Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omgaan met boosheid

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Apr 2019 11:18

Omgaan met boosheid

Hoe verwerken jullie woede op jezelf? Ik vind dat zo’n ontzettend lastige emotie om mee om te gaan. M’n verstand weet wel dat het niet nodig is maar m’n gevoel gaat totaal niet mee en dus voel ik me al 3 dagen ontzettend gefrustreerd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 09 Apr 2019 18:05

Re: Omgaan met boosheid

Feline schreef:Hoe verwerken jullie woede op jezelf? Ik vind dat zo’n ontzettend lastige emotie om mee om te gaan. M’n verstand weet wel dat het niet nodig is maar m’n gevoel gaat totaal niet mee en dus voel ik me al 3 dagen ontzettend gefrustreerd.


Lastig te beantwoorden zonder context denk ik. Ik ben niet vaak boos op mezelf dus ik herken het niet zo. Hoe komt het dat je zo gefrustreerd bent? Kun je er nog iets aan doen of is het kwaad al geschied? Ik probeer dingen dan te rationaliseren en soms ook maar gewoon simpel omdenken. Je hebt er zo weinig aan om boos te zijn op jezelf want de situatie wordt er vaak niet anders of beter door.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Apr 2019 18:20

Re: Omgaan met boosheid

Zelfcompassie oefenen?
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 09 Apr 2019 18:37

Re: Omgaan met boosheid

Ik herken het niet zo. Ik kan wel balen als ik iets sufs heb gedaan. Maar ik kan het dan al snel relativeren.

Wellicht is het boek van Brene Brown wat voor jou: de moed van imperfectie.
Als je niet van lezen houdt, ze heeft ook aardig wat Ted talks en podcasts.
<<

Anoniem282

Bericht 09 Apr 2019 19:27

Re: Omgaan met boosheid

Uitzitten. Dat gevoel ebt weg na een aantal dagen. Het helpt wellicht om het met iemand te bespreken die je vertrouwt (familielid/vriend(in)). Ik zou er niet te zwaar aan tillen; je bent ook maar een mens.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Apr 2019 09:04

Re: Omgaan met boosheid

Dankjewel voor de reacties.

Fantine, ik heb 't vaker vandaar niets specifieks benoemd maar in dit geval was ik over de kop geslagen met m'n motor. Het had allemaal veel erger gekund want heb niemand geraakt gelukkig maar ik had gewoon veel eerder pauze moeten nemen en iets moeten eten. Nu was ik moe en maakte ik een stuurfout en voel ik me extreem incapabel. Gelukkig hebben veel vrienden hun ongelukken met me gedeeld en voel ik me al iets minder slecht erover maar die woede op mezelf blijft een beetje hangen.

Whatever, ik ga dat eens bekijken, dankjewel.

Pollepel, dat klinkt heel interessant. Ik leg de lat namelijk altijd torenhoog voor mezelf dus ik ga zeker even zo'n podcast luisteren.

Guat, ik heb er inderdaad al veel over gepraat en gelukkig zegt iedereen dat het echt totaal niet erg is. Stomme is dat ik 3 weken terug een fietsongeluk had en daar voel ik me totaal niet gefrustreerd over want ik fiets al bijna 30 jaar dus weet gewoon dat het stomme pech was.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Apr 2019 09:08

Re: Omgaan met boosheid

Feline qua motorrijden. Dat zijn echt beginnersfouten. Zo ben ik ook regelmatig de fout in gegaan, mijn broer heb ik hierdoor een ongeval zien krijgen en vele andere motorrijders. Geloof mij, daar hoef je niet boos om te worden neem de les hieruit mee.

Verder accepteer dat je boos bent en kijk welke les je er uit kan halen. Wat kan jij de volgende keer anders doen en wat niet en ligt de fout wel bij jou waarom je boos bent. Probeer daar ook voor jezelf een antwoord op te zoeken. Niet alles ligt altijd aan jezelf.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Apr 2019 09:21

Re: Omgaan met boosheid

Dankjewel SO. Ik vind dit soort reacties echt heel fijn. M'n rij-instructeur (waar ik heel goed bevriend mee ben geraakt) deelde ook al meteen al z'n valpartijen en beste vriend reageerde ook superlaconiek dat het erbij hoort. Weet ook dat ik verder alles goed probeer te doen, ik neem m'n bochten voorzichtig en rij op een beginnersmotor dus was gewoon puur vermoeidheid.

Nu nog even slikken wat betreft de kosten van het repareren en hopen dat m'n lichaam snel weer hersteld is :)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 10 Apr 2019 10:21

Re: Omgaan met boosheid

Ik hoorde het Feline, super zuur. Hoe gaat het nu met de lichamelijke schade?

Ik realiseer me dat het niet voor iedereen even makkelijk is, maar ik bedenk me in dat soort gevallen altijd of die boosheid zin heeft, of het de energie waard is. Eigenlijk is het antwoord altijd nee, want het is gebeurd en je kunt er niets meer aan doen. Wat je wel kunt doen is je energie gebruiken voor dingen waar je wel invloed op hebt of nog iets aan kunt doen. Het klinkt echt super simpel maar het werkt voor mij vaak wel.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Apr 2019 10:48

Re: Omgaan met boosheid

Gaat goed hoor. Ben echt bont en blauw, beide knieën zijn dik en blauw maar kan ze alweer beter buigen en heb het stuur in m'n lies gekregen dus m'n bovenbeen is paars maar niets ernstigs verder. Van wat ik me ervan kan herinneren bedacht ik mezelf in een split second om me over m'n motor te gooien zodat ik niet op de weg zou belanden want ik wist dat er veel auto's achter me zaten.

Ja, wat jij doet kan ik altijd goed toepassen als iemand anders mij van streek maakt inderdaad. Zonde van m'n energie. Nu nog leren dat ook bij mezelf te denken :) Dankjewel in ieder geval! Voel me vandaag mentaal alweer een stukje beter.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 10 Apr 2019 11:52

Re: Omgaan met boosheid

Dan zou je dus in plaats van boos eigenlijk heel trots op jezelf moet zijn. Omdat jij in zo’n stressvolle en onverwachte situatie het vermogen hebt zo’n verstandige beslissing te maken om je over het stuur te werpen. Knap hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 10 Apr 2019 11:55

Re: Omgaan met boosheid

Haha, wat een leuke kijk erop Lady. Lief! Dank je voor het delen :) Hopelijk wordt ie dit weekend gerepareerd en kan ik snel de weg weer op zodat ik niet te onzeker word. Ik leer het letterlijk door vallen en opstaan :)

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers