Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alicante

<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 02 Apr 2019 20:42

Alicante

Wij hebben vandaag een tripje naar Alicante geboekt voor volgende week (heel veel zin in, maar vliegangst! :laughcry: )

Is er iemand die al eens in Alicante is geweest en leuke tips heeft voor ons? Wij zijn normaal gesproken erg actief, al is het nu even afwachten hoe ik me voel en kan het ook een ultieme chillvakantie worden. Dus tips in alle richtingen zijn welkom!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Apr 2019 20:45

Re: Alicante

Geen tips maar leuk dat je we weer bent! Hoe gaat het met je?

Edit: Oh! Heel goed zie ik! Gefeliciteerd! Super zeg!
Laatst gewijzigd door SoGood op 02 Apr 2019 20:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Apr 2019 20:46

Re: Alicante

Leuk!
Ik ben wel vaker in Alicante geweest in de stad maar kom vaker in de omgeving. Hebben jullie een auto gehuurd en kan je stukjes rijden of blijf je beetje in de stad?

In de stad:
De boulevard is gezellig. Vlakbij de haven zit (zat?) een Volvo Ocean Race museum, misschien leuk als je daarin enigzins geïnteresseerd bent (ik vond 't iig leuk om gezien te hebben).
Het kasteel op de berg is ook wel een bezoekje waard.
Ik heb ook nog wel wat restaurant tips maar daarvoor wil ik even op de laptop en daar ben ik te moe voor. En mocht je de omgeving dus willen verkennen laat 't dan ook maar even weten.
En succes met je vliegangst!
Let's discover the world together.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 02 Apr 2019 20:55

Re: Alicante

SoGood: dank!! :dance: Ben inderdaad behoorlijk blij!

Marin: dank je! Ik ben niet zo van de musea, maar mijn vriend wel dus goede tip. Omdat ik niet fit ben kan ik me gemakkelijker erover heen zetten om wat andere dingen dan anders te doen, dus misschien juist leuk!
Ik denk niet dat we de omgeving gaan verkennen, maar dat we vooral rond gaan hangen in de stad en aan het strand. Ik ben wel heel erg benieuwd naar restaurant tips, kijk maar of je er aan toe komt!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 02 Apr 2019 21:03

Re: Alicante

Ik zie nu trouwens dat ik ‘m niet bij ‘reizen en vakanties’ heb gezet. Excuses, moet er weer even in komen!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 02 Apr 2019 21:15

Re: Alicante

Koko schreef:SoGood: dank!! :dance: Ben inderdaad behoorlijk blij!

Wat fijn zeg, echt heel leuk. Ik herinner me daarover destijds minder fijne berichten dus ben extra blij voor je! Veel plezier in Alicante!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 03 Apr 2019 15:24

Re: Alicante

Wat lief! Dankjewel!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Apr 2019 15:55

Re: Alicante

Ik las het gisteren ook pas nadat ik hier had geschreven. Wat leuk joh, gefeliciteerd!

Nog over Alicante: De tips uit de omgeving laat ik dan maar even achterwege. Mocht je toch nog wat willen lezen, hier in dit topic heb ik ook al heel wat geschreven, over het stuk ten noorden van Alicante: post1098985.html?hilit=altea#p1098985

Voor in de stad:

Dit is dus het kasteel waar ik het over had, Google Maps locatie: https://goo.gl/maps/iTABEQ8xJPk
Afbeelding
Afbeelding

Dit pleintje vind ik altijd zo gezellig eruit zien: https://goo.gl/maps/PkroSfVf9HJ2
Hier hebben we wel eens lekkere paella gegeten: https://goo.gl/maps/QJxUB6CnuFL2 (ik zei eerst het verkeerde restaurant, het is deze: El Buen Comer)
En bij dit restaurant bij het strand ook, hier komen met name Spanjaarden (vooral in t weekend voor de lunch):
https://goo.gl/maps/aTugiiV1ieS2

Ik denk dat het Volvo Ocean Race museumpje weg is want die kan ik niet meer vinden op de kaart. Lag iig (logischerwijs) bij de haven, tegenover het Melia hotel. Oh nee, zit er toch nog wel! https://goo.gl/maps/6e2gZxUVUeC2

Het zijn niet veel tips maar hopelijk heb je er wat aan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 03 Apr 2019 16:54

Re: Alicante

Alicante is heerlijk, ik ben er vorig jaar september geweest.
het kasteel dat Marin noemt is zeker een aanrader. De wandeling er naartoe is al mooi, je krijgt steeds een mooier uitzicht over de stad, hoe hoger je komt.
Ik heb heerlijk gegeten bij Spiga, een Italiaans restaurant in de oude stad. Ik kan zo gauw hun internetpagina niet vinden, maar hier is de Facebookpagina: https://www.facebook.com/spigarestaurante/

Heel veel plezier.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 04 Apr 2019 17:36

Re: Alicante

Hier heb in zeker wat aan Marin, dankjewel! Het restaurant wat je noemt ligt vlakbij onze airbnb, dus ideaal om te proberen! Wij zoeken sowieso vaak tentjes waar vooral locals komen, dus top!

Jij ook bedankt Olifant! Dat kasteel gaan we sowieso doen, we houden van wandelen. En restaurant tips vind ik in het buitenland vaak erg fijn, dus ik sla hem op!
<<

Anoniem321

Bericht 04 Apr 2019 18:52

Re: Alicante

Wat ik me ook nog bedacht. Ik zou ook een bezoekje brengen aan Parque el palmeral. Het ligt een eindje buiten de stad maar ik vond het de moeite waard. Zoals de naam al zegt is het een palmbomenpark. Ik vond het een paradijsje.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 04 Apr 2019 18:57

Re: Alicante

Olifant schreef:Wat ik me ook nog bedacht. Ik zou ook een bezoekje brengen aan Parque el palmeral. Het ligt een eindje buiten de stad maar ik vond het de moeite waard. Zoals de naam al zegt is het een palmbomenpark. Ik vond het een paradijsje.


Oee nice!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers