Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 15 Apr 2019 12:47

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik heb dat wel, maar kijk er niet naar. Toen ik dat nog wel deed ging ik mij altijd druk maken om dingen die ik moest gaan doen, terwijl het achteraf altijd meevalt. Dus ben toen gestopt met kijken.

Wij hebben ook een hele fijne community. Zelfs nu ik er ivm de verbouwing een paar weken niet ben, krijg ik toch appjes hoe het gaat etc.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 15 Apr 2019 12:55

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ja precies, snap het. Leuk!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Apr 2019 15:13

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Het is gewoon niet altijd leuk, maar het geeft een fijn gevoel als je toch geweest bent. En naarmate je beter wordt en je verschil gaat merken in je conditie, lichaam enz. dan wordt het vanzelf leuker. En goede muziek helpt ook en sinds ik een Fitbit (bazig typje!) heb ben ik helemaal gemotiveerd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 15 Apr 2019 19:21

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik vind sporten niks aan en heb al helemaal geen fijn gevoel achteraf. Beetje misselijk juist.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Apr 2019 19:28

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Het paardrijden is voor mij enorm ontspannen (mits het paard dat ook is) en ik kan er echt helemaal mijn rust in vinden. Voor het paard is het ook goed, hij wordt alleen door mij bereden en gelongeerd, dus het geeft ook voldoening dat ik hem dat kan bieden.

Bij het hardlopen kan ik ook mijn hoofd legen momenteel. Hardlopen is gewoon megazwaar, dus ik ben elke keer weer trots op mezelf, dat ik het heb gedaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 15 Apr 2019 19:32

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Olíve schreef:Ik vind sporten niks aan en heb al helemaal geen fijn gevoel achteraf. Beetje misselijk juist.


Dit heb ik nu ook nog. Helemaal woozy. Maar ik ga er vanuit dat dat wel beter wordt met een betere conditie.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Apr 2019 19:32

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik vind het fijn om bewust te werken aan een beter, fitter, slanker en strakker lichaam. Daarnaast zie ik het als qualitytime voor mezelf en klets ik vaak wel even bij met mensen die ik daar heb leren kennen. En ik ben een beetje verslaafd geraakt aan de endorfinerush nadien.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem279

Bericht 15 Apr 2019 20:24

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik zou nog reageren :) Ik vond vooral de eerste weken het idee dat ik iets goeds doe voor m’n lichaam heel motiverend. Was ook heel trots als ik elke keer weer thuis kwam. Later ging ik vooruitgang zien en vond ik dat weer een hele mooie motivatie. Steeds mezelf en m’n lichaam nét een beetje extra uitdagen. Toen deed ik eigenlijk alleen maar in de fitnesszaal aan cardio-en krachttraining, 2-3x in de week. Na zo’n anderhalf jaar merkte ik dat ik daar geen voldoening meer uit haalde, ik ging nog wel trouw, was blij dat ik geweest was maar ik moest mezelf wel steeds motiveren om te gaan. Ik was me al een beetje aan het verdiepen in de groepslessen maar ik was vooral bang dat ik daar toch ’te slecht’ voor zou zijn. Precies op dat moment werd ik aangesproken door een mevrouw, zij zag me al die weken/maanden maar alleen sporten en vroeg of het me niet leuk leek eens een lesje totalbody training mee te doen. Week daarop ben ik het gewoon gaan proberen. En de week erop weer. En de week daarna weer. Die les is super afwisselend, elke week weer anders en dat maakt het extra leuk. Plus het is gewoon een gezellig groepje die de lat niet per sé hoog wil leggen, maar gewoon lekker bezig willen zijn, met af en toe een lolletje tussendoor.
Een paar maanden daarna ben ik gaan bodypumpen. Overgehaald door m’n collega, die sport ook daar. Ook hier weer geprobeerd, weekje later nog een keer en uiteindelijk is dat ook gebleven. Hier ligt de lat wel een flink stuk hoger, we hebben ook een instructrice die je echt probeert te motiveren zoveel mogelijk uit jezelf te halen, en jezelf steeds weer een beetje uit te dagen. Hier vind ik het echt heel leuk om de progressie te merken. Ik red het om m’n gewichten steeds een stukje zwaarder te pakken. Geeft een hoop voldoening.

Nouja, lang verhaal maar eigenlijk probeer ik steeds te bekijken wat het sporten met mijn lijf doe en probeer ik het steeds een stapje verder op te schroeven. Dat is vooral m’n motivatie. Het zou me trouwens heerlijk lijken om ooit eens een (paar) obstacle run(s) te lopen en dat hou ik ook in m’n achterhoofd. Een bepaald streven om naartoe te werken. Hieft echt niet dit jaar nog want conditioneel stel ik nog drie keer niks voor maar het is een mooi streven. Misschien dat ik binnenkort wel eens een lesje bootcamp ga volgen. Bij mij zijn het trouwens wel vooral de groepslessen geweest waar ik m’n uiteindelijke motivatie heb gevonden, vind dat echt zoveel leuker dan die saaie fitnesszaal.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 15 Apr 2019 20:42

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

ik loop 1 keer hard met een groep en 2 keer zelf. dit vind ik erg leuk en lekker om even alleen buiten te zijn.
1 keer in de week medische fitness vind ik helemaal niets aan maar was nodig om sterk genoeg te worden voor het hardlopen. Noodzakeijk kwaad dus, Ik moet dit ook doen voor mijn gezondheid maar merk wel dat nu ik pijnvrij kan sporten en vooruitgang merk ik steeds meer plezier eruit haal.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Apr 2019 20:56

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Als ik sport kan ik niet nadenken en dat is waarom ik graag sport. Ik ga vrijwel dagelijks naar de sportschool en soms meerdere keren per dag. Gewoon ff je hoofd leeg.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem317

Bericht 15 Apr 2019 21:12

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik sport, omdat ik het belangrijk vind om aan m’n lichaam te werken. Daarnaast kan ik lekker m’n hoofd leegmaken en ben ik bezig met iets wat ik leuk vind en wat goed voor me is. Mijn vriend en ik willen meer samen gaan sporten, dus dat is dan ook nog eens goed voor onze relatie.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Apr 2019 21:15

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Leuk en motiverend topic!

Ik heb heel mijn leven wel verschillende sporten gedaan en ben er ook wel mee opgevoed maar in mijn volwassen jaren was ik nou niet echt sportief (alsin frequent naar de sportschool gaan, het waren meestal fases). Vijf jaar geleden was er een actie op de sportschool van mijn moeder en kon ik een maand lang gratis met haar mee, ik had toen helemaal niet de illusie dat ik veel zou gaan en ook niet het idee dat ik lid zou worden (sportschool zit ook in dorp waar ik niet woon). Ik had mijn moeder al voorbereid en we lachte erom dat ik gegevens moest achterlaten want we wisten toch allang dat ik nooit lid zou worden en het was leuk als ik 1 of 2x zou meegaan die maand. Ik ging die maand 2x per week mee naar de sportschool en vond het zo leuk dat ik lid ben geworden. Daarna heb ik echt de smaak te pakken gekregen en ging voor
mijn zwangerschap 2 tot 3/4x per week. Elke week, met sneeuw en met 30 graden, met kerst en met Pasen. Het zat in mijn weekritme en het moest ook gewoon, ik had het nodig.

Ik ben toen ook iets van 7kg afgevallen en was best strak/gespierd. Dit motiveerde ook wel en zo wordt het sporten ook steeds leuker en makkelijker. Wat mij helpt is doelen stellen, ik wilde na een bepaald vetpercentage toe, of deed mee aan challenges (bijv 3x p.w. gaan). Ook had ik een PT die een schema voor mij opstelde. Ook helpt een vaste les mij, ik wisselde hier wel in om de aantal maanden zodat het leuk en uitdagend bleef.

Het sporten gaf mij ook rust in mijn hoofd, zelfvertrouwen, grenzen verleggen en nieuwe dingen leren. Daarbij is het ook tijd voor jezelf, lekker muziek op en gaan. Krachttraining vind ik bijv best ontspannend. Ook fijn om letterlijk lekker in je vel te zitten en dat kleren gewoon leuk staan/zitten zonder dat je iets moet verbloemen of kleren knellen. Ik heb gesport tot een paar dagen voor mijn bevalling (wel veel minder intensief). Na mijn bevalling wel weer begonnen maar ben het wel een beetje kwijt. Zo druk nu met verhuizen en heb nu geen doel waardoor ik minder gemotiveerd ben. Daarnaast heb ik geen overtollige kilo’s die ik weg moet werken maar zou me graag weer fitter willen voelen en weer wat strakker worden. Dit topic geeft me wel weer meer sport zin!

Goed van je Marin, ik hoop dat je niet teveel opzoek gaat/overdenkt over het sporten. Gewoon DOEN! Je hebt het met jezelf afgesproken, je betaalt je PT dus gaan! Mijn ervaring is dat het nu misschien nog wat zwaarder en minder leuk is omdat je lijf nog erg moet wennen, wat minder soepel is meer meer kilo’s meeedraagt (dan is het al zwaarder). Wie weet hoe je we over een tijdje over denkt :)

Ik heb trouwens ook een vriendin die mij verkondigde ‘ja maar jij vind sporten echt leuk, ik niet, dus ik doe het omdat het moet en zal het nooit leuk vinden’ die nu ook al een paar jaar 3x p.w sport en niet meer zonder kan.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Apr 2019 21:19

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Spencer schreef:Als ik sport kan ik niet nadenken en dat is waarom ik graag sport. Ik ga vrijwel dagelijks naar de sportschool en soms meerdere keren per dag. Gewoon ff je hoofd leeg.


Meerdere keren ja? Hoe dan :)?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 15 Apr 2019 22:27

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Lot schreef:
Spencer schreef:Als ik sport kan ik niet nadenken en dat is waarom ik graag sport. Ik ga vrijwel dagelijks naar de sportschool en soms meerdere keren per dag. Gewoon ff je hoofd leeg.


Meerdere keren ja? Hoe dan :)?


Voor het werk een lesje yoga, een half uurtje cardio voor het eten en 's avonds nog een lesje bodypump. Doe ik niet dagelijks natuurlijk maar na een weekend niks doen vind ik dat wel ff lekker.
R. 2013
D. 2016
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Apr 2019 23:15

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Het is een uitlaatklep en bij tafeltennissen kan ik mij nog steeds verbeteren. Ik speel het al meer dan 25 jaar. Ook in competitieverband in een team. Het leuke daarvan is dat je wel individuele wedstrijden speelt (3 tegen 3 plus 1 dubbel maakt 10 wedstrijden op een avond waar je er zelf dus 3 a 4 speelt) maar uiteindelijk wel een teamprestatie neer zet. Daarnaast zie ik een competitie-avond echt als een avondje uit.

Nog steeds kan ik genieten van mooie rally's en punten.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 16 Apr 2019 10:54

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Spencer schreef:
Lot schreef:
Spencer schreef:Als ik sport kan ik niet nadenken en dat is waarom ik graag sport. Ik ga vrijwel dagelijks naar de sportschool en soms meerdere keren per dag. Gewoon ff je hoofd leeg.


Meerdere keren ja? Hoe dan :)?


Voor het werk een lesje yoga, een half uurtje cardio voor het eten en 's avonds nog een lesje bodypump. Doe ik niet dagelijks natuurlijk maar na een weekend niks doen vind ik dat wel ff lekker.


Wow, wat veel.. maar woon je dan heel dichtbij de sportschool? Ga je ook als je spierpijn hebt of heb je dat nooit? :P
Wat als het lukt
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 16 Apr 2019 11:13

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik heb heel vaak nog een restje spierpijn als ik ga sporten. Ga jij dan niet, Pannetoet?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 16 Apr 2019 11:18

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik ga juist sporten als ik spierpijn heb. Als het erg is ga ik niet nog meer krachttraining doen maar wat "actief herstel" kan geen kwaad, meestal is m'n spierpijn minder als ik in beweging blijf. Al zijn rustdagen ook belangrijk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Apr 2019 13:16

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Pannetoet schreef:
Spencer schreef:
Lot schreef:
Meerdere keren ja? Hoe dan :)?


Voor het werk een lesje yoga, een half uurtje cardio voor het eten en 's avonds nog een lesje bodypump. Doe ik niet dagelijks natuurlijk maar na een weekend niks doen vind ik dat wel ff lekker.


Wow, wat veel.. maar woon je dan heel dichtbij de sportschool? Ga je ook als je spierpijn hebt of heb je dat nooit? :P


Ik heb altijd wel ergens spierpijn haha. Het is een paar minuten rijden.
R. 2013
D. 2016
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Apr 2019 13:48

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik sport om me fitter te voelen. Pilates doe ik met mijn moeder dat is ook erg gezellig. Fitness doe ik met mijn vader al stopt hij binnenkort wel ik ga altijd op woensdag ochtend dat zijn er veel 60 plussers die dan een fitness half uurtje hebben. Is altijd wel gezellig met die mensen . Ik sport al jaren bij deze sportschool en is er altijd gezellig
Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 16 Apr 2019 17:41

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

June schreef:Ik heb heel vaak nog een restje spierpijn als ik ga sporten. Ga jij dan niet, Pannetoet?


Ligt eraan hoe erg het is en vooral welke spiergroep.. Als ik been spierpijn heb dan wil ik wel eens overslaan omdat ik been spierpijn zo ontzettend vermoeiend vind maar over het algemeen heb ik het zo ingedeeld dat mijn spierpijn over is wanneer ik weer sport haha. Dag 1 doe ik bijv. benen/billen, dag 2 bovenlichaam, dag 3 rust en dan dag 4 weer benen/billen.. Maar wat lekker dat de sportschool zo dichtbij zit Spencer!
Wat als het lukt
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 16 Apr 2019 21:45

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Dat ik begeleiding heb van 1 trainer en er maximaal nog 1 iemand anders traint. Dus we zijn max met 3 personen in de ruimte.
Dat ik in 20 min diep getraind heb.
Dat ik niet zweet en mij niet hoef om te kleden voor/na het sporten.
Dat het even ‘mijn’ moment is, alle aandacht voor mij.
Dat het ondanks de inspanning echt ontspant!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 17 Apr 2019 14:46

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik hou ook niet van sporten en denk niet dat ik ooit echt fanatiek zal worden maar ik vind bijvoorbeeld zwemmen wel heel fijn, dus dat doe ik nu iedere week (in de zomer vaker), en verder wandel en fiets ik.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 17 Apr 2019 14:55

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Zwemmen wil ik van de zomer ook gaan doen. Oke, dat vind ik dan nog wel redelijk leuk.
Het buitenbad is bij ons nieuwe huis zowat om de hoek dus dat is wel handig.
Maar alleen als het al vroeg open is, ik wil dan wel baantjes kunnen trekken dus als er alleen maar spelende kinderen zijn, is dat niet heel handig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Apr 2019 14:59

Re: Wat vind jij fijn/leuk aan sporten?

Ik vind fietsen wel oké. Ik doe ook heel veel op de fiets, ga ook makkelijk op de fiets naar een supermarkt die wat verder weg is, ga met Y van en naar school en clubjes op de fiets, E vindt het leuk om zomaar stukjes te fietsen. Ik kom vandaag denk ik wel aan anderhalf tot twee uur fietsen. Ik merk ook wel dat ik daar fit van word. En in het weekend en vakanties wandel ik veel in het bos, vaak ook wel een paar uur per dag. Af en toe vind ik skeeleren wel leuk. Maar echt sporten in de sportschool, daar vind ik niks aan en ik ben bang dat ik dat ook nooit ga vinden. Ik doe 's morgens wel oefeningen thuis, of ga een tijdje hoelahoepen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers