Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Als je kind ziek is...

<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 07 Apr 2019 16:52

Als je kind ziek is...

Hoe lossen jullie dat dan op met werk/opvang?

F is al vanaf woensdag ziek, leek even beter te gaan, maar nu toch weer koorts. Donderdag heb ik vrij genomen van mijn werk.
Mijn man kan deze week echt geen vrij krijgen.
Mijn schoonouders wonen hier ruim een halfuur met de auto vandaan. Maar mijn schoonmoeder heeft geen rijbewijs en past ook op ons nichtje, dus kan niet hier komen.
Mijn ouders wonen hier 1,5 uur vandaan en nijn moeder werkt ook. Dus is ook geen optie.

Dus heb ik net mijn leidinggevende maar weer op de hoogte gesteld. Maar eigenlijk is er voor mij ook geen inval.

Op dit soort dagen baal ik wel dat ik geen gastouder ben een gewoon bij hem kan zijn zonder zo veel geregel.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem304

Bericht 07 Apr 2019 16:59

Re: Als je kind ziek is...

Ik blijf thuis, dat is op mijn werk gelukkig geen probleem.

Was bij m'n vriend ook geen groot probleem trouwens, maar hij is nu voor zichzelf dus dan kan hij evt. een klus opschuiven of afzeggen.
<<

Anoniem300

Bericht 07 Apr 2019 18:30

Re: Als je kind ziek is...

Wij hebben dat gelukkig altijd zo geregeld aangezien ik werk wanneer mijn man thuis is.
En mijn man.altijd thuis kan werken als dat nodig is.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4411

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 07 Apr 2019 18:44

Re: Als je kind ziek is...

Wij hebben mijn schoonouders vlakbij en die kunnen vaak bijspringen. Mijn vriend werkt voor zichzelf en kan ook vaak flexibel zijn of ik neem zorgverlof (onderwijs, dus geen vrije dagen). Ik voel me dan ook schuldig naar mijn werk toe, maar daar is zorgverlof voor.
december 2016
juli 2019
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1306

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 07 Apr 2019 18:49

Re: Als je kind ziek is...

Man kan gemakkelijk thuis blijven. Maar eerste optie is mijn moeder die meestal wel kan oppassen. Zij woont op 10 minuten. Daarna kan schoonvader vaak ook wel.
Daarna komt als optie mijn man. En uiteindelijk als alle opties uitgeput zouden zijn kan ik zelf ook nog een klus afzeggen of verzetten. Geen van allen ooit nodig gehad tot nog toe. Kinderen zijn zelden ziek of alleen in het weekend ziek.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 07 Apr 2019 19:03

Re: Als je kind ziek is...

1 Van ons vraagt dan vrij. Het moet wel héél lastig zijn, wil dat op het werk niet lukken.
Eventueel hebben we mijn schoonmoeder of schoonvader. Die laatste liever niet aangezien hij nogal van de oude stempel is en de kinderen het bij hem een hele dag ook echt niet fijn vinden. Mijn ouders kan ik altijd bellen maar zij zitten een groot deel van het jaar in het buitenland.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 07 Apr 2019 19:05

Re: Als je kind ziek is...

E kan dan eigenlijk altijd naar m'n schoonouders of mijn moeder. Mocht dat niet lukken kan J vaak wel wat regelen op z'n werk en als dat niet lukt dan blijf ik thuis.

Als ze ziekig is en ze moet de andere dag naar het kdv dan regel ik vaak de avond vooraf al achterwacht, voor het geval dat het kdv belt dat het niet gaat.
30-04-2017
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 07 Apr 2019 19:16

Re: Als je kind ziek is...

Meestal kan een van ons wel schuiven. Verder wonen oma's en opa in de buurt en die kunnen vaak wel oppassen.
Maar gelukkig is ons kindje amper ziek
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 07 Apr 2019 19:52

Re: Als je kind ziek is...

Wij hebben met 5 moeders van school afgesproken om bij ziekte en overmacht (werk/familie/etc.) elkaars kinderen op te vangen we zijn allemaal andere dagen vrij waardoor er voor elke dag 2 moeders evt. beschikbaar zijn. Wij gebruiken het echt als laatste redt middel en het afgelopen jaren hebben wij 4 keer elkaar in moeten schakelen. Het is voor ons echt ideaal maar dat komt ook omdat wij elkaar allemaal al goed kenden voor die tijd. Je moet er natuurlijk wel zeker van zijn dat er geen profiteur tussen zit. Voor ons is dit in ieder geval de ideale oplossing.
Carpe Diem
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 08 Apr 2019 06:59

Re: Als je kind ziek is...

Wat fijn dat jullie allemaal wel wat achter de hand hebben.
Ik weet zeker dat als mijn moeder niet hoefde te werken ze ook zo was gekomen.

Ik blijf vandaag thuis.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Apr 2019 07:35

Re: Als je kind ziek is...

Mijn moeder is met pensioen en m'n schoonmoeder arbeidsongeschikt en schoonvader heeft een eigen bedrijf vanuit huis. Echt heel fijn idd, scheelt mij een hoop zorgen.

Succes vandaag.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2019 08:00

Re: Als je kind ziek is...

Hier heb ik nog niet zo lang geleden ook een topic over geopend!
❤ 7 juni 2018
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 08 Apr 2019 10:44

Re: Als je kind ziek is...

Ik heb vandaag de oudste thuis, ook niet lekker. Normaal is dat geen probleem, ik ben toch thuis. Als ik afspraken heb, kan ik die meestal ook makkelijk verplaatsen. En anders kan mijn man altijd nog thuis werken.

Vandaag komt het alleen totaal niet uit. Heb eigenlijk een soort van afscheid van mijn behandelaar van de afgelopen jaren waar ik nu niet heen kan. Daar baal ik wel van, maar is niet anders.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Fanta

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 05 Nov 2016 03:22

Bericht 08 Apr 2019 10:49

Re: Als je kind ziek is...

Hier zijn ze gelukkig niet zo vaak ziek. Maar als ze ziek zijn op m’n werkdag. Werkt m’n thuis en als hij een afspraak heeft die hij echt niet af kan zeggen dan kan vaak m’n schoonmoeder wel oppassen.
*2009*2011*2013*
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Apr 2019 23:57

Re: Als je kind ziek is...

Gelukkig zijn ze niet zo vaak ziek. Laatste keer waren ze beide met mij ziek.
Als ze niet overgeven mogen ze wel naar de opvang. Anders gaan ze naar mijn ouders. Als die er niet zijn of niet kunnen en ik moet werken dan blijft mijn man thuis (nog nooit voorgekomen)
2014 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers