Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem315

Bericht 25 Mrt 2019 18:57

Re: Het hardlooptopic #2

Hunt, wat nou, dat zal ik nooit kunnen? Je bent al aardig op weg zo te lezen! Leuk dat je hier ook meeschrijft :)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Mrt 2019 10:38

Re: Het hardlooptopic #2

Zo mijn trainingen voor deze week zitten er weer op.
Vrijdag liep ik les 29 van start to run (30 min) en die heb ik iets verlengd omdat ik de 5k wilde halen. Uiteindelijk na 40 min en 4,3 km gestopt omdat ik mijn voet niet meer voelde. Schoen zat een beetje te strak
Vandaag werd ik echt niet lekker wakker. Moest eigenlijk 32 min lopen. Ik voelde al dat dat een uitdaging zou worden dus heb ik een rondje bedacht en mezelf gepusht harder te lopen. Dat lukte aardig dus ben zeker tevreden. Over 2 weken loop ik dus 5k en daar ben ik al helemaa klaar voor.
Ik ga nu verder met 5k onderhoud en snelheid vergroten. Die zag ik er ook ineens tussen staan en dat snelheid vergroten is ook wel een ding. Dus kom maar op met die intervaltrainingen.
2015 💙
<<

Anoniem279

Bericht 31 Mrt 2019 10:55

Re: Het hardlooptopic #2

Ik wil ook meer conditie opbouwen dmv hardlopen, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet inplannen in m’n momenteel drukke schema van werk, vergaderingen, sporten (groepslessen die ik te leuk vind om te missen), rijlessen, fysio en dietiste en alle andere afspraken die ik nog ergens tussen moet proppen en een stukje sociaal leven wat ik ook nog ergens moet zien te onderhouden. En daarbij ben ik heel bang dat ik m’n knieën teveel ga belasten en ga slopen (BMI van 35). Maar als ik dan mensen zie hardlopen dan denk jee, dat is toch wel makkelijk, schoenen aan, de voordeur uit en gaan met die banaan.

Op de sportschool werd hardlopen voor mij voorlopig ook sterk afgeraden maar Minx, ik zie dat wij qua BMI ongeveer gelijk liggen, hoe ervaar jij de belasting op je knieën en gewrichten? En als ik kijk naar Dropveter die hier ook lang geleden kwam, zij is jaren geleden ook met overgewicht en al begonnen en zo hoor en lees ik wel meer succesverhalen. Dan denk ik, misschien toch maar eens proberen. Maar mijn knieën kraken wel onwijs bij elke beweging (rechts al jaren, links begint sinds kort) dus daardoor twijfel ik weer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Mrt 2019 11:47

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb heel erg langzaam opgebouwd. Als ik merkte dat het te veel was deedik een stap terug en zeker in het begin is dat vaak gebeurt. Ik heb 23 weken over een schema van 10 weken gedaan. Nu liep ik wel maar 2x per week i.p.v. de aanbevolen 3x. Het kan dus wel maar het is wel echt een kwestie van heel goed luisteren naar je lichaam en de trainingen daar op aan te passen. Ik kwam vlak voor de kerst op een gegeven moment bijna huilend terug van een training zoveel pijn deed het. Ik heb toen ook tegen mijn vriend gezegd dat ik niet eerder weer ging lopen voor ik nieuwe schoenen had. Die heb ik toen direct de volgende dag gekocht. Ik ben een zware loper dus het is echt aanpassen. Alles kost nou eenmaal meer moeite dan voor iemand zonder overgewicht. Ook in snelheid merk ik het enorm. Mijn Pr op een bepaald segment ligt op 7:45 dat liep ik toen ik 20kg lichter was. Met dit gewicht is mijn Pr 9:09.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2019 12:03

Re: Het hardlooptopic #2

Hardlopen is inderdaad erg belastend voor de gewrichten en daarom misschien niet de beste keus als je overgewicht hebt. Ik heb zelf geen overgewicht maar ben wel groot en fors, dat merk je wel en echt snel zal ik nooit worden. Dus als je dan ook al een andere sport doet, zou ik het niet aanraden. Tegelijkertijd, als je het leuk vindt, doe je het toch wel ;) Rustig opbouwen dan!

Ik heb net, een week voor de marathon, een PR op de 10 gelopen :wtf: Net onder de 55 min, dat is voor mij dus heel snel. Nu ga ik echt rustig aan doen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Mrt 2019 12:23

Re: Het hardlooptopic #2

Knap hoor Caulfield! Je hebt het goed te pakken.

Flo, je zou ook met (stevig door-) wandelen kunnen beginnen. Minder belastend voor je gewrichten en wellicht een goede opstap voor het hardlopen. Als je een half uurtje per dag vrij kunt maken ben je al een heel eind op weg hoor!
<<

Anoniem315

Bericht 31 Mrt 2019 13:21

Re: Het hardlooptopic #2

Met overgewicht zou ik ook kiezen voor wandelen. Wandelen is heerlijk! Je bouwt er ook conditie mee op en je metabolisme krijgt een boost.

Caulfield, lekker snelle 10k dus! Wat is jouw volgende doel?

Ik heb woensdag 6km en gister 6,2km gelopen. Beide keren in 30 minuten. De 1e keer in 5.05 en de 2e keer in 4.57 per km. Dit voelde in beide gevallen zeer goed! Ik vloog bijna! Bij beide runs heb ik de 6k vol gemaakt door over een mountainbikeparcours van zo'n 800 meter met heuvels te rennen. Dat vind ik zo heerlijk: het laatste restje energie er nog even uitknallen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Mrt 2019 13:38

Re: Het hardlooptopic #2

Geweldig Exo! Jaloers op je snelheid!
<<

Anoniem315

Bericht 31 Mrt 2019 13:41

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe gaat het met jouw trainingen, Sogood?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Mrt 2019 13:50

Re: Het hardlooptopic #2

Goed wel, ik loop nu vaker en langer. Fijn dat het langer licht is. Ik probeer mijn 5km rond de 27 te krijgen maar dat haal ik steeds net niet. Wil nu ook echt gaan trainen voor een een goede 10km, onder 60 min zou ik al prima vinden. :smile:
<<

Anoniem313

Bericht 31 Mrt 2019 14:05

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker SG! Doe je intervals? Die helpen goed om sneller te worden.

Wow, Exo, wat ben je snel! En wat fijn dat het zo lekker gaat!
Je vroeg naar mijn doel: dat is de marathon uitlopen. En voor erna: gewoon weer lekker lopen omdat ik er zin in heb en niet omdat ik moet volgens mijn schema.
<<

Hunt

Kwebbel

Berichten: 496

Geregistreerd: 11 Nov 2013 11:24

Bericht 31 Mrt 2019 17:37

Re: Het hardlooptopic #2

Flo wat knap dat je wilt gaan hardlopen voor je conditie! Ik zou ook wel uitkijken dat je niet te hard van stapel loopt, hardlopen is inderdaad best blessuregevoelig. Maar zoals gezegd is lopen ook al heel goed.

Nou Caulfield ik vind je hartstikke snel! 55 min over 10 kilometer. Knap hoor!

Exo sta echt te kijken van jouw tijden haha. Heb jij nog een bepaald doel waar je naartoe leeft? Of heb ik daar overeen gelezen?

Goed Minx, dat je toch bent gegaan! Leuk dat je binnenkort de 5K loopt. In welke tijd hoop je hem te gaan lopen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Apr 2019 17:54

Re: Het hardlooptopic #2

Vandaag weer gelopen en het ging echt goed. Wilde 5 km lopen naar de supermarkt. En dat maakte het wel een beetje frustrerend. Ik wilde perse de 5k halen en ik zou net niet uitkomen. En wat is zo’n laatste stukje dan zwaar. Is puur mentaal want als ik dat van te voren bedacht had dan had ik het fluitend gelopen. Zondag ga ik een interval lopen met versnellingen. 10-5-2-5-2-5-10. Waarbij de 5 minuten versnellingen zijn. Ik heb nu besloten 1x per week duur te doen en de andere keer interval.
2015 💙
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 05 Apr 2019 19:12

Re: Het hardlooptopic #2

Je hebt wel een goede flow gevonden qua hardlopen volgens mij Minx. Je houdt wel vol :-)..

Caulfield, enorm veel succes zondag! Het wordt warm dus dat zal wel even wennen zijn na alle koude dagen..

Ikzelf heb een maand stil gestaan door een aanblijvende hoest. Deze is nu wel bijna weg dus ga het dit weekend en anders maandag weer proberen. Heb alleen nog een snotneus maar daar mag je gewoon mee lopen. Wel balen. Heb met Hemelvaart de volgende loop van 5 km dus wil wel echt weer aan de bak zodat ik hem echt onder de 30 minuten ga lopen.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Apr 2019 21:41

Re: Het hardlooptopic #2

Onder de 30 minuten is een mooi doel.

Ja het gaat lekker inderdaad, ik loop nu op vrijdag als mijn vriend uit zijn werk komt en gaat schoonmaken en op zondagochtend. Die vaste momenten schelen gewoon heel erg. Je weet dan ook precies wanneer je moet gaan lopen.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 06 Apr 2019 10:21

Re: Het hardlooptopic #2

Hunt, mijn doel is om weer de 10 km te rennen in een snellere tijd dan vorig jaar (in juli rende ik het in 56 minuten, maar toen was ik nog maar net een paar maanden bezig).

Helaas heb ik een blessure.. :( Ik heb woensdag nog gerend, mét pijn, maar het was te doen. 5km in 24 minuten. Ik dacht dat ik rustig rende vanwege de pijn, maar alsnog erg snel dus. Helaas de dagen er na een vrij doordringende pijn bovenin de kuitspier (aanhechting naar de knie). Ik heb na woensdag rust genomen, maar zodra ik een sprintje trek, ga ik door de grond van de pijn. Kan wel janken!
<<

Anoniem272

Bericht 06 Apr 2019 10:27

Re: Het hardlooptopic #2

Exo, wat ontzettend balen! Je zat net in zo'n lekkere flow. Ben je er al mee naar de fysio geweest?

@de rest: zijn er hier meer dames die naast hardlopen ook bootcamp doen? Ik doe het sinds kort en heb er zo'n lol in! Er komt vrij veel hardlopen bij kijken, dus hopelijk gaat mijn hardloopconditie er ook op vooruit.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 06 Apr 2019 12:28

Re: Het hardlooptopic #2

Heel veel succes Caulfield! Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren!

Met jouw tempo kom je onder de 50 minuten uit Eck. Wel balen van je knie.

Goed bezig Minx en Miccie en Filoria!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Apr 2019 16:29

Re: Het hardlooptopic #2

Coulfield hoe is het gegaan??

Ik heb besloten dinsdag en donderdag te gaan lopen. Mijn hele lichaam doet pijn.
2015 💙
<<

Anoniem298

Bericht 07 Apr 2019 17:59

Re: Het hardlooptopic #2

Hoe ging het vandaag, Caulfield? Had je veel last van de warmte?

Exo, wat loop je snel! Lekker zeg! Wel enorm balen van je blessure, hopelijk ben je snel weer hersteld.

Minx, rot dat je zo’n pijn hebt. Ik hoop voor je dat het lopen dinsdag goed gaat.

Ik ga van de week ook weer lopen, heb een tijdje stilgestaan ivm druk leven (werk en gezin en huishouden). Half mei loop ik de 10 km in ons dorp, daarna doortrainen voor de halve marathon in Tholen in september.

Mijn man heeft vandaag trouwens de marathon uitgelopen, ging niet zo lekker als hij had gehoopt. Maar hij is wel heel blij dat het toch gelukt is, en ik ben heel trots op hem.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 07 Apr 2019 18:14

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, hoe is het gegaan??

Mijn man heeft hem ook gelopen. Hij heeft het zwaar gehad, 1km voor de finish zelfs de EHBO nog nodig gehad vanwege heftige kramp.
Maar hij heeft het mooi maar weer geflikt.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Apr 2019 20:44

Re: Het hardlooptopic #2

Goed van hem Snirp, van harte!

Hier is het helaas en onverwacht niet gelukt, ik ben uitgestapt. Ik voelde me vanmorgen prima en had er echt zin in, de onzekerheid waar ik veel last van heb gehad was weg. Voelde me lekker in het startvak, geen last van de drukte. Maar toen: de start. Te snel, rookie mistake. En dat terwijl iedereen, inclusief mijn trainer toch steeds zei dat we vanwege de hitte echt langzamer moesten. En die hitte, daar was ik niet klaar voor. Al bij 15 km had ik het zo ontzettend zwaar. En dat voelt dan raar hoor: 15 km, dat ren ik op een doordeweekse avond ff na het avondeten weet je wel, zonder enige moeite. En nu was elke 100m een gevecht. Mijn hartslag was te hoog, ik kon niet meer verder, ik had mezelf opgeblazen. Om me heen zag ik mensen uitvallen en per ambulance worden weggevoerd, en ik realiseerde me dat dat mij ook kon gebeuren. Ik ging wandelen en probeerde af en toe weer te rennen maar dat ging niet meer, ik kwam niet meer vooruit. Ergens bij het halve marathon punt kwam ik ineens mijn loopmaatje tegen: die was wel goed langzaam gestart en had dus steeds kilometers achter mij gelopen. Dit is mijn redding, dacht ik, ik loop in zijn perfecte langzame tempo met hem mee. En toen lukte dat zelfs niet - en ik wist dat het voorbij was. Ben nog doorgegaan tot over de brug en toen eruit.

Gek genoeg voel ik me er niet eens zo slecht onder. Ik ben vooral trots op hoe ik de afgelopen maanden heel zwaar en serieus heb getraind, veel heb gelaten en nooit een training heb overgeslagen. En nu is het lekker achter de rug en heb ik weer tijd voor leuke dingen. De marathon laat ik voor wat het is, ik ga alleen nog maar lopen voor de leuk.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 07 Apr 2019 21:01

Re: Het hardlooptopic #2

Ik vind je een topper! :heart:
Wat zal dat soms eng en naar gevoeld hebben!
Goed dat je naar je lijf hebt geluisterd en uit bent gestapt.

M. vertelde ook over al die uitvallers, heftige editie dit!

Rust goed uit, neem tijd voor je herstel en geniet tzt weer van de korte loopjes en het doen van leuke dingen :ja:
<<

Anoniem315

Bericht 07 Apr 2019 21:18

Re: Het hardlooptopic #2

Je hebt je best gedaan Caulfield, en dat is een hele prestatie. Goed gedaan!

Het lijkt me heel pittig, de marathon. Helemaal als net die ene dag een warme lentedag is. Er is zelfs iemand overleden....
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 07 Apr 2019 21:42

Re: Het hardlooptopic #2

Heb vanmorgen aan je gedacht bij de start op tv. Wat jammer dat het niet helemaal gelukt is maar toch kun je trots zijn. Je hebt hard getraind en het is denk ik vooral pech dat het nu ineens zo warm was. Dat werkt niet mee als je daar niet in getraind hebt.
Goed dat je naar je lichaam hebt geluisterd.
Nu lekker hardlopen wanneer je zin hebt en zo lang als je zin hebt.
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers