Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moodswings

<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 30 Mrt 2019 18:20

Moodswings

Ik wil hier toch even een topic over openen.

Ik ben nu zo’n 7 weken zwanger. Ik weet het niet exact want vrijdag heb ik intakegesprek + termijnecho bij de verloskundige.
Maar ik heb zo ongelooflijk last van moodswings. Dan weer heel blij, dan weer super verdrietig, dan ben ik weer woest.
Ik ben nu een weekendje weg met mijn vriend en we hebben het best leuk maar ik ben zo damn gevoelig.
Ik ben sowieso al een gevoelig type en gevoelig voor de emoties van anderen. Maar nu is het wel heel extreem. Mijn vriend kan best wel eens bot zijn en heel direct (wat ik ook vaak kan waarderen) maar nu spring ik steeds uit mijn vel of ik barst in huilen uit.
Mijn vriend blijft er gelukkig heel nuchter over en zegt dat het er vast bij hoort.

Maar jemig, kan ik ook hier iets tegen doen? Soms raak ik ‘s nachts in paniek en ben ik bang dat we het samen niet redden. Dat lijkt me vreselijk en dat is ook (gelukkig!) helemaal niet aan de orde.
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 30 Mrt 2019 20:18

Re: Moodswings

Hm.. op echt alle sites die ik Google staat dat het normaal is.

En dat accepteren het beste plan is... (maar dat vind ik zo verdomde lastig)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 30 Mrt 2019 20:28

Re: Moodswings

Ik wilde ook zeggen, accepteren is denk ik het enige wat je kunt doen ;). Anders heb je niet alleen last van de moodswings, maar heb je ook nog last dat je daar last van hebt. Je maakt het jezelf dan nog moeilijker.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 30 Mrt 2019 23:34

Re: Moodswings

Ja dat is normaal. Bij mij ging het in het tweede trimester een stuk beter. Om het in het derde trimester weer geheel terug te krijgen. Dus houd daar rekening mee. Ik heb normaal al een redelijk kort lontje, zeker in het verkeer, maar nu had ik volgens de meesten dus helemaal geen lontje meer haha.
D. 💙14-01-2019💙
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 31 Mrt 2019 00:39

Re: Moodswings

Herkenbaar! Heb dat ook vaak rond mijn ongesteldheid . Mn man lacht er maar om en benoemd het waardoor ok nog bozer wordt...argh Achteraf kan ik er wel om lachen, maar soms...
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 31 Mrt 2019 20:46

Re: Moodswings

Ik heb het ook voor mijn menstruatie. Tijdens mijn zwangerschap had ik er juist geen last van. Maar inderdaad, accepteren is volgens mij het enige wat je kunt doen. Hormonen... :(
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 17:03

Bericht 31 Mrt 2019 20:53

Re: Moodswings

Bedankt voor de reacties. Dat helpt echt.
Ik had er, na het verwijderen van mijn spiraaltje, ook 1 dag per maand last van. Maar het voelt nu wat intenser omdat de zwangerschap ook een stuk onzekerheid mee brengt.
En ik voel emoties vaak al zo intens... maar goed accepteren... ik ga het proberen.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Apr 2019 15:55

Re: Moodswings

Vervelend dat je er zo'n last van hebt! Ik denk dat iedere zwangere vrouw het wel deels herkend.
Het enige wat je kunt doen is het accepteren en vooral ook relativeren. Het hielp mij om voor mezelf te erkennen dat het hormonen waren, maar ook om mezelf er niet helemaal in mee te laten slepen. De omgeving kan er ook niks aan doen en beide partijen hebben er niks aan als je om elk dingetje boos of verdrietig zou worden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers