegroeid binnen de organisatie en ik zie me dit niet nog 10 jaar blijven doen. Heel veel gebeurt op dit moment op de automatische piloot. De enige uitdaging die ik nu heb is dat ik een jonge collega op mag leiden.

Het gesprek bestaat uit twee delen waar ik telkens met 3 mensen van de organisatie kennismaak.
Wat voor soort vragen zou ik kunnen verwachten naast wat zijn je sterkte en zwakke punten?
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 12 Apr 2019 22:38

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed zeg dat je uitgenodigd bent!
Ik kan me voorstellen dat je dan op een gegeven moment wat anders wil.
In gesprek komt meestal de vraag vertel eens wat over jezelf. Er komen bijvoorbeeld vragen waarom wil je bij ons werken/wat weet je over ons bedrijf.
Ook schetsen ze vaak een situatie op werk, hoe je dat bijv zou oplossen.

Uiteindelijk niet meer geworden. Ze waren heel enthousiast, maar er moest een heel nieuw team gevormd worden. Uiteindelijk was het van, we hadden voor deze rol 2 fulltimers in gedachten maar nu blijkt dat het 1.5 rol is. Ze hadden al iemand aangenomen met meer ervaring.
Wel balen dus.
In de tussentijd ook te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden. Dubbel balen dus..Ben wel flink verder aan het solliciteren
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Apr 2019 15:51

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb een vraag, ik wil een open sollicitatie sturen. Hoe doe je de brief dan?
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Apr 2019 16:29

Re: Sollicitatietopic #2

Hoe bedoel je precies? Je kunt als aanhef dan 'Geachte heer/mevrouw' gebruiken en daarna een brief maken. In de eerste alinea zou ik dan vertellen waar je dit bedrijf van kent en waarom je op zoek bent bijvoorbeeld. In de volgende alinea vertel je dan meer over je kennis en vaardigheden en waarom jij geschikt zou zijn voor deze functie.
❤ 7 juni 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12142

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Apr 2019 16:47

Re: Sollicitatietopic #2

Eigenlijk solliciteer ik altijd via een vacature. Weet niet zo goed wat ik er in moet zetten. Ze gaan binnenkort op zoek naar nieuw personeel dus dacht als ik nu alvast een brief stuur wie weet.

Oh en is het raar om de brief via de post te doen, kan dat nog wel?
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Apr 2019 16:59

Re: Sollicitatietopic #2

Dat heb ik nog nooit gedaan! Weet eigenlijk niet of dat nog wel van nu is, ik denk dat ik 'm gewoon per mail zou versturen eigenlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 18 Apr 2019 12:48

Re: Sollicitatietopic #2

sarah1985 schreef:Eigenlijk solliciteer ik altijd via een vacature. Weet niet zo goed wat ik er in moet zetten. Ze gaan binnenkort op zoek naar nieuw personeel dus dacht als ik nu alvast een brief stuur wie weet.

Oh en is het raar om de brief via de post te doen, kan dat nog wel?


Ik zou even bellen. Dan kun je wat vragen stellen over de vacature en direct ook vragen hoe ze je sollicitatie willen ontvangen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 18 Apr 2019 13:37

Re: Sollicitatietopic #2

Ze heeft het over een OPEN sollicitatie. Er is op dit moment dus geen concrete vacature bij het bedrijf waar ze wil gaan solliciteren.

Ik zou in het eerste stukje vermelden waarom je daar graag wilt werken. In de 2e alinea zou ik vermelden: mocht er een functie vrijkomen die voldoet aan mijn werkervaring en kennis die ik in deze brief met cv nader toelicht ze dan met mij contact kunnen opnemen.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers