Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2020

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Apr 2019 13:50

Re: Afvaltopic 2018

Carrie schreef:Goed zo Bliss! Ik doe dit zelf al jaren en het went. Ik fiets ook naar mijn werk op een lege maag, gaat prima. Moet wel zeggen dat ik elke ochtend een flinke cappu drink wanneer ik op mijn werk aangekomen ben, dat vult stiekem wel een beetje.


Kan me wel voorstellen dat het went. En het viel me nu ook mee dat ik om 11.45 pas zo flauw werd eigenlijk! Doe jij dit ook in het weekend? Daar twijfel ik nog over, omdat we dan vaak met het gezin ontbijten met afbakbroodjes enzo. Is wel echt een gezinsmoment en om er dan met een glas water bij te gaan zitten, dat is toch anders.
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Apr 2019 13:50

Re: Afvaltopic 2018

Carrie schreef:Goed zo Bliss! Ik doe dit zelf al jaren en het went. Ik fiets ook naar mijn werk op een lege maag, gaat prima. Moet wel zeggen dat ik elke ochtend een flinke cappu drink wanneer ik op mijn werk aangekomen ben, dat vult stiekem wel een beetje.

Dan is het eigenlijk geen IF/vasten want in cappuccino zit energie door de melk :).
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Apr 2019 13:51

Re: Afvaltopic 2018

Bliss schreef:
Carrie schreef:Goed zo Bliss! Ik doe dit zelf al jaren en het went. Ik fiets ook naar mijn werk op een lege maag, gaat prima. Moet wel zeggen dat ik elke ochtend een flinke cappu drink wanneer ik op mijn werk aangekomen ben, dat vult stiekem wel een beetje.


Kan me wel voorstellen dat het went. En het viel me nu ook mee dat ik om 11.45 pas zo flauw werd eigenlijk! Doe jij dit ook in het weekend? Daar twijfel ik nog over, omdat we dan vaak met het gezin ontbijten met afbakbroodjes enzo. Is wel echt een gezinsmoment en om er dan met een glas water bij te gaan zitten, dat is toch anders.


Ik heb die Q&A toevallig ook gelezen en Ludidi zei daarover dat je er best bij kunt gaan zitten met een kop koffie. Ik zou dat denk ik best wel moeilijk vinden, maar denk dat ook dat wel went.

Ik vond het wel echt interessant! Ik denk wel dat het echt heel belangrijk is wat je dan eet als je wel mag eten, om het echt tot een succes te maken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Apr 2019 13:56

Re: Afvaltopic 2018

Koffie drink ik sowieso niet. Maar ik zie wel even hoe het deze week gaat en of ik het ook in het weekend door wil trekken.

Ben trouwens al wel 10-15x naar de wc geweest vanmorgen geloof ik, ik raak lekker veel vocht kwijt zo in elk geval!
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Apr 2019 14:01

Re: Afvaltopic 2018

Thee dan, haha.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2521

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 15 Apr 2019 14:03

Re: Afvaltopic 2018

Goed bezig, Snirp!

@Minx: ik meet inderdaad juist ook centimeters om resultaat te zien. Die schommelen ook niet zo door mijn cyclus, terwijl gewicht dat nadeel wel heeft.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem301

Bericht 15 Apr 2019 14:33

Re: Afvaltopic 2018

Harrison schreef:
Carrie schreef:Goed zo Bliss! Ik doe dit zelf al jaren en het went. Ik fiets ook naar mijn werk op een lege maag, gaat prima. Moet wel zeggen dat ik elke ochtend een flinke cappu drink wanneer ik op mijn werk aangekomen ben, dat vult stiekem wel een beetje.

Dan is het eigenlijk geen IF/vasten want in cappuccino zit energie door de melk :).

Ah ja, vandaar mijn woord 'stiekem' er ook bij :^^:

Edit: ik lees op happyhealthty.nl het o.a. het volgende: 'Bij intermittent fasting moet je er altijd voor zorgen dat je in ieder geval 12 uur achter elkaar vast.' dan zit ik sowieso al op 13 uur vasten wanneer ik om 9.00 uur m'n koffie drink.

Maar ondanks dat het het niet (of toch wel?) is, voelt het voor mij wel zo, if that makes sense. Ben altijd blij als het 12.00 uur is en kan lunchen. En het scheelt weer calorieën voor mij, niet ontbijten.

Bliss, dat probleem heb ik dan niet, wij lunchen in het weekend altijd samen, niet ontbijten omdat we om de dag uit mogen slapen :nerd: Dus ik wacht dan gewoon met eten tot 12.00 en dat doen we dan met het gezin. Dan drink ik overigens ook geen cappuccino want thuis hebben we geen koffiezetapparaat.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4521

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 15 Apr 2019 14:44

Re: Afvaltopic 2018

Oh zo! Ja zeker! Ik dacht dat je bedoelde dat je tijdens je vastperiode dus die cappuccino drinkt. Die Ludidi heeft het over 16-8 dus 8 uur eten, maar ik weet er echt helemaal niks vanaf. Er zijn vast verschillende methodes, sowieso.

Soms sla ik mijn ontbijt ook over (niet met een specifieke reden maar gewoon tijdgebrek haha) maar ik heb dan wel het gevoel dat ik om een uur of 16.00 echt meer behoefte krijg aan ongezonde dingen en ga snaaien.
<<

Anoniem301

Bericht 15 Apr 2019 15:02

Re: Afvaltopic 2018

Harrison schreef:Oh zo! Ja zeker! Ik dacht dat je bedoelde dat je tijdens je vastperiode dus die cappuccino drinkt. Die Ludidi heeft het over 16-8 dus 8 uur eten, maar ik weet er echt helemaal niks vanaf. Er zijn vast verschillende methodes, sowieso.

Soms sla ik mijn ontbijt ook over (niet met een specifieke reden maar gewoon tijdgebrek haha) maar ik heb dan wel het gevoel dat ik om een uur of 16.00 echt meer behoefte krijg aan ongezonde dingen en ga snaaien.

Ja er zijn diverse methodes inderdaad, je hebt zelfs methodes dat men een hele dag niks eet. Ga ik never doen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Apr 2019 15:38

Re: Afvaltopic 2018

Klopt, je kunt ook bijvoorbeeld vijf dagen gewoon eten en twee dagen niet (de hel!). Of wat een oud-collega van mij deed: de ene dag wel eten en de andere dag niet (tot aan het avondeten geloof ik).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 15 Apr 2019 15:50

Re: Afvaltopic 2018

Bliss schreef:Klopt, je kunt ook bijvoorbeeld vijf dagen gewoon eten en twee dagen niet (de hel!). Of wat een oud-collega van mij deed: de ene dag wel eten en de andere dag niet (tot aan het avondeten geloof ik).

Jeumig, wat een leven
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 15 Apr 2019 18:48

Re: Afvaltopic 2018

Ik start ook weer. Periode van scheiding en verhuizing achter de rug. Eetbuiten gehad en nauwelijks gesport. En dat is te merken: weegschaal, broeken zitten strakker en ik heb gewoon een plofkop.

Vandaag meer gegeten doordat ik met dochter op pad was. Dus zowel ontbijt als lunch buiten de deur gehad. Niet super ongezond gegeten maar een triangel geitenkaas is natuurlijk calorierijker dan een salade of een gewone boterham.

Vanavond maar weer eens op de crosstrainer. Dat ding is eigenlijk veel te groot voor in mn nieuwe huis dus ga hem waarschijnlijk wegdoen. Wil toch eigenlijk wat meer focussen op krachttraining.

Doel: fitter, strakker, lager vetpercentage en gezonder eten. Uiteindelijke leuke bijkomstigheid: stuk of 5kg eraf :)
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 15 Apr 2019 19:38

Re: Afvaltopic 2018

Het klinkt zo ongezond, lange momenten niet eten en je stofwisseling komt dan toch vet traag op gang? Nja ik heb tegenwoordig echt honger in de ochtend haha! Hopelijk is het dan wat voor je Bliss.

Chipa, moeilijke periode ook geweest voor je. Ging eerst goed toch? Lukt je vast wel weer :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Apr 2019 19:56

Re: Afvaltopic 2018

Nou ja, lange momenten. Eigenlijk is het maar een paar uurtjes langer dan normaal. Het schijnt juist goed te zijn voor de gezondheid. Ik kwam net dit artikel tegen: https://happyhealthy.nl/intermittent-fasting/

Ik had nu m'n eten om 19.00 uur op en neem nu niks meer, dus morgen begin ik rond 11.00 uur met eten. Denk dat 11-19 uiteindelijk een betere eating window voor mij is.
❤ 7 juni 2018
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:14

Bericht 15 Apr 2019 22:04

Re: Afvaltopic 2018

Schijnt idd heel goed te zijn voor je lichaam of min 12uur niet te eten. Oa celvernieuwing. Heb er eea over gelezen. Tot 12 uur red ik echt niet. Dan heb ik zo'n honger dat ik alles opvreet wat ik tegenkom haha. Ik probeer na het avondeten niets meer te eten tot het ontbijt. Dat is al snel zo'n 13 uur
<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2019 10:52

Re: Afvaltopic 2018

Pippa schreef:Het klinkt zo ongezond, lange momenten niet eten en je stofwisseling komt dan toch vet traag op gang? Nja ik heb tegenwoordig echt honger in de ochtend haha! Hopelijk is het dan wat voor je Bliss.

Chipa, moeilijke periode ook geweest voor je. Ging eerst goed toch? Lukt je vast wel weer :)


Dat is een mythe, dat je je stofwisseling moet helpen op gang te komen, of dat je stofwisseling traag op gang komt. Een mythe waar ik eerst zelf ook in geloofde. Je stofwisseling heeft geen hulp nodig, dat doet-ie gewoon!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 16 Apr 2019 11:14

Re: Afvaltopic 2018

Of het nou wel goed is of juist niet.. ik denk dat je vooral moet kijken naar wat voor jouw werkt :) Ik ben zelf echt anti-diëten, nu is dit ook geen dieet maar toch eet je 'anders' dan wat 'normaal' is. Normaal ook tussen haakjes omdat de standaard toch ontbijt, lunch, avondeten en 2 tussendoortjes is. Ik vind IF iig heel knap! Ik word al wakker met honger :laughcry: en als ik een uur verder ben word ik helemaal raar dus ik zou dat echt niet trekken haha.

@ Chipa: Jee dat is inderdaad een heftige periode! Maar je hebt wel een mooi doel voor ogen:)

@ All: Ik moet jullie wat bekennen; ik heb gisteren 5 mini lion's opgegeten :palm: Ze waren op zich lekker maar of ik mij er nou beter door voelde? Nee, ik kreeg echt een dip daarna (heel moe) en ik was gewoon chagrijnig erdoor (chagrijnig en een dip door de hoeveelheid suiker?) dus dat kan ik maar beter niet meer doen haha. Vanmiddag iig weer lekker sporten en qua eten ga ik gewoon lekker door met wat ik deed zónder dat soort geintjes haha
Wat als het lukt
<<

Anoniem301

Bericht 16 Apr 2019 11:27

Re: Afvaltopic 2018

Pannetoet schreef:Of het nou wel goed is of juist niet.. ik denk dat je vooral moet kijken naar wat voor jou werkt :)


Dat is waar!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Apr 2019 11:35

Re: Afvaltopic 2018

Haha Pannetoet, vandaag weer vol goede moed verder!

Ik mocht om 11.00 uur weer eten, maar was nog aan het schoonmaken, dus zit nu aan m'n 'ontbijt'. Ga over een paar uur nog lunchen op het terras. Het viel me vanmorgen weer erg mee, ik geloof dat de grootste uitdaging voor mij zit in 's avonds niks meer eten. Had echt een hongergevoel gisteravond, maar ben gewoon gaan slapen. Vanmorgen gaf de weegschaal een halve kilo minder dan gisteren aan, heb ook zo veel geplast dat het me niet verbaasde!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Apr 2019 20:07

Re: Afvaltopic 2018

Blegh vandaag echt een off day. Iets te veel chocola. Nou ja misschien werkt het in Mn voordeel.
2015 💙
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 16 Apr 2019 21:24

Re: Afvaltopic 2018

Nou ik heb er een ruime week koolhydraatarm opzitten en weinig suiker. 0 kilo eraf! Nog geen gram.
Ik wandel nu minimaal 30 min na het eten (stevige pas) dus hopelijk gaat het wel wat doen nu.

Ik heb trouwens echt moeite om aan 1200 calorieën per dag te komen.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Apr 2019 21:32

Re: Afvaltopic 2018

Ja zonder koolhydraten zit je daar veel minder snel aan natuurlijk. Maar jij bent toch al superslank?
❤ 7 juni 2018
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 16 Apr 2019 22:16

Re: Afvaltopic 2018

Bliss schreef:Ja zonder koolhydraten zit je daar veel minder snel aan natuurlijk. Maar jij bent toch al superslank?


Ja ik vind het echt nog lastig. Ik ben niet meer superslank hoor en heb echt wel een vetrol op m’n buik zitten. Die wil ik er graag af hebben en m’n benen mogen ook wel wat strakker. Ik ben nu 2 weken bezig en de 1e week was ik meteen 3 kilo kwijt en de week erna helemaal niks.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25107

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 16 Apr 2019 22:42

Re: Afvaltopic 2018

Wow maar drie kilo in een week is echt veel! Hoeveel wil je er in totaal af hebben?
❤ 7 juni 2018
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 16 Apr 2019 22:59

Re: Afvaltopic 2018

Nou ik probeer niet te veel naar de kilo’s te kijken, maar denk dat ik bij -9 kilo wel wat strakker zal zijn.
Ik heb trouwens ‘s avonds steeds honger, nu dus ook.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers