Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meer laten drinken

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Apr 2019 14:17

Re: Meer laten drinken

Jip schreef:
Caro schreef:Voor mijn beeldvorming: wat is er mis met meer fruit geven, of meer groenten?


Heel veel fruit zitten ook fruitsuikers in. En een beetje smoothie gooi je denk ik al gauw een banaan, perzik (2?) Aardbeien ed in. Dat vind ik gewoon te veel van het goede voor een 2 jarige. Ze mag heus wel een mandarijn of druiven oid extra hoor. En groenten eet ze heel goed dus krijgt ze gewoon lekker van opgeschept.

Ik zal eens kijken of het werkt niet meer de hele dag tot haar beschikking te hebben, maar op wat 'vastere' momenten.

Babychino zal ik aan de opa's opperen. Wij drinken zelf geen koffie.


Ik snap hem nu! Dank je :-)!
<<

Anoniem301

Bericht 03 Apr 2019 14:27

Re: Meer laten drinken

Caro schreef:Het bevat fruitsuikers, maar geen (riet)suiker/ artificiële suikers/ zoetstoffen. Zo? :smile:

Ja, geloof het wel! Maar in zo’n drankje is het even gezond/ongezond als (riet)suiker e.d.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 03 Apr 2019 15:39

Re: Meer laten drinken

Je lichaam merkt echt het verschil niet tussen fruitsuiker/natuurlijke suiker of toegevoegde suikers in zo'n drankje. Natuurlijke suiker is dan niet gezonder.
Als je fruit eet, heb je naast de suikers ook nog de voordelen van de vitaminen, vezels enzo, waardoor de suikers anders opgenomen worden. Verder heb je suikers ook gewoon nodig. Maar in drinken maakt het niet uit wat voor suiker het is. Diksap is dan ook niet (veel) gezonder dan bv appelsap.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 03 Apr 2019 15:50

Re: Meer laten drinken

Wat Joey zegt idd. Ik heb dus ook gewoon goedkope ranja in huis. Mini scheutje er in.
Het water is echt amper verkleurd. Maar T drinkt het dan wel ineens veel beter. Vleugje aardbei in verte.
Ja dat vind ik dus dikke prima.
Pure appelsap vind ik dus ook echt niet nodig. T noemt het ook appelsap als het appeldiksap is en het is 100x verdund haha
2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Apr 2019 16:10

Re: Meer laten drinken

Ja Carrie ik heb het gelezen. Ik snap nooit zo goed waarom je vaak zo snel een beetje kattig doet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 03 Apr 2019 16:24

Re: Meer laten drinken

Zora schreef:Ja Carrie ik heb het gelezen. Ik snap nooit zo goed waarom je vaak zo snel een beetje kattig doet.

Oh echt? Is totaal niet m’n bedoeling. Waar vind je me kattig nu? En vaak én snel ook nog. Wow, ok.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Apr 2019 16:34

Re: Meer laten drinken

Nou nu zeker ja haha. Maar goed, fijn dat je het normaal gesproken niet zo bedoelt. Komt vast vaak verkeerd over op schrift.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 03 Apr 2019 16:41

Re: Meer laten drinken

Zora schreef:Nou nu zeker ja haha. Maar goed, fijn dat je het normaal gesproken niet zo bedoelt. Komt vast vaak verkeerd over op schrift.

Ik kan hier verder niet zoveel mee geloof ik. Volgens mij waren m’n reacties in dit topic naar jou niet kattig. En je snapt denk ik wel dat het niet leuk is te horen dat ik vaak en snel kattig ben. Ik ben wel duidelijk ja, maar dat is iets anders dan snel kattig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Apr 2019 16:51

Re: Meer laten drinken

Zo vind ik het wel overkomen ja. Met je vraag of ik het wel gelezen heb, en vervolgens dat je er geen ding van wil maken ‘maar’ etc. Ik snap dat je er weinig mee kan als je aangeeft het niet zo te bedoelen. Dat neem ik dan gewoon van je aan, dat je het niet zo bedoelt, en ik zal proberen het in het vervolg dan in mijn achterhoofd te houden.

Jij snapt misschien trouwens ook wel dat duidelijk zeker hier ook wel snel opgevat kan worden als kattig. Maar ik vind het zelf ook irritant dat ‘duidelijk zijn’ blijkbaar hier vaak wel wat lastig is, snel verkeerd opgevat wordt, dus nogmaals, ik zal het van je aannemen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem301

Bericht 03 Apr 2019 17:25

Re: Meer laten drinken

Dat vind ik fijn, dank je :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Apr 2019 17:46

Re: Meer laten drinken

Joe! :) :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 04 Apr 2019 06:22

Re: Meer laten drinken

Ik geef wel de voorkeur aan appelsap boven diksap. Ik geef altijd van dat boomgaard sap zonder toegevoegde suikers en doe maximal 1/4 van het glas vol met sap en de rest met water. Dan kom je op minder fruitsuikers uit als wanneer je diksap geeft. Maar goed, het is ook maar net hoeveel sap je geeft of hoeveel diksap in het glas doet ed. Hier krijgen ze zo maximaal 1 beker per dag, de rest water, thee en melk bij brood.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2019 09:26

Re: Meer laten drinken

Heb je de thee al ontvangen en geprobeerd Jip? Ik ben benieuwd!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Apr 2019 09:31

Re: Meer laten drinken

Ik heb de thee ontvangen en nog niet kunnen proberen.

Zal vanmiddag eens kijken!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Apr 2019 09:40

Re: Meer laten drinken

Fijn dat je 't hebt ontvangen. Hopelijk vindt ze het wat haha. Ik deed zelf altijd water op 40 graden verwarmen in de waterkoker (die hebben jullie ook toch?), dan is het niet zo heet.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 05 Apr 2019 10:28

Re: Meer laten drinken

Nee. We hebben een warm water 'senseo' voor om water warm te maken voor de kunstvoeding. Die staat nog op zolder haha! Maar koud water bij gekookt water werkt ook.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers