Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


extra verlof aanvragen basisschool

<<

Anoniem282

Bericht 04 Apr 2019 23:52

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Marsy: ik kan me niet vinden in jouw post(s) en laat het hierbij.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 05 Apr 2019 05:39

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Oh dat klinkt wel interessant Fred, zal eens kijken.
Guattari: ok.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 05 Apr 2019 07:21

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Oreo schreef:Zo’n school als Minoes noemt, staat oa in Pijnacker. Wij hebben (als we niet waren verhuisd) overwogen onze zoon naar die school te brengen. Maar je betaalt je scheel aan schoolgeld.
Overigens is dat een Montessorischool, maar dan niet zoals de nederlandse montessorischolen. Kinderen hebben er veel vrijheid, zitten met 4,5,6 jarigen 7,8,9 jarigen en 10,11,12 jarigen bij elkaar. Docenten zijn geen meester/juf, maar coaches, etc. Het concept sprak mij enorm aan. De kosten wat minder.


De dingen die je opnoemt zijn gewoon Montessori dingen. Klinkt niet heel anders dan de Montessori school van mijn kinderen. Op de vakantie na dan.
2010 2012
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Apr 2019 08:13

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Ik wilde vroeger altijd mijn kinderen op school in België hebben haha. Vind uniformpjes zo leuk en gewoon goede kwaliteit qua lessen. Maar ik wil er dan weet niet voor emigreren.

Verder vind ik het toch vrij flauw vanwege de week dat jullie willen gaan. Maar tja.. regels zijn regels. Heb veel juffen in mijn omgeving en als ik daarmee op vakantie wil, dan weet je gewoon dat je vastzit aan de schoolvakanties.
<<

Anoniem288

Bericht 05 Apr 2019 10:04

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Zag hier de proef aangehaald worden mbt flexibiliteit in het onderwijs, toevallig had ik van de week gelezen dat die proef stopgezet is: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... n-verbaasd
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 05 Apr 2019 15:45

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Zojuist het gesprek gehad. Ze geeft aan de regels die er zijn te handhaven en daarom geen verlof te geven. Het valt niet onder de uitzonderingen. Wel is ze zo coulant geweest om ons de vrijdag voor de vakantie vrijstelling te geven zodat we op donderdagavond kunnen vliegen. Daar ben ik al blij mee. Op vrijdag is de overstap enorm lang. Op donderdag is het maar 2.5 uur.
<<

Anoniem313

Bericht 05 Apr 2019 15:55

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Elisabeth schreef:Zojuist het gesprek gehad. Ze geeft aan de regels die er zijn te handhaven en daarom geen verlof te geven. Het valt niet onder de uitzonderingen. Wel is ze zo coulant geweest om ons de vrijdag voor de vakantie vrijstelling te geven zodat we op donderdagavond kunnen vliegen. Daar ben ik al blij mee. Op vrijdag is de overstap enorm lang. Op donderdag is het maar 2.5 uur.


Nou, dat scheelt alweer! Fijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Apr 2019 15:55

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Dat is iig fijn Elisabeth!
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 05 Apr 2019 22:49

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Heel fijn!
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2518

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 05 Apr 2019 23:18

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Fijn dat er een oplossing is!
<<

Anoniem336

Bericht 06 Apr 2019 07:34

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Inderdaad fijn dat er toch een middenweg gekozen is.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Apr 2019 17:21

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Fijn dat je nog iets hebt gekregen. Helaas zijn scholen inderdaad aan regels gebonden. Ik zou het ook wel prettig vinden als er meer flexibileit was. Maar ik begrijp ook wel dat dat niet zomaar haalbaar is.

Onze school is door de leerplichtambtenaar op het matje geroepen om zoiets. De kleuters zijn nu 10 maandagen per jaar vrij omdat ze anders te veel uren hebben. Eerder was het zo (maar toen zaten onze kinderen nog niet op school) dat je die 10 dagen per jaar (bij de kleuters dus 4, 5 en 6-jarigen) naar eigen inzicht mocht opnemen. Hoe het precies geregeld was weet ik niet en ook niet of dat dan aansluitend mocht zijn, maar het mocht dus niet van de leerplichtambtenaar en is toen omgezet naar die 10 vastgelegde maandagen per jaar. Overigens zitten ze ook regelmatig wel vast aan een vakantie, net als studiedagen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 07 Apr 2019 13:37

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Fijn dat he nu geregeld is. Maar los van de regels, zitten jouw schoonzusje en zwager te wachten op twee of drie weken bezoek van jullie? Ze is dan net bevallen en ik zou me kunnen voorstellen dat ze jullie bezoekjes dan wel willen beperken, ook al hebben jullie er de halve wereld voor overgevlogen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2019 15:36

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Volgens mij bevalt zij in de zomer en zou Elisabeth pas in de kerstvakantie gaan dus dat scheelt al denk ik!
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Apr 2019 16:09

Re: extra verlof aanvragen basisschool

Er staat toch ook nergens dat ze al die tijd daar in huis logeren? Of zie ik dat over het hoofd? Ze kunnen ook een hotel boeken natuurlijk. Dat zou ik denk ik sowieso wel doen, ook als je een baby van een paar maanden hebt dan is dat pittig en dan is een logeerpartij van een paar weken veel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 07 Apr 2019 20:58

Re: extra verlof aanvragen basisschool

We gaan naar een hotel hoor! Zeker niet bij hun in huis. We proberen waarschijnlijk wel elke avond samen te eten. En we hebben ook aangeboden op te willen passen zodat ze samen wat kunnen doen als ze daar behoefte aan hebben. Maar eerst maar kijken hoe het ze vergaat met de baby en daar ter plekken regelen we hoe vaak en wanneer we elkaar zien. We hebben natuurlijk ook wel een soort vakantie en zullen ook met onze eigen kinderen op pad gaan.
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers