Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Contact buren

<<

Anoniem269

Bericht 15 Apr 2019 21:21

Contact buren

Hoe is het contact met jullie buren?

Komen jullie bij elkaar over de vloer, blijft het alleen maar bij gedag zeggen en af en toe een praatje of is er slecht of helemaal geen contact? En zijn ze ongeveer van dezelfde leeftijd?

Wij hebben aan één kant buren. Bij ons blijft het bij gedag zeggen en af en toe een praatje. Ze zijn een stuk jonger dan ons en zij hebben ook echt een hele andere levensstijl. Ik hoorde vandaag dat ze gaan verhuizen en het komt deze week al op de markt. Ik ben benieuwd wat we er voor terug krijgen. Ik zou dezelfde leeftijd met evt kinderen wel heel leuk vinden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Apr 2019 21:37

Re: Contact buren

Ene kant een jongen alleen. Woont er nog maar net, af en toe praatje mee

Andere kant vreselijke mensen maken veel lawaai. Houden ons constant in de gaten en stuurt veel berichten via messenger. We willen zo weinig mogelijk contact met hun aangezien haar vader ons heeft bedreigt. Hun zijn ook een reden dat we willen verhuizen. Helaas kan dat nog niet dus moeten het echt nog even volhouden
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 15 Apr 2019 21:42

Re: Contact buren

Wij wonen vrijstaand en m'n schoonouders zijn onze buren. Het contact is gewoon goed.

En in de straat woont dan nog een alleenstaande moeder met haar zoon. Hij gebruikt de doodlopende straat als scooter circuit soms, maar verder hebben we er weinig last van. Ook geen contact mee trouwens, zeggen alleen gedag.
M'n schoonvader zou die woning graag kopen, maar buurvrouw wil niet haha. Helaas.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 15 Apr 2019 21:47

Re: Contact buren

Buren aan ons huis vast (daarmee hebben we samen ons huis gebouwd) weinig contact mee maar contact wat we hebben wel heel goed. Zeker een goede buur aan. Helaas gaat het huis nu waars in de verkoop gezien de relatie over is.
Buren aan de andere kant vrij veel contact mee, maar vooral op straat. Hun dochter past ook op onze kinderen. Hele fijne mensen waarvan ik weet dat ik er op aan kan als er eens iets aan de hand is.
Ik ben blij met het contact met de buren zoals we ze nu hebben. Voor de kinderen zou ik het leuk vinden als er leeftijdsgenootjes zouden komen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem269

Bericht 15 Apr 2019 21:57

Re: Contact buren

sarah1985 schreef:Ene kant een jongen alleen. Woont er nog maar net, af en toe praatje mee

Andere kant vreselijke mensen maken veel lawaai. Houden ons constant in de gaten en stuurt veel berichten via messenger. We willen zo weinig mogelijk contact met hun aangezien haar vader ons heeft bedreigt. Hun zijn ook een reden dat we willen verhuizen. Helaas kan dat nog niet dus moeten het echt nog even volhouden


Wat vervelend! Waarom blokkeer je ze dan niet? En waarom zou je nu niet kunnen verhuizen?
<<

Anoniem272

Bericht 15 Apr 2019 22:16

Re: Contact buren

We wonen twee-onder-één-kap met mensen met dezelfde gezinssamenstelling als wij. Dat is superfijn. We hebben hetzelfde ritme qua wakker zijn en slapen. En onze dochters spelen veel samen. Die zitten bij elkaar in de klas en schelen 2 weken in leeftijd. De ouders zijn niet echt 'ons type', maar dat maakt niet uit, we kunnen prima met elkaar overweg.

De buurvrouw aan de andere kant is een vervelende, boze buurvrouw. Ze is alleenstaand, altijd thuis, en houdt ons (voor mijn gevoel) continu in de gaten. Als er wat blaadjes uit onze tuin haar tuin in waaien, is het al erg.
Als de kinderen in de tuin spelen en er belandt een bal aan de andere kant van de heg, durven de kinderen die dus niet te pakken. Altijd als ze ons aanspreekt is het om ergens over te klagen. Zelfs als de zon schijnt, klaagt ze dat het zulk plakkerig weer is. Of als de kinderen lekker sneeuwpoppen maken in de tuin, roept ze naar mij: 'vies hè, die sneeuw'. :nopompom:
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Apr 2019 00:28

Re: Contact buren

Buren direct aan ons vast zijn behoorlijk wat ouder. Maar prima mensen, zullen er voor ons zijn als er wat is. We maken op straat een praatje met ze, en m'n man is er laatst een keertje op de koffie geweest. We moeten nog steeds een keertje samen, maar daar heb ik niet zo'n behoefte aan dus stel ik het steeds uit.

Met de overige buren in de straat hebben we geen contact, we groeten elkaar en dat is het.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 21:05

Bericht 16 Apr 2019 01:11

Re: Contact buren

We hebben beide kanten prima buren. Ene kant iets ouder (met 2 kinderen rond de 16/18 jr en ook een huis in het buitenland) en andere kant een ouder paar met nog een bups aan kinderen ( ze hebben er 10 of 11 geloof ik waarvan al een deel weg is). Leuke, aardige mensen maar op zondagavond vind ik ze minder leuk. Hele zware trieste orgelmuziek. Als je je al down voelt moet je vooral zorgen dat je weg bent want je gaat je er niet beter door voelen. Aan de overkant hebben we ook buren met 2 meisjes, evenoud als J. Ze spelen vaak ook samen. Mijn man kan het goed vinden met die vader en kletsen regelmatig even. Hij doet sowieso het sociale contact met de buren. Ik zeg vooral goedemorgen etc. en dat vind ik zelf ook wel genoeg. Ik ben niet zo sociaal :palm:
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Apr 2019 04:05

Re: Contact buren

Wij wonen in een klein, gezellig straatje. Wij zijn de jongsten in de straat en vallen net een beetje tussen de leeftijd van de meeste kinderen (16-25 ongeveer) en hun ouders in, ook hebben we een aantal gepensioneerde buren. We kunnen het met iedereen goed vinden. Eens per jaar hebben we buurtfeest en tussendoor spreken we veel buren op straat of in het dorp als we ze tegen komen. Ook zijn er een aantal buurvrouwen die me regelmatig op de koffie vragen of die even bij mij komen aanwaaien. Regelmatig gebeurt het ook dat we spontaan uitgenodigd worden voor een burenborrel of dat wij (een deel van) de buren uitnodigen voor een borrel. Als er feest gegeven wordt (bruiloften, bijzondere verjaardagen etc.) hoort de hele straat daarbij. Ontzettend fijne contacten dus, voor ons ook een grote reden waarom we heel erg twijfelen of we moeten gaan uitbouwen of toch verhuizen. We gaan de plek en onze straat zo ontzettend missen als we hier ooit weg gaan.
Insta: je_ei_kwijt
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Apr 2019 06:19

Re: Contact buren

Ava schreef:
sarah1985 schreef:Ene kant een jongen alleen. Woont er nog maar net, af en toe praatje mee

Andere kant vreselijke mensen maken veel lawaai. Houden ons constant in de gaten en stuurt veel berichten via messenger. We willen zo weinig mogelijk contact met hun aangezien haar vader ons heeft bedreigt. Hun zijn ook een reden dat we willen verhuizen. Helaas kan dat nog niet dus moeten het echt nog even volhouden


Wat vervelend! Waarom blokkeer je ze dan niet? En waarom zou je nu niet kunnen verhuizen?

Als ik haar blokkeer komt ze steeds langs. Dus dan liever via Messenger waar ik toch niet op reageer. We kunnen nu niet verhuizen financieel niet mogelijk nog en er staat hier in het dorp nauwelijks wat te koop alleen dure huizen of huizen die veel verbouwt moeten worden
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Apr 2019 06:49

Re: Contact buren

Wij wonen in het midden van een rijtje van 3.
Aan de ene kant woont een stel wat 60/65 jaar is en aan de andere kant woont een gezin met 2 zoons van 10 en 11.
Met beide hebben we prima contact. We zeggen elkaar iedere dag gedag, maken gezellige praatjes en we hebben wel een paar keer met elkaar geborreld toen we hier net kwamen wonen.

Hoewel ik blij ben met deze buren, had ik het leuker gevonden als er wat jongere mensen met kinderen in dezelfde leeftijd hadden gewoond, maar goed, dat is niet anders.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 16 Apr 2019 07:22

Re: Contact buren

Wij wonen hier nog niet zo heel lang, een maand of 9 nu. Maar de buurt is heel rustig. We wonen aan het begin van een (voor auto’s) doodlopend straatje en wij zijn echt de jongste bewoners. Veel gepensioneerden al. Geen andere kleine kinderen. In principe is het met iedereen gewoon goeiedag en een praatje op straat. Alleen het stel waar we ons huis ook van gekocht hebben(die hadden 4 huizen hier, 3 verkocht en wonen er nog in 1 naast/achter ons), daarmee is het contact iets meer. Ook een ouder echtpaar, maar meneer is nu ziek en we zijn al eens meegereden naar het zkh, man maait nu het gras daar en vorige week hebben ze ook even een kopje koffie gedronken bij ons.
<<

Anoniem279

Bericht 16 Apr 2019 07:23

Re: Contact buren

Links woont een man alleen, hebben we nauwelijks contact mee. Vind het een bijzondere man, beetje schaapachtig typetje. Rechts hadden we hele fijne buren maar helaas is de buurvrouw overleden en haar dochter is uiteindelijk verhuisd. Binnenkort komen er statushouders te wonen, van wat ik heb begrepen een groot gezin. Ben benieuwd, hoop dat we daar ook fijn contact mee gaan krijgen.
Met een aantal overige buren (onder, paar huizen verderop etc) leuk contact, altijd even een praatje maken enzo.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 16 Apr 2019 07:29

Re: Contact buren

Gewoon goed. De buren waarmee we samen de kap delen hebben 2 kleine kinderen, maar daar hebben we geen last van. We snoeien 2x per jaar samen de lage van onze voortuin. Hun hebben een heggenschaar en wij vegen dan de knipsels op.

De andere buren waar de garage en oprit aan vast zitten zijn bijna gepensioneerd en zijn aardige mensen. We kunnen altijd terecht bij ze mochten we hun erg lange ladder nodige hebben. Ze hebben wat minder verstand van ICT en laatst heb ik voor hun een app geïnstalleerd op tablet waarmee ze ook tv konden kijken op de tablet. Daar waren ze erg blij mee.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 16 Apr 2019 07:38

Re: Contact buren

Ik ben niet zo'n burentype geloof ik. :laughcry: Ligt natuurlijk ook aan wat voor buren het zijn. Aan de ene kant wonen Turkse mensen met twee volwassen zoons, alleen de vrouw groet me eigenlijk. Verder geen contact, al weet ik dat m'n vriend in het verleden weleens overlast heeft gehad (ruziënde kinderen ofzo, veel geschreeuw).

Aan de andere kant hebben we sinds driekwart jaar nieuwe buren. We groeten elkaar, ben een paar keer bij ze binnen geweest voor het een of ander, maar ze zijn nogal op zichzelf. Gordijnen in de keuken (voorkant van het huis) zitten ook altijd dicht, dus het lijkt altijd net of ze niet thuis zijn. De buren daarvoor waren niet echt onze types en spraken we af en toe eens. Ik heb hier ook niet echt geïnvesteerd in contact, omdat ik wist dat we toch ook weer weg zouden gaan. In onze nieuwe buurt ben ik wel van plan iets buurvriendelijker te worden. :)
❤ 7 juni 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 16 Apr 2019 07:54

Re: Contact buren

Klinkt heel gezellig Bisq!

Wij wonen op een hoek in een rijtjeshuis, dus maar aan één kant buren. Ook een gezin met kinderen, eind basisschool/ begin middelbare school leeftijd. Hebben nooit last van ze, maken weleens een praatje. Ideale buren ;)
Tegenover ons woont een gezin met 10(!) kinderen. Daar hebben we ook nooit last van, de kinderen spelen veel op straat in de wijk.

Bij ons eerste koophuis hadden we buren met 6 kinderen. En aantal ouder en een aantal jonger dan die van ons. Dat was wel heel gezellig. Kindjes samen spelen en 's zomers zwemmen in het water voor huis. Dat mis ik wel!
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 16 Apr 2019 07:57

Re: Contact buren

We hebben alleen buren naast ons en die zijn wat jonger als ons en net ook een kindje gekregen.
Contact is prima maar als er wat is en praatje en aan de overkant zijn oudere mensen maar hetzelfde contact.
<<

Anoniem308

Bericht 16 Apr 2019 07:59

Re: Contact buren

Wij hebben aan 1 kant buren. Een gezin met 1 kindje van bijna 4. Het zijn geen leuke mensen. Altijd klagen, zeuren over geluid, zelf keihard schreeuwen naar hun kind etc. Hele aparte mensen. Ik wil in de toekomst dus ook liever niet dat mijn dochter met hun kind speelt.

Blok naast ons woont een ouder echtpaar enorm lieve mensen.
Voor de rest veel jonge gezinnen in de straat afgewisseld met oudere mensen. Ik vind het leuk die afwisseling.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:07

Bericht 16 Apr 2019 08:09

Re: Contact buren

Maar hoe voorkom je dat ze niet meer haar gaat spelen?
Lastig lijkt me dat!
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 16 Apr 2019 08:17

Re: Contact buren

Onze directe buren is een alleenstaande man.
Het huis is van zijn moeder en haar jongens hebben het altijd verhuurd (hiervoor aan een Bulgaars gezinnetje). Nu woont 1 van haar jongens er zelf. Hij heeft zijn eigen bedrijf en is niet veel thuis. Hij is nog aan het klussen en af en toe komt hij wat lenen en een bakje koffie drinken.

Schuin tegenover ons woont een gezin met 2 kinderen die wat jongen zijn dan die van ons. Hun oudste gaat naar dezelfde school als onze kinderen. We spreken elkaar vrij regelmatig en nemen soms ook elkaars kinderen mee naar school als dat nodig is.

Met de rest hebben we niet echt contact. Zeggen wel goedendag en soms een klein praatje.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 16 Apr 2019 08:52

Re: Contact buren

Ik zou dat echt super leuk vinden Bisq.

Wij wonen in een appartement. We hebben goed contact met de onderburen, daar borrelen we ook wel eens mee. De bovenbuurman is een mega weirdo. Hij is al een keer heel boos geworden omdat de post op de verkeerde trap lag. En ik had het eerste jaar dat we er woonden met sinterklaas een speculaaspop met een gedichtje voor de deur gelegd en aangeklopt. Kom ik hem later tegen, terwijl ik een kerstboom naar binnen aan het slepen was. Zegt ie: leuk hoor een speculaaspop en een kerstboom maar ga je het trappenhuis nog zuigen? Ik stond serieus nog met die kerstboom in mijn handen. Ja, ik zuig die naalden heus wel op. De buren daar boven zijn heel lief maar spreken niet echt Nederlands of Engels dus dat is alleen een beetje gedag zeggen. Alle naaste buren maken we af en toe een praatje maar hebben nauwelijks contact.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Apr 2019 09:07

Re: Contact buren

Onze buren zijn allemaal wat ouder. Met de meeste is het alleen gedag zeggen.
De buren aan de ene kant naast ons hebben we wel meer contact mee. Zij passen wel eens op onze kinderen en we helpen elkaar regelmatig met klusjes in en om huis.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Apr 2019 09:09

Re: Contact buren

Dat soort dingen lijkt mij ook heel leuk Bisq!

Wij hebben een prima straatje. Maar het ontbreekt echt aan de leuke contacten voor ons. Mijn stiefkinderen hebben wel leuke contacten, vooral met de buurmeisjes. Dat loopt in de zomer in en uit, en zijn ook hele lieve meisjes. Hun vader is echt een prima gast, maar op de een of andere manier komen we niet bij elkaar over de vloer. Wel als het gaat om de meisjes, of als er iets moet gebeuren met de schutting ofzo.
Aan de andere kant wonen Chinezen. Die verstaan geen woord Nederlands/ Engels dus dat blijft altijd naar veel en beleefd lachen. De rest blijft bij groeten als we elkaar zien.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 16 Apr 2019 09:38

Re: Contact buren

Wij wonen hier net 4 maanden, maar we hebben prima buren. Van ons rijtje van 6 huizen is iedereen van rond onze leeftijd. De meeste kinderen zijn iets ouder dan de onze, maar mijn dochter speelt wel veel met het buurmeisje van twee huizen verderop, die is van haar leeftijd. En er komt nu ook steeds een jongetje bij uit het rijtje huizen achter ons (onze tuinen grenzen aan elkaar), die is ook even oud. Verder wordt er aan ons pleintje tegenover en aan de zijkant nog een rij huizen gebouwd (zijn al aardig ver gelukkig) en ik verwacht dat daar ook nog veel kinderen bij gaan komen. En onze ongeboren zoon zal ook een leeftijdsgenootje in ons rijtje krijgen, want ik zag laatst de bussen van moeders voor moeders al buiten staan bij een van onze buren :wink:
We lopen nog niet binnen bij de buren, maar spreken elkaar wel regelmatig even buiten. Ik hoop dat dat nog iets meer gaat worden, lijkt me wel gezellig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 16 Apr 2019 10:00

Re: Contact buren

Wij hebben fijne buren. Aan de ene kant een vader met zoon (22), die laatste is veel alleen thuis, en zijn vader vaak bij z'n vriendin. In de zomer kan hij nog weleens luidruchtig zijn in de tuin met vrienden. Maar een keer vragen of het wat zachter kan werkt altijd wel.
Aan de andere kant een vader met 2 dochters, die spreken we regelmatig. Komen op elkaars verjaardagen etc. Hetzelfde met de overburen, allemaal vriendelijke mensen.


Vroeger bij mijn ouders hadden we een rijtje met 7 huizen. Met allemaal jonge gezinnen, en daar gingen we zelfs weekeinden mee weg. Echt een vriendenclub. Heel bijzonder vond/vind ik dat. Altijd ook feest met de laatste dag van de zomervakantie, met elkaar friet eten. Oud en nieuw met elkaar vieren. Denk daar altijd met een warm gevoel aan terug!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers