Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Blindedarmontsteking.

<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 03 Apr 2019 11:31

Blindedarmontsteking.

Onze jongste is vrijdag geopereerd i.v.m. een blindedarmontsteking.
We hebben een nachtje daar geslapen (omdat het rustig was en hij dat graag wilde :12: ) maar eigenlijk mochten we 's avonds al naar huis omdat het zo goed ging met hem.

De wondjes trekken nog wat maar verder is hij springlevend.

In de brief staat dat hij pas naar school mag na de controle (die is 17 april, de verpleegster gaf aan dat het evt. wel wat eerder mag, naar school gaan dus).
Zelf wil hij maandag weer naar school. Hij geeft zelf goed aan wat hij wel en niet kan, de juf kan hem in de gaten houden en mocht het niet gaan dan kan ik (of iemand anders) hem weer ophalen.

Wanneer is jouw kind na zo'n (soortgelijke) ingreep weer naar school gegaan?
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 03 Apr 2019 13:33

Re: Blindedarmontsteking.

Niet mijn kind, maar ik zelf toen ik 17 was. Ik ben toch wel 2 weken thuis geweest. Toendertijd moest je trouwens ook sowieso een paar nachten blijven in het ziekenhuis. Maar als zijn eigen gevoel er goed over is, je eventueel makkelijk de mogelijkheid hebt om hem op te halen kan hij het altijd proberen natuurlijk. Vaak gaat het thuis wel, omdat je dan weinig doet, maar kan zo’n schooldag toch nog té vermoeiend zijn.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Apr 2019 13:41

Re: Blindedarmontsteking.

Ik lees 17 april en dat het eventueel wel wat eerder mag. Maandag is het pas 8 april, dat vind ik wel echt veel eerder. Ik zou dus even overleggen of dát wel de bedoeling is en dat meenemen in de beslissing. En alleen naar school laten gaan als je hem makkelijk op kan halen als het niet gaat.

Mijn zoon had een geperforeerde blindedarm, hij is echt wel een paar weken uit de running geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem279

Bericht 03 Apr 2019 13:46

Re: Blindedarmontsteking.

Wow gaat dat zo snel joh. Ik ken van mezelf alleen maar een (heel) slecht verhaal, ik ben drie weken afwezig geweest van school (en dan voorafgaand aan de diagnose ook nog eens een week) en daarna nog een week halve dagen gegaan geloof ik. Maargoed, wat ik zeg, heel slecht verhaal. In dit geval denk ik dat ik me bij Susan aansluit.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 03 Apr 2019 14:03

Re: Blindedarmontsteking.

Morgen geef ik cursus op school (anderhalf uur) en dan gaat hij sowieso even mee.
Hij hoeft niet mee te doen met de les, maar hij wil weer even in de klas zijn. Als het niet gaat, kan hij altijd naar mij toe komen.

Als de darm echt mega ontstoken was en er een hoop rotzooi in zat, dan had hij inderdaad ook langer in het ziekenhuis moeten blijven i.v.m. antibiotica. Maar dat was niet aan de orde. Hij is om 13u15 geopereerd, om 14u00 lag hij op de uitslaapkamer en was om 15u00 wakker. Om 16u00 heeft hij een boterham gegeten, om 18u00 2 aardappelen en een gehaktbal en om 18u30 zat hij aan tafel met de lego te spelen :laughcry:
(volgens de verpleegster eten de meeste kinderen de volgende dag pas en aan tafel spelen is dan nog helemaal niet aan de orde)
Hij heeft gisteren alweer rond staan springen met zijn lichtzwaard en vannacht heeft hij op zijn buik geslapen.
Hij lijkt dus wel wat sneller te herstellen dan "normaal".

De dinsdag kan hij eventueel door oma worden gehaald, de andere dagen door mij of mijn man, dus dat is sowieso geen probleem. Maar ik bel morgen of vrijdag eventjes met het ziekenhuis om te overleggen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Apr 2019 14:07

Re: Blindedarmontsteking.

Dat is dan inderdaad niet te vergelijken. E is dagenlang een ziek vogeltje geweest, ook toen hij weg mocht uit het ziekenhuis, was hij nog lang niet opgeknapt. Ik denk dat hij anderhalve week na de operatie pas weer een heel klein beetje begon op te knappen en weer echt iets wilde eten.

Maar bellen en overleggen lijkt mij het enige antwoord, dan weet je pas zeker hoe ruim je dat 'eventueel wat eerder' van de verpleegster mag nemen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Apr 2019 23:17

Re: Blindedarmontsteking.

Dochter van vriend heeft maand geleden in t ziekenhuis gelegen ivm blindedarmontsteking. Was geen acute, maar had zich ingekapseld. Ze is er super ziek van geweest! Is op een zaterdag opgenomen (nadat ze al 3 dagen ziek was) en de zaterdag erop pas naar huis gekunnen. Die donderdag in t ziekenhuis een heel klein beetje gaan eten.
Ze is t schoolgaan rustig begonnen. 1e 2 dagen thuis, wo en do 1 uurtje, vrijdag in de ochtend ivm carnaval. Kon toen wel gebruik maken van een apart kamertje voor even rust. Toen was t natuurlijk vakantie, maar vanaf de maandag na de vakantie is ze hele dagen gegaan
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem294

Bericht 16 Apr 2019 10:39

Re: Blindedarmontsteking.

Hoe wisten jullie dat het blindedarmontsteking was?

Gisteren met dochter bij de hap geweest ivm buikpijn rondom de navel. Urine check, ontstekingswaarde verhoogd maar niet te plaatsen wat het zou zijn, vanmorgen ochtendurine bij de ha ook verhoogd ontstekingswaarde maar wederom niet duidelijk waar het vandaan komt, advies pcm en ibuprofen en morgen opnieuw urine. Maar nu werd ik net gebeld dat de ha haar toch wil zien vanmiddag.

Ik wil nu toch eigenlijk wel weten waar die infectie/ontsteking dan vandaan komt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Apr 2019 10:41

Re: Blindedarmontsteking.

Ik had pijn in mijn zij. Alsof ik te hard gerend had.

Verder: zou ik sowieso een doorverwijzing vragen! Waar die ontsteking ook zit: er zit duidelijk iets bij je dochter. Even doorlichten kan dan geen kwaad.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 16 Apr 2019 10:51

Re: Blindedarmontsteking.

dochter van vriend had buik pijn, waar weet ik ook niet goed. Op donderdag ook naar huisarts geweest, ontstekingswaarden waren nog niet super verhoogd, dus afgedaan met gewone griep. Op zaterdag weer aan de bel getrokken, toen waren de waardes gestegen, en is uit de echo de ontsteking gebleken.
Als ze die donderdag wel een echo hadden gedaan hadden ze t mss al kunnen zien. Maar de ontstekingswaarden waren op dat moment nog niet hoog genoeg om meteen actie te ondernemen, dus dat is achteraf gepraat
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 16 Apr 2019 11:00

Re: Blindedarmontsteking.

Het verloop van een blindedarmontsteking is bij kinderen anders dan bij volwassenen vertelde hier de huisarts en chirurg.

Onze zoon had had links onderin zijn buik pijn. Vooral met ademen.
Hij had koorts en wilde niet eten (hij eet echt altijd, al is hij nog zo ziek).
In zijn slaap lag hij te kreunen van de pijn, wat ons duidelijk maakte dat er echt iets was (normaal met buikpijn slaapt hij wel gewoon rustig).

Om 23u00 HAP gebeld, om 23u40 melden. De huisarts had meteen het idee dat het zijn blinde darm was.
Zoon had loslaat pijn en hij moest van de huisarts op zijn tenen gaan staan, dan springen en op platte voeten neer komen.
Zijn ogen draaide toen weg en hij ging meteen zitten en zei eigenlijk niks meer.
Toen bloed laten prikken, uur wachten op de uitslag. Waarde was wat verhoogd (14) maar hij mocht toch naar huis omdat de buikpijn wat leek te zakken. 's ochtends om 08u30 weer bloed prikken en om 09u30 melden bij spoedpost. Toen was zijn waarde gestegen naar 76. Ze hebben toen een echo gemaakt om het 100% zeker te weten.

Ik had trouwens nog gebeld met het ziekenhuis en hij mocht vorige week maandag weer naar school, als hij maar rustig deed. Dus niet klimmen, geen duw-trek spelletjes, niet gymmen etc. Dat is heel goed gegaan. Hij mocht van ons nog niet afspreken en vrijdag heb ik hem nadat ik klaar was met helpen bij de koningsspelen rond 11u30 mee naar huis genomen. Morgen controle maar voor zover ik zie ziet alles er netjes uit. De pleisters zijn er vanzelf afgevallen en de hechtingen zijn er ook al uit (opgelost).

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers