Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

<<

Anoniem269

Bericht 17 Apr 2019 08:53

Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Ik probeer het even zo goed mogelijk te beschrijven want meneer wil niet op de foto.. Gisterenavond is mijn jongste ineens ziek geworden. Hij klaagde van hoofdpijn en kreeg later koorts. Hij heeft ook twee keer moeten overgeven. Toen ik hem vanochtend uit bed haalde zag ik dat zijn wangen onder de rode puntjes zaten. Geen vlekken of bultjes maar echt rode puntjes. Het zit alleen op zijn wangen en hij heeft niks op zijn armen of romp. Ik heb al gekeken op Google of het een kinderziekte is maar ik kom niks tegen wat er op lijkt. Iemand van jullie een idee wat het kan zijn? Ik dacht eerst zelf aan waterpokken omdat hij die nog niet heeft gehad maar dat is het niet. En op school hebben een paar kinderen roodvonk gehad maar daar lijkt het ook niet op. Hij ligt nu nog steeds met hoofdpijn en koorts op de bank. Hij is gewoon echt niet fit.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Apr 2019 08:55

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Ik krijg dat zelf als ik moet spugen. Dan zit m'n gezicht onder de rode puntjes.

Ik zag er dus ook prachtig uit toen ik zwanger was.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Apr 2019 08:59

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Ik vind hoofdpijn bij een kind wel opvallend. Kinderen hebben niet vaak hoofdpijn. Kan hij zijn kin wel goed op de borst leggen? Ik zou vanwege de koorts icm met hoofdpijn voor de zekerheid toch even overleggen met de huisarts of je af kunt wachten of dat er even naar hem gekeken moet worden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem269

Bericht 17 Apr 2019 09:03

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Ik ben nu even niet thuis maar zodra ik thuis ben zal ik dat hem eens laten doen.

Bij ons is hoofdpijn vrij normaal. Ik en mijn oudste hebben migraine. Het zal mij niet verbazen dat mijn jongste het ook heeft/krijgt. Maar het is natuurlijk niet goed. Vooral niet als je net 5 bent.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Apr 2019 09:13

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Maar koorts hoort daar niet bij toch? Het kan wel zijn dat hij er daardoor ook sneller last van heeft, van hoofdpijn bedoel ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Apr 2019 10:44

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Lady schreef:Ik vind hoofdpijn bij een kind wel opvallend. Kinderen hebben niet vaak hoofdpijn. Kan hij zijn kin wel goed op de borst leggen? Ik zou vanwege de koorts icm met hoofdpijn voor de zekerheid toch even overleggen met de huisarts of je af kunt wachten of dat er even naar hem gekeken moet worden.


Eens ik zou ook de huisarts bellen. Zijn de rode puntjes wegdrukbaar?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 17 Apr 2019 10:54

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Bij plekjes op wangen denk ik aan de vijfde ziekte. Zou dat kunnen? Die komt ook het meest voor tussen de 4 en 10.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Apr 2019 11:38

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Whatever schreef:
Lady schreef:Ik vind hoofdpijn bij een kind wel opvallend. Kinderen hebben niet vaak hoofdpijn. Kan hij zijn kin wel goed op de borst leggen? Ik zou vanwege de koorts icm met hoofdpijn voor de zekerheid toch even overleggen met de huisarts of je af kunt wachten of dat er even naar hem gekeken moet worden.


Eens ik zou ook de huisarts bellen. Zijn de rode puntjes wegdrukbaar?


Ik ook eens.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem269

Bericht 17 Apr 2019 12:50

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?) (foto)

De kin kan op de borst gelukkig. Hij zegt dat de hoofdpijn bijna weg is en hij voelt al iets minder warm aan. Heeft ook al een boterham of en een groot glas sap. De rode puntjes zijn er nog en heb net een foto kunnen maken. Ik kan de rode puntjes niet wegdrukken.

Afbeelding

Hij lijkt zich nu beter te voelen. Ik denk dat ik het nog even aankijk. Of is het erg dat ik die rode puntje niet weggedrukt krijg?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 17 Apr 2019 12:59

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Ik zou een arts raadplegen bij niet wegdrukbare vlekjes.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem269

Bericht 17 Apr 2019 13:10

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Ik ga zo wel even bellen. Ik las net idd op internet dat het niet altijd iets onschuldigs is die niet wegdrukbare vlekjes. Bah :( Ik moet alleen nog 20 minuten wachten want de praktijk is dicht tussen 13.00 en 14.30.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Apr 2019 15:12

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Ja, bij die wangen moet ik altijd denken aan de 5e of 6e ziekte (haal ze altijd door elkaar).
B had echt KNAL rode wangen toen, daar begint het mee, en dan verspreidt het zich meestal verder over je lijf.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Apr 2019 15:35

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Volgens mij zijn die slapped cheeks van vijfde ziekte in principe wel wegdrukbaar.. Weet ik niet zeker. Ik zou sowieso bij niet wegdrukbare plekjes de huisarts inschakelen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 17 Apr 2019 15:40

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

5e ziekte is idd met die wangen. L. had de 6e ziekte van de week ben ook even naar de huisarts geweest. Ben jij nog geweest Ava?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem269

Bericht 17 Apr 2019 17:33

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Wij zijn sinds kwart over 3 al in het ziekenhuis. Eerst zijn we naar de huisarts geweest en na onderzoek stuurde ze ons naar de spoedeisende hulp. Dus daar zitten we nu. Hij is nagekeken en nu zijn ze bezig met een bloedonderzoek en zijn urine wordt nagekeken. De dingen op zijn wangen zijn petechiën. Oftewel kleine bloeduitstortingen. Dit kan onschuldig zijn en zijn ontstaan door de kracht van het overgeven. Of het kan veel ernstiger zijn als in levensbedreigend. Dus het is even afwachten nu. Nekkramp is al uitgesloten. Inmiddels ligt hij nu naast mij te slapen. Hij heeft 39 graden koorts en is gewoon niet fit. Het bloedprikken ging ook echt helemaal verkeerd en hebben ook veel tranen en energie gekost. Al met al heb ik het gevoel dat het toch wel goedkomt. Dus daar hou ik me even aan vast.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 17 Apr 2019 17:36

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Bah wat maar zeg! Goed dat je gegaan bent en de huisarts ook adequaat jullie gelijk ingestuurd heeft. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Sterkte!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Apr 2019 17:37

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Oef wat spannend Ava! Wel heel fijn dat jouw gevoel erover goed is. Heel veel sterkte daar!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Apr 2019 17:39

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Ach sterkte voor je ventje. En voor jou!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 17 Apr 2019 17:57

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Poeh sterkte zeg!
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 17 Apr 2019 18:24

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Sterkte! Goed dat je gegaan bent.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 17 Apr 2019 19:11

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Wat goed dat je bent gegaan! Hopen dat het meevalt.
⁠♡♡♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Apr 2019 19:39

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Och joh, wat een toestand. Toch petechiën dus. Dat had ik niet gelijk verwacht, omdat ze alleen maar op zijn wangen zitten. Hopelijk valt het allemaal mee en zijn jullie inmiddels weer thuis.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 17 Apr 2019 19:43

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Sterkte, Ava! Hopelijk valt het mee!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 17 Apr 2019 19:57

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

Och nee, wat griezelig. Ik hoop dat het allemaal mee valt.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem269

Bericht 17 Apr 2019 20:25

Re: Herkend iemand dit? (kinderziekte?)

We zijn weer thuis! Bloed en urine waren goed en het is niks ernstigs gelukkig! Waarschijnlijk heeft hij gisteren toch zo veel kracht gezet tijdens het overgeven dat er vaatjes zijn gesprongen. We zijn allebei echt gesloopt dus we kruipen nu lekker samen in bed. Als de woorden hersenvliesontsteking en leukemie vallen dan wordt je toch wel even met beide benen op de grond gezet. Ik heb echt een rot dag gehad vandaag. En meneertje is nog steeds flink onder de indruk van het bloedprikken dat dat denk ik ook nog wel een staartje krijgt.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus