Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lamlendig

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Mrt 2019 08:10

Lamlendig

Ik voel me sinds half februari elke keer lamlendig, niet lekker, heb keelpijn etc.
Ik ben niet ziek genoeg om mn bed in te kruipen of naar een huisarts te gaan, maar voel me ook niet goed genoeg om de dag echt lekker door te komen.

Heeft iemand misschien tips? Ben er wel een beetje klaar mee.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2019 09:38

Re: Lamlendig

Heel herkenbaar, helaas. Volgens mij is het enige dat je kunt doen: op tijd naar bed en zorgen dat je, zeker nu de zon weer wat gaat schijnen, geregeld buiten komt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Mrt 2019 09:50

Re: Lamlendig

Ja vitamine D is altijd wel een dingetje.
De situatie thuis is natuurlijk ook niet echt om over naar huis te schrijven momenteel, als mijn ex straks weg is zal dat ook een hoop rust brengen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Mrt 2019 10:13

Re: Lamlendig

Wat balen is dat, maar ik kan me voorstellen dat de (waarschijnlijk?) stressvolle situatie waarin je je bevindt ook niet bevordelijk is voor je algehele gezondheid.
Zelf merk ik het helaas ook, ik ben dit jaar al 2 keer goed ziek geweest en nu weer licht verkouden terwijl ik voorheen echt nooit ziek was. Gezond eten en bewegen doe ik voldoende dus ik weer niet zo goed wat ik nog meer kan doen. Beterschap!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Mrt 2019 10:52

Re: Lamlendig

Ik denk dat de stress en zorgen ook wel bijdragen aan een verminderde weerstand. Verder hoor ik er eigenlijk iedereen over. Wat ik zelf doe sinds ik 2x kort na elkaar ziek ben geweest is extra vitamines slikken.
<<

Anoniem269

Bericht 31 Mrt 2019 12:09

Re: Lamlendig

Ik zou een potje multivitamines kopen. Dan heb je alles in één. Het het zonnetje begint weer lekker te schijnen dus straks gewoon lekker vaak buitenzetten voor wat extra vitamine D. Stress doet inderdaad veel met je. Probeer gezond te eten, iedere dag een stukje fietsen of wandelen en ook een keer wat rust pakken. En daarbij zijn er veel mensen ziek (geweest) dus er zal vast nog wel wat in de lucht hangen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 31 Mrt 2019 12:52

Re: Lamlendig

Herkenbaar, ik rol de laatste tijd ook van het ene in het andere. Is het geen buikgriep, dan is het wel verkoudheid of keelontsteking.. En stress helpt vaak ook niet mee. Wat ik zelf doe is multivitamines slikken, en daarnaast sommigen nog extra in hoge dosis daarnaast (maar dat is met een gegronde reden, ik heb snel D en B12 tekort). Niet dat ik nu het idee heb dat het enorm veel helpt (aangezien ik alsnog permanent gaar ben), maar aan de andere kant zou het wellicht nog slechter zijn zonder die vitamines. En waar mogelijk probeer ik wel rust te pakken i.p.v. maar door te blijven gaan en aan de andere kant juist af en toe ff naar buiten voor wat zon en frisse lucht.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Mrt 2019 13:14

Re: Lamlendig

Morgen maar eens kijken voor een potje multivitamines. Hebben jullie nog aanraders?
Ben er een beetje huiverig voor, want van de multivitamines die ik in de zwangerschap slikte werd ik écht heel ziek. Maar dat was wellicht ook door de zwangerschap :P

Nog 3 weekjes, dan heb in in ieder geval mei vakantie, en zal mijn ex waarschijnlijk ook verhuizen.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2019 13:41

Re: Lamlendig

Ik gebruik Etos hooggedoseerd. Succes met de laatste weekjes. Kan me voorstellen dat als straks je ex weg is en de lente écht begint, je je een stuk beter voelt.
<<

Brooke

Bericht 31 Mrt 2019 14:07

Re: Lamlendig

Ja heel herkenbaar..hoevaak ik dit jaar al wel niet wakker ben geworden met keelpijn pfff. Ken mezelf niet eens meer, had altijd wel een goede weerstand.
Ik probeer nu wel nu het weer weer iets wat beter is vaker een ommetje te maken, even het licht van buiten op je toet, ook al heb ik dan juist vaak geen zin. Helpt me vaak wel weer even door te gaan de dag en nieuwe energie/ zin te krijgen. Ik hoop ook dat het snel echt lenteweer wordt.
<<

Anoniem315

Bericht 31 Mrt 2019 14:39

Re: Lamlendig

Ik ben nooit ziek. Soms een beetje verkouden, maar dat mag geen naam hebben. Hoofdpijn heb ik wel, minstens een paar keer per maand.

Ik zorg er op de hoofdpijndagen voor dat ik sowieso een paar keer buiten kom. Ook drink ik dan veel water en eet ik fruit met veel vitamines, zoals een sinaasappel. En ik zorg voor beweging. Gister kreeg ik bijvoorbeeld ook hoofdpijn gedurende de dag en had ik nergens meer zin in. Toch ben ik na 2 paracetamol gaan hardlopen en dat pakte goed uit. Even je hoofd legen, even alleen zijn. Heerlijk!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12146

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 31 Mrt 2019 15:16

Re: Lamlendig

Ik slik multivitamine van davitamon. Zijn fijne kleine pilletjes

Ik hoop dat voor je als je ex weg is je dan rust krijgt
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Mrt 2019 16:27

Re: Lamlendig

Wat goed Exo, omdenken die hap!
Hoofdpijn heb ik gelukkig echt zelden.

Maar inderdaad, weeeeer wakker worden met keelpijn.
Als ik dan eenmaal op gang ben gaat het wel, maar man, lijk wel een oude diesel :P
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Mrt 2019 20:25

Re: Lamlendig

Ohh ik herken het zo.
Ik probeer echt mijn rust te pakken.
Maar sinds ik moeder ben is het drama.
Al bijna drie jaar ben ik altijd moe, altijd wel pijntjes en zo vaak verkouden.
Daarnaast moet ik echt mijn eetpatroon aanpassen.
En ik moet echt iets gaan zoeken wat mij energie geeft.
Helaas heb ik niet echt de mogelijkheid om even alleen de buitenlucht in te gaan.
Ik probeer dat nu in mijn middagpauze te doen.
2016
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 31 Mrt 2019 21:27

Re: Lamlendig

Lejow schreef:Ben er een beetje huiverig voor, want van de multivitamines die ik in de zwangerschap slikte werd ik écht heel ziek. Maar dat was wellicht ook door de zwangerschap :P


Kan wel door de multi zwangerschap vitamine komen. Vaak is foliumzuur heel hoog gedoseerd. Daar kan je pa misselijk van worden als bijwerking van die hoge dosering.
Ik reageer daar ook erg op. Ik slik dus nu gewone multivitamine van Solgar.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 07 Apr 2019 12:29

Re: Lamlendig

Je zou ook een bloedtesten kunnen doen bij de huisarts om te kijken of en zo ja welke vitamines je te kort komt.
Dan kan je gericht bij slikken!
December 2009
juli 2012
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2019 17:12

Re: Lamlendig

Mijn bloed is vorige week geprikt, daar kwam niets uit. Alle vitamines op orde.
Het wordt nu nog wel doorgetest op Pfeiffer, dat had de arts aangegeven maar waren ze vergeten.
Hier kan ik morgen voor bellen.

En ondertussen voel ik me nog net zo, al dan niet nog meer, lamlendig... bluhhh
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 11 Apr 2019 17:30

Re: Lamlendig

Het is maar een druppel op de gloeiende plaat. Maar verse gember thee doet hier altijd wonderen!
<<

Anoniem331

Bericht 11 Apr 2019 17:34

Re: Lamlendig

Herkenbaar Lejow. Ik heb er denk ik al met al wel 3 maanden last van gehad de afgelopen periode. En zo ineens was ik er vanaf en ben ik weer fit, maar dat duurde dit jaar echt heel lang.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 11 Apr 2019 18:11

Re: Lamlendig

Het kan goed dat alle emoties van de afgelopen maanden zich nu fysiek uiten, Lejow. Gelukkig was je bloed in orde qua vitaminen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Apr 2019 20:21

Re: Lamlendig

Dat denk ik ook, dit gebied is en blijft ook de zwakke plek van mijn lichaam.
Slaat altijd op mn keel/luchtwegen/bijholtes etc.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Apr 2019 07:38

Re: Lamlendig

Nog meer uitslagen gekregen. Ik heb een 'in het verleden doorgemaakt' pfeiffer virus in mijn bloed.
Wanneer het doorgemaakt is kunnen ze niet zeggen, maar het schijnt wel te kunnen opvlammen.
Advies: rust
Mijn reactie: ja... uhuh... doe ik ff :laughcry:

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers