Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

<<

Anoniem302

Bericht 26 Mrt 2019 14:21

Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 16:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 26 Mrt 2019 14:42

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Je weet dat het invoeren van namaak strafbaar is in Nederland?
<<

Anoniem302

Bericht 26 Mrt 2019 15:42

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 16:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 26 Mrt 2019 17:47

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Ik zie diverse Kanken modellen in het geel bij Ali. Met het Fjallraven logo maar ook merken die het Kanken noemen maar een eigen logo erop hebben. Ik zie bijvoorbeeld een logo waarop staat; Travelleopard Lexeb'. Heb gezocht op 'Kanken'
<<

Biscotti

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 116

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:11

Bericht 26 Mrt 2019 18:01

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Bij het invoeren van nep artikelen kan het zijn dat als de douane je artikel eruit haalt en jij op draait voor de gemaakte kosten die het originele merk moet maken om het artikel te vernietigen en tegen te houden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Mrt 2019 18:10

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Ik vraag me wel af: wanneer telt het als een nepartikel? Als het merk er echt opstaat of ook al als het hetzelfde model is en er een andere merknaam opstaat? Er zijn toch bijvoorbeeld tig schoenen te koop die eruit zien als All Stars, maar waar een ander merkje opstaat, dat is wel gewoon legaal, toch? Of verschilt het per item?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 26 Mrt 2019 18:48

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Dat heeft o.a. te maken met of er een patent op het ontwerp rust en zelfs dat kan per land verschillen.
<<

Anoniem273

Bericht 26 Mrt 2019 21:37

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

€ 14,34 | 2019 Klassieke Kånken Rugzak Mannen Vrouwen School Tassen Merk Waterdichte Rugzak Mochila Mini Rugzak voor Student Schooltas
https://s.click.aliexpress.com/e/cCnLRaPR
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 26 Mrt 2019 22:54

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Hé maar Azi, vind je dit nu werkelijk een goed idee? Op een openbaar forum de verkoop van namaakartikelen promoten, dat lijkt me niet de meest verstandige zet.
<<

Anoniem273

Bericht 26 Mrt 2019 23:01

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Ik vind dat niet echt promoten hoor, geef gewoon antwoord op haar vraag. Ze is volwassen (neem ik aan) en kan zelf kiezen wat ze met de andere tips doet, toch?
<<

Anoniem302

Bericht 27 Mrt 2019 09:09

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 27 Mrt 2019 10:25

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Misschien een domme vraag, maar zijn merkartikelen altijd nep als je ze via Aliexpress bestelt?
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2019 12:26

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Olifant schreef:Misschien een domme vraag, maar zijn merkartikelen altijd nep als je ze via Aliexpress bestelt?

Nee helemaal geen domme vraag en het antwoord is ook nee.
Er staat genoeg origineel merkspul op AliExpress.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 27 Mrt 2019 12:44

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Dat hoeft niet. Verkopers kunnen een restpartij hebben opgekocht bij de fabrikant. Maar in dat geval ontbreekt het 9 van de 10 keer aan een licentie om het merk te mogen voeren (en dus ook aan kwaliteitscontrole). Dat zie je bijvoorbeeld terug in de titel van de advertentie. Doordat maar een deel van het merk genoemd staat (zie het voorbeeld van Azi) of een kenmerk (zoals de drie strepen van Adidas).

Het is voor de consument moeilijk te beoordelen want echt transparant is de markt niet. Namaak is er op alle niveaus, van babykleertjes van een paar euro tot bijvoorbeeld deze tassen. Niet alle artikelen zullen door de douane tegengehouden worden. Gebruik je gezond verstand en dan kom je een heel eind.

De rugzak die Gray zo mooi vindt kost normaal tussen de 70 en 90 euro. Dan weet je bij een verkoopprijs van 15 euro al wel dat het geen zuivere koffie is. Hoe groot het risico dan precies is, dat weet ik ook niet. Ik lees her en der dat de douane steekproefsgewijs werkt. Het kan goed gaan, maar je kunt ook met een boete komen te zitten waarvan je het echte exemplaar had kunnen kopen.

Ik ben van mening dat wanneer je een item echt heel mooi vindt en weet dat het model specifiek bij een merk hoort, dat het dan de moeite waard is daar de aankoop te doen. In het geval van de rugzak koop je daarbij ook garantie en ben je zeker van een kwaliteit die jaren meegaat. Misschien was ik daarin iets te fel. Ik kan mij enorm storen aan dit soort praktijken, waarbij een andere partij commercieel aan de haal gaat met een beschermd ontwerp.
<<

Anoniem302

Bericht 27 Mrt 2019 15:41

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 16:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem302

Bericht 27 Mrt 2019 15:42

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2019 18:10

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Er worden hier in Nederland in webshops ook heel veel AliExpress of cheap ass eBay producten verkocht voor minstens het 10 dubbele. Dat vind ik echt niet kunnen.
<<

Pinky

Noob

Berichten: 167

Geregistreerd: 22 Jan 2019 17:37

Bericht 27 Mrt 2019 18:28

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Vele merkspullen zijn tijdelijke linkjes, dus zomaar zul je ze niet vinden, maar via verschillende FB groepen zijn er genoeg merk linkjes te vinden.
<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 14:58

Bericht 27 Mrt 2019 18:54

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Dat snelle verdwijnen heeft dan toch ook een reden, Pinky? AliExpress is zelf vrij actief met het verwijderen van dubieuze advertenties. Ik zie daar wel een verband tussen. Of bedoel je iets anders?
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 28 Mrt 2019 12:49

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

Sorry TO het heeft niks met jouw vraag te maken, maar om nog even door te gaan op de Aliexpress praktijken; het schijnt zelfs zo te zijn dat fabrikanten die op Aliexpress staan gewoon foto's van bijvoorbeeld Nederlandse bedrijven gebruiken en doen alsof dat hun product is.
Ik zit in een facebook groep voor ondernemers en daar schreef laatst iemand dat zij een bedrijf heeft in handgemaakte kinderkleding, ze had een foto van een klant ontvangen van een kindje met een kledingstuk aan en die had ze blijkbaar ergens gedeeld of laten zien ofzo (waarschijnlijk op haar eigen website of social media) en toen vond ze die foto terug op Aliexpress. En de foto wordt dus zomaar gejat en het artikel wordt gewoon na gemaakt. Ik las berichten van meerdere mensen die het is overkomen maar je schijnt er niks tegen te kunnen doen. Als de ene fabrikant de foto weg haalt is er wel weer een ander die hem gebruikt. Ze zijn zó machtig en hebben overal schijt aan.
<<

Anoniem302

Bericht 30 Mrt 2019 08:19

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem302 op 18 Mei 2021 16:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Mrt 2019 10:08

Re: Ali express vraagje. wie is goed in zoeken

https://www.ed.nl/mening/tien-redenen-o ... ~abc746a2/

En de elfde reden (die hierboven niet eens tussen staat): uitbuiting van de arbeiders die de veel te goedkope producten maken:

''De VPRO zond in 2017 de documentaireserie ”De prijsvechter” uit, waarin oorzaak en gevolg van onze „goedkooplust” worden belicht. Indringend zijn de beelden van werknemers in Chinese speelgoedfabrieken. Jonge mensen van het platteland, die lange dagen maken door geestdodend werk te doen in grote fabriekshallen. Aan het eind van de werkdag gaan ze naar een flat op het fabrieksterrein, waar ze een slaapzaal delen met collega’s.

Meer dan 2 euro per uur verdienen deze arbeiders meestal niet. „Zij betalen de prijs van goedkoop. Het zijn verkapte dwangarbeiders.”

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers